La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Enni! Mulla edellisessa raskaudessa ainakin välillä saatto oireet kadota/lieventyä ja muutaman päivän päästä ne tuliki monesti takas. Ja kovia mahakipujakin voi olla vaikka kaikki ois hyvin. Ymmärrän kuitenkin että pelottaa. Toivottavasti pääset ultraan niin saat mielenrauhan :)

Jei! Mun netistä tilaama "raskauskoru" saapui tänään postissa :) vielä en julkisesti sitä viitti käyttää, ku muuten ystävät arvaavat raskauden :) ei olla vielä kerrottu kenellekään. Odotetaan lähemmäs ensimmäistä ultra tai sen jälkeen viimeistään siitä kerrotaan :)

Hei te viikkonäytöllisten tekijät! Millon teillä testi näyttänyt 3+. Mietin antaiskohan jo rv5+2 sen 3+ vai ootanko viikon loppuun?

Täällä on neuvola-aika varattu, se olisi 11.6. mutta sen varattuani tajusin etten pääsekään kyseisenä päivänä. Pitää siis soitella uudelleen. Töissä kyllä ihan tuskaa soittaa kun pelkää että joku kuulee!

Ultra olisi siis kai vasta viikolla 11-12 joten varasin varhaisultran yksityiselle ja se olisi ensi perjantaina, kääk! :nailbiting:

Itsellä sama että jännittää kun oireet melko vähäiset. Olen 3 testiä tehnyt ja nyt mietin pitäiskö kuitenkin vielä pari :happy3

Mä oon tehny jo 4 testiä ja vielä tekis mieli tehä sellanen digitaalinenkin :D Monennella viikolla oot Niinali kun jo ens viikolla varhaisultra? Mäkin haluan!! :D

Mullakin tuli sillon 5+2 digiin 2-3. Koitan malttaa tonne 6+0 asti ja testata sillon. Kuvittelis sitten jo näyttävän 3+? Nyt siis menossa 5+4.

Tiiättekö, tosi lohduttavaa jotenkin kun täällä moni muukin pohtii tuota onko kaikki kunnossa. Tietää ettei oo yksin näiden ajatusten ja pelkojensa kanssa. :) Aattelee että tää pelkääminen taitaa sittenki olla ihan normaalia, kun muutkin sellasta miettii :)

Mimi mulla samat pelot, siksi tää onkin lohduttavaa ettei ajatustensa kanssa täällä ole yksin :)

Kiitos kaikille <3
Ei tää muuten niinkään, mut ku on toispuoleista ollut ja eilen oli tosiaan aika voimakasta. Missään asennossa ei ollut hyvä olla ja oli jotenkin pistävää se kipu.
Onneks on huomenna joku naislääkäri tutkimassa eikä omalääkäri joka on ulkomaalainen mies ja ei yhtään kuuntele mitä on sanottavaa :)
Toivottavasti saan nukuttua!

Miten te ootte saanu noin aikasin tuon 3+? :o ite tein ekan digin 4+6, sain sillon 2-3 :D ja pari pv myöhemmin sama tulos.
Mut jos mä teenki sen digin jo 5+6, niin eikös sen pitäs näyttää jo 3+?

Hahha voihan kaksoset sentään! Ei kannata minuun noita tuloksia verrata, sain plussan jo 5pvää ennen menkkoja joten mulla nousee raskaushormoni vissiin jotenkin räjähdysmäisesti tai sit ne Terkun mainitsemat tuplat matkalla :D

Mimi, Tuohan on tosi yksilöllistä, miten raskaushormoni kenelläkin nousee. Joten no panic. Muistaakseni sielä clear bluen ohjelappusessa lukee että 3+ tuloksen saa kun on vähintään rv 5 täynnä :)

Huhhuijakkaa millane työpäivän alku. Sai moneen kertaan ruokatauolla huokaista, kun ei maha tienny miten päin olisi. :dead: Varmaan työkaveri vieressä ihmetteli että mikä se tollakin on :scratch

Välillä liikkuessa tuntui jonkin sortin "muistutus juilinaa" alavatsasta niin että just ja just huomasi.

Anki84: Millainen se raskauskoru on ja mistä sellaisen hommasit? Nm. Mäkin haluun! :shy:

Hieno asenne :D Itse olen tässä herkkuja yrittänyt välttää (tosin tänää oli pakko syödä kakkua kun muuten olisi tullut tarjoajalle paha mieli ja se tilanne muistutti loppu illan olemassa olostaan)

Mulla ollu tänään kamala juuston himo.... :grin
Löysin itteni äsken juusto toisesta kädestä ja höylä toisesta! o_O
Jokin sentään maistuu edes jollekkin :happy:
Aamulla kun heräsin niin teki mieli hk-lenkkiä, ruisleipää ja tuorekurkkua, suuri pettymys tuli kun se maistui ihan kakalle, se koko leipä siis :facepalm:

Siiseliini: Raskauskorusta puhutaan usein myös Bola-koruna. Netissä siitä sanotaan näin: "Bola-koru on kaunis helistinkoru raskaana olevalle äidille. Korun sisällä oleva pieni messinkikello helähtää kauniisti odottavan äidin liikkuessa ja rauhoittaa sekä syntymätöntä lasta että äitiä. Bola-koru onkin erityisesti tulevien äitien suosima odotuskoru.

Bola-korua pidetään riippumassa pitkässä nauhassa tulevan äidin vatsan päällä, jolloin bola-korusta kantautuu kauniin hiljaista helinää kohtuun vauvan iloksi. Lapsi voikin kuulla ja tunnistaa bola-korun maagisen soinnun jo 20 raskausviikosta eteenpäin. Kun äiti käyttää bola-korua säännöllisesti riippumassa vatsansa päällä odotusaikana, vauva oppii tunnistamaan bola-korun äänen samaan tapaan kuin äidin sydämenlyönnit ja rauhoittuu sen kuullessaan, myös syntymänsä jälkeen. Koska bola-korun tutut äänet jatkavat rauhoittavaa vaikutustaan myös vauvan synnyttyä, bola-koru toimii myös ihanana imetyskoruna. Vauvan ja äidin yhteisissä hetkissä vauva voi hypistellä bola-korua ja tuttu helinä tuo vauvalle turvallisuuden tunteen."

Kattelin, että useimmat bola-korut maksavat Suomen verkkokaupoissa helposti 20-30€. Ite tilasin Ebayn kautta ja maksoin siitä alle 11€ ilman toimituskuluja. Toimitus Kiinasta kesti alle kaksi viikkoa. Itse olin kovin tyytyväinen tilaamaani tuotteeseeni :) En tiiä onko tää jotain ihan höpöhöpöä, mutta mun mielestä ajatus ainakin on kaunis :)

Takaisin