La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomasin just kans et nännit on "tahmaset" :D

Ootan inholla seuraavia päiviä, ku on luvattu vesisadetta ja nyt jostain syystä kastemadot kuvottaa ihan kauheesti. Se haju ja se miltä ne näyttää...

Mäkin oon yrittäny syödä terveellisesti, mut tänään oon lipsunu koska ihan järkky etova olo ollut eikä oo tehny mitään mieli.. joten oon syöny surutta mitä mieli tehnyt :o mm. Nyt näitä panttereita

Mullakin on bolakoru! Edellisen raskauden aikana sain sen. Kunpa nyt pääsisin käyttään sitä, kun en ekassa raskaudessa ehtinyt..

Mulla on myös bola ekasta raskaudesta. Sain sen lahjaksi neidin silloin tulevalta kummitädiltä <3 Meinaan nytkin sitä käyttää jahka tuo puoliväli lähenee <3

Mulla kans bola-koru edellisestä raskaudesta pääsee nyt uusiokäyttöön :)

Oli kans pakko käydä katsomassa kiinalainen ja tyttöä näyttäisi. Olisi kyllä kiva juttu ku esikoinen on poika. Toki kumpi vaan saa tulla kunhan terve on :dummy::dummy1:

Pitäis vissiin itsensäkin kokeilla tota bola-korua :) en ennen ole tosta kuullut, mutta kaikkee kannattaa kokeilla ;)

Heippa vaan kaikille, täällä yks foorumin uusi käyttäjä :)
Aattelin tänne nyt liittyä, kun tuli aamulla plussatesti tehtyä. Ainoa oire on toistaiseksi se, että tiukan säännölliset menkat on 3 päivää myöhässä, joten vähän on vielä vaikea uskoa todeksi... :D
Onnea myös muille plussanneille!

Tervetuloa Minttusuklaa! :)

Auuu.. mun boobsit räjähtää :o oon rintava muutenkin niin ei oo kauheen tervetullutta tämmönen turpoaminen.
Ja mun naama kukkii, ja yläselkä, yäk! Mutta kyllä tän kestää kun tietää miksi näitä oireita on.

Kait mulla on pienet murheet, mutta mulla hermostuttaa kovasti, että raskauden takia alkaa rintoja aristaa tai muuten särkeä, kun ne on aina olleet muutenkin _todella_ herkät, ei kestä mitään kosketusta tai vähääkään karheita vaatteita, ja sit jos tää vielä tästä pahenee... :O

Tervetuloa minttusuklaa!

Se mun nälkä palas takasin, eikä asiaa helpota yhtään se, että kaveri laitto viestiä "tein nachovuokaa, oli hyvää!" Ja kuvan!! Siis aaaaaa mun tuli nälkä :D
Miks tää pissalla ravaaminen tulee aina iltasin? Puolentunnin välein sais käydä.. :o

Kat1, nyt on viikko 5+5 eli sitten ultrapäivänä on 7+2 toivottavasti :happy: sanoivat että varhaisultra olisi hyvä olla 7. viikon kieppeillä, sitten saattaisi kuulua jo sydänäänetkin, kääk!

Minulla on kuun lopussa tilanne että on pakko kertoa raskaudesta parille ihmiselle niin senkin puoleen haluan sitä ennen varmistaa että masussa todella on jotain ja oikeassa paikassa. Maksoi mitä maksoi. Minulla on niin vähän oireita että tosiaan täällä huolestuttaa myös asia. Sitä toivoo niin kovin että kaikki olisi kunnossa.

Joo mä kyllä aion varmaan kanssa käydä varhaisultrassa, jotta tietäis sitten että siellä oikeasti joku kasvaa :) eihän tässä nyt enää kovin montaa viikkoa siihen sitten ole, kuhan vaan menis nopeasti aika. Kauheeta miten ei saa ajatuksia nyt oikein muualle, kokoajan tunnustelee oireita ja lukee netistä eri asioista :D Vois mennä aikakin nopeammin jos antais hetken vaan olla, mut taitaa olla turha luulo hetkeen

Kyllä täältä se pissillä ravaaminen on ihan kokopäiväistä.. :)
Eilen turhautti kun touhuttiin ulkona niin vähän väliä oottas mä käyn pissalla.. Taas käyn pissalla.. Meilläkun on vielä silleen että kakkakaivo pitää tyhjennyttää niin mies meinas mulle sankon laittaa autotalliin että pissi siihen :D :)

Nyt oli tuskainen yö tissien osalta, voi tsiisus.. Näitä lisää samanlaisena niin luvassa vähä unisia öitä :'(
Tänä aamulla huomasin kauhukseni että nännit on isontunut, tai siis se ympärys.. Pitää kai tästä kohta tissiliivikauppaan eksyä :/

Tänään 5+6 ja neuvolaan vielä kamalan pitkä aika.. Tylsää :(

Alkaa itselläänkin tuntua että c-kuppi on kohta jäämässä pieneksi. Jännää että ilman liivejä rinnat on pehmeät ja liivien pidon jälkeen pinkeät..
Alkaa tää homma tuntumaan todellisemmalta kun ensiviikollaon eka neuvolakäynti :D

Moi kaikille!

Oon hiukan taustaillu ja lueskellu teiän fiiliksiä täällä ja tahdoin nyt itekin liittyä mukaan :) Toivottavasti huolitte seuraanne.

Plussasin vapun jälkeen ja nyt olis menossa arviolta rv 6+1. Kuvotus ja pahoinvointi on ollu kuvioissa jo melkeinpä heti plussaamisesta asti. Ennen plussaa tein pari negaa, joihin en uskonu tippaakaan oireideni valossa. Oli erikoinen olo ja buubsit kipeet. Sitähän se oli, mitä uskoinkin. Meillä kävi tuuri ja lähti ekasta mahdollisesta kierrosta alkuun <3 Annettiin lupa tulla ja se oli sit samantien. Odotan nyt meidän toista.

Bolakoru mullakin on esikoisesta odottamassa. Se on ihana ääni!

Niin ja mäkin oon menossa varhaisultraan. Ens viikon lopulla on aika. Sinne on vielä niiiiin pitkä odotus! :nailbiting: Toisaalta mahdollisesti tää huono olo ja pönttöön kurkkiminen puhuu positiivista kieltään. Yritän ainakin uskoa siihen, jotta jaksan tätä oloa.

Miten tämän huonon olon kanssa pitäisi elää? Mulla oli koko eilisen päivän ihan uskomattomat huono olo ja röyhtäilin jatkuvasti (tämä tuo hieman lisähaastetta asiakasneuvotteluihin) ja tänään tuntuu sama homma jatkuvan, paitsi että vaan vielä astetta pahempana. Toisaalta olen todella onnellinen tästä huonosta olosta sillä mulla ei ole niissä keskeytyneissä raskauksissa ollut koskaan tällaista ja uskoisin että pahoinvointi on juurikin erittäin positiivinen merkki sitä ajatellen. Mutta herranjumala! Lueskelin netistä aamulla, että kyseessä on istukan erittämä raskaushormoni gonadotropiini ja että pahoinvointi pahenee viikolle 8-9 minkä jälkeen kestää vielä sinne viikolle 12-14 asti. :dead: HUH

No ruokavalio saattaa hieman yksipuolistua, sillä tällä hetkellä mulla menee alas vaan erilaiset tuoreet hedelmät, mansikat ja salaatti, paistettu halloumjuusto, pähkinät, ruis tai moniviljasämpylät ja valkosipulituorejuusto. Että näin. Tällä mennään sitten varmaan seuraava 6 viikkoa eteenpäin.:grumpy: Juuri nyt en pysty edes ajattelemaan että söisin mitään muuta. Keskiviikkona ollaan lähdössä pidennetylle mökkiviikonlopulle ja siellä on yleensä syöty kaikkea hyvää grilliruokaa. No ne taitaa nyt jäädä multa kokonaan välistä, koska ajatuskin että laittaisin minkäänlaista lihaa suuhun saa mahahapot nousemaan kurkkuun.

Nyt vasta menossa rv 5+2 viikolle 12 on vielä ikuisuus..:clock

Sanos muuta Venla1983!

Mulla oli esikoisestakin pahoinvointi ja kuvotus tosi kurjaa. Silloin se oli lähes 24/7 viikolle 18 asti. Nyt alko jo aiemmin ku sillon, painottuu aamuun ja iltaan ja on aaltoilevasti päivisin ja autopahoinvointi on lisäksi tullut. Toivottavasti tää kausi kestäis vähemmän viikkoja ku viimeksi :depressed: Jossain olis ne pahoinvointirannekkeetkin ehkä vielä, mut viimeks nei ainakaan auttanu yhtään ja tuli vaan ranteet kipeiksi.

Heips! Taustalla lueskellut jo foorumia tovin ja varovaisin mielin ilmottaudun mukaan... tein viikko sitten cb:n digitaalisen testin ja se antoi tulokseksi raskaana 2-3vkoa ja menkat oli silloin päivän myöhässä. Meillä on 2 lasta ennestään -09 ja -11 syntyneet sekä loppuvuodesta -14 syntynyt enkeli eli keskeytetty raskaus rv 18 trisomia18 takia, joten en vielä mihinkään listoille halua, nyt vkoja on 5+1 ja LA 11.1. . Ensimmäisen neuvola-ajan oon varannut jo ja sen on tän kuun vika perjantai (vkoja silloin 7+4), jossa sit terkka ultraa että alkio on oikeassa paikassa niin sit hän tekee lähetteen perinnöllisyyspolille Ouluun jossa sitten mietitään jatkotutkimukset. Mies ja hyvä ystävä on ainut ketkä tietää raskaudesta. Oireita ei juurikaan ole, mutta se on ihan normaalia ollu jokaisessa raskaudessa.

Heip! olenkin jo hetken täällä taustaillut ja nyt uskallan itsekin liittyä seuraan mikäli vielä mahtuu :)
Eli toista lasta odotan ja raskausviikkoja 5+5 edellisten kuukautisten mukaan. Oireina väsymys, huono olo ja alkuloisuus. Esikoisesta huono olo jatkui viikolla 21, jonka jälkeen loppuaika olikin elämäni parasta!

Mutta nyt kaipaisin hieman neuvoja, sillä tuo alakuloisuus on jotain aivan uutta ja jo elämää häiritsevää. Toinen lapsi on todella toivottu ja esikoisenkin kanssa mennyt suht hyvin (mitä nyt vieläkin heräilee öisin ja on luonteeltaan "haastava"). Nyt en kuitenkaan kiinnostu mistään ja sängystä nouseminen haastavaa, enkä jaksa tuon suloisen 2,5 esikoisen kanssa touhuta tai puistoilla (olen siis vielä hoitovapaalla). Onko kenelläkään vastaavaa? Miten saisin elämänilon takaisin? Kiitos paljon ja anteeksi omanapailu.

Heippa!
Minäkin ajattelin nyt siirtyä tuolta taustalukijoista tänne osallistujien joukkoon Kolmas lapsonen olisi siis tulossa tammikuussa. Tällä hetkellä olisi menossa rv 5+4.
Tuo tissien turpoaminen ja aristus kuulostaa niin tutulta! Lisäksi on kuvotusta.
Minulla ihan sellainen tunne, että odotamme poikaa, mutta tuon kiinalaisen kalenterin mukaan olisi tulossa tyttö. Saas nähä, jos tämä vauva jaksaa loppuun asti, että osuuko intuitioni oikeaan.
Mukavaa päivää kaikille!
-Mizi-

Takaisin