La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi. Tänään tein raskaustestin, kun 4 päivää menkat myöhässä. Ei ensin edes pitänyt näin aikaisin vielä tehdä, koska viimeksikin menkat oli viikon myöhässä. Mutta nyt oli niin paljon kaikkia oireita, että ajattelin että teen testin, että olenko hullu vai oikeasti raskaana. Lasketta aika laskurin mukaan olisi 15.1. Ei saa kauheasti vielä hyppiä ja pomppia, mitä vaan voi sattua ja pitäähän noita testejäkin vielä muutama tehdä varmuuden vuoksi. :smiley-angelic001

Hauskaa kun oli kaikkia epämääräisiä oireita, joista välillä olin varma että olen raskaana, mutta useemmiten ajattelin vain mielen tehneen tepposet. Kaksi viikkoa sitten pamahti naamaan finnit, alkoi iltavilutus ja -väsymys, hirveet mielialanvaihtelut ja kiukku, turvotus ja huomattavasti parantunut ruokahalua ja tuntuu, että jos on nälkä niin pitää heti saada ruokaa tai verensokeri laskee. Ja raskaissa jumpissa, jossa tehdään kovalla sykkeellä puhti on loppunut aika nopesti. Aika paljon ollut myös alavatsavihlontaa ja nipistelyä, tissit myös hiukan isommat ja aremmat. :grinOishan nää kaikki voineet olla myös PMS-oireita..

Olen täällä taustalla lukenut teidän muiden juttuja, mutta nyt pääsin itsekin liittymään ja toivottavasti pysyn mukana. :joyful:

Miehelle en ole vielä kertonut. Kerron kun tulee töistä.:nailbiting:

Tervetuloa kat1 ja lelluuu! :)

Tää alkuraskaus on kyllä sellasta juupaseipäs mitätapahtuu aikaa!
Ensin pelottaa kun alamahaa särkee, vihloo tai jomottelee, sit kun ei oo kahteen päivään tuntunu oikein mitään oireita, niin pelottaa taas!
Tuntuu ainaki itellä, ettei koskaan oo mikään hyvä :D
Pelottaa, kun noi oireet on laantunu, eikä mahassakaan oikein oo mitään tuntemuksia. Olis jo ensviikko. Sen jälkeen odotan kesäkuun loppua ja rv12 täyttymistä.. <3 :)

Täällä saatiin vihdoin neuvola-aika varattua! Neuvolatädin, kun tuntee töiden kautta, niin heti ekana onnitteli kun sanoin "taidan tarvita itselleni neuvola-ajan" :D
22.5 mennä tekemään jatkosuunnitelmat :)

Mäkin koitin jo varata neuvola-aikaa tänään, mutta takaisinsoitto järjestelmä ei oikein toiminut työajalla, aina kun soittivat olin varattuna. Täytyy kokeilla huomenna uusiks, kun on aamu vapaa. Eihän sinne aikaa saa kun varmaan vasta ensi kuulle, mutta kai se on hyvä jo varata :) kyseleekö ne muuten jo puhelimessa paljon?

Meillä Jämsässä kysyi vain menkkoihin liittyviä kysymyksiä ja tarkisti että osoite- ja muut yhteystiedot on oikein, sitten suositteli tutustumaan jo ennalta sikiöseulontoihin.

Anki84 on tosi helppoa löytää oikeankokoset liivit: Niillä on siellä kokolaskuri, jonka käyttöön selkeät ohjeet :) Ja monien liivien tuotetiedoissa vielä erikseen sanotaan, jos suositellaan esim. kokoa isompaa kuin normaalisti olisi. Kertaakaa ei oo itelle tullu väärää kokoa hankittua tuolta ;)

Jes, mä oksensin tänää :D

Muuten mietin et pitäskö tehä useempi ketju, esim. yhtee ketjuu oireet, toiseen neuvola jutut, kolmanteen himot ja ällötykset jne. Ja sit vois olla kuukausittaiset lörppäketjut. Ja tän ketjun vois pitää esittelyketjuna :)

Tai jos pitää tän lörppä ketjuna ja tekee erikseen esittelyketjun. On helpompi hakea uudesta kuin jo vanhasta :)

Millä viikoilla ja päivillä teillä on alkanut kunnon pahoinvointi-oksu-olo? :hungover:
Onko se sellaista ällö tuntemusta vai että oikeasti joutuu kyykkimään pytyllä? :wideyed:

Mulla alko eilen se järkyttävä pahoinvointi, mitään ei tee mieli syödä mut jotain on pakko. Koko ajan tuntuu että sieltä se oksu tulee. Het ku ois mahatauti; ei vaan kierrä mahassa. Muuten sama fiilis. Mikään ei tosiaan maistu. Oksentanu en siis oo vielä. Sen verran periaatteellisesti ajattelen että minähän en rupee yrjöö. :D nojoo, eipä se pitkässä juoksussa enää sitte autakkaan. Mulla on nyt rv 6+4..

Täälläkin viime keskiviikkona pärähti haaleaplussa testiin. Nyt yli huomenna menossa vielä varmistamaan neuvolaan mutta kyllä tässä raskaana ollaan :) päivän siis kerkesivät menkat olla myöhässä ja viikon verran ennen sitä alkoi kaikki tutut oireet, vilu, oksetus, jatkuva nälkä, koko ajan pissattaa, rinnat on ku kaks koripallo ja turkasen kipeet. :D Edellisestä raskaudesta oli kaikki samat oireet. :) Eli meijän pikku miehestä (kohta 2w) on tulossa isoveli noin 8.1.2016, vielähän voi suuntaan jos toiseen LA muuttua :)

Sain huomiselle klo 9 lääkäriajan. Onneksi! Jos saa sitten vastauksen suuntaan tai toiseen. Pelottaa ihan älyttömästi kyllä :(
Tänään ollut vain pieniä nipistelyjä alavatsalla.
Jotenkin tuntuu et rinnat ei ole enää ihan niin arat mitä ne pahimmillaan oli ja mielikuvitus laukkaa et hiipuuko oireet pikkuhiljaa :( Mut luulisi huomenna pääsevän ehkä ultraan ja selviävän et onko raskaus oikeassa paikassa ja ehkä jopa sen kuuluko syke.

Potkikaa ajatuksissanne tänne onnenpotkut!

Onnea Enni! Mäkin niin pelkään tota ulkosta raskautta kun kipuilee vuorotellen molemmin puolin mahaa, ei nyt mitään kauheeta kipua vielä mut sellasta pistelyä..ja muutenkin, älytöntä että niin monta viikkoa täytyis pystyy odottaa ennen ku siihenkin saa varmistusta. Toivottavasti on vaan pelkoa, ja pikkuset on molemmilla ihan oikeessa paikassa :)

Takaisin