La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Bettie :)
Itselläkin ääreisverenkirto olematon, kun sormet ja varpaat kylmänä ja palelee välillä niin että pitää villapeiton alle mennä vaikka sisällä lämmintä +23 :O Normaalisti riittäis +19..

Bettielle kiitos liivivinkistä, tulee varmasti tarpeeseen! :) Itsellä kun helposti on liiveistä riippuen jopa F-kuppi jo ihan ilman raskauttakin... Onko sieltä helppo valita oikea koko?

Mulla raskausoireet ovat hävinneet lähes kokonaan. Toivottavasti silti kaikki on ok. Rinnoissa ehkä hieman "painon" tuntua tai ne tuntuvat ehkä hieman raskailta. Mutta tosiaan on jo muutenkin isot rinnat, niin niitä voi aristaa välillä ihan ilman erityistä syytä. Tänään kyl meinas kotona tulla sellai kiukku-raivo-puuska-itku-kohtaus ilman erityisempää syytä :D laitetaan se raskauden piikkiin :D

Hyvää työpäivää kanssasisaret! :)

Heti aamusta iski sellainen olo että olisi voinut vaan pyörähtää takaisin peiton alle.. :bored:
Ja tämä väsymys, vaikka nukut miten paljon tahansa niin voisi seisaaltaan ottaa torkut :grin Mitähä pomo tykkäis..
Joudun varmaan pian lähimmälle esimiehelle kertomaan tästä kun joutuu välillä olemaan ohenteiden (liuotin aine) tekemisissä ja sillä kun on se periaate että täällä tehdään töitä eikä sellaisia töitä mitä itse haluaa ja tykkää tehdä... Nyt voi hyvälle tekosyyllä sitten sanoa nou kan duu!!:wtf:

Loistavaa tmyöpäivää!

Lauruskaah: mahatauti ei käsittääkseni ole sikiölle vaarallista, mutta muista huolehtia riittävästä nesteytyksestä. Jos ei ruoka maistu, niin juo vichyä tai muita juomiä, missä olisi suoloja ja energiaa. Mutta limut tms. Sokeripitoiset juomat eivät kuulema auta..

Täällä edelleen seuraan rusehtavaa vuotoa (erittäin niukkaa, mutta kuitenkin) pelon sekaisin tuntein. Kaivelin jo edellisen keskenmenon päiväkirjat esiin, että miten se vuoto ja mahakipu silloin tuli... :( Ei ole toiveet korkealla, vaikka rinnat on edelleen kipeät, nälkä on ja aamua odotan jännittyneenä onko edelleen paha olo myös. Koska jos ei ole pahaa oloa, niin soronoo. Kyllä se silloin mitä varmimmin tarkoittaa taas keskenmenoa. .. Jos vuoto jatkuu koko viikonlopun niin soittelen maanantaina lääkäriin jos ultraisivat jo nyt. Kipuja ei ole, eikä veristä vuotoa. Ne merkit taas viittaisivat harmittomaan vuotoon. .. Tää on piinaavaa! Mutta samalla on ihana kuulla, kuinka teillä muilla oireet ja pahaolo lisääntyy. Ne on hyviä merkkejä!!!! :)
Ja me ainakin suojellaan itseämme siltä selittelyltä ja voivottelujen kuulemisesta jos kesken menee, ettei vielä kerrota lähipiirille.
Mä huutelen lokakuisten ryhmästä!
Rusehtava vuoto voi olla ihan normaalia. Mulla ollut koko raskauden ajan jopa kunnon verenvuotoa (ilman kipuja) ja silti vauva sielä vielä on. Tänään lisäultra jossa selvitetään mistö voisi tulla! Älä siis masennu vielä, kaikki voi olla ihan hyvin, kunhan ei tule kipuja :)
Tsemppiä!
-Lisamarie rv 17

Tuli tässä aamulla tehtyä vika testi ja yhtä vahvoja oli molemmat viivat nytten eli kyllä siellä sitten uusi elämän alku on kasvamassa ♡
Nyt kun muistaisi vielä sen neuvola-ajan varata :D

Yöllä taas tunnin valvo.. Ja vaihteeksi närästää.. Alamasu tuntuu turvonneelta ja aamulla jomotteli oikealle puolelle, kun tähän mennessä on vasen puoli ollut vihlomisen kohteena.

Täällä kanssa pyörittiin yö ja kamala hiki oli kokoajan.. Ärsytti suunnattomasti kattoo kelloa tunnin välein :(

Voihan kiinalainen.. Pitihän se kattoo.. Poikaa näyttäisi. Pitääpä laittaa korvan taakse tuo ja katsoa pitääkö paikkaansa jos sinne asti päästään :)

Tänne on taas tullut muutaman päivän aikana ihan hurjasti tekstiä. En pysy enää näissä kirjoituksissa mukana.

Viikonloppu meni puoliksi panikoidessa keskenmenosta. Mulla oli lauantaina ja sunnuntaina sekä ala selässä että vatsassa pitkään sellaista polttavaa jomotusta ja olin ihan varma, että kohtu alkoi supistelemaan. No verta ei kuitenkaan tullut ja nämä polttelut hävisivät omia aikojaan. Perjantai-aamuna tein sen digitestin (silloin rv 4+6) ja se näytti raskaana 2-3 viikkoa. Eli ainakin hormoonitasot on ihan kohdillaan. Tein paniikissa vielä sunnuntaina pregchekin testin kun olin varma että keskenmeno alussa ja siihen piirtyi tarkistusviivaa vahvempi viiva (noin tunnin vanhasta pissasta), että kai tässä nyt tosiaan ollaan aika vahvasti raskaana. Että ehkä mun pitäisi nyt vaan rauhoittua tän asian kanssa. 1,5 viikkoa varhaisultraan.. jaksaa jaksaa..

Noista ruoista, niin itse yritän pitää kiinni siitä thl:n listasta. Lohta ehkä tulee syötyä vähän enemmän kuin se 1-2krt kuussa, mutta yritän pitää kaiken mahdollisimman maltillisena. Vitamiineista syön nyt sitä raskausmonivitamiinia, sitten beroccaa foolihappolisänä ja kalaöljyä (ilman a-vitamiinia) ja vehnänalkioöljyä lusikallisen päivittäin.

Noista vitamiineista mulla on hieman ristiriitaiset fiilikset, kun aika monet tutkimukset on osottaneet, että noista teollisesti tuotetuista vitamiineista vain 30% imeytyy oikeasti kehoon. Loput tulee pissan mukana pois. Eli siis ruoasta pitäisi kuitenkin yrittää saada suurin osa noista ravintoaineista. Toi foolihappo on tietysti juuri nyt se erityisen tärkeä. Onneksi sen alkumuotoa folaattia saa paljon kiivi hedelmistä, mansikoista ja vadelmista, niin ajattelin lisätä noita nyt vielä extrana ruokavalioon (tällä hetkellä syön kyllä marjoja päivässä noin 200-300g).

Lapsen sukupuolesta, niin ei sillä ole mulle tai miehelle niin hirveästi merkitystä. Kunhan vaan olisi terve lapsi. Salaisesti mä kyllä toivoisin poikaa, sillä meillä ois sille jo nimikin mietittynä. Mutta saa nyt sitten nähdä. Ton kiinalaisen kalenterin mukaan olisi tulossa tyttö.

Viime yö oli ihan kaamea. Heräsin monta kertaa pissalle ja aivan älyttömän huonoon oloon. Joka nyt sitten tuntuu jatkuvan edelleen. Syöminen ei auta. Saa nähdä kauanko kestän ennen kuin täytyy oikeasti lähteä halaamaan pönttöä. Eipä ole tällaista ollut mulla aikaisemmin. Väsymys jatkuu yhä kaameampana ja itku on todella herkässä. Rinnat tulessa ja kasvaneet sen 1,5 kuppikokoa.

Voi ei, nyt pelottaa :( mulla oli viime yönä pistävä kipu vasemmalla puolen alavatsaa ja se ei ollut mitään ihan pientä kipua. Pelottaa :(
En saanut tietty nukuttua ku missään asennossa ei ollut hyvä olla. Voi ei, pelkään niin paljon sitä kohdun ulkopuolista raskautta taas :(

Yrittäkää jaksaa ladyt! Asennoiduttan ja toivotaan, että toukat pysyvät sisällä tammikuun korville saakka ♡
Miehelle iski tänään kova kiire keksimään tälle toukalle nimeä :D Ihanaa nähdä hänet näin innoissaan tästä ♡
Mullakin on alkanut vessareissut lisimään kiitettävästi ja janottaa kuin palokunnan hevosta! Nännit törkeen turvoksissa! Pahanolon tunne käy närästyksenä kääntymässä välillä..

Wilbeltä tartteisin iän, synnärin ja monesko lapsi, ja laskettu aika :) Ei oo pakko tietenkään jossei halua listalle vielä, tai ollenkaan.

Mamssun synnärin tahtoisin, tietty josset halua muiden tietoon niin ei laiteta :)

Jannah, laitteletko samoja tietoja, ikää, monesko lapsi, synnäriä tähän, tietty voidaan lisätä loput vasta kun varmistuu :)

Kata88 iän perään vielä huutelen :)

Siiseliini, voiko toi janokin olla oire? :D mä ihmettelin eilen, kun koko ajan janotti ja piti käydä juomassa vettä. Suu oli kun hiekkapaperia!
Ei uskois että mulla on ennestään jo yks lapsi, oon unohtanu lähes kaikki oireet :D

Mulla ainaki janottaa enemmän ku ennen. :)
Täällä maataan vielä sängyllä ja mietitää et nousisko vai ei. Paha olo alkaa olla jäätävää.. Töihin meni vielä täydestä että on mahatauti ku eilen soitin. Saan olla vielä huomisenkin pois. Keskiviikko onkin sit eri asia. Pelottaa valmiiks ku valtakunnnan rankin työpäivä edessä. :( Mutta häätyy seurailla tilannetta.
Mulla oli jo välissä pari melkeen oireetonta päivää, mutta näköjään tuo pahoinvointi iski sitten sitäki rajumpana.

Täällä kanssa yks jolla la n.12.1. Ei kyllä meinaa uskoa todeksi..oon 31, ja ekaa kertaa raskaana.(jo ton kirjottaminenkin outoa :D) Tätä ei mitenkään yritetty, vaan oli ihan vahinko, mutta ei nyt mitenkään kamala sellainen :) tein ensin testin liian aikaisin viime viikon alussa (ihan vaan jottei tarvitsisi stressata, kun tiesin että juuri ennen ovulaatiota jätettiin "vahingossa" ehkäisy pois) ja se näyttikin hyvin haaleeta viivaa! (en voinut uskoa, ja epäilinkin aluks kemiallista raskautta kun googlettelin asiaa) Mutta loppuviikosta jo tummeni, ja kai se on pikkuhiljaa uskottava..vieläkin tosin pelkään kohdun ulkoista tai keskenmenoa. On tää jännää, ja haluis vaan jo niin kovasti tietää että se on oikealla paikalla ja voi hyvin. Oireina on väsymys, paha olo välillä, vatsassa tuntuu pistelyitä, rinnat arat jne..

Mimi, mulla oli tuo jano myös edellisessä raskaudessa, kun yleensä ei tule paljoa juotua. Eli oireena voisi pitää :) Sinänsä hyvä, koska neste puhdistaa elimistöä kuona-aineista :)

Zuikkeli: Rinnat on kipeenä, etoavaa oloa ja edelleen välillä noita koko alavatsan epämääräisiä tuntemuksia.
Eilen olin tosi väsynyt kans ja meinasi pystyyn nukahtaa.
Ajattelin soittaa neuvolaan ja avautua sinne peloista ku siellä puhelinaika 11-12. Nyt tää viikko tuntuu kyllä super pitkältä odottaa sinne ultraan pääsyä :(
Tänään ei ole toispuoleista kipua ollut ja se mua ihmetyttääkin, et jos on ulkopuolinen raskaus niin onko kipu vain ajoittaista.

Enni85: Mullakin on nuo kivut helpottaneet viikonlopun aikana. On harvemmin kuin viimeviikolla. Mutta en vielä huolestu, kun muita oireita on vielä :)

Takaisin