La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jessus tuo ukon rutale.. Vieläkö olis vaihto tai palautusoikeutta!!!?! :banghead:

Miten voi aikuinen mies olla niin...pentu.. Tuntuu että mennyt ihan pennun tasolle ton plussauksen jälkeen...
"Tuo sitä ja tuo tätä, sinä oot raskaana, 9kk päästä saat passata muita niin hyvä se on harjoitella" ja on ulkonakin kun persiille ammuttu karhu.. "Minä oon lihava, maha vaan kasvaa jne jne" sit menee sisään.. Mä käytän koiran kakalla niin mitä ukko tekee.. Pelaa pleikkaria! Mistä lie senki kaivanu esiin?! :smiley-angry026

Toivottavasti nämä hormoonit vaan tekee tepposia.. :smiley-ashamed005

Muuten täällä oireeton päivä :grin
Tissit vaan meinaa olla aikas hellät, liekkö toi hellyys kestää sen 9kk..
Jaiks, täällä jo 5+4, minne noi päivät menee niin nopeasti o_O

jep, itekkään ei tänne aina ehi ni on aika työ päästä taas kärryille näistä viesteistä. :D ja mitä syömiseen tulee, niin mää en oo koskaan syöny lihaa puoliraakana. Ei mee alas. Ällöttää ajatuskin joten ei tuu ongelmia. :)

Täälläkin on aivan sama tullooko tyty vai poju.. ♡ niin kauan on ootettu

Oottakaahan vaan kun loputkin tammikuisia odottavat hoksaavat raskautensa niin täällä kirjoittelutahti vaan nopeutuu :D

tissit on niiiiin kipeet! Pyörälenkillä ollessakin jos vähänkin oli epätasaisempaa niin jestas kun sattu! Viime raskaudessa mulla ei ollu ees kovin kipeet.

Mä tein just sushia. Kasvisversiona koska se penteleen lohi on kielletty. Tätä sitten tammikuulle asti (toivottavasti!). Oon sushin suurkuluttaja, joten tämä on se pahin ruokarasti. Mutta menee se avocado-versionakin pahimpaan sushin himoon!

Mä söin tänään lohta. Neuvolan antamassa ohjelapussa oli et Itämerestä pyydettyä lohta voi syödä 1-2 krt/kk. Harvoin tulee kalaa syötyä ja en kuukauden sisällä varmaan toista kertaa syö.

Suosituksiahan ne ovatkin, joten ei knenkään kannata alkaa panikoimaan vaikka jotain "kiellettyä" vahingossa söisikin tai jos jotakin rajoitettua syökin useammin kuin suositus sanoo. Joten huoli pois :)

Juu kyllä kypsää itämeren lohta mikä ei ole vakuumi/suojakaasupakattu voi syödä. Sushissa käytetään raakaa kalaa. Tai itse usein käytän graavi tai kylmäsavulohta mutta ne on vakuumipakattuja.

Jokainen noudattakoon parhaaksi katsomallaan tavalla näitä suosituksia.

Itse ajattelen,että tiettyjä ruokia suositellaan välttämään hyvästä syystä, enkä siksi halua tietoisesti riskeerata tätä raskautta.

Vahingolle toki ei voi mitään, ja varmasti itsellekkin saattaa tulla unohduksia raskauden aikana ja syön jotain kiellettyä, mutta pointtini on ,että kun tiedän että raakaa kalaa ei suositella niin en minä sitä myöskään tietoisesti aio syödä :) Mutta tämä nyt on vain oma mielipiteeni :)

Sokerihuurre, mä rakastan myös sushia! Täytyy tosiaan tyytyä avokado-kurkku-porkkanaversioihin jatkossa, mutta mites se merilevä? Kun sitäkään ei saisi syödä... Teetkö vaan möykkyjä riisistä ja kasviksista? Onneksi sentään sushiriisiä ei ole kielletty, nomnom.

Terkku, mä en syö sitä merilevää muutenkaan juuri koskaan..Teen "riisipetejä", niitä suorakulmaisen muotoisia.

Mulla on sellainen oma muotti, joka on just siihen tarkoitukseen että saa noita riisipetejä tehtyä. Mutta voi niitä muotoilla käsinkin kun kostuttaa käsiä kylmään veteen ja tekee tiiviitä möykkyjä. Sit kasviksia päälle ja kannattaa laittaa n.30min jääkaappiin ennen syömistä niin pysyvät hyvin kasassa! :)

Kai soijakastiketta saa syödä?

En oo ainakaan kuullut etteikö soijakastiketta sais syödä. Kunhan ei liikaa lotraa, siinä on kuitenkin aika paljon suolaa.

Joo, ei ole tarkoitus munkaan syödä mitään rajoitusten yli tai tuotteita mitä ei suositella lainkaan syötäviksi. Unohdin et raakaa kalaahan ei tosiaan suositella syötäväksi lainkaan tän listerian takia. Ei ole onneksi minulle ongelma, kun ällöän niitä :)
Lohesta oli tosissaan tuollainen ohjeistus mitä aiemmin kirjoitin niin uskalsin sitä syödä :)

Miten käytättekö omega3 valmistetta? Mun ei tule kalaa syötyä, joten tarvisi varmaan jotain hankkia..

Täällä iski nyt armoton pahoinvointi... :( oli töihinkin soitettava että nyt en kyllä tule. Toivottavasti tää on vaan yhen illan asia, eikä jatkuis kovin montaa viikkoa.

Ei me ollenkaan olla koukussa tähä foorumiin ;) Itsellä puoli päivää meni kotiin ajaessa ja tytön "kotiutumiseen".. Nyt sain vihdoinkin nukkumaan, niin pääsi tänne :D

Vanhempien luona oli savulohta ja nyt on saanut illan röyhtäillä kalaa.. Lisäksi on välillä ollut ns. pala kurkussa.
2h ajomatkan jälkeen alkoi nukuttamaan törkeän paljon! Siis oli niin uupunut olo ja vielä kun tyttö riehui ja pomppi mun päällä niin olo ei yhtään helpottanut.. Ja sitten kun se koko painolla mun rintojen päälle kädet laitto, AUTS!

Onneksi sai kupin teetä naamariin, niin piristy hiukan (porukoilla ei ollut vihreää teetä, mikä nyt näyttää mulle kelpaavan) :)

Tytöistä ja pojista sen verran, että itselle melkeinpä sama kumpi tulee :) Tietty olisi tytön vaatteita valmiina, mutta isätä taas toivoisi kalakaveria :) Viime raskaudessa mulla oli tunne, että tulee poika. Isäntä taas sanoi, että se on tyttö ja niin oli. Ei vielä ole tunnetta, kumpi sielä on..
Tosin kiinalaisesta kalenterista katsoin, että pitäisi tulla poika (kalenterin varmuus on muka 90%). Tytön kohdalla oli ainakin oikeassa, kun katsoin. ;)

Se pitää laittaa vaatteet kiertoon jos tarvetta tulee, niin ei tarvitse vaateostoksista murehtia ;) (ja köyhtyä ainakaan yhtä paljon)

Täälläkin näyttäisi tulevan poika tuon mukaan. Pakko oli käydä kattoo. :D katsotaan pitääkö kutia. mies kyllä toivoisi poikaa että sais itelleen kaverin siitä ;)

Täytyy ehkä itekin uskaltautua tänne kirjottaa. Testin uskalsin tehdä vasta eilen, mut melkein pari viikkoa oon jo tienny olevani raskaana, tänää olisi 6+2 ja la 1.1.2016. Tosin saattaa olla jo joulukuunki puolella ku en mee vannomaa mikä päivä ne edelliset menkat alko :) Mutta kaks edellistä menny n. viikolla yli lasketun niin jos tää kyydissä pysyy ni tammikuussa tullee jokatapauksessa. Meillä siis kaksi tyttöä ennestään, esikoinen täyttää kohta 5 ja nuorempi täyttää 2 vuotta. Viime syksyltä takana varhainen keskenmeno (6+2, tod.näk. menny jo aiemmin ku veren hcg-pitosuus oli niin alhanen), ja nyt sit kokoajan jännittää miten käy tällä kertaa.

Oireina nyt järjetön turvotus, multa jo viikko sitte tivattii et ootanko vauvaa kun maha näyttää siltä (sanoin et on vaa turvotusta). Mikää ei oikeen maistu, ei makea varsinkaan, mut ei mikää kovin suolanenkaa. Kahvinjuontiki vähentyny selvästi. Parhaiten alas menis ruisleipä ja tuorekurkku ja se kurkku närästää :( Tissit on vähän ehkä kasvanu, aristaa ainakin ja nännien värissä tapahtunu muutosta. Etoo, mut ei okseta, toivon et alkais oksettaa ku sit tää tuntuis todemmalta. Väsyttää ja nyt on tulluki päikkäreitä otettua :) Pissattaa ja usein. Nippailee ja on sellasta "repimiskipua" ku tekee äkkinäisiä liikkeitä tai istuu huonossa asennossa.

Ja sitte kaikille isotissisille vinkki : https://www.lumingerie.fi/ Tuolta löytyy liivejä ja on kiitettävä valikoima myös imetysliivejä alkaen 65D sinne johonkin K/L vai peräti M kuppiin saakka ;) Ja on ainoo paikka mistä mä oon löytäny ittelleni tarpeeks hyvät urheiluliivit, sellaset että pystyn jopa tasajalkaa hyppii ilman kipuja.

Tervetuloa bettie! :)

Nää iltaiset vilunväristykset on kyllä inhottavia, outoa että näitä tulee nimenomaan vaan iltasin. Pissallakin sais käydä taas koko ajan, tämäkin vaivaa iltaisin. Päivällä ei oo mitään ongelmaa. :D
Rintakipu on ehkä laantunut.
11pv ultraan, miks tää aika matelee?

Takaisin