La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siiseliini, toi alavatsan turvotus on rantautunu tännekkin. Toivon ettei ennen heinäkuuta olis yksiäkään juhlia mihin pitää pukeutua vähän "paremmin", koska tänäänkin iski kriisiä että mitä puen. Ei voi kuvitellakkaan laittavansa mitään tyköistuvaa :D
Mua on myös palellut välillä, sellasia vilunväreitä..

Mulle on ehdottomasti vaikeinta rajoittaa lakritsin ja salmiakin syömistä. Ne on melkeinpä ainoat karkit mitä tykkään syödä (suklaan lisäksi siis). Tänäänkin käytiin markkinoilla ja ostettiin metrilakuja, piti ihan tosissaan hillitä itseäni etten olis syönyt ihan liikaa sitä lakua. Vaikka ehkä yhden kerran överit ei niin haittaiskaan, mutta silti.

Mä noudatan kyllä tiukasti thl.n raskausajan ruokien kieltolistaa. Lakua voisin kyllä syödä koska mun verenpaineet on niin naurettavan alhaiset että ois varmaan hyväkin jos nousis vähän :D

Monipuolisesti yritän syödä niinkuin normaalistikkin ja herkkuja yritän vähän vähentää. Meillä suvussa niin kovana rasitteena diabetes että minäkin sen varmaan raskausaikana nappaan, siksi ajattelin jo tässä vaiheessa vähän alkaa katsoa mitä suuhunsa laittaa. Toki jos tulee taas hirvee pahoinvointi niin sillon syön tasan sitä mikä vain alas menee ja joka ei oo thl.m kieltolistalla :D

Mut eipä noista raskausajan vältettävistä ruoista tuu ikävä muuta kuin kylmäsavulohta ja briejuustoa.

Itsellä edellisessä raskaudessa teki miele syödä vain salaattia, "normaalia ruokaa" ja juoda vattä tai maitoa. Ei tehty yhtään mieli mitään herkkuja, limppareita taikka roskaruokaa!
Mulla on niin kova pelko tosta raskausajan diabeteksesta kun painoindeksi huitelee yli 30, niin riskit on kiitettävät.. Edellisessä raskaudessa sitä ei ehkä sen takia tullut, kun paino putosi sen verran alkuraskauden aikana, eikä ollut muitakaan "vaivoja" mitä ylipainoisella raskaana olevalla olisi kuulunut olla.

Mulle tuli painoa lisää melkei 5kg hetkessä kun lopetin pillerit tammikuussa..:banghead:
Tiedän jo valmiiks että alaselkä ja issias tulee olemaan kovilla, saatikka hartiat jos tissit tästä isonee vielä:facepalm:
Noh.. Nuorempana oli liiankin laiha, sitten tuli istumatyö.. Eihän tuo ole selitys eikä mikään mutta tuli pitempää päivää tehtyä ja eihän sitä minnekkään jaksanu lähteä töitten jälkeen.. Tällähetkellä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! :grin
Noh, pitäisi vaan nyt yrittää että namit minimiin ja se namipäivä esim la.. Ja söis namia tilalla ennemmin vaikka jäätelöä..
Helpommin sanottu kuin tehty :)

Itse yritän pysyä vahvana ja kiertää kaikki herkut kaukaa (operaatio mahdoton) ja kaivaa ne lenkkikengät jostain.. On se kumma miten se liikunta vain jää.. Kotona asuessa käveli jopa 20km päivän aikana, nyt hyvä jos 3km jaksaa lyllertää..! Nyt ei haluaisi lähtee lenkille sen takia, koska ei halua muka muksua jättää hetkeksi isin hoteisiin.. Omasta vapaa-ajasta luopunut ja miehelle antanut senkin vähän hänen "harrastuksiin"..

Viime aikoina oikea nilkka vielä temppuillu niin kävelyt jäänyt vähille :(
Koira riehunut takapihalla ja ite yrittänyt samalla haravoida ym muita pihahommia touhuta :)
Uudet pinkit lenkkarit odottaa tuolla käyttäjäänsä :)

Hölmö minä:)
Vielä kun en ole sisäistänyt tätä asiaa niin pissin tikkuun aamulla, olihan tuo jo ihan yhtä vahva kun se toinen viiva. Ehkä mä nyt ihan oikeasti alas uskomaan :shy:
Onneks ne tikut loppu nyt! :smiley-bounce005

Heh :D
Itse ajattelin huomenna vielä viimeisen tikun käyttää ja sitten jos viiva on selvästi selkeä, niin soittaa neuvolaan :) Huomenna tulee 5+0 ♡ (ja uusi mateleva viikko alkaa) :) Minäkö malttamaton näiden alkuviikkojen suhteen? Ei, pois se minusta! :D

Itsensäkin pitäisi tuo harava kaivaa jostain esille ja alkaa tota pihaa siistimään.. Kohta on esikoisen synttärit tulossa (24.6) ja pitäisi huushollia saada vähitellen järjestykseen? Viime syksynä ostettiin oma koti, niin yksi huone on vielä täynnä rojua ja rompetta....

Aurinkoista äitienpäivää kaikille äideille (myös odottaville) :love2

Muokattu viimeksi:
Hyi helkkari! Röyhtäsin just närävedet suuhun.. Ei tällaista vielä! :yuck: Tai sitten pitää alkaa syömään puuroa jollain muulla kuin voisilmällä tästä lähtien mummolassakin.

Hyvää äitienpäivää! Tuntuu uskomattomalta ajatella, että tämä on toivottavasti viimeinen äitienpäivä, kun ei ole aihetta juhlaan. Oma äitini kuoli muutama vuosi sitten, ja sen jälkeen äitienpäivä on ollut lähinnä surullinen juhla. Jospa nyt olisi tulossa asiaan muutos :)

Ei vieläkään mitään kummempia oloja. Nännejä aristaa hiukan, väsyttää lähes koko ajan ja nälkä on melkein pohjaton, mutta ei pahoinvointia! Tänään 6+0 ja yhä enemmän sitä pohtii, onkohan tuolla oikeasti joku tyyppi kasvamassa ja meneeköhän kaikki hyvin. Kummallisia vihlaisuja alavatsalla ollut eilen illalla ja pari kertaa tänä aamunakin: vihlaisu lähtee tuosta navan vierestä ja jatkuu siitä alaspäin. Ja siis aina samassa kohdassa. Toivottavasti on vain normaalia kipuilua.

Itsellä on kanssa näitä vihlontoja ollut viikon verran. Nyt on ollut tosin vähemmän ja "miedompina". Jospa se siellä vain paikkoja venyttelee mieleisekseen :)

Joko olet Terkku neuvola-aikaa varaillu?

Siiseliini, joo mulla on neuvola 29.5. Vielä jokunen viikko siis. :) Mites itselläsi?

Toivottavasti nuo(kin) vihlaisut ovat normaaleja. Tähän asti vihlomiset ja muut tuntemukset on olleet erilaisia, mutta jospa kaikki kuuluisi asiaan.

Hyvää äitienpäivää kaikki! :)

Tää on ehkä vähän nolo kysymys, mutta onko kenelläkään maha löysällä? :D mulla on ollu kohta viikon, ensin luulin että johtuu syömisistä, mutta tää on kestäny niin kauan, joten listaan tämänkin raskausoireisiin :D
Muutenkin on oireet laantunu, paitsi tuo rintakipu. :o

Itselläni on painoa liikaa.. Ennen kun muutimme mieheni kanssa yhteen liikuin 5 kertaa viikossa ja söin terveellisesti.. Sitte tapahtui jotain katastrofaalista ja lihoin miltein 40kg! Osallistuin viime syksynä erääseen laihdutus ohjelmaan nyt olen saanut painoa pudotettua noin. 20kg mutta silti tiedän että siitä tulee sanomista jossain kohtaan.. Aijon syödä terveellisesti ja monipuolisesti mutta kyllä meinaan pitää herkkupäivän kerran viikossa :)

Hyvää äitienpäivää äideille ja tuleville sellaisille!

Minäkin olen yrittänyt kiinnittää huomiota syömisten laatuun, lähinnä sokerin ja vaaleiden viljojen osalta. Ensimmäisen raskauden aikana painoa tuli 10 kiloa, jotka tosin jäivät kaikki synnärille. Tyttö oli kuitenkin todella vaativa vauva ensimmäisen reilun puolivuotta, vain äitin sylissä raukka viihtyi huutamatta naama punaisena. Siinä sylitellessä sitten tulikin hankittua ne kymmenen kiloa takaisin (ja tässähän ei ole ollut aikaa välissä yrittää päästä niistä eroon :rolleyes: kröhöm). Nyt on pakko tsempata!

Kiellettyjen ruoka-aineiden listaa olen noudattunut maalaisjärjen mukaisesti. Moni kielletyistä ruoista, kun ei aiheuta mitään ongelmia silloin tällöin syötynä. Ainakin neuvolan tädin mukaan.

Terkku: Maanantaina ajattelin soitella (ja tehä vikan raskaustestin) ;)

Mimi: Täällä on vatsa löysällä välillä, riippuen siitä olenko muistanut juoda tarpeeksi päivän aikana. Mut parempi löysä vatsa kuin kova, viimeksi siitä hyvästä sai pukamat.... :meh: Ja jotkut rautalääkkeetkin joko kovettaa tai löysyttää vatsaa. Ja jos ei muuta niin ala syömään banaania yms vatsaa kovettavia ruokia :wacky:

Takaisin