Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En oo vielä lukenut muiden viestejä, mut ite olen jo 2 lapsen äitinä kokenut ergonomiset hoito-olosuhteet tärkeiksi. Elikkä siis sopivan korkuinen hoitopöytä ja amme jaloilla on ollut minulle tärkeitä. Toista lasta olen tykännyt kantaa ergonomisilla kantovälineillä, varsinkin kantoliinalla. Sen käytön oppii hyvin nopeasti. Sänky. Sitten sopivasti vaatteita, vaippoja, perusrasva, vanupuikkoja navan puhdistukseen. Tarpeen mukaan sinkkivoidetta, bepanthenia, talkkia ym, mut nekin kerkee ostaa sit tarvittaessa. Rintapumpun ja korviketta kerkee vaikka mies käydä ostaa, jos niitä tarvii. Jos paljon liikkuu ulkona ja haluaa vauvaa nukuttaa ulkona, niin hyvät vaunut. Myös ergonomisen kantovälineen kanssa pärjää hyvin ulkona. Sit vaan voi itelle haluta esim kantotakin, jossa vauvan saa oman takin sisäpuolelle.Ei olla hankittu vielä yhtään mitään tarvikkeita tai huonekaluja tai mitään. Vähän olen miettinyt, miten kaksiotamme pitäisi järjestellä, että kaikki mahtuu, mutta siinäpä se.
Ylipäätään nuo netistä löytyvät listat, jotka listaavat sen tuhat ja sata asiaa jotka pitäisi hankkia vähän kauhistuttavat... Olen yleisesti aika kulutusvastainen enkä hanki tarpeetonta, ja vähän epäilyttää, että mitä nyt ihan oikeasti tarvitaan ja mitä ei. Vaikkei tästä ei kyllä ole aiempaa kokemusta, niin kaikki listatut tarvikkeet eivät ihan takuuvarmasti voi olla täysin välttämättömiä! Kun itse olin pieni, niin asuttiin kaksiossa (joka oli vielä nykyistä asuntoamme pienempi!) vanhempien ja pikkusiskon kanssa, eikä tietääkseni ollut hoitopöytiä ja muita. Eikös ne vaipanvaihdot ja muut nyt voi tehdä joko jollain muulla pöydällä (+alustalla) tai ihan vaikka sängyllä? Samoin epäilen esim. hajulukollisen vaipparoskiksen jne. (kestoilla olen ajatellut yrittää) tai monenmoisten kylvetysvälineiden hyödyllisyyttä.
Mutta kuten sanottu, niin enpä tiedä asiasta käytännössä mitään. Mitä te joilla on jo kokemusta pitäisitte tärkeimpinä hankintoina? Mitä kannattaa ehdottomasti hankkia etukäteen, ja mitä voisi jättää myöhemmin hankittaviksi harkinnan mukaan?

mutta en olis ajatellut että se siltä tuntuu, on siis saattanut liikkua aiemminkin mutta en ole kiinnittänyt huomiota, niin hento tunne oli. Vähän kuin elohiiri nykäisisi masussa. Tänään 18+2.

Ja jos vielä keksitään joku sellainen nimikin, ettei edes sen perusteella kukaan varmuudella tiedä, niin ei ainakaan tule pinkkiä ja babyblueta lahjaksi