La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahah.. Mun issias onkin ollut joku pirun si-nivel (?) kokoajan... Ollaan nyt saikulla sit tämä viikko, viikko kerrallaan kuulema katsotaan tilannetta, työpaikkalääkäri epäili että en tule olemaan kovin montaa viikkoa enää töissä... :bored:
Arvatkaa vaan tykkäsivätkö töissä... :sour:

Me hankittiin hoitopöytä, saatiin 20€ toi ikean gulliver.. Hyvä ja tukeva ja ne hyllyt on plussaa :)
Ensiks mietittiin että onhan meillä pyykkikoneen ja siihen se päällinen vaan mutta me asutaan vanhassa omakotitalossa ja pesuhuoneessa ei ole lattialämmitystä, niin se menee aika viileäksi talvisin, saunaakin saa joka toinen päivä lämmittää että tämä neiti tarkenee käydä suihkussa :grin
Ajateltiin että ainakin tämä ensimmäinen talvi, pikku vauva-aika mennään tuolla hoitotasolla ja käydään vaan pikaisesti pyllyn pesulla pesuhuoneessa tai vessassa :)
Ajatuksella ihan pieni vauva ja flunssa... :sorry:

Josefiina: Meillä mies joutu hakeen kaupasta yökäyttöön tarkoitettuja siteitä, kun tajuttiin se tosiaan vasta synnärillä että niille ois käyttöä (itse käyttänyt mooonta vuotta jo kuukautiskuppia, ni ei ollu ku jotain vanhoja hajajäämiä kaapinpohjalla). Kiva oli sille selittää "et sellai sininen paketti ja siivet pitäisi olla, ja paljon tippojen kuviaki pitäs paketin kyljestä löytyä":hilarious: Löys ku löyski oikeita. Eli mielestäni jos alakautta synnyttää ni noi imukykysimmät yöhärpäkkeet on alkuun parhaita (pari pakettia meni, ennenko riitti pienemmätkii). Nyt käynkii ostamassa varoiks paketin etukäteen:grin

Ai joo ja jouduin imetysliivejä (pehmeitä kaarituettomia) käyttään jo synnäriltä lähtien. Olisin joutunu varmaan vaikkei ois imettänytkään, ku tissit oli vaan niin kipeet turvotuksesta johtuen, ettei ilman pystyny nykkumaan. Eli ne kuuluu mulla jo synnärille otettavaan varustukseen:joyful:

Sinkkivoide on ehdoton hankinta, toimii isommallakin "vauvalla" jos on ärtynyt pylly... Ja perus bepanthen voide sopii tissien\nännien haavaumiin, ei haittaa imettämistä... Ja paljon halvempi kuin muut nänni rasvat
Minä en paljoa tuosta imettämisestä tiedä, kun ei juuri mitään tullut, tisseistä vaan veri tirisi, kun tyhjää yritti imeä, lopetin koko homman kun ei pumppaamallakaan ruvennut tulemaan. Terve tyttöhän tuosta kasvoi korvikkeillakin :)

Onnea jenskuu hyvistä uutisista ❤ Kummasti tuon ultran jälkeen mieli rauhoittuu
Ja Hemmutar; mä niin tiedän miltä susta tuntuu. Eikä tuo kipu tuosta ainakaan häviä. .. :( Mulla ei auta vyökään mitään.

On vähän helpottunut olo taas kun kuuli neuvolassa pienen sydämen jumpsutukset. Kun oma dopler on ihan pyllystä ja sillä en saa kuulumaan niitä, kovasti se karkuun juoksi.. :D

Onnea poika uutisista! <3
Bumble84 hyvä tietää! Juuri nuo tuollaiset asiat koittaa muistaa ajatella etukäteen! :)
Ja mitä hankintoihin tulee niin juuri niin, kaikki riippuu ihan kodista että mitkä on mahdollisuudet mihinkin hankintaan ja onko tilaa yms. ja kaikki tykkää hoitaa asiat omalla tavallaan, ja niin pitääkin, silloin saa juuri sellaisen kodin minkä tarvitsee ja missä on kaikki tarvittava :)
Keskiviikkona pääsee kuulemaan sydänäänet, onneksi! Saa jotain merkkiä että täällä tosiaan on joku matkassa mukana :)

Onnea Jenskuu, pienet pojat on maailman suloisimpia (okei, myönnetään, ehkä vähän puolueellinen mielipide...).

Itsellä oli äippäpolilla radi käynti viimeviikolla. Puolitoista tuntia kuuntelin diabeteshoitajan ruokaohjeita pää pyörällä. lopuksi lääkäri pikaisesti ultrasi, totesi vastaavan viikkoja ja olevan vilkas tapaus. Ru onkin 1.9. Ja silloin viikkoja on 21+0.

Itse mietein myös hommataanko tuota hoitopöytä tällä kertaa, tilaa on nyt vähemmän. Poikien aikaan oli kyllä todella paljon käytössä. Mies heti päätti, että hommataan. Ei kuulemma aleta selkäsärkyisiksi sen takia. Eli mummolasta tulee syksyn aikana pöytä ja pinnasänky. Vaunut, turvakaukalo ja sitteri pitäis myöhemmin hommata. Mitään vaatteita tms en ole vieläkään uskaltanut miettiä.
Kaksosia odottaessani ostin kaiken, ihan hammastahnasta ja shampoosta lähtien varastoon. Luulin varmaan, etten pääse kauppaan puoleen vuoteen . Nyt luotan jo mieheenkin, että osaa hommata kaiken tarpeellisen yksinkin jos joudun vaikka vuodelepoon tai syntyy ennenaikojaan.

Moi, täällä olisi kans uusi jutustelija. Toista odotetaan ja la on 17.1. Alusta asti olen näitä lukenut ja ajattelin aluksi odottaa ru:n ohi ennen kuin ilmoittaudun, mutta en sitten malttanut ;-)

Noista tärkeistä hankinnoista ja turhakkeista piti mainita sen verran, että meillä ei olisi esikoisen pikkuvauva-ajasta selvitty ilman kantoliinaa. Neiti itki massuaan melkein 3 kuukautta kaikki yöt, varsinkin makuulla ollessaan. Aluksi en hoksannut koko asiaa, vaan kanniskelin häntä käsissäni kaikki yöt, mutta sitten päätin kokeilla kun liina kerta kaapista löytyi. Siihen neiti rauhoittui todella nopeasti ja kyllä kädet ja selkä kiittivät :-D Pahimpina öinä tuli itsekkin nukuttua sohvalla puoli-istuvassa asennossa, neiti tiukasti liinassa, jotta ei ei päässyt tippumaan. Paljon olen kuullut myös kantoliinaa turhakkeeksi moitittavan, mutta jos tarvii käsiä vapaaksi tai selkä/kädet kipeytyy käsissä kantaessa, niin siitä saattaa olla korvaamaton apu. Meillä liina pakataan tällä kertaa ensimmäisenä sairaalakassiin mukaan. Ja tunnustan, olen hurahtanut kantoliinoihin ;-)

Niin ja vielä kantoliinoista sen verran, että meillä kantoliina toimitti sujuvasti sitterin, koliikkikeinun, vaunujen ja nyttemmin suurimmalta osin edelleen rattaidenkin virkaa :-) Onko täällä muuten muita jotka kantaa vielä raskauden aikana?

Hemmutar. Viikko tuli tännekin sairaslomaa ja si- nivel syynä kipuiluun. Viikko kerralla töiden suhteen mennään täälläkin. :D

Me ei ole hommattu vauvalle vielä mitään, mutta anoppi... Se on hankkinu jo aivan kaiken! Samantien kun kuuli raskaustestin tuloksen. Hieman kyllä harmittaa, olisin ite halunnu esikoiselle päättää edes jotain. Toiselta puolen Suomea tulee välillä viestillä kuvia, minkälaisia hankintoja on tehny. Itse oisin halunnu oottaa vielä rakenneultraa ennen hankintoja, mutta ihana tietysti huomata miten iso asia tää anopille näyttää olevan.

Onko muuten teillä napakoruja? Mulla on ja ultrassa ja neuvolassa käskettiin ottaa se pois. Toisella paikkakunnalla asuvalla ystävällä sai olla, ja vaihtoikin raskausajan korun loppuajaksi. Itsekin mielellään pitäisin vaikkei maha kaunis välttämättä enää oliskaan :)

Meille tuo hoitopöytä oli pakollinen, sillä meillä on esim päältä täytettävä pesukone niin siihe ei oikein saa hoitopistettä. Ja meille tuo hoitopöytä on edelleenkin todella tarpeellinen vaikka poitsu on melkein vuoden ikänen.

Soffi85, mä kannan edellee välillä tota meidän poitsuu. :) mulla oli ensin manduca käytössä mutta en saanu sitä koskaa hyväks selälle, ni kävin ostaa neliöliinan. Ja ai että se tuntuu hyvältä! En tajuu miks en oo aikasemmin perehtyny tarkemmin noihin liinoihin. Pojan syntymän jälkee meillä oli myös trikooliina välillä käytössä ja tulee varmasti käyttöön myös seuraavan kanssa. :)

Mulla oli esikoisen raskausaikana napakoru, ultraa varten piti aina ottaa pois. Vaihdoin muistaakseni joskus rv 18 tienoilla raskauskoruun, mutta rv 23 aikoihin otin kokonaan pois kun ei enää tuntunut hyvältä. Sit laitoin korun takasin kun vauva oli kuukauden parin ikäinen, mutta sit kun neiti alkoi harjoitella seisomista sylissä, niin talloi aina just siihen sopivasti niin taas sai koru lähdön. Sen jälkeen en olekkaan laittanut enää takaisin, paitsi 2-3 kuukauden välein laitan pariksi päiväksi, ettei mene umpeen. Ehkä sit joskus kun tää toinen ei enää jyhnää jatkuvasti sylissä laitan takaisin :-)

Takaisin