La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jännään vielä hetken, muutenkin rakenneultra jännittää! Uskon kyllä et mullakin istukka nousee vatsan mukana.

Bumble84, me ei ainakaan olla meinattu tuplia hankkia vaikka tämä toinen on tulossa hiukan alle kahden vuoden ikäerolla. Esikoinen saa kulkea rattaissa ja uusi tulokas kantoliinassa/repussa. Esikko on mennyt tähän asti käytännössä kokonaan kannettuna, vasta hetki ollaan yritetty totutella rattaisiin (itsellä välillä iskias vaivannut tässä raskaudessa). Siitä olen päätellyt, että kun tämä toinen on valmis rattaisiin, jaksaa esikoinen jo kävellä paremmin, joten hommataan luultavasti vain seisomalauta hänelle sitten tarpeen tullen :-) Saa nähdä onnistuuko tällä suunnitelmalla, vai joudunko sitten kiireessä hommata kuitenkin tuplat ;-)

Mä olen kans kuolannut noita brioja :)
Mitä eroa on tuolla sing ja smilellä? :)
Muuta kun että sing on vanhempaa mallia..

Eilen sano neuvolatäti että otahan mies mukaan sitten kun tulet viikolla 22 että sillo hän kertoo äitiys ja isyysvapaista ja tukien hakemisesta ym... :)

Kertoi myös jo että nyt kun näillänäkymin tulen jäämään tämän vuoden puolella äippälomalle (massussa kun oli elämää :) ) niin 2013 vuoden verotuksen mukaan lasketaan se päiväraha. Ja 1.1.2016 jos pitäisi vasta jäädä niin sitten olisi ae 2014 verotus.
Siitä kun oli tuossa joku aika täälläkin puhetta ja mietittiin :)
Odotan niin että pääsen hipeltelemään sitä äitiyspakkausta :)

Heippa taas pitkästä aikaa! :)
En tiedä miksi tää on kännykällä niin ylivoimaista kirjoitella, konettakaan ei aina jaksa availla :D

Tervetuloa uusille ja ihani ru-kuulumisiakin on!

Ja ihanaa että täällä on kanssasiskoja jotka myös kärsii tosta hiton issiaksesta. Täällä ollaan sen vuoksi saikulla vko. Pää hajoaaaa..vaikka kyllä koko ajan liikun niinkuin lääkäri käski; koiralenkkejä ja jumppaa ja venytystä. Mutta ei mulla ole pokkaa lähteä esim. kauppoihin pyörimään ym. Ja nyt pitäisi oikeasti löytää joku mekko häihin. Pitääpäs varmaan tilailla vähän zalandolta.. :D

Täällä ilmeni kanssa ekassa ultrassa että istukka on ihan kohdunsuun edessä, mutta maanantaina neuvolalääkäri ultrasi ja sanoi että se on noussut jo ihan kunnolla ylös ja nousee siitä vielä lisää. Liikkeitä en tosin vieläkään tunne juuri kun istukka on vauvan edessä, voi mennä vielä monta vkoa siiheen kunnes tuntee. Äh. Ja en millään malttaisi odottaa että se vauvamaha nyt sieltä pomsahtaisi!! Mutta issiassärky kuulemma johtuu juuri siitä että se on sieltä tulossa esiin. :D

Lääkäri tosiaan ultraa meidän neuvolass aina, ja pakko oli kysyä voiko hän kertoa sukupuolen jos sen näkee. Naureskellen sanoi että on päättänyt että ei enää oikein uskalla niitä kertoa kun ei ole siinä niin haka. Hänellä oli ollut 4 pojan äiti potilaana, joka oli niin kovasti toivonut tyttöä. Lääkäri oli omasta mielestään ihan selvästi nähnyt tytön ruudun kautta ja iloisesti kertonut tyttöuutisista. No, kahden vkon kuluttua rakenneultrassa oli sittenkin löytynyt pieni pippeli, joten sen jälkeen kuulemma ei uskalla varmaksi sanoa. :D :D

Mutta sitten kyllä sanoi että jos hän nyt itse arvuuttelisi, niin kyllä tuolla on uloke joka voisi pieni pippeli olla, mutta ei mene takuuseen. Ja itsekin minä sen näin, joten nyt on kyllä tunne että kyllä se meidän pikkuinen poika taitaa olla! <3 mutta ru on 24.8, sinne asti pitää odottaa varmistusta. :)

Me ei olla tehty vielä mitään suurempia hankintoja, odotetaan kun saadaan juuri alkava muutto alta pois ja tavarat paikoilleen, sitten voipi ruveta hankkimaan tavaroita. Kaiken kyllä lastenhuoneen sisustusta myöden olen jo suunnitellut, joten sitten se on vaan kortin vinguttamista kun pääsee tositoimiin. :D

Nyt menossa 18+5.

Täällä saikkuillaan. Eilen supisteli kipeästi rankan työpäivän aikana. Lääkärillä kävin tänään, kohdunsuu oli onneksi napakasti kiinni mutta nyt töistä lepoa. Masussa oli hirmunen mylläkkä menossa kun lääkäritutki. Potki anturia niin kovaa että lääkäri ei meinannut saada sydänäänistä selvää :'D

AnnnikaH mulla on nyt 18+2, vauvamaha on selvästi ollut jo näkyvissä ja vaikka istukka on edessä, olen varmasti muutaman kerran jo tuntenut liikkeitä. Poreilua ja muljahduksia noin kerran päivässä jommassa kummassa reunassa vaikka on ensimmäinen niin näistä ei voi erehtyä. Olen kans niin paljon odottanut ja kuullostellut ☺️

Happymom, joo onneks saa niihin Smileihin niitä varaosia vielä kuitenkin! :) me ostettiin just viimekuussa hobbyhallista se Brion primo kaukalo sillä telakalla tuohon tarjoushintaan! ;) samalla tilasin sieltä myös Eischbärenin lämpöpussin, tarjouksessa oli sekin.
Ja Smileihin otin kovan vaunukopan ja sit sen ratasosan tietty.

Ja noista saa onneksi lukittua nuo eturenkaat jos on tarve. Enemmän tulee käytettyä varmaan kääntyvinä niitä renkaita, niin kätevät.
Happyjä myös katsottiin, mutta meidän käyttöön ne ei olisi olleet sopivat.

Joo, meillä lääkärikäynneillä neuvolassa siis ulrataan joka kerta. :) ei tavallisen neuvolan yhteydessä tosin. Mutta ihana oli nähdä pikkuinen siellä, kovasti vilkutteli! :)

Äääh, mäkin haluan tuntea jo liikkeet ja saada mahan esille! :) en malta odottaa! Ylipainoakaan ei ole kuin ehkä kilo tai kaksi, jolloin voisin ajatella että se maha ei sen takia hidasta tuloaan. Lääkäri sanoi että se on niin yksilöllistä milloin se pompsahtaa. :)

Mallinmitoissa olevan veljen vaimolla maha tuli vasta näkyviin joskus vkolla 20-21, vaikka ajattelin että hänellä olisi tullut heti kun on niin hoikka. Täytyy nyt vaan malttaa odottaa että se pompsahtaa joku aamu esiin. :)

Sitä päivää täälläkin odotellaan että se masu sieltä pompsahtaisi ja tulisi liikkeitä paremmin, olen muutaman kerran tuntenut liikkeitä mutta niin haluaisin että päivittäin tuntisi potkut ja käännökset niin konkretisoituisi tämä raskaus :)

Maanantaina neuvolassa täti sanoi että ei niitä liikkeitä yleensä ensiodottajat tunne vielä näillä viikoilla että menee hyvinkin tosiaan vielä 2-4 viikkoa ennenkuin voi alkaa tuntea mitään. Tai jos tuntee niin ne on aika harvinaisia, uudelleen synnyttäjätkään ei välttämättä aina mut osa saattaa kyllä jo tuntea. Kun mä hölmö hätäilin maanantaina neuvolassa sitä kun en tiiä miltä ne liikkeet pitöis tuntua, sit mainitsin siitäkin kun en tiiä edes miltä supistukset tuntuu.. Sit meille muuten annettiin jo lappu synnytys valmennukseen olikohan kolme käyntiä ja ne ois lokakuussa muistaakseni.

Mahaa mulla jo alkaa olla kun eilen peilailin.. ;) :)

alinah, tuntuu olevan tosi yksilöllistä milloin tuntee liikkeitä/potkuja. Vaikka itsellä on eka raskaus, niin tunsin kyllä jo muutama viikko sitten (rv 15+n) ihan selvästi muljahduksia, ja nyt (18+0) on jo viikon-puolentoista ajan ollut sellaisia potkuja, että veikkaisin kyllä tyypille tulevaisuudessa menestystä joko potkunyrkkeilyssä tai jalkapallossa...:wink Yleisestikin olen kyllä herkkä vähän kaikelle (valolle, äänille, kivulle...) - voisiko olla siihen yhteydessä...?

Toisaalta vaikka potkuja tuntuu, niin maha ei ole kasvanut vielä juurikaan. Kaipa nämä jutut menee aika tapauskohtaisesti, eikä tarvitse olla erityisen huolissaan, vaikkei mene kaikki "oireet" ihan samaan tahtiin muiden kanssa! :)

Mulla on tuntunut rv14 eteenpäin pieniä hipaisuja ja sit rv 17 alkoi tuntua selkeitä potkuja ja muljahteluja. Rv18 mies onnistui tuntemaan yhden potkun mahan läpi. Nyt rv 19+2 ja joka päivä tuntuu liikkeitä hyvin. Esikoinen tuloillaan ja istukka etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä. Tosi yksilöllisiä juttuja kuitenkin nämä.

Minulla on aikalailla samalla lailla mennyt sokerihuurre kuin sinullakin vielä ei päivittäin tunnu tai mahan päältä mutta eiköhän piakkoin :) Nyt 17+1 ja tänään sain kuulla pikkusen sydämen jumputusta neuvolassa <3

Mulla nyt rv 16+2 ja istukka takaseinämässä vissiin, tai ainakin taaksepäin kallellaan ja esikoista odotan eikä mitään liike tuntemuksia. Joten tunnen varmaan joskus puolessa välissä jos sillonkaan.

Täällä pärähti tänään käyntiin 20+1, eli yli puolen välin ollaan! Hullun nopeasti mennyt aika :E syyskuussa on on vielä 2 viikkoa kesälomaa ja olen ajatellut viettää sen vain pesänrakennuspuuhissa, kun mieskin on töissä. Meillä ei käynyt edes mielessä, että oltaisiin sukupuoli pidetty salassa, vaan kaikille suoraan vaan kerrottu :D

Jännittääkö muita alkukuun la:lla olevia, että syntyykö vauva jo joulukuussa? Itse toivon kovasti, ettei tulis vielä joulukuussa :D tässä kun toista odottaa, niin voi olla, että tulee jo ennen laskettua. Pikkujutuilla sitä mieltään vaivaa ;)

Mua ainakin jännittää törkeen paljon, koska esikoinen synty rv 37+4, nii tää ei saa syntyä ennen rv 38+5 :D tosin tässä raskaudessa ei ole viel tullu etiäisiä kuten esikoisen kohdalla tuli fiilis, että "tää syntyy etuajassa" ja loppua kohde viel tarkentu, ku 1kk ennen syntymää sanoin ukolle, että "tää syntyy juhannuksena" ja synty 24.6 :D ;)

Hölml välikysymys!
Täällä olisi RU huomenna ja en yhtään muista oliko jotain ohjeistusta ultraan mentäessä? Kun joku mielikuva olisi että joku olisi käskenyt menemään täydellä rakolla, toisaalta ultran aulassa lukee kyltissä "ultraan tyhjällä rakolla!" :bored:
Kumpaa teille on neuvottu? Kyllä huomaa että raskaus vaikuttaa muistiin :hilarious:

Takaisin