La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei olla mekään hankittu vielä mitään. Onhan tässä koko pitkä syksy vielä aikaa kierrellä vauvantarvike-liikkeitä. Meilläkin on tilaa vähän, tai lähinnä meidän makkari on niin pieni, että täytyy miettiä vähän järjestelyjä. Ja juu, voi tosiaan olla, että rakenneultran jälkeen (syyskuun alussa) iskee osteluvimma sitten toden teolla. :)

No meillähän ei hankittavaksi tule oikeastaan muuta kuin vähäisesti vaatteita. Pienissä vaatteissa on puutteita mutta muuten on kaikki tallella tuon nuorimmaisen jäljiltä kun hän täyttää marraskuussa 4v ja arveltiin jo hänen ollessa vauva, että yksi lapsi vielä mahtuisi meidän perheeseen. Rattaisiinkin panostettiin silloin paljon, ajatuksella että kestää varmemmin hyvänä kahden lapsen käytön jne.

Täälläkään ei oo hankittu mitään ja ilosille mummoillekin yrittäny tulkuttaa et vuottaa ru asti et sukupuoli selviää :) ku jos on tyttö nii tietää toputella vähän vaatteiden kanssa ku sitä on valmiina tuolla vaikka miten paljon :) ja mummohan kuunteli on jo rattaat ostanu ja vaateita ja pienet tennarit :) mut jos turvakaukalo on viel kondikses niin tarvitse ku pinnasänky ja itkuhälyytin hommata näist isommista kamoista :) ja jos poika on niin vaateita :)

Ostin tänään pihakirppikseltä tämmöisen pienelle.
d65af7192f14292b4506fb129f52e569

Täälläkin hankinnat vielä ihan nollassa. Ollaan myymässä omaa asuntoo, menis vaan mahd. nopeesti kaupaks! Isompaa sitten tilalle. Ru on perjantaina ja sillon 19+6. Sen jälkeen varmaan voiskin jotain pientä alkaa kattelemaan :) Esikoisen jäljiltä onkin jo aika hyvin kaikkee.

Moikka!

En ole ikinä aikasemmin osallistunu netissä mihinkään keskusteluihin,mutta nyt ajattelin kun tarvisi ehkä vähän vertaistukea tässä raskaudessa.
Itse olen 21-vuotias ja menossa naimisiin 2 viikon päästä. Vaikeeta vaan tekee se,että mieheni on tällä hetkellä armeijassa.

Itselläni laskettu aika 27.1.2016 eli tällä hetkellä viikkoja on 15+4. Halusin vaan kysyä että onko kellään muulla ollut sellasta pistelevää (puukon iskuja) kipua alamahassa oikeastaan vähän niin kun kokoajan. Kävin tarkistuttamassa tilanteen ultrassa muutama päivä sitten, mutta kaikki näytti olevan kunnossa.

Tervetuloa joukkoon Kyfi! :)

Mulla alavatsakipuja on ollut, mutta ei mitenkään jatkuvasti. Erilaisia variaatioitakin: paineen tunnetta, terävää pistemäistä yhdessä kohtaa, kipua ylös noustessa jne. Onhan tää iso muutos kropalle, ihme kai olis, jossei missään tuntuisi. Rauhallisin mielin vain eteenpäin! :)

Moikka (:

Aattelin kanssa liittyä tähän keskusteluun. Olen 19-vuotias nuori nainen Salosta ja kohta ehkä muuttamassa Vantaalle. Esikoista odottelen ja tää on aivan ihanaa!

Mä olin viikko sitten niskapoimu ultrassa ja siellä mulle tuli melkeempä 3 viikkoa lisää (: alunperin olin 12 viikolla ja nyt olen 16+0 :D laskettu aika oli ensin helmikuussa 12.2. Ja nyt se siirtyi tammikuuhun 24.1. (: ihanaa kun saa pikkusen ehkä hieman aikaisemmin syliin <3

Mekään ei olla vielä juuri mitenkään valmistauduttu vauvan tuloon, paitsi ostettu oma asunto (no ei nyt sentään ihan vauvaa varten...). :) Ja senkin hoiti oikeastaan kokonaan käytännössä mies, kun oon ollu kesän aivan muualla. Ja siksi ehkä tämä tilanne ei ole vielä täysin konkretisoitunut kummallekaan, kun alkuraskauden elämä on ollut niin erilaista ja "sopimatonta" perheelle kuin mitä se tulee kohta omassa kodissa olemaan.

Kovin se pesänrakennusvietti mullakin tuntuu tuolla työtaakan, muuttokiireiden ym. alla kuplivan, kun intoa värkätä ja suunnitella kaikkea tuntuis kaiken muunkin jälkeen kovasti jäävän. Saa nähdä mitä tästä seuraa kun kohta pääsen vihdoin Kotiin!

Mulla on myös ollut nyt tässä lähes päivittäin pistelevä kipuja masussa, miehen enon nainen sano vaan että ne kivut vaa pahenee siitä. Ilmeisesti hänellekin siis ollut raskaus aikana näitä.. Mulla taas kävi mielessä että onkohan mulla ummetusta ja siitä noi johtuu, en tiedä. Huomenna on toinen neuvola ja ajattelin ottaa asian esille..

Itselläni on pistelevää kipua ollut masussa, eikä ole pissatulehdusta. Normaalia kohdun kasvukipua.

Mitään ei olla vieläkään pikkuiselle ostettu ja varmaan ootellaan rakenneultran yli ennen kuin aletaan mitään hommaamaan ja katellaan tuleeko noilta isovanhemmilta jotain lahjuksia...

Sen verran tuota "pesänrakennusta" täälläkin ollut, että meidän pikkumakkarista pistin sohvan jo myyntiin, jotta sen tilalle sitten pinnasänky mahtuu. Sohva menikin kaupaksi päivässä ja nyt sitten katsellaan vähän puolityhjää kohtaa varmaan useita kuukausia ennen kuin mietitään sängyn hankintaa... Nyt kannattaa näköjään laittaa ylimääräiset huonekalut myyntiin, kun opiskelijat tarttee kalusteita asuntoihinsa ja edulliset & hyväkuntoiset menee nopeasti! Kirppikselle kans vietiin miehen ja mun ylimääräisiä vaatteita ja kenkiä, jos sais sit raivattua tilaa vauvan vaatteille ja mun tuleville mammapöksyille. Ehkä nyt on ihan viisasta yrittää hankkiutua eroon noista liian pienistä farkuista, jotka odottaa sitä päivää jos/kun hoikistun ja niihin mahdun, koska nyt se päivä ei ihan lähellä näytä olevan :grin Menis vaan kaupaks, mut vähän huonosti oli ainakin ekana päivänä liikkuneet.

Autoa ollaan kateltu ja keskusteltu (=riidelty) niistä päivittäin. Meillä ei ihan kohtaa toiveet uudesta ajokista ja siitä, miltä sen pitäs mm. näyttää tai mitä merkkiä se saa olla jne. Miehelle tärkeää on, että se näyttää hyvältä/sporttiselta ja siinä on riittävästi tehoja. Mulle tärkeää on pieni kaupunkikulutus ja se että se on suht lyhyt (max. 4,3m), ei mikään pitkäfarkku. Auton ulkonäöllä tai merkillä ei oo mulle merkitystä ja miehen mielestä nuo mun ehdottelemat on liian pikkuautoja tai ihan hirveen rumia :p Tiettyjä merkkejä se ei suostu ees harkitsemaan, jos vaikka naapurilla on just samanlainen jne. Ja sit meillä on vielä se ongelma, että mun pituus aikalailla rajottaa myös valintaa ja mun täytyy koeistua jokainen ehdokas ennen kuin tietää saanko säädöt itselleni hyviks. Yhtä autoa käytiin ajamassa eilen, mut siinä vaihteet tuntu jotenkin tosi tönköiltä ja rimpuloilta. Muuten ois ollut perfect vaikka se oiskin vähän ylihintainen ollut... Sitä edeltävä taas oli miehen mieleen ja tykkäs siitä, mut mä taas en sille syttynyt, kun siinä kytkinjalka oli aika rasituksella pidemmässä kaupunkiajossa pienestä kurkottelusta johtuen. Huomenna ehkä käydään seuraavaa mun valkkaamaa ajamassa ja toivon, että se ois pirun hyvä ajettava, kun mies on sen jo mielessään ulkoisten seikkojen kanssa lytännyt ja tuominnut. Ei taida tää loma sittenkään riittää auton valkkaamiseen vaikka vielä tässä on kaks viikkoa aikaa, mut tarkoitus ois kyl jotain muutakin tehdä eikä joka päivä miettiä noita pirun autoja.
:iroc

No hyvä kuulla, että jollakin toisellakin on ni tietää ettei oo mitenkään epätavallista :) Ens torstaina neuvola niin otan vaikka sielä vielä puheeksi.

Mun kivut on tämmösii että mun pitää tyylii makaa sikiö asennossa, eikä sekään meinaa helpottaa.. :/

Kiiamaria, sama homma täälläkin..
Hetken jo toivoin et olisi ollut pissatulehdusta että olisi joku järki tullut tuohon olotilaan...
Kaippa se massu nyt kunnolla yrittää pullahtaa esille :)

Mulla on ainakin vaikka minkälaisia kipuja ja nippailuja alavatsassa jatkuvasti. Harjotussuppareitakin tulee varsinkin töissä jos en ole juonut päivän mittaa tarpeeksi vettä. Nää kaikki tuntuu vaan vahvistuvan mitä enemmän masu kasvaa. Uskon, että kuuluvat asiaan ;) Ainakin viime ke lääkärissä kaikki oli hyvin ja kohdunsuu kiinni. Ei siis varmasti oo huolestuttavaa jos kivut pysyy pieninä ja siedettävinä :)

Tänään kyllä meinasi epätoivo iskeä tämän raskauden kanssa että tätäkö tämä tulee olemaan...

Kävin kävelemässä ja lähtiissä kävin vessassa ym..
Puolessa välin lenkkiä tuntui että nyt tulee aivastus, automaattisesti otin massusta kiinni ja aivastin.....
Ei minkälaista aavistusta ollu tulemasta mutta pissaa lirahti housuun!!! :bored: :dead:
Eikä ollut edes tunnetta että pissattaisi.

Ja tietysti vaaleat housut ja sehän kostea alue vaan levisi ja levisi...
Kotona sain sitten pissihousu nimen kun miehelle kerroin :grin
Olipa nimittäin paidan helmassa pitelemistä että pääsin kotiin ja ei kukaan huomannut!

Nyt jälkeenpäin vaan naurattaa mut silti... Jos oikeesti massu alkaa painamaan rakkoa kokoajan lisää niin kauhulla odotan... :nailbiting:

Tiedän että te siellä nauratte maha kippurassa :grin

Hemmutar mä niin tiedän ton tunteen. Ei se kivaa oo, mut ei sille aina voi mitään. Mul on esikoisen jälkee ollu sitä vaivaa aina tähän päivään asti ja edelleen, jos en muista erikseen jännittää lantionpohjalihaksia aivastaessa. Aina ei kerkiä mukaan, ja jos rajusti yskii tai oksentaa niin ei toivoakaa et edes ne lihakset pystyis pelastaa tilanteelta :rolleyes: Se onkii yks syy jatkuvaa pikkuhousunsuojien käyttöni, vielä sitä pitempää mallia. Toinen syy on luonnostaan runsas liman eritys alapäässä, en voi edes valkovuodoks sitä sanoa. Mitään syytä sille ei erityisesti ole eli ei oo hiivaa tai tulehduksia. Luultavasti rauhaset vaan on vähän liian tehokkaat pitämää kosteutta yllä, ja se joskus jopa haittaa seksielämää ku ei oo minkäännäköstä pitoa :confused3

Täällä on odotettavissa varmasti aika uneton yö, sillä huomenna klo 12 olisi ru! Kyllä jännittää paljon, mutta niin erilailla kun nt-ultra. Paljon varmempi ja luottavaisempi fiilis. Eniten jännittää se sukupuoli ;) Ei taida kellään muulla vielä ollut ra:ta?

Takaisin