La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on pesänrakennus ollut kanssa meneillään :) kaappien tyhjennystä, vaatehuoneen tyhjennystä, tapetti ja maali suunnittelua vauvan huoneeseen :)
Meillä ru 27.8 ja jännittää kyllä. Ei mitään väliä kumpi tulee kunhan olisi terve!

Vielä pystyn mahalleen nukkuun mut toi imetystyyny on ollut kyllä ihanan tukeva nukkukaveri ja luulen raskauden edetessä olevan entistä tärkeämpi :)

Pesänrakennusvietti check! Vauvanhuoneen sisustus suunniteltu, ja osittain toteutettukin ;D ihana tehdä pikkuhiljaa.

Hehee :) olettepa ajoissa liikkeellä :) itse esikoista odottaessa aloin peseskellä vaatteita rv 36. Nyt en ole pistänyt tikkuakaan ristiin saatika ostanut yhtään mitään :). Joskos sitä sitten syksyn pimetessä kaivais puikot ja langat esiin ja neulois pienelle vaatteita. Muuten mennään aika minimi hankinnoilla siihen saakka, että päästään muuttaa isompaan asuntoon.

Mekin kituutellaan kaksiossa ja siks just haluan kaiken turhan kaapintäytteen pois. Samalla tulee tehtyä perusteellisempaa siivousta ja ihmeteltyä sitä tavaran määrää :o Ja tätä on mahtava toteuttaa aina sillon kun mies ei ole kotona ;D Hyvä etten mä siis ole ainoa!

Tuosta lidlin vartalotyynystä.. mä kans ostin nyt toisen tyynyn niin kyllä on iso ero tuon uuden ja mun vanhan välillä, tuo uus on puolta matalampi kuin vanha, noo onneksi tulee harvoin sen kaa nukuttuu ko se on alakerran vierassängyssä varatyynynä jos sinne eksyn yöllä nukkuun.

Mulla ru 9.9. ja sillon 21+0. Eka neuvolalääkäri on 18.8. (17+6) ja kuulemma sisätutkimus tehdään sillon. Muista lääkäriajoista ei oo tietoa.

Maajo, Meillä on kaksi sellaista vanhemman mallista tyynyä kanssa ja ihmettelin mitä porukka valittaa mut sähän sen syyn kerroit. Mun mielestä kun meidän tyynyt on jopa vähän liian isoja :)

Täällä rinnat hellänä ja päivän ku töissä liivejä käyttäny, nii kutkuttaa ja ahistaa rintoja ennen kuin ottaa liivit pois. Nännit etenkin kosketusarat ja näyttää niissä maitoa olevan ku nännin päät valkoiset :)

Täällä on kovasti suunnitelmia, mitä pitäisi tehdä ennen vauvan tuloa: yks kaappi pitäisi siirtää ylös makkariin, mihin laittaa tulokkaan vaatteet, hoitopöytä niin ikään ylös, toisen ehkä tarviis alas, esikoisen jäljiltä vaatteet katsottava uudelleen ja haluis niitä jo kaappiin laittaa, yms yms, mut mitään en vielä ole saanut aikaiseksi ja neulekkaan ei ole edistynyt toivottuun tahtiin :D

Ootte kyllä ihanan touhukkaita. Vaikka mulle on esikoinen tulossa, en ole tehnyt ensimmäistäkään hankintaa enkä ole edes miettinyt, mistä vauva saa oman sopen kun kotiin tuodaan. Ehkä tää on tätä, ettei oikein vieläkään usko/ymmärrä, että sieltä on joku tulossa... Kai se vauva jossain vaiheessa sitten alkaa ihan kirjaimellisesti potkia liikkeelle. :)

Mä myös ihailen teidän puuhasteluita. Meillä on tulokkaan eteen tehty sen verran, että on pohdittu pitäisikö ostaa leveämpi farmari. Nykyinen on siis tosi kapea eikä sen takapenkille taida mahtua tytön istuin ja turvakaukalo niin että jäisi tilaa vielä aikuiselle eli meidän perhe ei voisi porukalla siinä matkustaa kun esikoinen on aikuisen kokoinen jo. Niin ja ollaan todettu että pinnasänky ei enää mahdu meidän huoneeseen eikä muuallekaan eli jotain pitää tehdä. Pienen vaatteillekaan ei ole tilaa eikä myös uudelle lipastolle sitä varten :D Ehkä me keskitytään siis tässä vaiheessa hankintojen ja järjestelyiden suhteen näihin pienimpiin eli uusi auto ja talon osto ;)

Eikä me nyt oikeasti vauvan takia olla taloa ostamassa :D Ollaan etsitty omaa melkein 8v ja nykyisessä on loppunut tila kesken jo kun tuo nuorimmainen syntyi ja mies menetti työtilansa. Hän on siis yrittäjä ja tekee työt lähes kokonaan kotoa käsin. Työpiste on niinkin rauhallinen kuin aivan keskellä meidän avointa alakertaa eli olohuoneen ja keittiön välissä. Toimii silloin kun me muut ei olla kotona, mutta muiden lomat ym on hankalia ja nyt kun mä jään pienempien kanssa kotiin niin työrauhaa ei ole ikinä. Tämän pidempiaikaisen ongelman vuoksi ei siis oikein ole edes kiinnostusta järjestää vauvalle tilaa vaikka ei vielä aikoihin tarvi montaa neliötä tavaroineen..

Onko kenelläkään aamuisin kun herää niin alavatsa kipeä? Jos nukun selälläni, huomaan kellon soidessa että alavatsassa on kipu, vähän kuin olisi ilmaa vatsassa mutta ei ole. Sitten kun nousee ylös ja lähtee liikkeelle kipu hellittää. Painaakohan kohtu selällään ollessa jotenkin?

Mulla oli Niinali juuri noin vielä muutama viikko sitten ja ihmettelin samaa, la joulukuun loppupuolella!

Mekin kasattiin pinnis jokunen päivä sitten. Lähinnä siksi että sinne saa nostettua sitterin, turvakaukalon yms pois lattialta ettei kissa mene niihin nukkumaan. Lisäksi testattiin kiinnostaako pinnis kissaa, ei ainakaan toisaiseksi. Hoitopöytäkin on kasattuna, että sain ostetut vauvan vaatteet sinne, tosin kaikki vauvan vaatteet ei mahdu sinne koska oon ostanu vaatteita koosta 50cm kokoon 80cm. Uudenveroisia kirppislöytöjä siis suurin osa. Vielä en oo vaatteita pessyt, ajattelin jos niihin tulee kaapin "haju" tai jotenkin pölyyntyvät. Kiva olis kyllä laittaa minipyykkiä pyörimään ;D

Tosi ajoissa mekin ollaan näiden hankintojen kanssa. Mutta miksipä ei? Ja kun sukupuolikin ollut pitkään tiedossa. Oon ostellut tammikuusta asti tarjouksista milloin mitäkin. Tykkään että ei tarvii stressata ja kaikkea ostaa kerralla. Meillekkin esikoinen tulossa niin paljon hankittavaa on ollut. Nyt ei enää hirveästi puutu mitään. Itkuhälytin, pussilakanat, tuttipullo..tällästä pientä puuttuu, mutta ei mitään sen kummempaa. Isyyspakkauskin on hyvällä mallilla! Tilaan sit syksyn aikana sinne vielä muutaman jutun. Isänpäivänä tai sitten äippäpakkauksen saantipäivänä annan sen.

Koskas sitä äitiyspakkausta saikaan hakea?

Lumikello: Kyllä se shoppailu/pesänrakennus vietti laukeaa rakenne ultran jälkeen ;)
...tai mulle kävi esikoisen kanssa niin, kaikesta tuli jotenkin todellisempaa :)

Sokerihuurre: Samalla todistuksella, jonka saat neuvolasta voi hakea, mammaloma todistuksen\rahat ja äitiyspakkauksen...
Sen saa 5kk kohdalla...

Aphrael: täällä kanssa mietitään kuumeisesti auton vaihtoa pikkaisen isompaan kun meidän nykyisen farkun takapenkki on sellainen ettei sinne mitenkään mahdu kaukaloa ja 2x turvavyöistuinta, mä tahdon että tulevassa autossa on sellainen takapenkki jossa jokaisella on oma kunnon penkkinsä niin silloin mun pyllyki mahtuu tarvittaessa kaukalon ja turvavyöistuimen väliin :)

Mulla ainakin aamuisin tooooodella epämukava olo massussa, sitten kun saa aamukakin ängättyä niin olo helpottaa :)

Eilen kävin Ikealla ja siellä pyörin niin melkein kaksin kerroin kävelin autolle ja äkkiä kotiin, alkoi jomottelemaan alamassua niin kamalasti, jatkui koko illan, yön aikana oli sitten helpottanut kun sai nukuttua.. Äsken taas alkoi se jomotus, pakko mennä varmaan lääkärissä käymään jos alkaa jokapäiväistä tämä olemaan, jalkojen päällä koko 8 tuntia töissä.. Ja liikkumista paikasta toiseen, ei kiva... :(

Takaisin