La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmi että tuollasia reaktioita saa näin ihanasta asiasta! :(
Lapsettomille varmasti katkeraa, mutta kyllähän jokainen ystävänä haluaa toiselle onnen. Näinhän se vain menee, että toiset saa lapsia ja ei siitä ketään saisi rankaista.

Mun on tän kuun lopussa kerrottava polttariporukalle, ku on kaverin polttarit ja olisivat varmaan aika ihmeissään/arvaisivat kun kieltäydyn täysin alkoholista :) mut onneks on se ultra ennen sitä niin tietää onko pikkuinen oikeassa paikassa ja ellei viikot ole ihan päin prinkkalaa niin sykekin pitäisi olla jo olemassa :)

Hei täällä aamulla plussattu! LA laskurin mukaan 16.1 :) täällä oli tissit oviksen jälkee arat ja viime su lähtien nivusissakipua ja kohtua nippaili aina välillä,myös aivastelin ja poskia kuumotti siinä on mun oireet :) neuvolan soittoo viivytän vähän just in case jos tuleekin keskenmeno taas niin ei tarvii soitella ja peruu aikaa

Ite odottaa kanssa kuinka työkaverit reagoi tähän kun suurin osa porukkaa 45-60v.. Aikasemmin tässä kun selvisi että on raskaana toinen työtekijä, niin aika kylmältä kuulosti keskustelu aiheesta.. Omaa vuoroa odotellessa... :/

Kävin just synttäreillä tuossa ja alkoi tuntumaan, että alkaako ihmiset epäilemään, kun kieltäydyin 5 kertaa alkoholista :) Ja suklaasta!

Muokattu viimeksi:
Terkku, liekkö ollu sen mielestä hirveen hyvä vitsi tai sitten tosiaan sillä viiraa päässä ja 40kriisi päällä.. o_O

Siis minähän olen suoraansanottuna paniikissa tuolla mielen syövereissä...
Ikinä en ole oikein "tykännyt" lapsista, siis se itku jne.. Saanu karvat pystyyn.. Minulla ei siis ole sisaruksia niin ei ole sellaisesta kokemusta :)
En ole koskaan edes vaippaa vaihtanut :nailbiting: Pienen pientä vauvaa edes pitänyt sylissä! :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
Jossain vaiheessa kun kaveri sai tytön niin alkoi sellainen asian sulattelu mielessä.. Kerran huomasin kaupassa kun pieni vauva itki sydämensä pohjasta niin tuli ajatus että elä pieni itke, voi toista :sad001
Niin siitä vähän ajan päästä että hetkinen... Vähän muuttunut ajatusmaailma...o_O
Ja tiedän.. Oma on aina oma.. Tiedätte mitä tarkoitan:)

Mutta silti ajatus....
Saada sellainen pieni linnunluinen tyyppi kainaloon niin miten sitä nostella ja käännellä jne...
Tunnen jo nyt olevani siinä tilanteessa kuin norsu posliinikaupassa!! :nailbiting:

Hemmutar, mulla oli aivan samanlainen fiilis, kun pienin vauva, jota olin ennen esikoista hoitanu, oli 10kk! Kyllä sitä itsekin oli sormi suussa, mutta se "vaisto" vaan osaa lukea toukan tarpeet ja muut hommat. Ja kätilö sanoi kylvetyksessä, kun en tienny miten ottaa kiinni, sanoi mulle "ei se mene rikki"! Äikkiä siihen oppii ja se on se kantapääyliopisto, joka opettaa :)

Itsellä on sisko (paljon minua vanhempi) joka aikoinaan ilmoitti, että voivat adoptoida 18veen, että se muuttaisi heti pois kotoa. Eli lasten hankinta tässä suvussa mulla :)
Itse olen tässä parin vuoden aikana huomannut, että on se onni, kun on lapsi ♡ Se antaa niin paljon itselleen iloa ja onnea, kun sellainen on olemassa ♡
Vaikka tämä lause tuntuu "karkealta", niin tavallaanhan elämän tarkoitus on luoda uutta elämää :)

Onnea jannah plussasta :D Pidän täällä peukut pystyssä että toukka malttaa tammikuuhun asti sisällä pysyä ☆

Tervetuloa kaikille uusille

Ruokavaliosta, oletteko te syöneet mitenkään eri tavalla nyt? Toki kiellettyjä tulee välttää. Täällä on kamala karkinhimo ja aina tulee kauhean huono omatunto jos yhden namin ottaa. Pitäisköhän herkuista yrittää vaan pysyä erossa :dontknow

kyllä siihen vauvan käsittelyyn oppii varmasti nopeasti ja siihen saa sitten tarvittavan tuen kyllä synnytyksen jälkeen.
Meillä mun miehelle lapsen saaminen on varmasti jännittävämpää tuollaisten asioiden takia, kun ei ole juuri lasten kanssa ollut tekemisissä koskaan.

En aio pysyä herkuista erossa, mutta vähennän niiden syöntiä. Karkkipäivän aion pitää kerran viikossa :)
Perusruokaa, salaatteja ja maitotuotteita syön. Koitan pidättäytyä ajatuksesta että kun olen raskaana voin syödä mitä mieli tekee :)
Paino olis tarkoitus pitää kuitenkin jonkinlaisissa aisoissa.

Tervetuloa jannah! :)

Ai kamala, oltiin tosiaan tänään siellä sukulaisen valmistujaisissa ja meinas käry käydä.
Esikoinen alkoi selittämään vieraille että "äitillä paha olo, äitiä okkettaa", siinä sitte miehen kanssa sanoa tytölle että höpöhöpö :D mä siis aamulla sanoin tytölle että äiti hetken makoilee sohvalla, kun äidillä on paha olo.. :D
No ei siinä, selvittiin siitä. Sit huomasin että tarjolla olis alkumaljat! Miehen kanssa kauhistuneet katseet että mitäs nyt!
Mies sit kietas kerralla huiviin omansa ja mä kostutin huulet ja lykkäsin kuoharin miehelle ja otin sen tyhjän lasin. En tiedä näkikö kukaan, mutta ei ainakaan kommentteja tullu :D

mä oon syöny just sitä mitä on tehny mieli ja thäts it... en aatellu alkaa suoranaisesti mitään välttelee . :) on sitä ennen vanhaanki syöty sitä mitä on ollu tarjolla. :p

Ja muoks. Vielä sen verran että en oo koskaan alkoholia juonu ni ei tuu mulla ongelmaks. :)

Mäkin oon aikalailla syöny just sitä mitä on tehny mieli. Nyt vaan pitää alkaa rajottaa, koska mä huomasin mun vyötäröllä pienen uimarenkaan! :o ei mikään ihme niillä syömisillä, onneks se nälkä on nyt helpottanu :D Kävin sit tossa alkuillasta vielä lenkillä.. :D

Itsellä tota uimarengasta liikaakin.. Tänään vaa'alla kävin, niin näytti 1,5kg lisää kuukauteen tulleen :( ; ( Toisin sanoen nyt jättää viimeisetkin roskaruoat pois ja siirtyä kehittämään enemmän vihannespuolta (joka ollut tähän asti lähes olematonta! )
Tyttöö odottaessa laihtu ensin melkein 5kg ja lopulta paino nousi lähtöpainosta 1,5kg.. Samanlainen olisi ihan kiva nytkin! Ei muuta kuin personaltreineriä etsimään ja lenkille!

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille!
Minä tein tiistaina ensimmäisen testin, johon tuli haalea viiva. Luulisin, että laskettu aika tulee olemaan aikaisintaan 11.1. Synnytyssairaala on KYS. Meillä on jo 2 lasta joista toinen täyttää pian 4 vuotta ja toinen on 8,5 kuukautta. Pienempää vielä imetän ja tulen imettämään raskausaikana, jos se vaan onnistuu. Alkuviikosta oli lähes jatkuvaa huonoa olo, mutta se on nyt vähentynyt muutamiin hetkiin päivässä. Närästystä on ollut jo ainakin viikon. Veden juonti on lisääntynyt myös runsaasti, kun tuntuu, että jatkuvasti on suu kuiva. Minulla on myös pelkona keskenmeno, kun on jo yksi ollut aiempien raskauksien välissä. Silloin oireet oli aika vähäiset. Edellisen raskauden huomasin vasta 5+4, joten ei siinäkään alkuun ole voimakkaita oireita ollut. Sitten alkoikin se jatkuva pahoinvointi.

Hellu, sepä! Mies tuumas että eihän sulla mitää vararengasta oo, nostin paitaa ja sekin sano että oho! :D
Esikoista odottaessa tuli yhteensä 10kg, eli 5-4kg ylimäärästä jos miettii paljonko vauva, istukka, lapsivesi ym painaa :) tollanen painonnousu kelpais nytkin.
Meillä ei oo ees puntaria niin ei voi seurailla painoa, mutta peili kertoo enemmän :)

Tervetuloa kata! :)

Mulla on onneks ollut hyvin vähäistä molemmissa raskauksissa painon nousu, mutta olen kyllä joutunut katsomaan, etten jatkuvasti herkuttele. Imetysaikana on nyt muutaman kilo tullut lisää, kun on tullut herkuteltua. Jäi vähän päälle, kun imetyksen alkutaipaleella oli jatkuvasti ihan hirveä nälkä.

Tervetuloa Kata88 ja onnea plussasta :)

Mulla tänään uutena oireena päivällä kuumotti kasvoja törkeesti! Oikein punoitti kuin olisi enemmänkin nolottanut.. Lisäksi alavatsaa tuntuu turvottavan..

Takaisin