La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wilbe: aika hämmentävä kommentti ystävältä joka varmaankin tietää keskenmenoista ja ilmeisestä halusta saada lapsen :sorry:

Tervetuloa wilbe! :)
Olipa kyllä tympeä kommentti ystävältäsi :/

Mä kerroin kans muutama päivä sitten mun "ystävälle", että oon raskaana, niin vastaus oli vaan "aijjaa, onnea" ja tää henkilö jatko puhumista itestään.. Ei siinä, olisin kuvitellu erilaista reaktioo, koska ollaan tunnettu lapsesta asti ja hän tietää meidän vaikeuksista. Ja hänellä on LA kuukausi-kaksi ennen mua.
Harmitti kun menin kertomaan, ei olis pitäny :/

Joo kyllä vähän yllätti kommentillaan.. Kyllä kaikilla on aikalailla tiedossa että yritetään ja mitä on sattunu.

Aika tympeitä kommentteja.:sad001
Itsellä on odotettavissa samanlaisia, joten oon aatellu olla sanomatta kellekkään mitään. täytyy eka kattoo mihin tää menee. :) mulla tuli eilen illalla mahaan joku aivan järkyttävä kramppipistos ja sit yöllä heräsin siihen että maha oli tosi kipee. se kuitenki helpotti mut aamulla taas heräsin samaan. Mää toivon että se ei oo mitään vakavaa. :crybaby2

Wilbe, onneksi olkoon plussasta! :Heartred Harmi, että ystäväsi laukoi noin ajattelemattoman kommentin. Voihan se olla, että hän on huolissaan sinusta, kun olet noin paljon surua joutunut kokoemaan?

Täällä alkoi viime yönä aivan järjetön närästys. Mua siis närästi ensimmäistä kertaa elämässäni, mutta tiesin kyllä heti, mistä oli kyse. Usean tunnin valvoin ja istuin täällä olohuoneessa, kunnes oli pakko mennä nukkumaan. Nyt olo on taas hyvä, toivottavasti tämä ei toistu hetkeen..

Höh. Onpa ankeita vastauksia ollut. Luulisi mimin kaverin olevan innoissaan kun kumpikin samassa tilassa :)

parhaalla ystävälläni on kova vauvakuume ollut jo pitkään, mut ei ole vielä miestään saanut innostettua samaan kuumeeseen. Varmasti on onnellinen puolestani, mut voi kuume nostaa vielä enemmän päätään sitten :)

Tänään ekaa kertaa ollut vähän äklö olo. Tullut aaltoina ja mennyt aina ohi. Toivottavasti ei oksut ala lentään missään vaiheessa :wtf:

Niinhän sitä itsekkin luuli että kommentti olis ollu jotain muuta :)

Käytiin äsken kaupassa ja mulla tuli maha kipeäksi siellä. Heti ku pääsi autoon istumaan meni ohi :o Toivottavasti on normaalia.
Saan myös pidätellä oksennusta, taas oksettaa ihan törkeesti. :D
Kiva lähtee miehen sukulaisen valmistujaisiin, toivottavasti selviän siitä :D
Jos olis taas tyttö tulossa :)

Onnea Wilbe plussasta! ☆ Harmi, että sinun ja mimin ilouutisiin reagoitiin noin tökerösti :( Itse olen vielä onnistunut pitämään suun supussa vaavi-uutisesta, rv 12 odotellessa ♡

Itsellä on huonovointisuus helpottanu (alkaa huolestuttaa) mutta jahka pääsee rv 7-9 nii sitten se saattaa antaamuksella alkaa jos seuraa viime raskauden rataa.
Tänään ei ole ollut kramppeja. Närästysmäistä korventeluu mahanpohjassa ruoan jälkeen.. Nännejä kutkuttaa, mutta ei ole kipeät, kun on liivit päällä. Melkein tuntuu ettei toukkaa olisi olemassa.. :/ Vessassa on kyläkin saanut käydä max. 4-5h välein, kun normaalisti käy 3krt vessassa päivän aikana.

Mä luulen, että kun kerron raskaudesta niin kaikilta muilta on odotettavissa iloinen reaktio, paitsi yhdeltä ystävältä jolla on ollut pitkään kova vauvakuume mutta hän ei tod näk voi saada itse biologisia lapsia.
Ekan raskauden aikana huomasin kyllä, että se oli hänelle vaikeaa ja etäännyttiin aika paljon.

Harmi sinänsä, haluaisin hänet kummiksi, mutta jos tämä raskaus etäännyttää meitä taas ja huomaan että hän yrittää täysin ignorata koko raskauden niin sitten täytyy keksiä jotain muuta.

Menkkamaisia jomotuksia ollut alavatsassa, auts.

Odotukseni sovellus ilmoitti eilen että alkion sydän alkaa lyödä ja vau.n sovellus ilmoitti että tänään. Mulla tänään 5+1, alkaako se sydän lyödä muka nyt jo vai huijaako noi sovellukset.

Höh. Ehkä kaveritkaa ei oo oikee tienny miten reagois. Hetken päästä saattaa jo olla eri ääni kellossa :)

Mullaki on jo valmiiksi melko iso rintavarustus ja liivit pitää ostaa alan liikkeistä. Myös imetysliivit. Paitsi, (HOXHOX! ;)) jostain lindexiltä tms ostin semmoset "lirpukat", eli ohkaset joustavat kaarituettomat imetysliivit öitä varten, muuten ois alussa tulvinu.
Nyt on boobsit vähä kipeet ja hituset turpeet. Edelleenkää ei mahottomia oireita. Alamahalla vieläki tuntemuksia.

Ennen plussaa ei muistaakseni oireita, jotenki oli vaa kutina että nyt. Mieski sano että nyt, vaikutat siltä :D Tein testin 4+3 suunnilleen.

Katoin tossa äitiyskorttia esikoisen ajalta, nt ja rakenneultran (tehään keskussairaalalla) lisäksi täälä ollu vielä äitiysneuvolan (terveyskeskuksen) lääkärin ultraus viikolla 10, 26 ja 37. Mut nykyää niitä on kuulemma jonkin verran vähennetty. Ei kyllä haittais vaikka olisi jo tuo kymppiviikon tsekkaus :)

Niin ja mulla raskaustesti tekoon johti se uni jossa tein positiivisen raskaustestin :D plussaus tapahtui jo rv 3+3.

Wilbelle onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Oletpa joutunut kokemaan monta keskenmenoa :( saako kysyä ovatko kaikki menneet heti alussa kesken? Nyt on kyllä sinun vuorosi jo saada pieni syliin asti!

Itse tein erittäin heikon haamun rv 3+6 ja rv 4+1 kaksi-kolme kertaa vahvempi :) Nyt rv 4+5. On hirveän hitaasti mennyt tämä viikko, kun tietää, että saa odottaa vielä monta viikkoa ennen neuvolaa (jahka sen maanantaina varaisi).. Viime raskaus tuntu menevän paljon nopeammin, kun opiskeli silloin samalla (valmistui, kun jäi äippälomalle) ja esikoisen raskauden huomasin vasta rv 7 (tai oikeastaan isäntä ensin)

Isot onnittelut jokaiselle plussasta! Täällä myös yksi jännittynyt iloisen uutisen saanut odottaja.

Itse olen 29-vuotias ja mies muutamaa vuotta vanhempi. Taustalle meillä on yksi keskenmeno rv 10 ja heti seuraavasta kierrosta onnistunut raskaus. Toinen lapsi siis toiveissa nyt puolitoista vuotiaan tyttäremme kaveriksi. Edellisestä kierrosta plussasin myös mutta keskenhän se meni rv 6+2. Joten nyt toivon, että historia toistaisi itseään ja pikku möllykkä jaksaisi kasvaa isoksi vauvaksi :)

Laskelmieni mukaan laskettuaika on tammikuun 2. päivä. Yritän malttaa mieleni np-ultraan asti ja pysyä rauhallisena. Molemmissa keskenmeno raskauksissa minulla on ollut alusta asti tunne, että tämä ei pääty hyvin. Nyt tuota tunnetta ei ole. Onneksi esikoinen pitää päivät sen verran kiireisinä, että liikaa ei ehdi miettimään.

Toivon todella, että meistä jokaisella kaikki menee hyvin :Heartpink

Onnea plussasta Mamssu ja toivotaan että tammikuussa olisi pieni nyytti sylissä ♡

Mun oireet ennen plussausta oli sellasia, et haistoin tosi hyvin metrin päästä mitä mies söi. Kp18 tuli tuhrua ja pelästyin et alkaako menkat kun kohtukin jomotteli. Tissit oli kipeet mut oli vaan semmonen outo olo koko ajan. Kunnes kp25/28 tein digin joka näytti negaa. Tuli armoton vitutus. Älysin et eihän toivo oo viel menetetty jos testasinkin liian aikasin. Kp 26 ja 27 apteekin testi anto viivaa ja väriä ja sitten kp28 digi näytti jo raskaana :)

Sokerihuurre, mullakin on yksi kaveri jolla ollut jo luoja ties kuinka kauan vauvakuume. Yhteisen ystävämme raskauteen kommentoi todella törkeästi "ette sitten viittiny ehkäisyä käyttää" ystävä nyttemmin synnyttänyt ja vasta sitten onnitteli. En yhtään pysty edes kuvittelemaan miten suhtautuu jos ja kun hänelle tästä kerrotaan, tuskin yhtään sen paremmin kuin toisen ystävän raskauteenkaan. Tällä vauvakuumeisella kun ei ole edes miestä jonka kanssa sen lapsen tekisi, eikä kuulemma miestä halua/tarvitse.. Pyhällä hengellä varmaan sen lapsen taikoo :)

Mulla työkaveri älysi mikä on tilanne, siitä kun vessassa juoksin ja röyhtäilyt.. Jep, taas oire mitä en ole itse edes älynnyt :wacky:
Ensimmäinen mitä sanoi niin "jaha, jätät mut sitten tänne töihin itekseen..ja pitää kai sitä onnitella" ja loppupäivän oli ku persiille ammuttu karhu ja loppupäivästä vaan mökötti ja sano lähtiissä että hänellä ei ole mitään annettavaa tälle työpaikalle, ei ole motivaatioita.... Jännästi muuttu ajatusmaailma sen onnittelun jälkeen.. o_O
Ymmärtäisin jos tämä henkilö olisi joku nuorempi ym mutta kyseessä 40v kahden lapsen äiti :facepalm::finger:

Hemmutar onpa omituinen tuo sun työkaverin reaktio. Osaatko yhtään arvata, mistä moinen johtuu?

Minäkin oon miettinyt, miten tietyille kavereille voi raskaudesta kertoa, kun kertomisen aika koittaa. Mulla on kaveri, joka paitsi on mua muutaman vuoden vanhempi, on haaveillut vauvasta jo pitkään. Tiedän myös, että heillä on ollut ehkäisy pois käytöstä pidempään kuin meillä. Pelottaa, että saan tahtomattani aikaan katkeruuden ja surun tunteita hänessä.

Ihmeellisiä reaktioita teidän läheisillä. Ei voi kun pahoitella.. :( Mä en ole saanut muita kuin halauksia ja vilpittömästi onnitteluja.

Takaisin