La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ennen plussaa varmaan oli normaalia väsyneempi ja nännit kipeänä. Ja ehkä oli SE tunne että "nyt on pohjaan palanut" :)

Mulla oli myös nännit kipeet ja jossain vaiheessa tunsin pari vihlaisua mahassa.

Sokerihuurre: Nyt asumme eri paikkakunnalla ja voi olla, että täällä on eri käytäntö. Ainakin kun aikaa varailin neuvolaan, niin oli vähän sitä mieltä.

Ennen plussan tekemistä ihmettelin että joko kuukautiset alkaa etukäteen kun oli just sellasia menkkamaisia kipuja. Sitten tissit tuli tosi kipeeksi ja ajattelin että jotkut vuosisadan menkat tulossa :banghead: näiden lisäksi myös kamalat ilmavaivat. Sitten niitä menkkoja ei alkanut kuulua. Jotenkin oli sellainen olo että olen ihan varmasti raskaana.

Minua vaivaa jollain tapaa huono omatunto siitä että meillä tärppäsi käytännössä yhdestä kerrasta. En olisi ikinä uskonut että näin olisi voinut käydä varsinkin kun lähipiirissäkin on ihmisiä jotka ovat yrittäneet vuosia. Toki olen tosi onnellinen ja kiitollinen tästä mitä meille on suotu mutta silti koen jollain tavalla häpeää asiasta. Typerää, tiedän.

Täälläkin on jaloissa jomotusta iltaisin.. Sellainen maitohappo-olo..
Turvakengät jalassa joutuu päivät olemaan niin se ei ainakaan auta yhtään asiaa :sad001

Niinali: Raskaaksi tuleminenkin riippuu niin monesta muuttujatekijästä. Itsellä kanssa tuli hieman huono omatunto, kun yks ystäväni on vuosia yrittänyt tulla raskaaksi ja tuloksena vaan km:iä :( Itsellä meni nyt 4kk raskautua, esikoisen kohdalla 6kk. Jos voisi, niin lahjoittaisin osan hedelmällisyydestäni kaverilleni ☆ Ymmärtää kuitenkin sen miten paljon hän lasta haluaa!

Apua miten täällä on porukka ja keskustelu lisääntynyt kun en ole viikolla ehtinyt käymään :)

Hurjasti Onnea kaikille plussanneille! Itse varasin toissapäivänä neuvolan ja se on 29.5. Tämä teki asiasta jotenkin paljon konkreettisempaa.

Noista tissien koosta, mulla kans sama juttu ku lauruskaaahlla ja nyt jo D-E niin kauhulla odotan mitkä tulee olemaan. Viime raskaudessa oli parhaimmillaan GG ja aiheutti jo selkä- ja hartiakipuja :gen113

Niinali, mulla on myös vähän "syyllinen" olo kun tärppäsi näin pian, jo toisesta kierrosta. Mutta ei sitä sais ajatella noin, vaikka tietysti toivoisi että jokainen vauvasta haaveileva saisi haaveensa toteen mahdollisimman pian.

Mä en näin jälkikäteen ajatellen oikeasti huomannut mitään merkkejä raskaudesta. Pari päivää ennen arvioitua menkkojen alkamispäivää alavatsassa tuntui samalta kuin aina ennen menkkoja. Nänneihin ilmestyi pieniä nystyröitä, mutta niistäkään en sitten ollut ihan varma, onko sellaisia ollut aiemminkin. Kun ruskea vuoto alkoi, laitoin siteen normaalisti ja lähdin töihin, ja ihmetys oli suuri kun vuoto jäi tosi vähäiseksi. Päätin sitten puoliksi huvikseen testata seuraavana aamuna, jos menkat eivät ole alkaneet. Tuloksen te tiedättekin :)

Mulla el ollu yhtään mitään oireita ennen plussaa. Ei siis mitään. Tuli vähän yllärinä :D

Mäkin olin aivan varma että tämä kierto oli tyhjä arpa kun ei miehen kanssa juuri mitään edes ehditty tehdä. Mutta nähtävästi riittävästi ;) Ihan odotin taas tätiä kylään.
Pahaa oloakin tänä aamuna taas on. Jee! Aamusta heti ei jäänyt paperiin mitään. Toivo elää! :)

Mullakaan ei kerennyt olla mitään oireita ennen plussaa, olin aika malttamaton ja tein testin jo ennen menkkojen pois jäämistä :D
Sen jälkeen vasta tuli ihan samanlaiset tuntemukset kuin just ennen menkkojen alkua, kamala väsymys ja nännit kipeenä.

Mulla kans selkään tuli pari kamalaa näppyä ja kasvoihin kans pienempiä näppyjä. Yleensä iho on puhdas.

Mua nyt vuorostaan jännittää kun vatsakivut vähentyneet että onko siellä ny kaikki hyvin. Mikään ei ole hyvä :) jos kipuja on nii huolettaa ja nyt ku ne on vähentynyt nii huolettaa. Rinnat oli pari päivää sitten paljon aremmat mitä nyt, vaikka arat edelleen ovat.

Itse muistin kierron pituuden väärin ja luulin menkkojen olevan jo monta päivää myöhässä. Myös monta päivää jatkuneet kivut ilman menkkoja vaikutti siihen, että päätin tehdä testin. En osannut kyllä odottaa, että positiivista näyttää :)

Elkää olko kovin syyllisen tuntuisia siitä että ootte raskautunu nopeesti. :) olkaa onnellisia siitä. Meillä meni vuosi. Se tuntu aika pitkältä ajalta, vaikka on lähipiirissä myös niitä jotka on yrittäny 7 vuotta ja vauva kuollu synnytyksessä.

Mulla alko itellä se armoton pissihätä heti melkee oviksen jälkeen. Mutta en mä siitä osannu aatella mitään. Sit ku menkkojen ois pitäny alkaa ni oli vaan semmonen olo et turha odottaa niitä ku ei ne tuu. Niinku tonne yhteen ketjuun kirjotinki, että mulla on kyky nähdä muittenki raskaudet tosi ajoissa, niin tais käydä myös omalla kohdalla. ei paljon testejä tarvi näillä noidan kyvyillä. :)

Sit plussan jälkeen vasta tuli oikeesti oireita.. vaikka tänään mulla ei oo juurikaan muuta ku se et saa ravata vessassa. Rinnat vähä aristaa, mut nimenomaa vähä. :)

Melkein ajettiin peurakolari eilen illalla. Mies löi jarrut lukkoon ja just ja just auto pysähtyi ennen kolmea elukkaa, jotka olivat parkkeeranneet itsensä keskelle tietä. Säikähdin aika kovasti ja koko loppuillan oli alavatsassa ilkeä tunne. Meni onneksi unilla ohi, mutta kyllä säikähdin monella tasolla.

Ai kamala terkku, onneksi ei sattunut mitään! <3

Kukas täällä eilen sano siitä odotukseni sovelluksesta, kun se sovellus kertoi että tänään pissattaa? Hitto mä oon koko viime yön hypänny vessassa :D ja appsi tuumas tuon, että juoksetko koko ajan pissalla? :D

GG... Huh... Mistä löysit niin isoja liivejä? :)
Oltiin viikonloppureissulla Lontoossa ja sieltä ostin sellasesta "isojen naisten liikkeestä" :happy: Nyt kun jälkeenpäin kattoo noita liivejä ni ihan älyttömät pussukat.

Tää flunssa ja alkuraskauden pahoinvointi on kyl ihan karsee yhdistelmä. Joka kerta kun yskii limaa ni meinaa oksu tulla...:depressed:

Terkku, huh onneksi ei käynyt kuinkaan! :o

Mä olen ihmeissäni ja todella onnellinen että meillä on molemmat raskaudet tärpänneet nopsaan. Lähipiirissä 3 ihmistä joilla raskautuminen äärettömän vaikeaa, 2 heistä sai loppujen lopuksi yli vuoden hoitojen jälkeen lapset mutta tää yks ystävä ei oo vieläkään saanut. Surullista :/

Hellou!
Tein sunnuntaina testin ja positiivistahan se näytti! Täällä takana neljä km. Ajattelin ensin että en liity tänne vasta kun olen käynyt ultrassa mutta en pystynyt olla poissa! Jotenki täytyy jonkun kanssa saada jakaa asiaa ja mies ei oikeen ymmärrä :D Eilen koitin kertoa hyvälle ystävälleni.. keskustelu meni näin että "No eipäs oo nyt ketään tuttua raskaana " sanoin hymyillen "että entä jos onkin?" johon ystäväni totesi "Sinä? Taas?" ja ilmotin että asia oli vitsi... Jotenkin jäi vähän suomeksi sanotusti paskafiilis.. Omalle äidilleni olen myös kertonut mutta anoppi saa odottaa..
Sunnuntaina kyllä aavistin että raskaana olen... Itketti hölmöt asiat ja väsytti törkeästi. Tänään pitäis olla 4+5 :):happy:

Takaisin