La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kans tissit turvonnu vähäsen liiveistä yli, ei yhtään huvittais lähtee isompia ostamaan.
Ja aristaa, varsinkin vasen tissi tuolta kainalon puolelta.
Ei sinänsä haittaa, tietää kuitenkin sen hyvän syyn mistä tää johtuu :D <3

Mun pohjaton nälkä on muuten vähän laantunu. Koko ajan on kyllä sellanen pieni nälkä, mutta ei sellanen mikä ennemmin, että tuli paha olo jossei syöny :)

Mulla ei taas nälkä katoa mihinkään niinku sulla mimi. :) tänään oli töissä aivan tuskaista ku oli aivan koko ajan järkyttävä nälkä, ja sen takia etova olo... sitä ku ei viittis asiakkaitten nähden alkaa oksentaa.

Sokerihuurre: Meillä oli kaikki hyvin aina rakenneultraan asti (missään seulonnoissa, niskaturvotuksessa tms ei ollut koskaan mitään vikaa), mutta rakenneultrassa vauva olikin n. 10 pvää pienempi, melkeinpä siinä heti piti päättää, että mitä haluamme tehdä. Halusimme, että lapsivesipunktio tehdään ja katsotaan onko vauvalla todella trisomia 18, no päivän päästä tuli surulliset uutiset ja päädyimme keskeytykseen.

Seuraavassa raskaudessa ei ollut mitään ylimääräisiä ultria tms. Tämä voi nyös olla hyvin paikkakunta kohtaista. Muistaakseni keskeytyksen jälkeen kävimme perinnöllisyyslääkärillä (minulla on kyseisistä ajoista hirveän hatarat muistikuvat), no joka tapauksessa siellä kävimme ja en tiedä mistä/muista, mutta he tutkivat asiaa ja totesivat, ettei johdu perintötekijöistä, vaan oli vain "huonoa tuuria".

Tosiaan seuraavassa raskaudessa kaikki meni oikein loistavasti. :) Lääkäri silloin kannusti meitä kovasti aloittamaan vain uudestaan yrityksen heti kun siltä tuntuu ja totesi, että jo itsessään trisomia 18 on todella harvinainen ja, että sellainen uusituisi olisi todella todella harvinaista.

Uskon, että teillä menee kaikki tällä kertaa hyvin.

On aika helpottavaa ettei oo sitä jäätävää nälkää koko ajan, mutta sit taas miettii että onko se sittenkään hyvä juttu?:confused1

Kerroin tänään mun toiselle hyvälle ystävälle. Rupes itteä naurattamaan, kun toinen pillahti itkuun, ihanaa kun ystävät on täysillä mukana. :Heartred Tai siis, siksi nauratti, koska ite ei oo vielä uskaltanu niin täysillä pistää tunteita peliin ja sitten nää ihanaiset itkeä pillittää munkin puolesta. :)

Onhan se toisaalta hassua ettei kerro lähimmille ystäville/perheelle, kun kuitenkin kerron jos tämä kesken menee/pikkuinen on väärässä paikassa. Suojeleeko sitä itseään siltä, ettei tule muilta hehkutusta ja pettymys on entistä suurempi jos kaikki ei hyvin menekään.
Mieheni vanhempia taas haluaa suojella pettymykseltä, kun olisivat niin huikean onnessaan jos tämä jatkuu ja pikkuinen näkisi päivänvalon :)

Aika tulee kyllä tässä alussa matelemaan, kun ei ole näinä muutamana päivänä tullut muuta mietittyä. Tulee myös eksyttyä netissä kattoon rattaita ja sänkyjä ja ja :)

Täällä edelleen seuraan rusehtavaa vuotoa (erittäin niukkaa, mutta kuitenkin) pelon sekaisin tuntein. Kaivelin jo edellisen keskenmenon päiväkirjat esiin, että miten se vuoto ja mahakipu silloin tuli... :( Ei ole toiveet korkealla, vaikka rinnat on edelleen kipeät, nälkä on ja aamua odotan jännittyneenä onko edelleen paha olo myös. Koska jos ei ole pahaa oloa, niin soronoo. Kyllä se silloin mitä varmimmin tarkoittaa taas keskenmenoa. .. Jos vuoto jatkuu koko viikonlopun niin soittelen maanantaina lääkäriin jos ultraisivat jo nyt. Kipuja ei ole, eikä veristä vuotoa. Ne merkit taas viittaisivat harmittomaan vuotoon. .. Tää on piinaavaa! Mutta samalla on ihana kuulla, kuinka teillä muilla oireet ja pahaolo lisääntyy. Ne on hyviä merkkejä!!!! :)
Ja me ainakin suojellaan itseämme siltä selittelyltä ja voivottelujen kuulemisesta jos kesken menee, ettei vielä kerrota lähipiirille.

Zuikkeli: toivotaan, että on nyt vaan näitä normaaleja raskauteen kuuluvia juttuja! Voin kyllä kuvitella et jännittää ja on piinaavaa :(

Onneksi ei ole kuitenkaan ihan punaista vuotoa vaan nimenomaan rusehtavaa.

Nimenomaan onneksi ei ole kirkasta vuotoa. Joitakin nippailuja välistä tunnen, mutta edellisessäkin raskaudessa istukka oli aluksi tosi alhaalla, mutta ei vuotanut yhtään.
Mutta pidetään peukut pystyssä, että ei vuoda enää viikonlopun jälkeen tai ainakaan pahene.
Kiitokset tsempistä!

Sen verran vielä avaudun tälle iltaa, kun kävi hauska sattuma.. En ole erityisen taikauskoinen/kiinnostunut unien merkityksestä itse, mut nyt jotenkin osui hauskasti kohdilleen.
Mulla on yksi vanha tuttu joka on kiinnostunut kovasti unista ja sanoo näkevänsä enneunia. Ollaan kasvokkain tavattu joskus varmaan kymmenen vuotta sitten viimeksi.
Seuraavana päivänä siitä kun raskaustesti näytti positiivista niin hän laittoi mulle Facebookissa viestin, että hän näki unta, että minulle on onnea luvassa :)
Olin ihan äimänä ja olen vähän edelleenkin, et aikamoinen sattuma on nyt käynyt kyllä. En tietenkään sanonut hänelle, että onni taisi ehkä osuakin kohdalle. Sanon sitten myöhemmin jos kaikki on hyvin :)
Toivon todella, että oli enneuni :)

Joo neuvolasta sanottiin kans et on ihan normaalia jos on niukkaa pyyhintä vuotoa.
Mutta eipä tuolta asialta rauhaa saa ennenkuin vuoto loppuu tai näkee ultrasta, että kaikki on hyvin. Pidetään peukut, että maanantaihin mennessä piina on ohi ja asiat sillain kuin toivookin :)

Oon muuten paripäivää miettiny, mun jalkoja särkee. Siis reisiä, polvia ja pohkeita, ei kovaa mutta sillein häiritsevästi, niin onko kenelläkään muulla samaa?
Voiko tää johtua raskaudesta? Yritin taas mennä ajoissa nukkumaan, mutta toi särky tuntuu niin inhottavasti etten saa unen päästä kiinni. Oli pakko ottaa panadolia jos vaikka auttais.

Terkku, ei olisi ihme vaikka olisikin kaksoset, suvussa paljon kaksosia nimittäin! :D

Helinä, oi te ehditte jo rakenneultraan saakka! :( ei ihme vaikka on hatarat muistikuvat. Mustakin tuntuu että elin monta kuukautta ihan sumussa.
Jännä että ette saaneet mitään ylimääräisiä ultria yms. Meilläkin todettiin että perinnöllistä ei ole, vaan huonoa tuuria, mutta siitä huolimatta päästään varhaisrakenneultriin yms. Ilmeisesti tosiaan paikkakuntakohtaista.

Enni, mä olen aika skeptinen enneunien suhteen mutta! Itselle kävi niin että kaks päivää ennen plussaa näin unen että tein positiivisen raskaustestin ja se näytti että tyttö tulossa. En saanut unelta rauhaa vaan pakko oli käydä ostaa testi ja kokeilla, vaikka mitään oireita ei ollut ja luulin että tässä kierrossa ei tärppiä tule tiputteluvuotojen takia. Samoin yks tuttuni kertoi mulle ennen mun plussaa että hän oli nähnyt unen missä olin laittanut facebookiin kuvan itsestäni vastasyntyneen tyttäreni kanssa. Hauskoja juttuja.

Tulin just tyhy-illasta. Kiva kun tuputetaan alkoholia ja tupakkaa.. ei sillä että olisi vaikea kieltäytyä vaan pelkään että arvaavat mun olevan raskaana.

Täällä vaan tissit kipeytyy entisestään :dead:
En tykkää yhtään!!
Onhan tämä vain jotain alkuraskaus juttuja eikä kestä loppuu asti... o_O
Eilen tuli tänne töissä ruuan jälkeen kunnon öklötys olot, ei tarvii ehkä seuraavaan 10v syödä havaijin leikettä ja kermapottuja!!! :spitoutdummy:
Ja samalla se kuuluisa väsymys, alkaa täälläkin oireet lisääntymään :)
Eilen kerroin parhaalle kaverilleni, ollaan oltu kerhosta asti kavereista..
Sanoi vaan että minä jo arvasin sen kun näin sinut.. Minun leuan kukkimisesta kun hänellä oli juuri samallalailla :mad:
Minkälainen kasvojenhoito aine on hyvä? Puhdistukseen ja rasvana? Olen ihan ulkona tommosista kun aina olen yhtä ja samaa käyttäny kun ei ole näpyn näppyjä ollut naamassa :happy:

La aamun gallup :)

Mistä aloitte epäilemään että olette raskaana ennen plussaa? :happy:
Täällä ei sen kummempaa, ehkä se aaltomainen ällötys ja 2 kamalan isoa ja kipeää näppylää selässä :meh:
Sanoinki miehelle että tapa nuo kun en ite yletä ja varmasti olen paksuna kun tämmöset tuli o_O Nauro vai että et sinä voi tietää... MIEHET! :facepalm:

Mun ensimmäinen oire oli tissien turvotus, tai enemmänkin sellainen nännien kipu esim suihkussa. alkoi tosi aikaisessa vaiheessa, eikä tehny ollenkaa mieli käyttää liivejä. Pahalta ololta oon välttynyt, paitsi nyt alkaa aina aamuisin ja jos ei syö kokoajan niin heikkoa oloa olemaan :D

Joku mainitsikin alkoholin ja tupakan tuputtamisen! Vappuna oli tuskaa kun kaikki tuputti ja hyvä ettei melkein pakottanut juomaan :D aloitellessa ostin alkoholitonta siideriä ja salassa kaadoin sitä viinilasiin ja kaikkia limsoja yms :D onneksi mies sanoi, että hän on kuskina ja itsellä ollut pitkään stressistä vatsakipuja niin pystyin sanomaan että niiden takia ei alkoholi maistu. Paras puoli oli kun ei baariin tarvinnu itte lähtee kun kuskina toimittiin ja kun oli juhlaväki heitetty baariin niin ite grillin kautta kotiin :D ensimmäinen vappu selvinpäin hetkeen, eikä kyllä haitannut yhtään!

Zuikkeli: Toivottavasti vuoto lakkaisi ja maanantaina selviäisi mistä johtuu ♡

Mä tässä aamulla huomasin, että mulla alkanut poskiin ilmestymään "pisamia".. Itselläkin iho kukkii kiitettävästi (vaikka sitä on muutenkin mut nyt enemmän). Mullakin mimi eilen särki jalkojen lihaksia ja nyt käsivarsia ja selkää. Mietin vaan, että onko mulle kuume nousemassa, kun on pari päivää saanut räkää kurkusta asti kakoa >( Nännit on törkeen turvonneet ja arat! Ja nännipihakin on "pullistunut" nyt niiden mukana :O

Nyt on itsellään tullut herkistynyt mielentila ja eilen menetti herkästi hermon :( Se siitä tasapaksusta olosta.. Pahoinvointia ei ole ollut nyt eilen tai tänään.

Takaisin