La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää söin jo ennen raskautta foolihappoa, on ilmeisesti suositeltavaa ja samoin D-vitamiinia. D-vitamiinin vaihdoin vain 10 mikrogrammaseksi kun neuvolasta näin suositeltiin :)

Mulla ei ole mielialassa/vireystasossa ollut mitään muutosta. Vielä ainakaan.
Kuntosalilla käydessä kun hengästyin kovasti ja tein aika rankkaa harjoitusta niin tuli ihan älyttömän oksettava olo ja ohjelma vaihtui siltä päivää kevyempään :)
Olen hyvä ruokainen normaalisti, mutta nyt jäis helposti syömättä, ei ole erityisesti nälkää ollut.

Mulla on tosissaan jatkuva nälkä.. Tässä on vuoden aikana mitä ollaan naimisissa oltu ni tullu parisuhdekiloja jo 8kg..paitsi että mää oon kyllä ollu sillon ihan äärettömän hoikka. mitähän se on joulukuussa kun tähän malliin joutuu syödä. Aika jäätävä valas musta on tulossa! :confused: no, ei mulla oo tosin ollu lähtöpaino ku 60kg mutta silti. :)

Mä olen syönyt helmikuusta lähtien sitä multitabs raskaus ja imetys tabuja, neuvolan täti hurrasi puhelimessa kun kysyi joko syöt :D

Jeih...! Tänään se kunnon kuvotus sitten alkoi.... Kiva lähteä huomenna 90v synttäreille..
Miten teillä kahvin juonti? Vieläkö juotte vai? Mietin vain kun se täti immeinen keittää aikamoista myrkkyä aina siitä kahvista.... :wtf:

Mä olen kanssa syönyt mama vitskuja koko sen ajan kun on raskautta yritetty, eli n vuoden verran. Sen verran Kuvottaa ja oksettaa ettei tee mieli kahvia juoda, mutta jahka helpottaa olot, niin max se 3 kuppia päivässä, mitä ravitsemussuositukset kertoo. :)

Syön Femibion-foolihappoa. Muu syöminen onkin sitten ongelma... :/ koko ajan on nälkä, mutta mikään muu kuin puurot ei mene alas. Eikä nekään aina. Ruispuuroa useimmiten. Tänään keksin pyytää miestä hakemaan kaupasta kuningatar-pilttiä. Banaanit on myös hyviä. Ja pizza. Mitä ihmettä te syötte kun mikään ei maistu, suussa maistuu pahalle vaikka kuinka pesisi hampaita (joka myös etoo) ja kaikki etoo...??? Alkaa ideat olla vähissä... :(

Mulla on ollut Minisun Mama vitamiinit jo pitkään käytössä. 3kk ennen raskautumistahan ne olis hyvä olla viimeistään käytössä.

Mä en ole kiukkuinen, seesteisempi olo kuin normaalisti. Itku on kylläkin herkässä.

Väsyttää julmetusti.

Mua ällöttää kaikki lihat.. ja kahvin haju. Kahvia en juo normaalistikkaan enkä pidä sen hajusta muutenkaan mutta nyt se haju käy nenään ja hyi!

1978, mulla oli sama ongelma ekassa raskaudessa. Elin käytännössä hedelmillä ekan kolmanneksen, paino tippuikin aikalailla :/

Tuoremehu meni aikansa, nyt sekin etoo. Tuoreet kylmät kasvikset uppoo muhun. Myös sitten toinen ääripää eli ällö rasvainen esim saarioisten jauhelihapizza meni tänään. En tiiä iskeekö taas roskaruokavaihde päälle...

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Sokerihuurre, meillä myös ensimmäisessä raskaudessa Trisomia 18 ja raskaudenkeskeytys. :( Sen jälkeen meni muutama kuukausi ja tulin uudelleen raskaaksi, josta syntyi terve tyttö 2013, nyt siis pikkukakkosen odottelua.

Voi, että kun täälläkin ultrattaisiin aina neuvoloissa, mutta luulenpa, että haaveeksi jää. Taidetaan odotella sitä np ultraa, kun nuo varhaisultrat on niin pirskatin kalliita.

Minäkin työskentelen kotihoidossa (joku muukin taisi niin kirjoitella)

Mää pystyn ihme kyllä juomaan kahvia.. Toivon kylllä koko ajan että se kunnon etovuus ei tuu päälle. Nyt on vaan ihan pientä jos ei syö tarpeeks usein.. mä ajattelin niin että syön sitä mitä tekee mieli ja mikä pysyy sisällä. :) tähän asti pysyny kaikki. Banaania syön tosi paljon

Mä aloitin foolihappolisän pian pillereiden lopettamisen jälkeen, maaliskuun alkupuolella. Plussauksen jälkeen siirryin Multivitan raskausvitamiineihin, ne on käteviä kun yhdessä tabletissa on suunnilleen kaikki. Foolihappoa olis varmaan pitänyt syödä jo aiemminkin, mutta päätös pillereiden lopettamisesta tehtiin niin pikaisesti ettei siinä mitään ehtinyt ennakoida.

Mulle maistuu ainakin vielä toistaiseksi suunnilleen kaikki ruuat, karkkien ja sokerin määrää oon nyt tarkoituksella hieman rajoittanut. Kahvia en oo koskaan juonut joten se ei ole ongelma. Huomasin, että ilmeisesti raskauden myötä kiihtynyt aineenvaihdunta on saanut noin kilon tipahtamaan ihan yllättäen. Mutta eiköhän se tule vielä moninkertaisena takaisin :D

Hei,

onnea kaikille tuleville äideille! Tulin kommentoimaan tuosta Odotukseni-sovelluksesta. Itsekin ole sitä käyttänyt, mutta siinä on viikot laskettu väärin! Ilmoittaa esim. viikko 5 ja 1 päivää ja kertoo viikon 5 tapahtumista. Kuitenki rv 5+1 on jo raskausviikko 6 ja 6+1 on raskausviikko 7. Joten onkohan paikkansa pitäviä nuo viikko 5 infotaulussa kerrotut jutut?

Toivon mukaan myös itse liityn piakkoin tähän joukkoon!

Helinä12, ai teilläkin käynyt samoin :(
Helpottavaa kuitenkin kuulla, että olette saaneet terveen lapsen kokemanne jälkeen! Kunpa mekin saisimme :) Pitkään ei meidänkään tarvinnut uutta raskautta onneksi yrittää. Saako kysyä missä vaiheessa teillä tuo trisomia havaittiin ja raskaus keskeytettiin? Saitteko te ylimääräisiä ultria ym tuossa onnistuneessa raskaudessa?

Pitää varmaan itsensäkin käydä jostain puljusta hakemassa niitä raskausvitamiineja.. Tämä on niin pieni kylä pahanen ja joka viikko käy työn puolesta apteekissa, niin alkaa huhu kiertämään, jos sieltä niitä hakisi. :meh:
Sittenhän apteekissa olisi se raskauden seurantakalenteri, mikä ennen tuli neuvolasta mukaan. Sellaisenkin voisi ottaa, jos sen noin vain voi ottaa :) Päivitetty versio nähkääs ;)

Kohta lähteä ajelemaan kotipuoleen vanhemmille tytön kanssa.. Mitenhän sitä osaa pienen suppusuunsa pitää kiinni vielä tästä ilonaiheesta?? :confused:

Mä oon kans yrittäny syödä yrityksen aikana noita mammavitamiineja mutta aika laihoin tuloksin, nyt oon onneksi muistanu ottaa joka päivä :)

Vihlooko/nippaileeko teillä alamaha? Välillä kun nukkuessakin kääntää kylkeä, nii vihlasee inhottavasti :o

13 päivää ultraan. Millähän sais kulumaan tän pari viikkoa nopsaa? Ideoita? :D

Mimi, alavatsatuntemuksia on ainakin täällä. Viime viikolla (rv 5) selkeästi, tällä viikolla vähän vähemmän. Eilen kävin ekaa kertaa tälle keväälle rullaluistelemassa, ja pari kertaa kävi niin ilkeästi kipeää, että mietin pitääkö kääntyä takaisin. Kipu helpotti kuitenkin, kun lihakset lämpenivät ja tottuivat luistelun liikeratoihin. Oli moni muukin lihas kropassa ihmeissään taas pitkän tauon jälkeen :D

Ala mimi nypläämään pitsiä ;)

Mulla eilen illalla jomotti hetken alavatsaa sohvalla istuessa ja välillä, jos oon yöllä valvonut, niin on alamahaa saattanut joku asento vihlaista.

Ajattelin maanantaina soittaa neuvolatädille ja kysellä koska tarviis tulla käymään :)

Eli kasvukipuja vaan? Hassua että muutamassa vuodessa on unohtanu lähes kaiken mitä alkuraskaudessa tapahtu :D

Siiseliini, ei mun hermot varmaan kestäis sellasta! :D muuten loistava idea :)

Ainakin minä oon vakuutellut itselleni, että vaarattomia kasvukipuja nuo ovat. Ja niin kauan kuin ei ole vuotoa, en halua huolestua liikaa (ja vaikka tiedän että aina keskenmeno ei aiheuta vuotoa ainakaan heti, en halua liikaa lietsoa itsessäni paniikkia kaiken maailman mahdollisuuksilla ja mahdottomuuksilla).

On noi kivut/jomotukset itsellekin uutta, kun ei esikoisen kanssa tällaisia ollut :O Sen takia mäkin oon tässä suu ymmyrkäisenä ollut...

Tottapa tuo, eipä se murehtiminen ainakaan auta asiaa.
Mullehan on käyny noi molemmat keskenmenot, vuodon kanssa ja ilman. Mutta mä en tiedä tajusinko itse sen alitajunnassa että ne menee kesken, koska kokoajan oli sellanen epämääränen fiilis.
Nyt on ihan erilainen olo, tän on siis pakko mennä loppuun asti :D

Kuinka pitkällä muuten ootte ollu, kun digi on näyttäny sen 3+? Mietin koska ite uskaltais tehdä sen viimesen digin tuolta :)

Takaisin