La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niskaturvotus ultrassa mulla ainakin ultrattiin ihan normaalisti vatsan päältä ja ultraaja katsoo sitten sikiön niskan kohdalla olevan tumman kohdan jonka mitataan millimetreissä.

Alakautta ultrattiin mulla ainoastaan vkolla 6 varhaisultrassa.

Kiitos Zuikkeli ♡

Tsemppiä vuotojen kanssa, toivotaan että on harmitonta :)

Tein tänäaamuna kaksi testiä lisää tähän epäuskooni. Tarkoitus oli tehdä normi viivatesti nyt ja digi ensi viikolla. Mutta sitten kun normaalitestiin tuli haamu menin ihan paniikin valtaan ja tein samantien myös digin joka näytti Raskaana 2-3. Normitestinkin haamuviivq vahvistui sitten, ai mitenniin malttamaton :angelic: mut jokohan sitä nyt alkaisi uskoa tätä todeksi? Laskurin mukaan olisi nyt rv 5+2, kai se on oikeesti kohta neuvola-aikaa soitettava. En vaan voi vieläkään uskoa että tuolla masussa olisi jotain!

Tein toissa iltana Apteekin oman raskaustestin joka antoi haamuviivan ja tänään tein digitestin jossa pompsahti lähes heti: raskaana 1-2. Voi tätä onnen määrää, samoiten pahoinvoinnin. Oksennellu nyt kolmatta päivää ja viikkojakin vasta 4+5, vasta illalla alkaa olo helpottumaan. Äidin jalanjälkiä tunnun vahvasti menevän, hän vietti koko raskausajan "pää pöntössä". :meh:
Kyseessä siis ensimmäinen raskauteni, lokakuussa jätin pillerit pois (pilsut olleet käytössä 13 vuotta) ja jotenkin yllätyin, että näinkin nopeasti tärppäsi. Nyt vaan odotella, että raskaus etenee hyvin ja kaipa se olisi ensiviikolla soitettava neuvolaan :love017 la näyttäisi olevan 10.1.

Minäkin kerkesin syödä lähemmäks 16v pillereitä ja 3 yrityskerralla tärppäs... Vähä ihmeissään oltiin :)
Tosin mies sanoi ennen vappua että jos nyt ei tärppää niin hän laittaa apulantaa mun römpsään :D että kasvas joku siellä.. :D

Onko muut huomannu olossa kiukkuisuutta? Eilen ja tänään voisi läpsiä jokaista vastaantulijaa poskille ja tiuskia vaan.. En mie normaalisti ole tämmöinen mut härrekuud jos 9kk vielä kestää tämä niin mähä olen pehmeässä huoneessa asumassa kohta :nailbiting:

Hemmutar, mulla fiilikset on melko tasaiset, tosin pahoinvointi ja väsymys varmaan auttaa asiassa ja se, että tämä viikko on ollut lomaa. Ensi viikolla normaalin arjen mukana voi siis tulla hyvinkin tunnepuoli mukaan :smiley-ashamed005

Hemmutar, kiukkukohtauksia on ollut täälläkin. Oon kyllä normaalistikin toisinaan helposti kiukustuvaa tyyppiä, mutta nyt tuntuu että kiukku tulee välillä ihan yllättäen. Nälkä ja väsymys selvästi vaikuttavat asiaan, läheskään niin helposti ei kiukuta jos on vatsa täynnä ja saa levätä.

Niin ja se itkuherkkyys... Oon aina ollut melkoinen herkkis, mutta nyt ihmetyttää itseänikin, miten herkästi tulee tippa linssiin.

Joo, mä kanssa itkuherkkä normaalistikin mut viikonloppuna oli jotain kamalaa se touhu.. Erehdyin katsomaan elokuva Marley ja minä... Ja saman rotuinen koira istu vieressä.. Voi sitä kyyneltulvaa vaikka katsonut sen leffan monta kertaa aikaisemmin o_O

Ajattelin juuri että voi että kun olisi loma tms että saisi vaan nukkua ja olla ja halailla pönttöä kun tuntuu siltä.. Hävettää ihan töissä juosta puolen tunnin välein pissillä.. :grin
Onneks alkaa viikonloppu :)

Ja huippu tuo vauva sovellus.. Eilen siinä luki että tänään aristaa rintojasi... NO ELÄ!!! :D
Ja tänään että pissittää useasti.. Kuuluu asiaan.. Hihii! :joyful:
Mitähän huomenna... Olet kiukkuinen jo kolmatta päivää :facepalm:

Hei mää oon jääny aivan kelkasta, tässä parin päivän aikana.. :)

Onnea kaikille uusille plussanneille.:)
Mulla on tosiaan itellä nyt rv 6+1 ja neuvola on 21.5. Silloin myös eka ultra samalla. :) toivon että menis kaks viikkoa äkkiä.
Täällä ei niin kauheita oireita vielä oo mistä mää oon kyllä kans yllättyny.
mitä nyt koko ajan väsyttää, nälkä, tissit kipeet, mahassa vihlontaa. Joku mainitsi matkapahoinvoinnista, sitä täällä on. :eek: käytiin miehen kans toissapäivänä kaupassa ja ajeltiin noita sivuteitä ni jo vain meinas yrjö lentää jo alkumatkasta. Ja huono olo tulee jos ei syö kahen tunnin välein, tuo teettää töissä vähä tuskaa. Mää oon siis kaupassa töissä.

Mä kiukustun kyllä tosi nopsaa jos hermo menee, mutta muuten olo on sellanen oudon rauhallinen :D
Vielä ei oo onneksi tarvinu vessassa ravata usein, ehkä kerran kaks päivän aikana käyn enemmän :)

hei mimi, kiitti ku vinkkasit. :) mun listasta jäi uupuu tuo vessassa ravaaminen. Siihen jo on niin tottunu kun se on mulla ainaki kolme viikkoa ollu ajankohtaista.

Ja mulla on kans mieli aika kireellä.. vedän kyllä kilarit joka asiasta tai sitte alan märisee.. mikä siinä onki. :D ei tarvi iso asia olla.

Eilen huolestuin itsestäni todenteolla, kun itku pääsi katsoessa telkkarista Blondin kosto -elokuvaa... Voi pyhä jysäys...
Kiukkuinen olen ties mille... Työpuhelin kestäessä pitkään tulee monta yökkäysreaktiota kurkun kuivaessa, onneksi ei ole näköpuhelinta ja onneksi vain kevyitä eikä oikeita yökkejä... Ja voi järkytys, millaista on yrittää työntää kipeitä tissejä puolta liian pieniin liiveihin. Kai tää on tätä...

Mä kävin kans just ostaa lidlistä jotku joogapantsit ja aattelin niillä vedellä menemää.. sitä ei arvaakkaan kuinka kipeäksi maha käy liian kireistä housuista. :D

Onni on valmiiksi liian isot farkut vyötäröltä ja entiset äitiysvaateet :cat: Tosin tarvii talveksi hommata sitten äitiystalvitakkii yms...

Itsellä on mieliala ollut harvinaisen tasapaksua ja liiankin kärsivällinen.. :angelic: Sitä odotellessa, kun pinna sitten kärähtää totaalisesti/tunteet muuten nousee pintaan..:shifty: Itseä häiritsee nämä yövalvomiset.. Tänäkin yönä valvoin jonkun 1,5h.. Verta ei ole eilisen jälkeen vuotanut ja yöllä sai valvoessa pariin kertaan vessassa käydä. Muuten on päivän aikana pari kertaa normaalia enemmän vessassa tarvinnut juosta.

Joko te olette rautalääkettä tai d-vitamiinia alkaneet syömään?
Itse en vielä, mutta syön omega-tabuja ja foolihappo-tabua :)

Muokattu viimeksi:
Mulla kanssa just hajosi yhdet farkut, mutta en osta uusia ennen kun mammafarkuille on käyttöä. Voi kun odotan jo kasvavaa vauvamasua :Heartred

Tänään tein digitestin ja tulos oli raskaana 3+, eli hormooni on noussut niin kuin pitääkin. Nyt loppui testailu mun osalta! :p

Mä juon vaan beroccaa, missä pitäis olla vähän kaikkia vitamiinejä, just sitä foolihappoakin. Sit tulee muutenkin juotua paljon kaikkea vitaminisoituja kivennäisvesiä yms. Jännittää ihan tosi paljon palata töihin, olen lomalla vielä viikon. Teen 8h seisomatyötä, missä kerkee vaan päivässä n. 15 min istua alas ruokatunnilla. Nyt lomalla kokoajan nälkä ja hermot menee jos ei saa ruokaa tai pääse vaan istuskelemaan hetkeksi.

Mulle sano neuvolatäti viime viikolla ku soitin Että pitää alkaa heti syömään raskaus multivitaa.. mies sitä sitte haki apteekista. ja vieläpä naapuripaikkakunnalta, koska mä en voi mennä täällä apteekkiin ku kaikki tuntee ja lisäks siellä on mun tuttu nyt harjottelussa ni oisin paljastunu heti. :joyful:

Takaisin