Teidän juttuja on vaan niin mukava lukea niin hyvät kun huonotkin tuntemukset!
Oliko täällä muita nyt sairaslomalla?
Itse täällä mietin, vielä tää viikko sairaslomalla (selkäkivut) ja sitten 1 viikko lomaa. Tämän jälkeen pitäisi palata töihin. Itse haluaisin kovasti takaisin töihin olen voinut tosi hyvin nyt viikon verran mitä nyt tuntenut pientä kipua selässä välillä ja sen viikon aikana en ole tehnyt mitään nostoja tai siirtoja. Kuitenkin sunnuntaina tein sen virheen että aloin vähän siivoilemaan ja imuroin ja nyt on vieläkin selkä arka, eilen vielä tuli, normaalisti kipu hävinnyt yön yli...
uskaltaisinko kuitenkin kokeilemaan töihin... hmm... :S
Vauvatoive 17+5 (vasta)
Oliko täällä muita nyt sairaslomalla?
Itse täällä mietin, vielä tää viikko sairaslomalla (selkäkivut) ja sitten 1 viikko lomaa. Tämän jälkeen pitäisi palata töihin. Itse haluaisin kovasti takaisin töihin olen voinut tosi hyvin nyt viikon verran mitä nyt tuntenut pientä kipua selässä välillä ja sen viikon aikana en ole tehnyt mitään nostoja tai siirtoja. Kuitenkin sunnuntaina tein sen virheen että aloin vähän siivoilemaan ja imuroin ja nyt on vieläkin selkä arka, eilen vielä tuli, normaalisti kipu hävinnyt yön yli...
uskaltaisinko kuitenkin kokeilemaan töihin... hmm... :S
Vauvatoive 17+5 (vasta)
Rr 135/81, B-Hb 120 (laskenut ensimmäisestä neuvolakäynnistä, oli silloin 135). Painokin oli hieman laskenut viime kerrasta. Painoa on tullut lisää yhteensä n. 4,2kg raskauden aikana. 
Sanoi, että helppo vauva!
Varsinkin alkuun kannattaa jättää kodinhoito kokonaan tai vaikka ulkoistaa miehelle. Jossain vaiheessa sitä vaan huomaa, että riittääkin jo paukut sekä vauvan että itsensä hoitoon ja lisäksi jää aikaa jopa imuroida eteinen. Mutta sen aika ei todellakaan ole heti synnäriltä tullessa. Mulla helpotti henkisesti olo kahden kuukauden kohdalla, oikeastaan heti ristiäisten jälkeen. Huomasin tuolloin, että rutiineita alkaa muodostua ja lapsen tarpeita tunnistaa paremmin. Silloin selkeästi jää voimavaroja miettiä muutakin, esim. vaikka sitä ruoan laittoa, joka ensimmäiset viikot oli täysin miehen vastuulla. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä enemmän kykenee hallitsemaan sitä arkea ilman, että tuntuu, että koko pakka hajoaa. Nykyään on jopa mukavaa touhuta porukalla, ja esikoinen kulkee imurin kanssa mielellään pitkin kämppää ja "auttaa" pyykinpesussa 
Saan tästä tehtyä varmasti tahtomattanikin ongelman, jos isäntä ei siivoa tarpeeksi usein/hyvin/nopeasti sinä aikana, jolloin en itse pysty touhuilemaan.. toisaalta, tykkään siivota ja tuusailla muutenkin kotihommien parissa ja suorastaan rentoudun siinä samalla, kun nään heti käsieni jäljen. Eli jos vaan kunto antaa periksi, niin ehkä se on ihan hyväkin tehdä välistä jotain muuta kuin vaan käpertyä tulokkaan kanssa sohvan nurkkaan. Lähinnä siis ajatellen omaa mielenterveyttäni.