La marraskuu 2016

Ääk. 30 min ultraan. Mennään yksityiselle kattoo vauvaa ja erityisesti kiinnostaa istukan paikka (oli aiemmin kohdunsuulla vielä) ja sukupuoli. Terveysjuttuja nähdään myös. Saahaa videokuvaakin mukaan :)

Eea minuakin vähän jännittää rakenneultrassa se että missä se istukka on. ed raskaudessa oli kohdunsuun päällä ja siinä visusti pysyi loppuun saakka. Olisi kiva vielä synnyttää alakautta, jos istukka olisi nyt ns. oikeassa paikassa :) kovasti tsemppiä ultraan, tulehan sitten kertomaan miten meni :)

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä oon nyt tämän kolmannen kohdalla päättänyt että miehen vanhemmat eivät tule meille yövieraiksi ainakaan ensimmäiseen kahteen kuukauteen. Viimeksi tulivat kun vauva oli viikon ja istuivat meillä passattavina eli minä väänsin koko porukalle ruuat sun muut ja luonnollisesti hoidin lapset samalla. Iltaisin vielä ulkoilutin koiraa kun aikuiset ihmiset istuivat sisällä ihastelemassa vauvaa ja vauva tosiaan oli viikon ikäinen ja itellä alapääkin tikattu, että oisivat nyt edes sen koiran ulkoiluttaneet kun kerran vieraaksi tulivat... Sen takia tällä kertaa tulee kielto tulla yöksi, vauvaa saa muuten piipahtaa katsomaan tottakai. Aiotaan kyllä todellakin koko perhe olla omassa kuplassamme alkuaika ja varmaan teen pakkaseen ruokaa niin saa sieltä sulatella syömistä niin pääsee helpommalla.

Rv19+2

No huh huh :shifty: Kyl nyt kannattaa olla tiukkana, oli kyl sen verran tökeröä käytöstä.. Ite oisin varmaa suutuksissani pistäny pihalle :hilarious:

Kyl meillekin tuli heti vieraita vauvaa kattomaan mut sanoin jo suoraa et kämppä sekä emäntä on ku pommin jäljiltä mut kahvit voin keittää. Kohteliaasti olivat sentään kahvileivät ottanu mukaan eikä mitään ylimääräistä kommentoitu kodista eikä emännästä :smug:

Mun perhe uskoo kun sanoo, ettei saa tulla nyt vielä kylään.
Mutta miehen perhe varmasti änkee jo sairaalaan vaikka yrittäisi kieltää. Tosin anoppi on passaavaa sorttia, et tuskin siitä nyt ihan älyttömästi on ainakaan vaivaa...

Meille olisi halunnut tulla anoppi katsomaan esikoista heti seuraavana aamuna kun illalla kotiuduttiin. Se oli mulle liikaa, en jaksanut vieraita ihan heti, kun en saanut sairaalassa juuri nukuttua. Toivotettiin tervetulleeksi siitä seuraavana päivänä ja siitähän hän suuttui ja lopulta tuli vasta parin viikon päästä. Aion kyllä tälläkin kertaa olla edes sen hetken perheen kesken omassa rauhassa, voi olla tarvetta pidempäänkin hetkeen että tuo esikoinen ehtii tajuta tilanteen.

Minä luulen et meille tulee kotiutumisen jälkeen kyläilemään heti minun vanhempani (tai siis äiti ja sen mies) ja eiköhän tuon miun miehen vanhemmat tule kans. Ja miehen veli. Ja minun sisko. Kukaan ei meillä kuitenkaan yövy, kaikki asuu lähellä :)
Mies saa hoitaa kahvinkeitot ja tarjoilut sun muut, minä hoidan vauvan. Tai veikkaan, et meidän äiti höyryää keittää kahvia ja laitella tarjottavia ja käy varmaan vielä siivoamaankin, joten.. :grin Ja se tekee sen kaiken vielä yhdellä kertaa yhdellä kädellä vauva toisessa kainalossa. Se on sellanen hyysä. :grin
Muut sukulaiset saavat ikävä kyllä muutama viikon odotella ja tyytyä valokuviin. Haluan muutaman viikon just ihan vaan meidän kesken. Varsinkin kun sit tietää että ennen joulua tulee kaikki kyläilemään ja on sukulaisten synttäreitä ja perinteisiä jouluateriota vaikka sun missä, niin vauva pääsee sitten esille ihan joka paikassa :p

Mun isän puolen perhe asuu tässä ihan lähellä, he varmaan tulee jo sairaalaan jos mahdollista. Ja käyvät tässä sitten varmaan useasti per viikko, mun nuorempi sisko varsinkin, ja se on ainakin nyt ihan ok. Heitä varten ei tarvi laittaa kotia ja tarjoiuja jne. Mun äiti varmaan tulee parin sadan kilsan päästä heti kun vaan pääsee, sekin on ok eikä hän varmaan meillä yövy vaan siskollaan. Ja eiköhän se anoppikin jossain vaiheessa tule, samoin miehen sisko perheineen, mutta hekin majoittuvat muualla. Eli ei tarvi stressata kenenkään nurkissa luuhaamisesta, enkä tänne kyllä varmaan ketään ottaisikaan. Tykkään vieraista mutta tykkään myös omasta rauhasta.

Oi tätä onnenpäivää <3. Ultrassa nähtiin ihana pieni poika, joka sai meidät kyllä ihan sulamaan. Isosisko (2v 3kk) ei ollu yllättänyt sukupuolesta, vaan totesi, että tiesin. :) se onki puhunu pikkuveljestä.

Oon todella todella todella helpottunut ja onnellinen. Kaikki rakenteet oli kunnossa. Istukka edelleen kohdunsuulla, joten jos ei oo ennen rakenneultraa (3 viikkoa aikaa) noussut, ni sit 29 vk uus ultra asiasta.. Istukka oli todella iso ja mahdollista on myös että kysessä on lisäistukka, koska kätilö ei nähnyt, että onko se yhtenevä vai erillinen.

Oon niin innossaa! Kirpparilta löyty kaikkea ihanaa pojalle ja ostettiin kodin 1:stä myös amme.

Elämä on ihanaa.

Onnea ihanista uutisista Eea :) <3!

Toivon myös tällä kertaa, että vieraat (omia vanhempia lukuunottamatta) malttavat pysyä poissa edes pari päivää. Kauhukuvat edelleen kuopuksen kotiutumisen jälkeisestä päivästä, kun anoppi tuli kyläilemään... Kivasti oli kyllä tarjottavat mukana: piirakoita, raakoja munia ja voita.

Survoin siinä sitten munavoita vastasyntynyt toisessa kainalossa kun esikoinen survoi samalla pikkuautoja uuniin siitä jalkojeni välistä! Anoppi istuskeli ja selitti kovaan ääneen omia kuulumisiaan!

En tiedä miten kiukkuni silloin nielin, mutta toista kertaa ei onnistu!! Näin jälkikäteen muisteltuna jo onneksi enemmän naurattaa kuin itkettää :D

Charm3 18+5

Eea millä viikolla oletkaan? :) menittekö yksityiselle kun ette malta odottaa rakenneultraan asti vai jonkun tietyn syyn takia? Nimimerkillä tuun hulluks kun rakenneultra on vasta 6.7!!

Rv 17+3

Voi että, ihanaa Eea! :Heartred Minä ihan liikutun näistä ihanista kuulumisista ja tosi siistiä ja jännää että osa teistä jo 20. raskausviikolla :wideyed:Niin se aika vaan menee vaikka tuntuu matelevan.. Minä niin odotan, että pääsee synnyttämään! Ainut huolenaihe siinä on, että miten kummassa pärjään ilman tuota pikku-ukkoa sairaalassaoloajan?! :nailbiting: Täälläpäinhän toiset lapset saa kyläillä vain 2 tuntia illalla sairaalassa. Muita vierailijoita kuin lapset ja mies ei saa tullakaan. Minä haluaisin että äitini voisi tulla, mutta sairaalalla on sääntönsä.
Voisin ottaa vaikka äitini asumaan meille tilapäisesti synnytyksen jälkeen :grin Hän on kyllä niin läheinen sekä minulle että miehelleni, sekä hän taitaa olla ainut kuka ymmärtää että tarvitsen apua, vaikka en sitä pyydä. Äidit :Heartred

Mä olen tosi läheinen anopin kanssa. Se on semmoinen käytännön ihminen, mutta samalla (varmaan tässä 15 vuoden tutustumisen aikana oppinut olemaan) hienotunteinen. On ollut aina iso apu ja tuki, joskus ihan se olkapää.

On myös appiukon kanssa ollut aina semmoinen läsnäoleva ja osallistuva isovanhempi. Heidän kanssa lapsenlapset on saaneet mökkeillä, patikoida, marjastaa, telttailla, eväsretkeillä jne. ihania pieniä ja tärkeitä elämänkokemuksia.

Meillä on toinen lapsi ns. erityislapsi ja hänen asioiden hoidossa ovat olleet suurena käytännön apuna. Ja esim. tammikuussa meihin iski influenssa ja jokainen sairastunut oli 2 viikkoa pois vahvuudesta. Olin itse kipeä yhtäaikaa esikoisen ja nuorimman kanssa. Appivanhemmat hoitivat kaikki arkijutut, koska mä olin 39 asteen kuumeessa ja äänetön ja valvoin kaikki yöt kipeän 4v:n kanssa (mies kun tekee niin pitkää päivää töissä, niin säästyi koko taudilta!).

Anoppi siis varmasti on lastenvahtina synnytyksen aikoihin ja sitten auttaa isompien muksujen kanssa, jos mies ei ihan heti voi isyyslomalle jäädä.

Kiitos onnitteluista <3

Varpahat, mulla tosiaan rv 17+4 tänään (ultran mukaan 18+2). Minä en malttanu enää mieltäni, vaan näin kesäloman kunniaksi päätettii käyä kattoo, et miten menee. Ylihuomenna lähden yksin reissuun, joten senki takia halusin nähä, et saan siellä sit yksinäisyydessäni pohtia tätä ultraa ja sulatella. :) onko sun paikkakunnalla kalliit ultrat? Oulussa tosiaan vaan ton 60e, joten sen takia tämä oli meille vaihtoehto. Rakenneultra sit 4.7.

Nyt meen hypistelemään tytön vanhat vaatteet läpi ja laitan ne miehen mukana menemään ullakolle. :) saan vähän tilaa uusille ja muutenki raivattua tota vaatehuonetta. Ah, kylläpä voi hyvältä tuntua.

Kiitos onnitteluista <3

Varpahat, mulla tosiaan rv 17+4 tänään (ultran mukaan 18+2). Minä en malttanu enää mieltäni, vaan näin kesäloman kunniaksi päätettii käyä kattoo, et miten menee. Ylihuomenna lähden yksin reissuun, joten senki takia halusin nähä, et saan siellä sit yksinäisyydessäni pohtia tätä ultraa ja sulatella. :) onko sun paikkakunnalla kalliit ultrat? Oulussa tosiaan vaan ton 60e, joten sen takia tämä oli meille vaihtoehto. Rakenneultra sit 4.7.

Nyt meen hypistelemään tytön vanhat vaatteet läpi ja laitan ne miehen mukana menemään ullakolle. :) saan vähän tilaa uusille ja muutenki raivattua tota vaatehuonetta. Ah, kylläpä voi hyvältä tuntua.

Asun pienellä paikkakunnalla joten Kuopioon jokatapauksessa menisin ultraan :) voi vitsi, mitähän mieltä mies olisi jos varattaisiinkin ultra-aika.. Oon malttamaton! :D

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Varpahat, sinne vaa ;) eipä tuo kirpase ku vähä lompakkoa.. Ite oon luonteeltani todella kärsimätön tietyissä asioissa ja varsinkin raskausaikana korostuu tää piirre. "Kaikki mulle heti nyt" "Minä ite!" Ihan pienestä asti.

Me kun asutaan ulkomailla ja nää sosiaaliset turvaverkot nyt on mitä on, niin mun äiti tulee meille muutamaksi viikoksi siinä synnytyksen aikoihin. On sitten esikoisen seurana kun ollaan sairaalassa ja muutenkin pitkästä aikaa nähdään (kun tänä kesänä en tunnetusta syystä pysty lentämään Suomeen). Esikoinen saa mummun kanssa laatuaikaa (on jo päättänyt että leipovat pullaa ja karjalanpiirakoita yhdessä - en väitä vastaan! :). Tänne on niin pitkä matka ja aikaerokin on 10 tuntia, niin vierailut on aina sen vähintään 2 viikkoa, nyt varmasti lähempänä 2 kuukautta, kuinka pitkään nyt malttaa olla, meitä ei haittaa (äiti on aina suureksi avuksi keittiö- ja taloudenhoidon saralla :). Tällä kertaa miehellä ei myöskään taida olla yhtään isyyslomaa, joten sikälikin on ihan kiva, että tulee ylimääräiset kädet avuksi.

Esikoisen kanssa oli ihan eri tilanne. Ei haluttu ketään Suomesta kylään heti alkuun. Haluttiin opetella elämään vauvan kanssa ihan keskenämme ensin, sitten 3-4kk:n kohdalla mun äiti tuli pidemmäks aikaa ja isä puolen vuoden nurkilla. Kavereita tais kyllä piipahtaa kylässä ekana viikonloppuna (kotiuduttiin perjantaipäivänä), mutta eivät kyllä tainneet jäädä edes kahville, en muista enää :)

Sairaalaan en kyllä halua ketään (tai siis no esikoinen ja mun äiti sitten tietty saa tulla pikkuveljeä tervehtimään, kunhan tilanne on rauhoittunut). Täällä Amerikassahan on tapana, että suunnilleen koko suku tulee sairaalaan odottamaan vauvan syntymää. Siellä ne istuu odotushuoneessa ja juo automaattikahvia kun äiti ponnistaa salissa. Mua se ajatuskin ahdistaa jo niin paljon, että joku ihmislauma siellä vilkuilee kelloon ja odottaa että saan puskettua vauvan maailmaan ja sitten pelmahtaa saman tien huoneeseen sisään kun on suunnilleen vielä alapää tikkaamatta. Huh ei kiitos. :wtf:

Ihania ultrakuulumisia, Eea! Itsellä vielä 2 päivää piinaa (aika lailla minuutilleen tasan) ja sitten rakenneultraan!

piipaa 20+0

Tänään illasta etenkin on ollu vatsa tosi kipee, samoin alaselkä ja välillä tuntunu huonoa oloakin. Sellasta menkkaista kipua alavatsassa sekä -selässä :( Pelottaa, että mistä johtuu!

16+1

Tänään illasta etenkin on ollu vatsa tosi kipee, samoin alaselkä ja välillä tuntunu huonoa oloakin. Sellasta menkkaista kipua alavatsassa sekä -selässä :( Pelottaa, että mistä johtuu!

16+1

Mulla sama juttu. Eilen huomasin ekat supistukset. Alaselkäkivun ja alavatsaa koski. Töissä rasituksessa vähän väliä supistuksia ja kotona koski levossa ja supistuksia tuli pienestäkin, istumaan/seisomaan nousemisesta. Yöllä helpotti. Nyt arvon lähdenkö töihin?

Tutkin illalla äitiyskorttejani. Muistelin ravanneeni lääkärissä supistuksista... Ei muuta selkoa löytynyt kun milloin kohdunsuu alkanut olla pehmeä jne... Ekasta rv 28, tokasta rv 25 ja kolmonen rv 29. Kolmonen syntyi rv 38. Eka ja keskimmäinen 39. Kohdunsuukin ollut auki rv 35.... Eihän se välttämättä mitään enteile nuo supistukset ym. mutta, mutta....
Neljäs kerta ja yhtä pihalla ku ennenkin.

Täällä kun on jo moni miettinyt sitten synnytystä ja sen jälkeen vauvan kanssa...niin mietin just lukiessa että ainiin, hitsi, tosiaan, noin 5kk ja meillä ihan oikeasti on vauva! Nuo 6v ja 7v veljekset puhuu jo yllättävän paljon vauvasta, positiivisesti ja eilen keksivät nimiä. 7v halus yhden ultrakuvista itselleen.

Poks 17+0

Mango16,joko on olo helpottanut? Itsellä kans tulee välillä iltaisin hetkeksi tuommoisis oireita ja luulen,että kroppa koittaa kertoa,että on hetkeksi hyvä rauhoittua. Itsellä menneet levolla nopeasti ohi. Olen kova touhuamaan aamusta iltaan,paljon ulkoilua,siivousta koko ajan yms lasten kans saa koko ajan olla menossa :) itsekkin säikähdän,että ei kai nyt ala supistelemaan,mutta onneksi tähän saakka mennyt äkkiä ohi. Jos oireet jatkuu ja kivut kovenee ja tulee vatsan kovettumists,niin sanoisin että ne on silloin supistuksia. Mulla alkanut aina supistelemaan vasta,kun synnytys käynnistyy,mutta monethan kärsii kipeistäkin supisteluista jo odotusaikana,itsellä ei tästä kokemusta. Toivotaan,että olosi on helpottanut illan aikana.

Takaisin