Minäkin alkoholistien aikuinen lapsi. Mulla sekä äiti että isä ovat käyttäneet alkoholia päivittäin koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Lapsuuteni oli todella turvaton ja siksi käyn terapiassa. Mulla itselläni vakava kiintymyssuhdehäiriö vanhempiini: olen alkanut sanoa heitä vasta 3-vuotiaana nimillä. Kun 3v ei tunne äitiänsä äidiksi ja isäänsä isäksi, niin asiat ovat pahasti pielessä. Äitini on vakavasti laiminlyönyt kasvatuksessaan perusturvallisuuttani, Isäni on lisäksi ollut väkivaltainen, myös minua kohtaan. Minua on annettu vanhojen miesten hyväksikäyttää lapsena ja nuorena vanhempieni silmien alla. Äidin kanssa en ole missään tekemisissä painavista syistä, isän kanssa olemme taatusti silloin tällöin tekemissä. Veljeni hylkäsi minut sen myötä, että aloin käydä terapiassa asioiden vuoksi. Hän ei ymmärtänyt, että olen kokenut asiat eri tavalla kuin hän ja että minulla ylipäänsä on erilainen, turvattomampi lapsuus kuin hänellä. Hän on 10v vanhempi ja on siis elänyt aivan erilaisten vanhempien kanssa, he eivät ole olleet niin alkoholisoituneita eikä veljeni oli altistunut samanlaisella turvattomuuden, kaltoinkohtelulle jne. Veljeni kieltää täysin minulle tapahtuneet asiat vaikka on ollut paikalla myös hän niiden sattuessa. Veljeni ei pidä minuun mitään yhteyttä, ei edes onnittelut kun täytin toukokuussa 30v. Olen siis aika lailla juureton eikä meillä ole turvaverkkoa, kun sukulaisia minun puoleltani ei ole. Mieheni vanhempien eivät ymmärrä taustaani ja tarinaani, he ikään kuin ajattelevat että asiat on minun vikaani, kun en ole tekemissä vanhempieni kanssa, ja siksi välit mieheni vanhempien kanssa ovat myös rajatut pakollisista syistä. Meidän elämäntilanteemme on kaikkinensa aika rankka ja vaikea, mikä näkyy varmasti supistuksissani, koska elimistöni on ajautunut lapsuudesta lähtien stressitilaan ja on ollut ja on osittain edelleen äärirajoilla. Uskon kuitenkin, että tämä kaikki palkitaan vauvan myötä ja vihdoin me voimme alkaa rakentaa meidän omaa elämää meidän perheen kanssa. Odotamme kovasti rakasta Sisuamme, joka jo nyt on niin kovin rakastettu ja odotettu. <3