Ei tiedetä vielä kumpi on tulossa, joten nimiasiakin on ollut jotenkin muiden kiireiden jaloissa. Sanoin miehelle, että haluaisin käydä hautausmaalla hänen kanssaan nimenkeruussa, kun sieltä aina bongaa ihania nimiä, mitä ei ole itse osannut ajatellakaan :) se on kuitenkin meillä selvää, että halutaan ainakin etunimen olevan myös kansainvälisesti toimiva, kun ei itsekään tiedä vielä josko jossain vaiheessa muutetaan työn perässä ulkomaille.
Kamala miten monella täälläkin on nimenomaan isällä alkoholiongelmaa! Omakin alkoholisti-isäni kuoli juuri viime vuonna 49-vuotiaana alkoholimyrkytyksen + muiden edesauttavien tautien yhdistelmään. Vieläkin olisi hänen kuolinpesänsä velkoja hoidettavana tässä vauva-aikaan valmistautumisen ohella, eikä yhtään kyllä jaksaisi niitä miettiä :/ onnekas olen kuitenkin ollut siinä suhteessa, että äitini meni isäpuoleni kanssa naimisiin minun ollessa vasta 3-vuotias, joten sen ansiosta olen saanut kokea myös ehjää ja turvallista perhe-elämää, ja kyllä isäpuoleni onkin minulle erityisen tärkeä. Ja hän kyllä varmasti hoitaa myös ukkivirkansa varsin mallikkaasti, niin innoissaan tuntuu olevan :) samoin kuin hänen äitinsä ja isänsä ovat toimittaneet minun mummoni ja ukkini virkaa, kun isäni äiti kuoli minun ollessani vielä ensimmäisellä luokalla koulussa ja hänen isänsä oli jo tuolloin ollut vuosia palvelutalossa vuoteenomana ja todellisuudesta vieraantuneena. Olen kyllä todella kiitollinen siitä, että vaikka oman isäni puolelta on perhe ollut rikkonainen, niin isäpuoleni ja hänen vanhempansa ovat tuota aukkoa paikanneet varsin mallikkaasti. Ja toisaalta kuitenkin bonuksena isäni sisko ja veljet ovat hyvä lisä elämääni samoin kuin isäni aikaansaama siskopuoleni :) äitinikin ansiosta minulla on kolme veljeä ja sisko, joten olen kyllä sisaruksilla siunattu :)
Kyllä sitä alkaa omat perhesuhteet mietityttämään, kun on oma lapsi tulossa ja nimenomaan tuo kahden suvun välissä seilaaminen omalla osallani on teininä ainakin ollut välistä haastavaakin. Kuitenkin nyt aikuisena taas kokee monipuolisen perhetaustansa lähinnä rikkautena ja näinpä kirjoitinkin lapsen vauvakirja sukupuuhun mummojen ja ukkien ja isomummojen ja -ukkien kohdalle niin jo edesmenneet isäni ja hänen vanhempansa kuin myös elävät isäpuoleni ja hänen vanhempansa. Mielestäni lapseni on hyvä tietää juurensa ja olenhan paljon tekemisissä varsinaisten tätini ja setieni sekä serkkujeni kanssa ja kuitenkin yhtälailla isäpuoleni ja hänen vanhempansa ovat iso osa arkeani :) miehen sukulaissuhteet ovat onneksi yksinkertaisempia :D