La marraskuu 2016

Ihme kyllä miunkin pahoinvointi ja krapulainen olo on ollut tänään poissa. Oottelee varmaan viikon ja tulee triplavahvuudella :shifty: eikai miun elimistö voinut näin nopeesti sisäistää tota matkalaista, ettei enää tekis pahoinvointia. En jotenkin jaksa uskoa. Viime yönä oli todella kovia alavatsakipuja n. 5min kerrallaan, ehkä viitisen kertaa..

No nyt sain ajan jatko-ultraan 24.3. Eli siihen asti pitää nyt siis kärvistellä ja luottaa vaan kovasti että mahassa kaikki hyvin (vaikka toisaalta tiedänkin ettei siellä nyt kaikki aivan 100% hyvin ole. Jos olisi, niin ei tulisi mitään tällasia epäilyjä ja pelkoja). Eli semmonen tiistaifiilis täällä. Toivottavasti teillä muilla aurinko paistaa!

Voimia jellybean, neitikevät ja piipaa :Heartred
Onneksi suurin osa säikähdyksistä päättyy kuitenkin hyvin. Toivotaan parasta.
Mutta tiedän tunteen, kun samaa elän. Viime viikolla päädyin aikaisin ar-ultraan, kun on kovia kipuja ja vuotoa.
Taas on tullut vuotoa.
Ja kipuja on myös. Lisääntyy lenkkeillessä. Mutta mulla ei ole ketään muuta, joka voisi viedä koiran ulos.
Yölläkin valvoin vatsakivun kanssa.
Mutta jotenkin en enää jaksa panikoida. Mä en voi millekään itse mitään. Voin vain toivoa parasta. Plussasta on jo lähes kuukausi, nämä riskiajat on niin raskaita, kun vielä on noita pelottavia oireita.
Mulla oli toisen raskauden aikana lenkkeillessä tosi kipeä vatsa ja nivuset. Epäilin kyllä että johtui siitä, kun edellisestä synnytyksestä oli vain 8kk, enkä ollut siitä vielä palautunut kunnolla. Ne oli selkeesti vain jotain liitoskipuja ja "paikkojen venymistä" enkä niistä tosiaan huolestunut vaan vähän vauhtia hidastin enkä mennyt niin pitkille lenkeille enää varmuuden vuoksi. Nyt on edellisestä synnytyksestä jo 2,5 vuotta eikä samoja vaivoja ole, vain pientä menkkamaista kipuilua vähän. Toivotaan että kaikki hyvin sinullakin.

Voimia ultran odotukseen Piipaa! Odottelu on pahinta... Kun ei siinä pysty muuta oikein miettimään. Jospa sulla kuitenkin tulisi silloin parempia uutisia... Mulla on muuten samana päivänä myös ultra, eka tästä kun en saanut aikaisemmaksi varattua.

Kävin varhais-uä:ssä ja olo helpotti :smiley-ashamed004 Viikkoja uä:n mukaan 1-2 vähemmän kuin kuukautisista laskettuna, mutta epäsäännöllisen kierron vuoksi olikin odotettavissa. Eli nyt viikkoja takana 4-5. Näillä viikoillahan muuta ei näkynyt kuin raskausontelo, mutta se näytti siltä miltä pitää ja oli oikeassa paikassa. Käskynä oli lähteä herkästi kovista kivuista päivystykseen, vaikka näyttikin ettei olisi kohdunulkoinen kyseessä. Lisäksi sain lähetteen verikokeisiin. Gyne veikkasi kuitenkin, että on normaalisti etenevä raskaus kyseessä. Nyt maltettava seuraavaan ultran 3 viikon päähän :smiley-ashamed008 Nyt nukkumaan, kun sattuneesta syystä ei viime yönä tullut nukuttua.

Mihin aikaan ootte varhaisultraan menossa? Ite tähtäämässä vkolle 7, että näkis sydämen lyövän. Onko muilla lähes koko aikaista tunnetta vatsalla? Itellä pieni tunne koko ajan, mut ei kyllä ollenkaa epämiellyttävä.

Itellä varhaisultra vko 7+3 :) ja viikko sit kans oli melkein koko ajan pientä kipua, mutta nyt helpottunut, vkoja 6+4 :)

Ihanat ultrakuulumiset, NeitiKevät! Eiköhän siellä ole kaikki hyvin ja 3 viikon päästä siellä näkyy paljon muutakin kuin pelkkä ontelo! Nyt tosiaan nukut kunnolla ja yrität rentoutua (helppo sanoa, joo tiedän).

Itsellä rentoutuminen ei nyt oikein ole onnistunut. Googlettelen hormonitasoja ja ei kannattais, tiedän. Ja nyt mun Facebookikin on sitten täynnä hedelmöityshoitoklinikoiden mainoksia, kun olen käyttänyt sopivia hakusanoja. Kiitos vaan, internet, juuri tätä tarvitsinkin :(

piipaa 6+5 (kunnes toisin todistetaan)

Huomenta kaikille :) "testimuija" täällä taas huutelee :D nyt on kuukautiset olleet jo viikon myöhässä ja teinkin tänä aamuna VIELÄ YHDEN varmistustestin. Tää on kyllä tosi plussa <3 Mä halkean tästä jännityksestä ja onnellisuudesta :') ImageUploadedByVau Foorumi1458102231.025548.jpg

Huomenta kaikile ja onnittelut plussanneille! :Heartpink Joukkoonne liittyy toista odottava, maanantaina, eilen ja tänään plussan tehnyt emäntä :grin Laskurin mukaan tänään ois 5+0, jännittää ja pelottaa, silti olo on jotenki uskomaton! Että saadaanko tosiaan kokea tämä kaikki uudestaan. Tarrasukkia kaikille mukaan :Heartblue:Heartpink

Viikon kuluttua olis eka ultra,kyllä jo jännittää nähdä onko siellä vatsassa elämää. Oireet on ainakin ryöpsähtäneet kunnolla päälle,tuonne oireet puolelle enemmän avauduinkin. Turvous on iltaisin vähän alkanut helpottaa,omien laskujen mukaan nyt olisi 7+2 ( neuvola 9+1) kovasti kiinnostaa saada tietää missä todellisuudessa mennään.

Onko täällä aikaisemmin odottaineita selkävaivaisia? Onko kokemuksia tukivöistä ym. Jutuista jotka ois tehokkaita selän kunnossa pitämisessä? Jumppaa aion alkaa tekemään mutta tukivyön tarvitsen myös varmasti. Nyt jo etenkin iltaisin selkää särkee. Mulla siis 9mm:n nikamaliukuma muistaakseni 5:nnessä lannenikamassa eli juuri pahimmassa selän notkossa. Ollut syntymästä asti mutta kasvuiän loputtua oireeton ilman kummempia hoitoja.
Neuvolasta saa toki varmasti ohjeita mutta kaipaisin jo vähän kokemuksia että mikä on toiminut ja mikä ei :)

Jeanney 6+5

Mihin aikaan ootte varhaisultraan menossa? Ite tähtäämässä vkolle 7, että näkis sydämen lyövän. Onko muilla lähes koko aikaista tunnetta vatsalla? Itellä pieni tunne koko ajan, mut ei kyllä ollenkaa epämiellyttävä.
7 viikolla mun tietääkseni pitäisi sykkeen näkyä, mulla itsellä menee kyllä 8 viikolle kun en saanut aiempaa aikaa. Tosin jos ei ole ihan varma viikoista niin liian aikaisesta käynnistä voi tulla vaan lisähuolta, jos ei näykään mitään.

Tarkoitatteko että viikolla 6+ jotain pitäisi sykkeet näkyä ultrassa vai vko 7+ jotain? Itsellä on oireet huomattavasti vähentyneet, nyt vaan väsyttää ja ajoittain etoo ja turvottaa koko ajan. Ja pissittää. No onhan noita oireita tuossakin mut teidän esimerkeistä innostuneena hain apteekista digitestin, täytyy aamulla testailla mihin suuntaan hormoonipotoisuudet menossa! Nyt 5+5.

Korjatkaa jos oon vääräs mutta mun mielestä 6+ pitäisi näkyä. Sehän on siis seitsemäs viikko, kun 6 on täynnä.

Onko täällä aikaisemmin odottaineita selkävaivaisia? Onko kokemuksia tukivöistä ym. Jutuista jotka ois tehokkaita selän kunnossa pitämisessä? Jumppaa aion alkaa tekemään mutta tukivyön tarvitsen myös varmasti. Nyt jo etenkin iltaisin selkää särkee. Mulla siis 9mm:n nikamaliukuma muistaakseni 5:nnessä lannenikamassa eli juuri pahimmassa selän notkossa. Ollut syntymästä asti mutta kasvuiän loputtua oireeton ilman kummempia hoitoja.
Neuvolasta saa toki varmasti ohjeita mutta kaipaisin jo vähän kokemuksia että mikä on toiminut ja mikä ei :)

Jeanney 6+5

Mulla on selän kanssa ongelmia. Ennen raskautta ja edellisen raskauden aikana. Aloin käymään salilla ja hieronnassa, niin sain kivut haltuun. Loppuraskaus meni ilman kipuja :) Tota tukivyötä en oo kokeillu.

Korjatkaa jos oon vääräs mutta mun mielestä 6+ pitäisi näkyä. Sehän on siis seitsemäs viikko, kun 6 on täynnä.
Pitäisi näkyä.
Mä kävin ultrassa kalenterin mukaan 6+5, mutta koko vastasi 5+5. ja syke näkyi. Kuulemma ensimmäinen päivä, kun syke voidaan nähdä.
Ultraa ei kannata varata liian aikaisin, jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin, niin tulee turhaa huolta, jos ei vielä sykettä löydy.

Hei hei pitkästä aikaa. Pikaisee oon käyny lukemassa ketjuja mut ei po ehtiny/jaksanu kommentoida :singing:

Huomenna ois ar ultra... huiih!!! Jännittää:nailbiting: menkoista laskettuna 6+3 mut laskurin mukaa 6+6 koska kierto oli lyhyempi (tän tiedän ku hedelmöittyminen täytyi tapahtua ennen kp 12). tuun sitte kertoo miten meni vai menikö mitenkään.

Oloista: pahaa oloaon ollunyt sen pari viikkoa ja alkaa oikeestaan heti aamupalan syönnin jälkeen. Pahenee lounaan jälkeen ja kahvi on aivan piina-aine nyt. Pala nousee välittömästi kurkkuun :yuck: väsyttää jonkin verran iltapäivällä. .. päikkärit ois kiva nukkua joka päivä mut töissä kai se on pakko käydä :meh: mutta illalla kyllä uni tulee... ei tarvi houkutella :grin maha ln lounaan jälkeen loppupäivän ihan kaamee ilmapallo ja illalla menee vettä joskus jopa pari iolme litraa ennen nukkumaanmenoa:woot: alamahassa nippailee välilöä vieläkin... jos ilmaa suolessa nii sit kouraisee kunnolla alamahaa mut muuten akka rauhallinen tuo alamasun seutu.

Ok, kiitos, katsotaan nyt mille viikolle maltan odottaa ;)

Mut mikä juttu tuo on et raakaa tomaattia ei saa syödä ollenkaan! Neuvolan papereissa luki?? Oon tomaattifani, enkä oo aiemmin kuullu moista edellisissä raskauksissa?

Takaisin