La marraskuu 2016

Oulun seudulla siis itse asustelen ja sen 60e maksaa täällä, ainoastaan yhdessä paikassa nuinki "halpaa", ja muualla se näky kipuavan 100e pintaan ja ylikin.. Ja jos oikein ymmärsin niin siellä kätilö? Joka ultraa :)

Samaiseen paikkaan minäkin olen menossa ensi maanantaina :) minusta halpa hinta mielenrauhasta, tuntuu että viikko 12 on vielä kovin kaukana.. olen hieman pelonsekaisin fiiliksin menossa sinne ultraan, kamalaa jos siellä onkin jotain hämminkiä. Mutta toisaalta jos kaikki onkin hyvin, niin toivon mukaan stressi helpottaisi edes hetkeksi. Ja juu, ainakin kätilö oli koulutukseltaan tämä, tais olla vielä muitakin titteleitä.

Täälläpäin tarjotaan eka ilmainen ultra vasta viikoilla 18-20 :eek:. Täytyy hakeutua kyllä yksityiselle ennen sitä

Täälläpäin tarjotaan eka ilmainen ultra vasta viikoilla 18-20 :eek:. Täytyy hakeutua kyllä yksityiselle ennen sitä
Mitäh! Mä olen ollut siinä uskossa, että np-ultra on tarjottava odottaville paikkakunnasta riippumatta :$

Muokkaus...

Thl.n sivuilta löytyi:
"Kuntien velvollisuus on tarjota raskaana oleville seuraavat seulonnat:
varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus raskausviikolla 10+0–13+6"

Tämä tarkoittaa siis sitä np-ultraa, joka yleensä on rv 12-13!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa kaikille uusille :happy:

Onko kenelläkään muulla mielialanvaihteluja? Mulla meni koko viikonloppu jotenkin tosi synkissä mietteissä, olin muutenkin tosi väsynyt. Tänään sitten on kaikki ollut yhtä onnellista vaaleanpunaista höttöä. Joku balanssi vois olla ihan jees...

Tänään 6+0.

The Road: asumme Ruotsissa, ja täällä näyttää olevan tuollainen käytäntö... Toki asia varmistuu pe kun pääsen kätilön juttusille, mutta näin lukee info-sivulla. Suomessa on monessa asiassa paremmat käytännöt! : )

Täälä kans välillä kovempana ja välillä lievempänä alavatsa kivut. Siis juuri sellainen menkkamainen jomotus. Kaippa kuuluu asiaan. Olen myöskin vähän öö aapisen laidassa kaikkien tuntemusten kanssa kun eka raskaus. Onneksi viikon päästä pääsen varhaisultraan, pidetään peukkuja että kaikki kunnossa :)

Pikkumyy 6+3

Sama täällä noiden kipujen kans... Välillä kyl pelottaa et apua mitä tapahtuu mut menny onneks aina ohi ilman vuotoja...
Ps. Mullaki eka ja viikot tänää 6+3 :D

Sama täällä noiden kipujen kans... Välillä kyl pelottaa et apua mitä tapahtuu mut menny onneks aina ohi ilman vuotoja...
Ps. Mullaki eka ja viikot tänää 6+3 :D

Noniin, tasoissa siis ollaan :D mulla kans pelottanut että alkaako ne menkat ku ollut prikulleen samanlainen kipu mikä ennen kuukautisia/ niiden aikana. Ja välillä on myös päiviä että ei ole mitään tuntemuksia, mutta mielestäni kivut ovat hieman hellittäneet siitä mitä olivat esim. 2 viikkoa sitten. Tsemppiä sulle odotukseen! :) onneksi täälä voi muiden kanssa odottajien kanssa ihmetellä tuntemuksia :D

Samaiseen paikkaan minäkin olen menossa ensi maanantaina :) minusta halpa hinta mielenrauhasta, tuntuu että viikko 12 on vielä kovin kaukana.. olen hieman pelonsekaisin fiiliksin menossa sinne ultraan, kamalaa jos siellä onkin jotain hämminkiä. Mutta toisaalta jos kaikki onkin hyvin, niin toivon mukaan stressi helpottaisi edes hetkeksi. Ja juu, ainakin kätilö oli koulutukseltaan tämä, tais olla vielä muitakin titteleitä.

Oi, kerroppa sit mitä tykkäsit paikasta ja mitkä fiilikset jäi muutenki, rauhottaa mun omaa stressiä :p

Millä viikoilla olette tehneet digitaalisia raskaustestejä, että se on myös näyttänyt raskaana olemisen? Mä olen laskenu viikot väärin, siksi on näyttänyt negatiivista, nyt olis rv 4+4, niin mietin näyttäiskö huomenna rv 4+5 jo positiivista vaikka onkin niin niin pienet viikot, kun digi testihän ei oo herkimmästä päästä..

Mä en oo vielä tehnyt digi testiä, mutta tilasin 2kpl ja odottelen huomiseksi saapuvan. Teen ehkä huomenna yhden ja perjantaina toisen :) nyt olis 4+3

Tässä muuten joku tämmönen hcg taulukko.
ImageUploadedByVau Foorumi1457983096.668470.jpg

Minä täällä kuolen stressiin..5+4 ja vuodan verta. Kävin ultrassa ja näkyi siellä sikiöpussi jossa jotain sisällä. Nyt sitten jännitän tuleeko se ulos vai miten tässä käy.

Jelly_bean voimia sinulle! Täällä myös kamala paniikki. Ruskehtavaa tuhrua tullut tänään ja sitten suihkussa näin jotain punaista vilahtavan viemäriin. Ei kipua eikä vuotoa. Jotenkin vain sellainen olo, että tämä oli nyt tässä. Itkettää ja ärsyttää kun mies jo nukkuu enkä viitsi häntä herättää. Pitääköhän huomenna soittaa varhais-uä. Tänään 6+0

Täällä vaihtui ultran jälkeinen onni ja seesteisyys sitten taas kertaheitolla stressaamiseen ja itkun tihrustamiseen. Sain ultran yhteydessä otettujen verikokeiden tulokset ja hCG ei tuplaannu normaalisti. Lisäksi progesteroniarvo oli LASKENUT, vaikka otan 400mg lisää päivittäin. Uusi ultra puolentoista viikon päähän.

Miks tän pitää olla näin vaikeeta?! Onko oikeesti toinen normaali raskaus ihan liikaa pyydetty?

piipaa 6+4

Voimia jelly_bean, neitikevät ja piipaa <3 toivottavasti ei mee kesken ja raskaus jatkus normaalisti teillä kaikilla..

Mä täällä yövuorossa valvon niin vielä hereillä.. Väsyttääää

Haleja ja woimia Jelly_Bean, NeitiKevät ja piipaa <3 toivotaan että raskaus jatkuisi normaalisti. Nää alkuviikot on valitettavasti ne ressaavat ja pelottavimmat Mulla 6pvä ultraan ja kovasti pelottaa mennä..ja kyllä odottavan aika on pitkääää..
Woimia ja ttsemiä kaikille meille odottamiseen <3

Takaisin