La marraskuu 2016

Sadetuuli, hCG mitattiin siis 5+0 ja oli 1090 ja uudestaan 6+0 ja oli 5800jotain, eli ei ollut tuplaantunut viikossa niinkuin olisi pitänyt. Lisäksi progesteroniarvo oli laskenut, mutta niitä tarkkoja arvoja en tiedä. Ultra tehtiin myös silloin 6+0 ja siellä näkyi yksi alkio kooltaan viikkojen mukainen ja syke kuului, mutta se oli hiukan alakanttiin, 107bpm, mutta siitä sanoi että on ihan normaalia noin aikaisilla viikoilla kun sydän on vasta alkanut sykkiä. Uusintaultra on nyt sitten näillä viikkoarvioilla 8+0. Verikoetta ei kuulemma enää oteta. Lääkäriaika on päivää aikaisemmin 7+6, mitä en oikein ymmärtänyt mitä se nyt sitten tutkii jos se ultra on vasta seuraavana päivänä, mutta ota näistä nyt sitten selvää. En mene neuvomaan ammattilaisia :D

Näillä mennään. Ymmärrän, että jokaisella nää arvot on yksilöllisiä, mutta kyllähän tää nyt pelottaa, että vauvalla on jotain vialla siellä. Ei auta muuta kuin odottaa...

piipaa 6+6

Itellä päivät täynnä touhua 1veen kans ettei kerkee palio omia oireita miettimään...turvottaa niin ettei housut meinaa jalassa pysyä...:dead: päivällä otan aina nokoset ku muksu menee pihalle pitkille unille...illasta simahtaa aikasin niin pääsee itekkin nukkumaan ajoissa ku väsyttää hyvinki jo tähän aikaan...jos alkas iltapalalle ja lähtis koisimaan:sleep011

Ja onnea uusille plussanneille! Tsemppiä heille kellä ongelmia raskauden kans...itellä varmaan jymähtää sit parin viikon päästä kaameet oireet päälle...
maan 5+6

Ai kauhea! Erehdyin käymään puntarilla ja 5kg tullut lisää 2viikossa! Ai mitenniin turvottaa :"D

Jeanney 6+5

Krapula olotila täälläki jatkuu vain.. toivoisi helpotusta, ikävä kyllä :/ ei helpota päivänaikaan kuin nukkuessa.. ja syön edelleen puolen tunnin välein että saan olon pidettyä kurissa.. yökkistä.. :hungover:

Mulla on ollu samanlaisia oloja joka raskaudessa, yhdestä syntyi lapsi ja toinen oli tuulimuna.. että luottaa en voi olotilaankaan tässäkään raskaudessa :bored: Olis jo maanantai ja ultra..

6+0

En ole uskaltanut iloita vielä raskaudesta, koska pelkään niin paljon tuulimunan tmv uusimista :sad001
Jospa tää raskaus iloksi vielä muuttuisi :)

Onko kukaan km/tuulimuna raskauden kokenut tuntenut sen, että jokin on vialla?

Itselläni oli tuulimuna raskaudesta niin vahva "tyhjä olo" ettei kaikki oo kunnossa.. vaikka olikin kaikki oireet.. tavallaan sai vain vahvistuksen ultrassa sille tunteelle. Vaikka olihan se pysäyttävä hetki siitä huolimatta :sad010

Terese, edellisessä km:ssa vain viimeisellä viikolla oli vähän epävarmuutta. Silloin aluksi olisi vahvat oireet, jotka vähenivät viimeisen viikon aikana. Mutta sekin olisi normaalia. Edellisessä km:ssa, oireita oli tasaisesti loppuun asti, mutta vuoto alkoi niukkana 9+. Sekin voisi vielä olla normaalia. Joten en kyllä usko mihinkään tuntemuksiin.

Sadetuuli, hCG mitattiin siis 5+0 ja oli 1090 ja uudestaan 6+0 ja oli 5800jotain, eli ei ollut tuplaantunut viikossa niinkuin olisi pitänyt. Lisäksi progesteroniarvo oli laskenut, mutta niitä tarkkoja arvoja en tiedä. Ultra tehtiin myös silloin 6+0 ja siellä näkyi yksi alkio kooltaan viikkojen mukainen ja syke kuului, mutta se oli hiukan alakanttiin, 107bpm, mutta siitä sanoi että on ihan normaalia noin aikaisilla viikoilla kun sydän on vasta alkanut sykkiä. Uusintaultra on nyt sitten näillä viikkoarvioilla 8+0. Verikoetta ei kuulemma enää oteta. Lääkäriaika on päivää aikaisemmin 7+6, mitä en oikein ymmärtänyt mitä se nyt sitten tutkii jos se ultra on vasta seuraavana päivänä, mutta ota näistä nyt sitten selvää. En mene neuvomaan ammattilaisia :D

Näillä mennään. Ymmärrän, että jokaisella nää arvot on yksilöllisiä, mutta kyllähän tää nyt pelottaa, että vauvalla on jotain vialla siellä. Ei auta muuta kuin odottaa...

piipaa 6+6

Totta se että ei lähtä ammattilaisia neuvoon mutta eikös se oo liki tuplaantunu (jos arvo tulpaantuu joka toinen TAI joka kolmas pv... eli 5+3 ois 2200, 5+6 ois 4400 vai miten mä en ymmärrä)? No nyt siis kuitenkin jännityksellä ootellaan ens viikkoa :rolleyes:

Sadetuuli, joo kyllä se siinä hilkulla on, että olis oikeissa rajoissa kai, mutta enemmän lääkäri oli kai huolissaan tuosta progesteronin laskusta, mikä on vähän yllättävää, koska otan 400mg lisäprogesteronia päivittäin. Eli todellakin, jännityksellä odotellaan ens viikkoa.

piipaa 6+6

Hehkutin hieman liian aikaisin sitä krapulatonta ihanaa oloa eilen. :yuck: :) tänään paluu normaaliin krapulameininkiin...

Muokattu viimeksi:
En ole uskaltanut iloita vielä raskaudesta, koska pelkään niin paljon tuulimunan tmv uusimista :sad001
Jospa tää raskaus iloksi vielä muuttuisi :)

Onko kukaan km/tuulimuna raskauden kokenut tuntenut sen, että jokin on vialla?

Itselläni oli tuulimuna raskaudesta niin vahva "tyhjä olo" ettei kaikki oo kunnossa.. vaikka olikin kaikki oireet.. tavallaan sai vain vahvistuksen ultrassa sille tunteelle. Vaikka olihan se pysäyttävä hetki siitä huolimatta :sad010

Mulla ainakin tuulimunassa oli koko ajan jotenkin fiilis, että kaikki ei ole hyvin. En varsinaisesti osannut pelätä mitään, kun oli ensimmäinen raskaus, mutta tuulimuna ei tavallaan yllättänyt..

Terese, mulla on takana yksi normaaliraskaus ja kaksi tuulimunaa, enkä osaa sanoa yhtään selkeää eroa näiden neljän raskauden välillä. Kaikissa on väsyttänyt, tissit on olleet kipeät, mahaa nippaillut. Yhtään en osannut arvata ekaa tuulimunaa, enkä toistakaan (vaikka silloin osasin sitä jo pelätä tietenkin). Mutta mä olen muutenkin ilmeisen huono kuuntelemaan kroppaani, esikoisen kohdalla mulla ei esim. ollut mitään hajua siitä miten päin se vauva siellä mahassa oikein oli ja toiset äidit osaa suoraan sanoa, että joo tässä on vasen kantapää ja tossa peppu. Ja toisilla on sukupuolesta vahva "olo", mulla ei ikinä mitään.

piipaa 6+6

Sadetuuli, joo kyllä se siinä hilkulla on, että olis oikeissa rajoissa kai, mutta enemmän lääkäri oli kai huolissaan tuosta progesteronin laskusta, mikä on vähän yllättävää, koska otan 400mg lisäprogesteronia päivittäin. Eli todellakin, jännityksellä odotellaan ens viikkoa.

piipaa 6+6

Aah... niin unohdin jo tion toisen hormonin. Jännitystä kyllä riittää mutta toivotaan piipaa parasta :)

Aivan kamalia nämä "menkkajomotukset" :/ lisää vain pelkoa siitä että meneekö kaikki hyvin. Voiko taaksepäin kallistunut kohtu esimerkiksi lisätä kipuja, vai onko sillä juuri mitään vaikutusta raskauteen?

Hmm... kaipaisin ehkä vähän, neuvoja... eli uusioperhe ja 3 "oma" (eli minun "masussa" kasvava)... olin melko nuori kun odotin kahta ekaa ja pääsin ilmaiseksi ultraan tosi aikasin, ja kaikki oli hyvin ja meni hyvin, kerroin asiasta monelle enkä pelännyt mitään...
Olen nyt 5+2 tänään... tiedän et ei vielä pitkällä...

Nyt minua mietityttää tämä pelko että ei kaikki oliskaan hyvin... oliskohan se että kuitenkin elämää nähnyt nyt vähän enemmän ja tietää että kaikki ei aina mene niinkuin saduissa..
Nyt eka ilmainen ultra olisi vasta toukokuun alussa ja en oo uskaltanu kertoo kun kahdelle läheiselle ystävälle.. en oo sukulaisille, en edes siskolle, työkavereillekkaan en oo uskaltanut kertoa vaikka ovat jopa jotkut kysynneet kun lääkäriaikaa on ja niin... itsellä välillä tosi varma olo et on siellä joku ja välillä taas mietityttää... onko muita, vai oonko vaan minä ihan höpsö!?
Mietin sitä aikaisempaa ultraa yksityisellä, miehen mielestä ehkä hieman rahan haaskaamista... hmph... mistä nää ajatukset tulee?? :S

Mä olen kaikissa raskauksissa pelännyt ja varsinkin ne ekat viikot on olleet ihan hirveitä; toisaalta on se onni siitä tulevasta vauvasta mutta samalla esimerkiksi keskenmenon pelko ihan kamala ja joka kerta suunnilleen ahdistanut ja jännittänyt mennä vessaan että jos onkin jotain vuotanut jne. Tai jos on tuulimuna tai jos on sitä tai tätä tai jos ei olekaan... Nyt mulla on viikkoja kasassa 6+2 (eli tosi vähän) ja alan jotenkin olla luottavaisimmilla vesillä vaikka mua kaihertaa kun en saanut sitä ekaa ultraa kun vasta rv8+2!

Täällä pelottavan hyvä vointi verraten viimeviikkoon.. :confused: toisaalta toivoo että tää hyvä olo kestää, toisaalta toivos jotain selkeitä oireita.. no, leuka on ihan karmeen näkönen kun 4 isoa ja syvällä olevaa, superkipeetä finniä iskenyt siihen kerralla o_O ja alavatsaa juilii ja varsinkin iltaisin aika kovasti.

Silti mietityttää et jos siellä ei ookkaan ketään, tissikivutkin vähentynyt parissa päivässä huomattavasti..

Mileim rv 6+4

Mua pelottaa ettei oo kummempia oireita kun väsymys, jano ja pissahätä, vaikka taas tänä aamuna tulikin plussa tikkuun. Huomenna digi ja soitto neuvolaan :)

Mä en edes täysin uskonut plussaan viime perjantaina, oli vaan niitä oireita (jano ja pissahätä, mut luulin kuvittelevani kaiken) sillon oli kp 30/30 ja tein testin että voisin lakata taas haaveilemasta. Pissin tikkuu ja menin hakee puhelinta ja hitto kun siinä välissä olikin tullut kaksi viivaa! Lähetin miehelle kuvan siitä "enhän kuvittele??!" :D
Ei se vieny kun sen 3,5vuotta saada kaksi viivaa tikkuun.

Mymmelisti 4+6

Mulla tänään 6+4 ja väsymys vaan kasvaa. Samoin ruokahalu. Töiden lisäksi mitään muuta ei jaksa tehdä kuin syödä :P

Mullakin kauhean epävarma olo, että onko masussa ketään. Alusta asti on ollut sellainen olo, että tää ei voi päättyä hyvin. Aiempaa kokemusta raskaudesta ei ole joten ei mitään mihin verrata. Semmoinen tunne vain on.
En oo uskaltanut mitään suunnitella enkä todella kertoa muille kuin miehelle.
Varmaan yritän alitajuisesti suojella itteäni jos siellä ultrassa ei mitään näy. Tiistaihin pitäis odotella, että saa tietää. Ehkä sen jälkeen sallii itsensä edes ajatella tätä masua. Jos siis hyvin käy.

Pessimisti ei pety vai miten se meni.... :P

Onko kellään muulla samaa ongelmaa ku mulla tai tiiä onko tää ongelma ees :grin mut mää en voi enään pitää normi housuja jalassa ku ne puristaa ja ahistaa ja ei oo ku 6+0 viikko..:woot: mut sama oli edelliseltäkin....onneksi nyt löytyy äippähousuja kaapista niin voi vetästä jalkaan :smiley-bounce022

Takaisin