La Helmikuu 2016

Mä en saa edes sinne saakelin äitipolille aikaa ennenku viikolla 38, melkein 39. Just laskin, että mulla on tulehdus 22 nivelessä ja koko kroppa, etenkin kädet, niin turvoksissa, etten jaksaisi enää yhtään. Su tulee 35 viikkoa täyteen ja oon päättänyt, että kun tässä taas joku päivä ne kipeät supistukset alkaa, niin jatkan liikkumista, jotta ne ei lopu ja menen synnärille vasta sitten, kun ne on olleet käynnissä tarpeeksi kauan. Ja sitä ei enää pysäytetä. Mä oon niin loppu tän kivun ja tuskan kanssa, etten kohta jaksa enää. Tähän päälle vielä ihan hirveä taloudellinen stressi ja tappelut entisen työnantajan kanssa. Miksei täällä kukaan ota tosissaan. Kohta mun pitäisi jaksaa ja pystyä hoitamaan pientä vauvaa, muutto ja kaikki eläimet, enkä enää tiedä, mihin mun rahkeet riittää. Kandikin on kesken ja ainoa, jolla pystyn kirjoittaan, on tää puhelin, koska mun kädet ei toimi...

Samaa mieltä, että mainoksen lapsi on jo hieman vanha kaupassa kiukuttelulle, mutta se kiukuttelu vaan muuttaa muotoaan ajan kanssa. Ainakin meillä. Just 15min sitte saatoin teinin vuoden ensimmäisiin karateharkkoihin, kun paikka on vaihtunut viime vuodesta. Lähdettiin sitten kotoa vähän myöhässä, koska teini kuvitteli kävelevänsä n. puolen kilometrin matkan 20asteen pakkasessa pelkässä karatepuvussa ja tyhmä äiti pakotti laittamaan toppahousut. Olin nimenomaan sanonut, että valmistautuu ajoissa, kun liitoskipujen takia mun kävelyni on hieman hidasta. No sehän sitte myöhästy 3min, eikä halunnu enään mennä sisään, koska joutuu sääntöjen mukaan punnertamaan kun on myöhässä. Minä sitte nappasin hihasta kiinni ja raahasin tytön väkisin sisään, kun kehtasi vielä sanoa että mun takia ollaan myöhässä. Varmaan taas vihaa mua tästäkin hyvästä! Ja kyllä näinä hetkinä pistää miettimään, että olikohan tää iltatähti ihan viisas ratkasu :D
Entisenä karaten harrastajana sanoisin, että minä olisin vastaavassa tilanteessa kommentoinut teinille, että siinäpä minulla varsinainen karateka, kun valittaa muutamasta punnerruksesta, ja että voin hyvin kertoa senseille kiukuttelusta jos ei ala käyttäytyä, niin saa sitten punnertaa vieläkin enemmän.

Täällä tänään 37+0, joinain päivinä jännittää tosi paljon lähestyvä synnytys, joinain päivinä on ihan levoton ja epätoivonen olo ettei enää jaksa mahaa ja sit taas hetkeä myöhemmin on helpottunu olo että vielä saa nauttia olosta ilman vauvaa :D on kyllä kaikenlaisia tunteita ihan laidasta laitaan!

Mulla on vielä tällä hetkellä sellainen olo, että toivottavasti ei ennen helmikuuta synny :-) Haikeakin ajatus, että hetken päästä joku ei enää potki mahassa. Lasketun päivän jälkeen olo on varmaan paljon levottomampi. Mutta jännä ajatus, että useammalla helmimammalla onkin se vauva jo :-)

Mitäs meidän kaksosille kuuluu? Alkaako keskimääräinen syntymäaika jo lähestyä?

Mahassa on edelleen :eek: ei niin mitään ulostulon merkkejä! Kai täällä on liikaa pakkasta meidän herroille... :wink Viikot on nyt 35+4 ja keskimääränen kaksosten syntymisviikko on 36, eli sillä ollaan parhaillaan menossa..

Meillä on semmonen tilanne, että herra A on perätilassa, niin tällä hetkellä synnytystapa olisi sektio, jota pelkään todella paljon :sorry: kun kysyin, että voiko hän vielä kääntyä rt:hen niin kuulemma voi, mutta on hyvin epätodennäköistä. Noh, mulla on torstaina taas ultra-aika ja jos ei ole poitsu kääntynyt, niin pyydän sitä sektioaikaa sitten että se olis aikaisintaan 01.02. mutta ainakin neuvolatäti sanoi, etteivät he yleensä ota minkäänlaisia toiveita vastaan..

Täällä tän päivän tähän mennessä tulleiden tuntemusten valossa toivo on heränny siitä että poika syntyy kyllä tän seuraavan kolmen viikon sisään. Ollu ihan törkeetä painetta ja vihlontaa lantiolla ja häpyluussa. Toivon kuitenki ettei tulis tosiaan ku vasta lasketulla ajalla 12.2 aikasintaa. :) aikasemmin oli sellanen olo että saattaa mennä yli koska myös äidillä molemmat raskaudet meni yli ja jotenki geenit kai siihen vaikuttaa et koska ollaa valmiita maailmaan, mut tuntemukset hyvät vaikka ei niin mielyttäviltä tunnukaan :D huomenna saattaa taas olla ihan eri olo...

Ei ne äidin synnytykset välttämättä kerro mitään.. Mun äidillä oli musta ja mun veljestä molemmista raskausmyrkytys ja mä synnyin 6viikkoo etuajassa hätäsektiolla ja pikkuveli 3viikkoo etuajassa hätäsektiolla. Mä sit taas oon saanu molemmat lapseni alateitse ja ensimmäinen tuli rv 38+6 ja toinen 40+2 :wink

Meillä kans äidillä on tullu ipanat etuajassa. Ite tulin 37 viikolla ja pikkuveli 33 viikolla. Ei mitään syytä, mutta vedet vaan menny kotona. Eli ihan spontaanisti.
Mulla toi esikoinen meni yli että heilahti ja synty vasta 41+2

Mites kaikki voivat?? Onko mitään "edistystä" tapahtunut/outoja oloja? Itellä polttava ylävatsan kamala kipu ehkä vähän hellittänyt pari päivää,toivottavasti kudosrepeämä alkaisi pikkuhiljaa edes vähän toipua,selkä tietty kipeä,mutta nyt pari päivää ihan suht. ok pärjännyt sen kanssa. Saas nähdä,nyt on ollu pari hyvää päivää,toivon mukaan olis enemmänkin niitä. Supistelee melko paljon varsinkin iltaisin,ja kyllä ne tuntuukin,mut eivät varsinaisesti satu,joten en oo niihin vielä niin hirveästi huomiota kiinnittänyt.. Mites te muut?

Tänään tuli pari kertaa alavatsakipuja ja supistus yhtäaikaa, muuten supparit ollu kivuttomia. Mietin tos et onkohan muksu laskeutunu ainaki vähän ku koko päivän vihlonu virtsarakkoo ja tuntuu niinku muksu puskis päällään sitä. Reilu 3vko viel laskettuun. Tai sit mulla on vti.. Pesin tänää uunin ja tajusin et ois kannattanu pestä se sillon ku ei viel ollu iso maha :) oli vähä hankala kurkotella.. häntäluu siinä vaan kipeyty ankarasti, onneks helpotti ku hetken lepäs.

Mulla ei taida synnytys olla lähimaillakaan, kun ei mitään suurempia tuntemuksia oo ollu o_OKovin pitkiä lenkkejä en oikein voi enää tehdä, kun selkä alkaa kipuilla ja jotain liitoskipujakin kai on. Niin kovasti jo odotan, että vauveli maailmaan tulis, mutta ehkä on ihan hyvä oottaa vielä hetki, kun nyt mennään rv 36+1 :)Ootan jo niin malttamattomana maanantain lääkärineuvolaa, jossa sais kai kuulla vähän vauvan painoarvioo yms.!! :dummy:

Mitenkäs muuten muille on tässä vaiheessa noita kiloja kertynyt raskauden aikana? Onhan se hyvin turhamaista, mutta tyhmästi stressaan niistäkin niin kun monesta muustakin asiasta. :banghead: Toivottavasti jossain vaiheessa oppis olemaan stressaamatta turhista jutuista!! :shy:

Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Muutaman päivän ollu nyt maha ihan sekasin, vaikka aiemmin ollu ummetusta. Sitä outoo viiltävää mahakipua on edelleen ja eilen illalla pisti toista rintaa hirveesti. Joko synnytys on kohta puoliin lähestymässä tai sitte mulla on googlen mukaan rinta- ja suolistosyövät ym. :D Siitä mahakivusta ei kyllä löydy mitään tietoo tai kokemusta muilta.. Jospa sitä jaksais ens torstaihin ku on neuvola.

Takaisin