La Helmikuu 2016

Mulle on tullu kans jotain 12-13 kg,aikalailla näkyy onneksi vaan mahan seudulla,ei tunnu ainakaan että olis joka paikka levinny.. Mulle ei tullu alussa ja keskiraskaudessa paljoakaan painoa,mut tässä lopussa tuntuu et aina kun meen neuvolaan ni on tullu kilo viikossa :o Noh, ei oo onneks enää kauaa,uskon kyllä et ne lähteekin ihan hyvin kunhan taas pääsee koirien kans liikkumaan kunnolla,ja imetyshän auttaa siihen asiaan myös. Mulla puskee tässä ihan lopussa myös ihan hirveä huoli,että jos viime metreillä sattuu jotain tai menee pieleen tai vauvalla hätä,herään yölläkin joskus siihen! Mut se on ihan normaalia,täytyy yrittää olla murehtimatta.. Nyt 36+4

täällä yritetty jokaista mahdollista poppaskonstia, et lähtis synnytys käyntiin... Mitään ei oo tapahtunu! Nännihieronnalla sain pari supistusta aikaan, mut ei sen enempää...
Sais jo tulla. Selkä on väsynyt ja kipee. Olo on ku valaalla... Ei jaksais enää! nyt rv 38+2
Tiistaina on äitipolikäynti (radin takia), toivottavasti ois alakerrassa tapahtunu jotain edistystä, viime viikon ti oli vielä paikat visusti kii ja kohdunkaulaakin jäljellä 3cm...

paino ei oo noussu vielä yli lähtöpainon. Lähtöpainoon eilisen neuvolan perusteella -1,5kg. Tosin lähtötilanteessa oli n. 25kg ylipainoa...

Mäkin neuvolassa eilen kävin, nyt rv 38+1 ja vauva aika alhaalla, mutta terkka sano että sormilla saa siitä alavattan/häpyluun yläpuolelta heiluteltua ettei nyt sit ainakaan kiinnittynyt ole. Vihloo kovasti alapää joka päivä ja harkkasuppareitakin tulee päivittäin. Odotan kovasti että päästään helmikuun puolelle.
Painoo on tullu n.8kg. Mutta alkupahoinvointia ennen lähtöpainoon ainoastaan 2kg. Että aika iloinen tässä vaiheessa, vaikka alkupahoinvointi oli jotain todella kaameeta ja silloin lähti se 6kg. Odotan jo kovasti vauva-aikaa :). Meidän kuopus osoitti ensimmäisiä mustasukkaisuusoireita kun havaitsi että pinnasängyssä on sen vauva-ajan lammas unilelu. Sain puhuttua niin että lammas sai jäädä tulevalle pikkusiskolle :)

Ei täälläkään malteta odottaa et pikkunen syntyis. Selkäkipuja on ollu ja nyt tullu pikkasen supistuksii mutta loppuneet ku seinään. Viikkoja jo 38+5. Vauva on kiinnittyny ja paikat on ollu jo koht kaks viikkoo kypsät mutta ei vieläkään mitään. Kiloja on tullu 18 kiloa. :eek: toivotaan ettei enempää tuu. :)

Täällä kiloja jo 20+, tässä lopussa on kyllä painoa tullu onneks vaan vauvan ja turvotuksen muodossa ku aikasemmin keräsin vararavintoa, nyt on kyl muutamat päivät ollu enemmän nälkä mut toivon että vauva vaan kasvais eikä jäis muhun enää :D

Mulla on tullut varmaan se 17kg. .rv 38+2 tänään.

Perjantaina kävin käyrällä kun vauvan liikkeet ei tuntunut ja supistuksia oli tullut edellisi ilta 6 asti. Paikat auki 2 sormelle ja pehmeät.. lääkäri pyöräytti kalvojakin. Käyrällä näky supistuksia..

No olen edelleen kasassa, nukuin viimeyönä 10h ja käynyt aamulla lasten kanssa kävelyllä puistossa missä laskettiin myös pyllymäkeä :D olihan se hommaa.

Nyt uni hävisi jonnekin.. no nukuin päivällä 2h myös..

Täällä olo on ihan normaali, yhen yhtäkään supistusta en oo tuntenu. Tai niitä mahan kovettumisia on kyllä päivittäin, kai nekin supistuksia on?
Ärsyttää kun oon alkanut heräilee aina joskus 5 aikaa aamuyöllä ja sit tulee pari tuntii valvottua ennen kun nukahtaa uudestaan. :/
Tää epätietosuus on inhottavaa, ku ei tiiä yhtää et koska vauva syntyy! Huomenna ois 37+0 eli sais sitte vaikka heti syntyä, mut kuitenkin voi mennä viiskin viikkoa! Ei pitäis ajatella asiaa ollenkaa.
Kiloja oli viime neuvolassa tullu about 15.. toivottavasti ei ihan hirveesti enempää tulis, mut yritän sitäki olla miettimättä :D niistä pääsee kyl sit ajallaan eroon ja ainakin tällä hetkellä motivaatio tuntuu korkeelta lenkkeilyä ja terveellistä ruokaa kohtaan :)

Hahaa miims toi olis voinu olla kuin mun teksti! :D täällä myös valvotaan aamuyöt, viikkoja 37 ja painoo tullu sellanen 13 kg. :) nuo vatsan kovettumiset on harjotussupistuksia, mulla on ollu niitä aika monta kuukautta jo.. alkaa olla jo niin napakoita että pitää supistaessa menoa hillitä. Ja koitan kans olla liikoja miettimättä milloin pieni mahdollisesti päättää syntyä, tulis muuten päivistä ja viikoista aivan liian pitkiä oottaa! :)

Täällä on tullu joku 13kg, mut onneks aikapitkälti vaan mahanseudulle! Pelkäsin et räjähdän ihan muodottomaks tällä syömisellä :D

Täällä "vasta" 34+6 mutta oon niin kypsä jo! Selän puolesta välistä ylöspäin niin jumissa et pää räjähtää ja sit taas alaselkää vihloo millon missäkin. Huoh. Jos tää menee yli niin sekoo kyllä pää!:D

5kg tullut siitä kun plussasin. Neuvolasta kun sain ne radiruokavalio-ohjeet niin alkoi pysymään paino. Välillä sain siis enemmän painoo, mutta ruokavaliolla putos sit ne "turhat" kilot. :)

Mulla itellä tullut noin 9 kg ja tosiaan rv 36+2. Hoikka olin ennen raskaaksi tuloa, eli eihän tuo siihen nähden ole paljon. Yllätyin vaan, kuinka hankalaa näihin kiloihin on tottua, kun ei ole ennen tällaista kilomäärää kantanut :bored: Pääasia tietenkin, että vauva voi hyvin! Toivon mukaan imetys sulattaa ne kilot, jotka ei tuu kainalossa kotiin tai jää synnärille :wink

16 kiloa on pasahtanut painoa lisää. Nyt 37+1. On tässä paljon turvotustakin, mutta on sitä ihan läskiäkin kerääntynyt. Noh, olen minä ennenkin 10 kiloa saanut karistettua pois, niin eiköhän tästä vielä normaalimittoihin pääse.

Täällä tullu 8kg, nyt 36+4. Paljoo enempää ei sais tulla ku ennestään ylipainoo n.30kg. Ihmeen vähällä painon nousulla kyl menny, toki oon tokas kolmannekses noudattanu radin ruokavaliota ja oon koko raskauden ajan harrastanu säännöllistä liikuntaa. Joulun jälkeen on kyllä suklaa maistunu, ja niitä ku on omaiset kuskannu töihin ni pakkoha niitä on ollu syyä :) meillä kotona on edelleen joulukarkkeja kaapissa ku ei jouluna tulli niitä syötyy muuten ku töissä. Nyt kotona olles tulee napsittua helpommin kaikkee, pitää vaan lenkkeillä ja liikkua.

Mitäs ootte ajatellut ottaa mukaan sairaalakassiin?? :confused: itellä sielä odottaa vasta vauvan ja omat kotoutumis vaatteet ja hygienia tuotteet. :D

Mulla on torstaina neuvolalääkärillä käynti niin josko sit tietäsin paremmin Skolioosi oireilee ettei istua kärsis ja nivuset/häpyluu olleet kipeinä jo pitkään että liikkeelle lähtö on hankalaa... Lokakuun alusta oon jo ollut sairaslomalla, kun alamaha on ollut kipeä, mutta joku sanoi että johtunee siitä kun istukka on etuseinässä... Suoraan sanottuna olo on välillä ihan karmea, mutta tiedän että synnytyksen jälkeen helpottaa Verenpainetta on nostanut ja sitä olen seuraillut... Tää kipuilu on saanut minut kiukkuamaan isommille lapsille, mutta onneksi he ovat olleet kuitenkin ymmärtäväisiä ja auttaneet minkä pystyvät Voimia jokaiselle loppu raskauteen

Rv36+3 ja 10kiloa tullut painonnousua. Täällä kans riippuu ihan päivästä minkälainen olo, välillä itkettää väsyttää tai sattuu alavatsaan. Mies sano kans mulle että kun rv30 tuli täyteen niin oon oireillu enemmän. Oon niin onnellinen että vauva on pysynyt vielä masussa vaikka oli jo oireita että se tulis, ja nyt olis toive että syntyis 2 viikon sisällä. Tää raskaus on ollut kyllä ihanaa aikaa vaikka välillä ollu vähän heikompia hetkiä :)

Täällä rv 37 ja olo on kyllä kökkö välillä ja välillä taas hyvä olo! Torstaina olis painoarvio vaikka aluksi ne meinas että ei tartte käydä mutta pääsin siis kuitenkin! Ja silloin alkaa jo 38 vk että myöhään nää mulle kyl tekee tuon! Toisaalta helpottava kun yks vauva ollu kuitenkin 4,5 kg :-) ja painoa täällä tullu toistaiseksi vähän vaan 7kg mutta ei oo kyll yhtään varaa tulla lisää :-D

Takaisin