La Helmikuu 2016

Lähti siitä vähän palautetta. Taidan lasten lääkärintarkastukset hoitaa jossain muualla.... :D

Tuokin on oikein mukava mut ilmeisesti muropaketista opiskellut.. se kokeili muka kohdunsuun tilannetta ja mun mielestä se ei ollut siellä päinkään :D

Mulla tuli toissayönä vastaan myöskin että kohdunsuun tilanteen voi todeta joko päin honkia tai oikein. Yks kätilö sano että on sormelle auki ja lääkäri sano että tiukasti kiinni on. Otahan siitä sit selvää... :D

Meillä ei oo ees neuvolassa koko ultralaitetta, eikä th pistä ees lähetettä ultraan vaikka huolettaiskin.. Ei pistäny sillonkaan, vaikka kaaduin.. Oon kuitenkin päässy näihin "näihin" ylimääräsiin ultriin supistusten yhteydessä, raskausmyrkytys epäilyn takia ja nyt viime viikolla pelkopolin yhteydessä. Tuntuu et aina on joku vaiva minkä eholla pääsee, on niin nihkeää neuvolasta laittaa sitä lähetettä, minähän sen laskun sit maksan..

Meillä on aivan samanlainen tuo neuvola Nliee, huomasin että ei paljo kannata neuvolasta pyytää apua vaan soittaa itse sairaalaan ja siellä on aina oltu ystävällisiä ja katottu mikä tilanne. Onneks kävin tarkastaas kun muutosta oli tapahtunut ja pyydettiin uudestaan kontrolliin.

Ne muuten sairaalassa ottaa vähä vakavammin asiat mitä neuvolas. Muistan sillon alkuraskaudes ku oli oikeelta alavatta kipee ja pelkäsin niin paljon kohdun ulkosta raskautta. Neuvolas ne vaa sano ettei se sitä oo ku et vuoda verta, sairaalas ne taas sano ettei aina vuoda verta et ultraan vaan ni selvii asia äkkiä

Joo olen huomannu, soitin ite synnärille raskausmyrkytyksen takia, verenpaineet oli noussu ja pissassa proteiinit plussalla, turvotusta ja päänsärkyä, ei ottanu neuvolassa kuuleviin korviin, synnärillä otti asian tosissaan ja meinas ottaa mut sisälle sairaalaan.. Tästä lähtien synnärin kautta kaikki, en ees kysykään neuvolasta..

Tänään neuvolassa, vauva oli kääntyny oikein päin jee! Mut joo puhuttiin tosta et saako mitään kokoarvioo tai mahdollisuutta ultrata ni ei muuta kun yksityiselle jos haluaa :/ näillä mennään! Onneks kaikki kuitenkin hyvin:) seuraava neuvola 18.2 vasta, tosin synnytystapa-arvio tässä välissä.

Mulla jäi kyllä suoraan sanottuna tosi paha mieli tän päivän äitipolikäynnistä,aloin itkemäänkin siellä! :( Mulla oli joku erikoistuva lääkäri,joka konsultoi vanhempaa lääkäriä,kun napanuoran virtausarvoista osa oli jotenkin vähän "kireitä", mitä lie tarkottaneekaan. Sanoi kyllä et mitään syytä huoleen ei ole,osa virtauksista oli ihan normaalit,ja nämä huonommatkin vielä normaalin rajoissa vähän yläkanttiin,ja vauva voi hyvin ja painaa 2,7kg..
Selitin että skolioosikivut tekevät elämästä ja nukkumisesta tosi vaikeaa,ja kivut on oikeesti kovat,mutta ei kuulemma käynnistetä,kahden viikon päästä uus aika missä taas katotaan virtauksia ym.. Ylävatsassakin oikean rinnan alla missä on kipuja,on joku hemmetin ihonalainen repeämä,minkä takia polttavaa kipua ja kosketusarka. Kaiken maailman vaivaa! Noh,nyt vaan tsempattava kaks viikkoo ja yritettävä saada mieltä vähän paremmaksi.

Voi ei :( sanoko ne syytä miks ei käynnistetä? Se on kyl tosi raskasta ja ärsyttävää et on koko aika kipee, muutenki varmasti vaikee olla ja nukkua ja siihen päälle vielä kivut ym. Toiv kuitenki helpottaa ees jotenkuten ja jaksat venata sinne parin viikon päähäb!

Voi ei :( sanoko ne syytä miks ei käynnistetä? Se on kyl tosi raskasta ja ärsyttävää et on koko aika kipee, muutenki varmasti vaikee olla ja nukkua ja siihen päälle vielä kivut ym. Toiv kuitenki helpottaa ees jotenkuten ja jaksat venata sinne parin viikon päähäb!
Kiitos paljon marinellahi! Ei se kyllä oikein sitä perustellu muuten kun et "parempi ku lähtee syntymään ite,synnytys helpompi..." Olin aivan lohduton ja itkeä tihrutin vaan siinä :( Tottakai itekkin toivon et lähtis itestään tulee, mut jatkuvissa kivuissa oleminen ei varmasti oo hyväks vauvallekaan,täytyy nyt yrittää rentoutua ja pitää mieli hyvänä niin on pienelläkin parempi olla. Kahen viikon päästä kun on kontrolli ja jos kivut on samat tai yltyny ni en suostu enää lähtee sieltä :D

Kivut ja stressi kyllä vaikuttaa kaikkeen, vauvaanki. Seur kerralla köytät ittes petiin/tuoliin etkä irrottaudu ennenku oot saanu ajan käynnistykseen :P

Päätin sit alkaa nyt illalla järjestään olkkaria uusiks et mahtuis kiikkutuoli ja kehto jotenki järkevästi tänne. Nyt tää huone on ku pommin jäljiltä.. pitää varmaa huomena jatkaa järjestelyä ja siivousta. Liian paljon tavaraa liian pienes huonees eikä tietenkään suurinta osaa voi laittaa kirpparille/roskiin..

Turhauttaa todella paljon, tää odottaminen. Taitaa tää helmikuisten ryhmä olla oikeesti mun paikka. LA on maanantaina (25.1) mutta epäilen suuresti että käynnistyksessä ollaan helmikuussa.. Mitään tuntemuksia kun ei ole että vauva olisi tulossa hetkeen...
Meillä on kavereitten kanssa pieni arvaus "kilpailu" pystyssä että koska tää syntyy.. Mies on veikannut 31.1 ja loput veikannut että syntyy 1.2-6.2 saa nähdä kuinka käy..

Turhauttaa todella paljon, tää odottaminen. Taitaa tää helmikuisten ryhmä olla oikeesti mun paikka. LA on maanantaina (25.1) mutta epäilen suuresti että käynnistyksessä ollaan helmikuussa.. Mitään tuntemuksia kun ei ole että vauva olisi tulossa hetkeen...
Meillä on kavereitten kanssa pieni arvaus "kilpailu" pystyssä että koska tää syntyy.. Mies on veikannut 31.1 ja loput veikannut että syntyy 1.2-6.2 saa nähdä kuinka käy..

Voin vaan kuvitella. Eiköhän se pikkanen sieltä tulla tupsahda, kun on valmis :) Itellä nyt rv 38+3 ja oon jo ihan täynnä tätä odottelua. Paljon tuntemuksia, mut mitään ei tapahdu...

Tuli mieleen ootteko odottamiseen turhautuneet kokeilleet piikkimattoa? Mä oon vältellyt sen käyttöä alusta asti, koska luin jostain, että alaselässä on jotain supistuksia aiheuttavia pisteitä. Nyt tajusin, että sehän voisi jossain vaiheessa olla jopa toivottavaa :)

Eiks alaselän hierontaki oo "kiellettyä" ettei synnytys käynnisty? Se ois kaks oiva keino jos pitää kerta paikkansa :) mää luulen mulla ei se kolme S:ä kyl tepsi millään.. kaikkia tehny koko raskauden ajan eikä mitään vaikutusta.

Takaisin