La Helmikuu 2016

En mie oikein usko et jos on kunnon rajat ja johdonmukaisuutta (ja rakkautta), et ton ikäinen lapsi käyttäytyis kaupassa vielä noin.. :) voi olla eri asia jos on esim asperger tai kehitysvammaa tai on uhmaikä.. Tämä nyt on vain miun mielipide :)

Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa, että vaikka olisi ne rajat asetettu(itse aika tiukatkin rajat laittanu omalle esikoiselle), niin kun on tarpeeks vahva luonne lapsella tulee noita uhmakohtauksia ihan säännöllisin väliajoin. Kolme ja viis vuotiaana tais meillä olla ne pahimmat kaudet. Kerran olen oman tytön kanssa jättäny ostoskärryn keskelle kaupan käytävää. Kantanu kiljuvan tytön autoon ja sen jälkeen menny takasin suorittamaan ostokset loppuu. Onneks meni kerrasta perille kaupassa olemisen säännöt. Pari kertaa on tyttö lähteny tarhaan puolipukeissa kun ei oo suostunu pukemaan. Tarhatädit vaan nauro, että sellanen aamu. Nyt 13v.n elämä on aika haastavaa aina välillä.

Sehän se pointti varmaan olikin että tohon ikään mennessä olis jo sen kerran pitäny se muksu kantaa ulos kaupasta että ei enää kuvittelisi voivansa noin käyttäytyä :D ite oisin lähteny marssimaan kun ensimmäinen tavara lensi lattialle...

Ääääk, tänään on sellanen päivä ettei enää jaksa vaan olla ja odotella et vauva syntyy! Oon tehny vaik mitä ja sellanen olo vieläki et kuolen tylsyyteen ja odotteluun!!! Varmaan tuli malttamattomuus kun vauvoja jo syntynyt... :( haluun oman vauvan!
Nyt rv 36+5

Samaa mieltä, että mainoksen lapsi on jo hieman vanha kaupassa kiukuttelulle, mutta se kiukuttelu vaan muuttaa muotoaan ajan kanssa. Ainakin meillä. Just 15min sitte saatoin teinin vuoden ensimmäisiin karateharkkoihin, kun paikka on vaihtunut viime vuodesta. Lähdettiin sitten kotoa vähän myöhässä, koska teini kuvitteli kävelevänsä n. puolen kilometrin matkan 20asteen pakkasessa pelkässä karatepuvussa ja tyhmä äiti pakotti laittamaan toppahousut. Olin nimenomaan sanonut, että valmistautuu ajoissa, kun liitoskipujen takia mun kävelyni on hieman hidasta. No sehän sitte myöhästy 3min, eikä halunnu enään mennä sisään, koska joutuu sääntöjen mukaan punnertamaan kun on myöhässä. Minä sitte nappasin hihasta kiinni ja raahasin tytön väkisin sisään, kun kehtasi vielä sanoa että mun takia ollaan myöhässä. Varmaan taas vihaa mua tästäkin hyvästä! Ja kyllä näinä hetkinä pistää miettimään, että olikohan tää iltatähti ihan viisas ratkasu :D

Näinhän se MPOP on :) Tässä maailmassa on liian monta esimerkkiä siitä, kun ne vanhemmat ei oo puuttunu lapsensa käytökseen sillon kun olisi pitänyt. En kyllä sano, että oma käytökseni oli tänään yhtään sen viisaampaa kun tytölläni ja varmasti pyydän anteeksi kunhan hän tulee harkoista kotiin, mutta siinä kohtaa kun tilanne vaatii, niin ei aina tule ajatelleeksi ihan jokaista asiaa. Varsinki tälleen hormoonien vaikutuksen alaisena :)

Mä meen huomenna äitipolille,ja olis tarkotus keskustella käynnistämisestä selkäkipujen takia,ja kattoa että vauva mahtuu tulemaan ym. ja mua jännittää ihan törkeästi! Toivottavasti vauva olis kasvanu hyvin ja kaikki olis muutenkin kunnossa,liikkuu kyllä ainakin hyvin :) Miten se nyt näin jännittääkin :o
Tänään 36+0 :)

En ole ite onneksi joutunut jättämään ostoksia kauppaan, mutta kaikenlaisia haluamisia kaupassa on nähty. Pahin oli aurinkolasien kinuaminen ja kun niitä ei saatu, tyttö meni piiloon hyllyjen väliin.. Onneksi volyymi ei ollut päätä huimaava, vaikka sitäkin löytyi. Hetken kuluttua kaikki hyvin, mutta päätin silti oikaista kassalle pikimmiten. Noh, kassojen jälkeen tytsy heittäyty lattialle huutamaan kun piti luopua autokärryistä. Sitten koitin raahata otsa hiessä ja naama punasena yhtä isoo kiukkukasaa (esikoinen oli varmaan 4v) ja toisessa kädessä kauniisti kävelevä sisko 2,5v.
Ja siis meidän esikoiselta ei temperamenttia, tahtoa ja luonnetta puutu.

Mullaki tänää rv 36+0. Ens viikon tiistaina ois lääkäri, olis kiva saada jotain painoarviota ku ei oo koko raskauden aikana puhuttu siitä mitään..tuntuu et muilla on arvioitu jo vaikka mitä ja ite en tiijä muutako vauvan sykkeen..
Pitäs varmaa mennä sinne synnärillekki tutustuun pian.. me ollaan fiksusti jätetty kaikki viime tinkaan :) se kaukaloki puuttuu edelleen :D
Lisäks meillä meni lämminvesivaraaja rikki tuvasta.. ihanaa..

Meilläkään ei oo mitään painoarvioo annettu, aina vaan syke, mun verenpaine ja sf mitta ja paino ja "kaikki on hyvin" :D tuntuu hassulta et viimeks vauvaa on katottu joskus rv 21! Noh kai siellä kaikki on hyvin :o

Kannattaa rohkeasti pyytää jos haluais että jotain katottas, tietysti joskus lääkäritkin on vähän nihkeitä,mut mulla on ihan hyviä kokemuksia,kun oon esim. pyytäny ylimääräistä ultraa ihan vaikka sillä perusteella et huolettaa,ni oon kyllä sen saanut. Nykyään yleensä onneks äidin toiveet ja huolet otetaan hyvin huomioon, ja eihän siinä mitään menetä jos kysyy :)

Toi meijän lekuri on kyl tosi mukava. Sillon ekalla käynnillä sano et vois kuunnella sykkeet dopplerilla mut jos kuitenki ultrataan ni näät vauva. Ehkä ny tekis saman :) ja voisin pyytääkki, ku olis nii kiva nähä se pikkunen. Tää loppuaika rupee oleen niin malttamatonta ku kaikki melki jo valmiina, vauva vaa puuttuu.

Toi meijän lekuri on kyl tosi mukava. Sillon ekalla käynnillä sano et vois kuunnella sykkeet dopplerilla mut jos kuitenki ultrataan ni näät vauva. Ehkä ny tekis saman :) ja voisin pyytääkki, ku olis nii kiva nähä se pikkunen. Tää loppuaika rupee oleen niin malttamatonta ku kaikki melki jo valmiina, vauva vaa puuttuu.
Joo kysy ihmeessä!! Kun äiti voi hyvin,vauvallakin on parempi olla :)

Mun neuvolan lääkäri ei osannut kuunnella edes vauvan sydänääniä eikä tiennyt miten päin se mahassa on :D onneks kotoa löyty dopleri ja mun äiti on aiemmin toiminut kätilönä.. tuli sit samalle päivälle tarkastamaan tilanteen :D

Takaisin