La Helmikuu 2016

Mun sairaalakassissa on omat kotiutumisvaatteet, sukkia, kirja, eväitä, sisäkengät mulle ja miehelle, dödö, hammasharja ja -tahna, pesuaineet, imetysliivit, liivinsuojia, kuulokkeet, vesipullo ja sit tulee mukaan vielä hiusharja, neuvolakortti, laturi ja verensokerin mittausvälineet + insuliinit.

Tänään 34+6 ja painoa tullut n 9 kg. Samaa luokkaa kuin viimeks. Mie jo aamulla pelästyin ku kävin pissalla ja olevinaan kaikki tuli mitä on tullakseen ja sit rupes uudestaan lorisemaan! Mie olin jo ihan paniikissa et nytkö multa meni lapsivedet. Mut ei tainnu siitä olla kuitenkaan kyse koska lorina kesti tosi lyhyen aikaa eikä oo toistunut koko päivänä. Jospa se oli jumiin jäänyt pissin loppu :D

Vaikee välillä tunnistaa et mitä ne vuodot on! Mulla oli ekassa korkee vedenmeno ja sillon kyllä selvästi lirahteli pitkin päivää, toisin ku nyt.

Mulla ei oo mitään vuotoja ollut oikeastaan koko raskauden aikana. Valkovuotoa tulee vähän, mut ei ees oo kovin vetistä... :D
Mut ihan hyvä vaan, en tykkää pitää siteitä! Nyt pidän siinä toivossa et menis ne vedet... :grin

Mulla taas ollu sit sunkin edestä bala kaikkia vuotoja, limasta, juoksevaa, ruskeeta, vihreetä, kirkasta .. Varmaan kaikkia laatuja paitsi verta. :D esikon kohdalla ei ollut..

Mua taas jännittää se ku on eka lapsi tulossa että ehdin ajoissa synnärille ja koska on oikeesti aika mennä :eek: pitäis saada vielä antibiootit 2h ennen synnytystä. Mutta eiköhän ne kivut kerro sit kun on oikeesti pakko mennä:D

Mulla tullu 8kg ja viikkoja on kasassa 35+1. Olo on muuten ihan hyvä, mutta liitoskivut tekee liikkumisesta tuskaa. Eilen kävin koiran kanssa lenkillä ja normaalisti teen sen saman lenkin n.20 minuutissa, ni eilen siihen meni melkein tunti. Ehti ainaki koira haistella kaikkea. Huomenna meinasin mennä hakemaan sen influenssarokotteen, ku näyttäis se tautihuippu osuvan just pahasti tohon LA:n tietämille. En alunperin ajatellu ottaa sitä rokotetta, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että joutuisin synnyttämään influenssan kourissa.

Määki just tänää aloin miettiin sitä et "kerkii" synnärille. Ja ny alkanu jännittään et millon tää syntyy. Ens viikolla tää ei ainakaa sais viel syntyy ku mies on koko viikon työreissullla enkä haluis yksin synnyttään. Pitää varmaan varuiks ottaa kela-taxin numero ylös.. meiltä matkaa sairaalaan 50km ni en uskalla oikee ittekkä ajaa.

Mulla menee kyllä niin järki tähän levottomaan käteen! Ei näköjään riitä että se pilaa yöt, niin nyt se vaivaa jo päivisinki. Mahassaki yks potkii ja myllää jatkuvasti niin että sattuu. Tänään on kyllä ollu niin huono päivä ja oon ihan kypsä jo tähän touhuun. Kaiken lisäks yläkerran asukkaat koko ajan kolistelee ja siirtelee jotain huonekaluja, tekis niin mieli vaan huutaa ja raivota! :mad: Anteeks avautuminen, nyt oli vaan pakko :D

Mulla menee kyllä niin järki tähän levottomaan käteen! Ei näköjään riitä että se pilaa yöt, niin nyt se vaivaa jo päivisinki. Mahassaki yks potkii ja myllää jatkuvasti niin että sattuu. Tänään on kyllä ollu niin huono päivä ja oon ihan kypsä jo tähän touhuun. Kaiken lisäks yläkerran asukkaat koko ajan kolistelee ja siirtelee jotain huonekaluja, tekis niin mieli vaan huutaa ja raivota! :mad: Anteeks avautuminen, nyt oli vaan pakko :D
Anna tulla vaan, täällä ei tuomita!! :) Nimimerkillä ylävatsa repeää, selkää kolottaa ja päätä särkee..

Mun yläpuolelle muutti n. kuukausi sitten samanlaiset naapurit. O.o Sieltä kuuluu ihmeellinen nitkutus aivan koko päivän ja iltaisin sellainen raahaava ääni. Ihan kuin joka päivä vaihtaisivat järjestystä. Rasittavaa. Noh. Kuukauden päästä saadaan uuden kämpän avaimet...

Viikko 38 ja painoa edelleen -4,5 kg. Vielä 3 viikkoa sitten oli -6 kg, sen jälkeen on lähtenyt paino hitusen nousuun. Mutta tosiaan painoindeksi ennen raskautta oli 35, joten ihan hyvä, että paino on pysynyt lähtöpainon alapuolella. Tutut sanovat, että kasvot ovat kaventuneet, ja käytän sujuvasti samoja vaatteita kuin viime talvenakin. Vanhat takit ja paidat istuvat edelleen, housuissa jouduin vaihtamaan odotushousuihin, koska normaalisti tykkään käyttää vatsan kohdalta napakasti istuvia housuja.

Nyt 35+3 ja tullut jotain 13kg painoa lisää. On jo enemmän mitä esikoisesta tuli yhteensä. Nyt oon liikkunu vähemmän mitä esikoista odottaessa ja herkkujakin on tullu popsittua enemmän... Supistuksia tulee päivittäin, osa on vähän napakampia; vihloo ja paineentunnetta tulee. Torstaina olin neuvolas ja ei ollu ainakaan vielä pää laskeutunut. Nyt vkl oli liikkeet masussa vähän rauhallisempi et liikelaskentaa tein. Nyt tuntuu et masus ollaan taas herätty.. :)

Toisaalta toivoo, et syntyis jo, monta asiaa pitäis saada viel järjestykseen ennen kakkosen syntymää, esim. Esikoinen pinnasängystä normisänkyyn...

Voimia teille kaikille, joilla on kipuja tms. Itse olen onneksi välttyny niiltä, vaikka itelläkin vois olla kipuja jalois, mut raskauksien aikana ne on ollu pois.

Mulla tullu eka neuvolasta noin 10 kg, se on keskittynyt mahaan joka on todella jalkapallo. Nyt 36+5. Ja lopussa se puoli kiloa viikko pitäis tulla että kai se tosta kasvaa vielä... Olo on kyllä oikein hyvä. Supistuksia ei oo, paitsi harjoitussuppareita mutta niitäkin vaan silloin tällöin. Lonkissa tuntuu välillä kipua, se joskus valvottaa.
Iltasella kävin hiihtämässä eka kertaa tälle kaudelle ja se tuntu tosi hyvältä ja etenkin tää jälkiolo! On tuo liikunta ollu niin vähäistä odotusaikana.
Aika täydeltä maha jo tuntuu, että kun kaveri siellä oikoo rajojaan, pitää ihan itsekin suoristautua että mahduttaa molemmat olemaan... Jollakin lailla tuntuu että pää olis alempana mitä ennen. Tiistaina lääkäri, joten sitten ollaan taas toivottavasti vähän viisaampia. Mullakin erilaista puuhaa tässä vielä suunnitteilla, että en hetkeen joutaisi synnyttämään ☺

Tässä kovasti miettii että kumpihan se sitten onkaan. Tänään ehkä veikkaisin 55 % tyttö ja 45 % poika, mut huomenna voi olla eri lukemat ☺

Me asutaan ylimmässä kerroksessa ja silti kuulostaa et meiän yläpuolella tanssittais jotain polkkaa välillä :D ja sit jossain naapurissa asuu vauva ja välillä kuuluu itkua ni miehen kanssa leikitään et meiän vauva itkee masussa. Halvat on huvit äippälomalla :D

Takaisin