La Helmikuu 2016

Meille laskettiin tarjouspyyntö Lähitapiolalta vakuutukseen vauvalle ja siitä tuli vuosimaksuksi yli 500e :o kuulostaa hurjalta!
 
Kylläpä kuulostaa Epsu kalliilta!! Juttelin muutaman ystäväperheen kanssa näistä vakuutusasioista, ja kukaan perheistä ei ollut ottanut vakuutusta raskausaikana ja esim yhden perheen 6kk ikäisellä lapsella ei ollut vieläkään vakuutusta. Luulin että kaikki ottaa jo raskausaikana, tai että "pitäis" ottaa. Heh, no toisilla on parempi luotto hyvinvointijärjestelmään muuten. Me ei olla vieläkään saatu sovittua OPn kanssa vakuutuksesta, kun meidän yhdyshenkilö ei vastaa puhelimeen :/

Mulla on muutamana aamuna ollut tosi outo ja huono olo. Heikottaa, hengästyttää ja toisinan lepoayke on satasen luokkaa, vaikka vasta olis syönyt hyvän aamupalan. Viikko sitten kun kävin neuvolassa oli verenpaineet 100/75, terkkarin mukaan normaalit, mutta lääkäri sanoi mataliksi. Luulenkin tän olon johtuvan just matalasta verenpaineesta ja yrittänyt juoda ja syödä suolaa, salmiakkia ym. Viimepäivinä on myös selkä ollut kipeä, aina pari minuuttia pystyy puuhastelemaan seisaaallaan, mutta sitten on pakko käydä kyljelleen makoileen, kun koko selkää särkee :( Loppuviikosta on taas neuvola, joten siellä kyselen taas nää kaikki vaivat.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Mä oon yrittänyt pohjolalta saada netin kautta vakuutustarjousta jo pariinotteeseen, mutta ilmeisesti eivät meitä halua vakuuttaa kun ei vastausta kuulu :D

Täällä myös matala verenpaine, mutta onneks se ei ainakaan toistaseks ole kauheasti vaivannut. Viime viikko meni kyllä sairaslomalla selän takia. Vihloo ties mistä liikkeestä, samoin kun välillä alavatsa. Ja kun eka raskaus, niin kauhean vaikeaa miettiä että mikä on normaalia! :( Selän kanssa kyllä ollut koko vuos yhtä tappelua, työ on fyysisesti aika rankkaa.. Mutta nyt oon antanu itelleni luvan ottaa iisimmin ja onneksi töissäkin ymmärretään. (ainakin tietääkseni)

Ultrassa viikko sitten kaikki oli kuitenkin ok ja pikkuinen poika siellä köllötteli! Ja miten söpöltä näytti jo ruudulla!! Maiskutteli siellä pikku suullaan :Heartblue
 
Mulle tuli pohjolasta viikossa tarjous, mut käyn huomenna paikan päällä vielä ku haluan tota omaa ja esikoisen vakuutusta ähän muokata.
 
Mullekki tuli aika nopsaan pohjolasta tarjous, vuoshinta tais olla jotain reilu 200e. Lähitapiolas oli vajaa 400e ja sieltä me taijetaan se vakuutus ottaa ku muutki vakuutukset on sieltä.
 
Kannattaako masennuksesta puhua neuvolassa vai saako sen jälkeen osakseen hillittömän syynäyksen pitkäksi aikaa? (On entuudestaan masennustaustaa.)
 
Mä ainakin oon puhunu. Toki terkkari joka kerta kysyy mielialasta ja voinnista ku oon kertonu taustani. Oon siis kahteen kertaan sairastanu vakavan masennuksen ja käyny terapiat ym. Suosittelen kyl ottaan asian esille jos vähääkään tuntuu siltä.
 
Kannattaa puhua avoimesti masennuksesta . Silloin on helposti apuakin saatavilla jos hätä tulee tai mikä parempi jo ennen sitä. :)
 
Ehdottomasti kannattaa :) mäki sain lähetteen psykologille isän kuoleman takia vaikkei siihen mitään normielämää dramaattisempaa kuulunutkaan
 
Kannattaako masennuksesta puhua neuvolassa vai saako sen jälkeen osakseen hillittömän syynäyksen pitkäksi aikaa? (On entuudestaan masennustaustaa.)
Kyllä kannattaa puhua. Itse sain lähetteen pelkopolille ahdistuksen ja ylettömien pelkojen takia. Kävin siellä ja parin viikon päästä on uusi aika missä varmaan saan lähetteen psykologille.
 
Meille laskettiin tarjouspyyntö Lähitapiolalta vakuutukseen vauvalle ja siitä tuli vuosimaksuksi yli 500e :o kuulostaa hurjalta!
Tuosta ei vielä ole varmaankaan otettu pois niitä keskitysbonuksia, jotka aika monella laskevat hintaa. Minulle sanottiin myös, että ensimmäinen vuosi on kallein (koska siinä on suurimmat riskit) ja seuraavina vuosina hinta on halvempi.
 
Tarkistin just lähitapiolan maksun ni hinta oli 348e ja siinä oli ne bonukset. Eli veikkaan samaa ko suski75, et epsun tarjoukses ei varmaa ollu vähennyksiä.
 
Mä kävin viime viikolla neuvolan psykologilla ja koin sen todella hyödylliseksi. Menen uudestaankin. Pelkopoli aika on ens viikolla. Parempi yrittää ennalta ehkäistä, jos on taipumusta. Mulla ei ole masennusta, mutta elämäntilanne on todella haastava :(
 
No siis meillehän tuli kans tarjous lähitapiolalta joka oli 515€ josta oisko 7% ollu jo vähennetty koska meillon kotivakuutus lähitapiolalla. Jos ois sit otettu auton vakuutus kans lähitapiolalta ni ois saatu vielä 7% pois hinnasta... noh op:lla saatiin hinnaksi 417 josta nyt nettitarjouksena ekalta vuodelta -30% eli hintaa jäikö 290€ suunnilleen.. no tänään sit soitti lähitapiolalta että voi antaa suoraan 15% hinnasta pois.. mut taidetaan mahdollisesti kallistua silti pohjolaan koska tulee halvemmaksi.. toki on eroja noissa ja lähitapiolan naikkonen halus vielä soittaa ja vertailla noita eroavaisuuksia mitä mikäkin kattaa..
 
Ei pohjolassa ollu noin kallis vakuutus meille laskettu. Oliko 254e ton nettitarjouksen jälkeen. O.o Tosin mulla on oma henkivakuutus ja toi esikoisen samainen vakuutus siellä.
 
Juu kannata käydä. Mulla aika torstaina psykologille ja pääsen käsittelee "edellisen" elämän asioita.. nykyisiä ja oman henkisen jaksamisen takia. Ja oon puhunu jo kerran ja halusin mennä uudestaankin :)
Tänään poksahtaa viikko 23+ käyntiin... hurjan nopeesti aika menee ♡
 
Sais varmaan pikkuhiljaa alkaa täytteleen kelan lappuja. Ens viikolla sais neuvolasta todistuksenki. Pitääköhän työnantajallekki toimittaa todistus siitä et jää äitiyslomalle? Osaako muuten joku sanoo et onko äitiysloma sen äitiysrahakauden ajan eli n. 3kk ja vanhempainvapaa sit sen vanhempainrahakauden ajan eli sen lopun 6kk? Aattelin vaan ku tarttee toimittaa niitä anomuslappuja pomolle.
 
Takaisin
Top