La Helmikuu 2016

Tak :) mikskäs kelan laskurissa on kaks eri ajankohtaa äitiyspäivärahalle? Eli ekas kohtaa on se 3kk ja alemmassa lukee et äitiyslomarahakauden 56 ekaa päivää. Mihin tota tietoo tarttee?
 
Aa no sitte :) ihmettelin vaan ku siin laskuris ei näkyny mitään selitystä enkä kyl oo jaksanu selvittää asiaa sen koommin :) kelan lappuja on vaa nii ärsyttävä täyttää.. ain saa pelätä et laittaa jotain väärin ja sit pyydetään lisäselvityksiä tai evätään jotain..
 
Mää oon varmaan joku kummajainen, kun mun mielestä kelan hakemukset on aina ollu helppoja täyttää. :D
Tosin ei mulla ikinä ole ollut mitään ongelmia kelan kanssa myöskään...
Ja ennen tätä raskautta oon saanu työmarkkinatukea ja opintotukea...
 
Mä vihaan kaikkia tollasia virallisia lappuja :D viel vastahakosempi oli täyttää työkkärin lappuja sillon joskus 10v sitte.. ja tääl tosiaan kela vaan kerran viikos auki ni ei voi aina mennä kysyynkä mitään :)
 
Meillä on vakuutus otettu lähitapiolasta ku on kaikki muutki vakuutukset sieltä. Meille ainaki selitettiin, että ennen syntymää pitää maksaa ns. varausmaksu, joka kattaa raskausajan ja synnytyksen. Se oli muistaakseni 87 eur. ja loput 350 euron vuosimaksusta erääntyy sitte vasta syntymän jälkeen. Seuraava vuosi on sitte jo paljo edullisempi.

Kelan 56 arkipäivää tarkottaa ainaki oman alan tes:ssä, että siltä ajalta mulle maksetaan ns. "täyttä palkkaa", koska oon ollu samalla työnantajalla yli kymmenen vuotta ja vasta sen jälkeen se putoan sille normaalille äitiyspäivärahalle. Jos tosta nyt mitään ymmärsi :)
 
Mulle ne puhu 72 päivästä, eli siltä ajalta saan normi palkkaa. Mut varmaa joo työehtosopimus kohtanen. Eiköhä tuo joskus sit selvii :)
 
Ainakin kunnallisella puolella (KVTES) palkkaa saa äitiysvapaan 72 ekaa arkipäivää.
 
Myöhäisonnea Kuplakameli :-) Ja paljon ihania vuosia yhdessä!
Näättekö te muut muuten nyt ihmeellisiä unia? Näen yleensäkin aika paljon, mutta nyt raskausaikana juonet ja aiheet on menny todella omituisiksi :-)
 
Mulla oli joku aika sitten sellane uni, että mun vauva kait tuli pihalle? Mut se oliki joku nukke vissiinki :D se näytti niin lelulta, kun mahollista. Kasvojen piirteet oli kaikki sellasia viivoja ym... iha mielenkiintonen oli kyllä se..
 
Oon nänhy kans melkee joka yö unia.. Tappamisesta, juhlimisesta ja salkkareista ja vauvaki tullu jo muutamaan uneen :D vissii nää hormoonit vaikuttaa :D
 
Mä oon nähjy unta ainaki 3 kertaa tupakasta.. ilmeisesti tekee vähä mieli tupakkaa :) lopetin siis "virallisesti" tupakoinnin ku tein positiivisen testin. Ja taisin miehen kaveristaki nähä unta yks yön..
 
Tänään selvis neuvolassa, että munkin pitää käydä sokerirasituksessa. Syynä siis ikä, muita aiheita ei olis. Olin jo toivonut, että ei tarvis ollenkaan, kun siitä ei oltu aiemmin puhuttu mitään. Aika moni on täälä kertonut käyneensä jo aika aikasessa vaiheessa. Mua jännittää se 12h paasto, kun yökkäilen edelleen aamulla, jos aamupalan saanti viivästyy... Pitääkö siinä siis odottaa se 2h ennen kuin saa syödä mitään?
 
Nua osa joutuu käymään kahteen kertaan rasituksessa. Niinkun itse jouduin. Tosiaan 12 tunnin paasto ja sen jälkeen otetaan verinäyte ja juodaan glukoosilitku jonka jälkeen odotellaan tunti ensin jonka jälkeen veri koe ja sit odotellaaan toinen tunti jonka jälkeen viimeinen verikoe ja sit vasta pääsee syömään. Kannattaa mainita mahdollisesta pahoinvoinnista niin voit päästä makuulle odottamaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Takaisin
Top