La Helmikuu 2016

Mä aattelin kanssa väsätä jonkunnäkösen isyyspakkauksen, mut toistaseks on vielä suunnitteluasteella. Isänpäiväks oli alunperin tarkotus saada koottua, mutta katotaan miten kerkee :)

Mulle on tässä viime päivien aikana iskeny pieni paniikki siitä, että miten paljon mitäkin vaatetta tarttee ja kuinka paksu talvihaalari pitää olla ja ties mitä on tullu pähkäiltyä. :D tarkotus ois ostaa kaukalopussi, niin ei tarttis aina pukee niin hirveesti, mut sit mietityttää et mikä on tarpeeks sinne alle. :D listaa on kyllä kirjotettu ja netistä haettu tietoa, mut..no kai tää on tätä :D
 
Onko kukaan saanut äitiyspakkausta vielä? Ite kävin tiistaina hakemassa, ja VAROITUKSENA kaikille että sinisistä housuista lähtee väri pesussa!! Mukana tuli kyllä lappu jossa siitä mainittiin, mutta en ottanut todesta. Nyt harmittaa, samassa koneellisessa oli muutama muu body, joissa on nyt sinisiä tahroja.. :/

Kiitos tiedosta, mun pitäis ens viikolla alkaa peseen noita vauvanvaatteita, nyt kun ollaan muutettu. Täytyykin kattoo tarkkaan mitä pesee minkäkin kanssa ja vaikka ostaa sellasia värinkeräyslappuja tms...
 
Mä kokeilin niitä sinisiä liottaa lavuaarissa, pari viikkoa sitten niin ei mulla lähtenyt väriä niistä mutta kyllä ajattelin silti pestä ne erikseen varuiksi. Joku joulukuinen oli liottanut kanssa samat housut ja oli ihan sininen vesi. :D mut sitä varten sielä pakkaukses onki se varoitus lappu et saattaa päästää väriä.. :)
 
Ootteko ostanu vauvan vaatteita varten jotain hellävaraisempaa pyykinpesuainetta? Hajusteeton?
 
Meillä pestään kaikki vaatteet hajusteettomilla Allegron aineilla. En voi ite sietää mitään hajua vaatteissa. Mies osti jotain hajuatettua huuhteluainetta ja hyi v*ttu. Hrr... Ja me ollaan jo monta vuotta ennen vauvan tuloakin pesty tuolla. Myös itse en enää kärsi joka talvisesta ihottumasta
 
Mä käytän muutenkin hajusteetonta pesuainetta ja sit sitä hypoallergista huuhteluainetta :) käsittääkseni suositeltavaa ois hajusteettomat vauvalle. En oo vielä pessy kun saadut vaatteet :) uudet on vielä pusseissa odottelemassa pesua.
 
Tuo OP:n vakuutus vauvalle tulee sit heti voimaan, kun sitä on netissä hakenut. Meille nimittäin tuli vähän yllätyksenä, kun jotenkin oletettiin et se alkais sit vasta syntymästä ja ois nyt ns. valmiina odottamassa. Mut sopparipapereiden mukana tulikin jo eka lasku alkaen lokakuun alusta :D noh, onneks ei kaada meidän budjettia se. Otettiin vakuutus ns. kaikilla mausteilla ja oisko se maksanu vuodessa n. 225€. Karsii sit myöhemmin, kun lapsi on syntynyt niin turhia pois jos siltä tuntuu.
 
Mä menin eilen naimisiin ja täytyy sanoa että päivä oli pahin urheilusuoritus aikoihin. Aamulla totesin että turvotus on niin paha ettei kengät mahdu jalkaan, onneks pysty vaihtaa rennommat kun ei näkyny mekon alta. Mutta se puku! Se oli ommeltu kaks päivää sitten, mutta päivä sen kanssa oli suorastaan helvettiä. Lopulta päädyin pitämään sitä selästä auki ja neuletakkia siinä päällä kun ei henki meinannut kulkea. Illalla kun pääsin mekosta eroon, niin tukala olo jäi. Tuntuu kun koko keskivartalo olis ihan kivikova ilmapallo. Hääyö meni tuskaillessa ja pyöriessä kun mikään asento ei ollut tarpeeksi hyvä nukkumiseen. Tänään tuo ongelma on jatkunut. Ei oikeen saa syötyä mitään kun tuntuu että olisi ähky jo valmiiksi. On tunne että pitäisi saada röyhtäistyä, mutta sitä ei vaan tule. Ylävatsalla tämä ahdistus tuntuu eniten, mutta närästyslääkkeestä ei ainakaan ole apua :( onko teillä ollut vastaavanlaisia ongelmia? Vauvan alku on ollut kyllä jopa aktiivisempi kuin yleensä, mikä ehkä hieman alkaa jo kyllästyttää kun maha on muutenkin arka. Kiva kumminkin kun ilmoittelee itsestään, niin on yksi huoli vähemmän :)
 
Onnea naimisiin menon johdosta Kuplakameli! :)

Mulla tulee silloin tukalia vattatuntemuksia, kun on ollut koko päivän liikkeessä eikä oo keriinny rauhottuun. Vatsa on kivikova ja vaikka on nälkä, ei pysty syömään koska tuntuu et rupee ahdistaan vaan enempi. Se on kyllä inhottavaa :(
 
Onnea KuplaKameli! Ahistusta täälläki ajoittain, useimmiten vaan johtuu siitä ku on syöny epäterveellisesti ja liikaa. Olo helpottuu vain yöllä ku tulee useempi tunti oltua syömätä.
 
Onneksi olkoon kuplakameli! Toivottavasti päivä oli muuten ihana ja ikimuistoinen :) mulla tulee kans nykyään tuota turpeaa oloa, aiemmin piti syödä kolmen tunnin välein kun oli niin kauhea nälkä. Nyt saatan syödä esim neljän aikaan ruuan, eikä loppupäivänä saa enää mitään alas kun tosiaan mahassa tuntuu ikävältä.
 
Takaisin
Top