La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Supistukset helpottaa aikalailla levossa. Itsekin siivoon tällähetkellä työkseni niin tuskin tarvii miettiä töihin paluuta. Huomenna esikoinen täyttää 3v ja viikonloppuna 2 päivää juhlintaa, siivoomiseen onneksi osallistuu tuo ukkokin kun ei meinaa kans oikeestaan edes jaksaa touhuta niinku ennen mahaa
 
Stella_: Onnittelut oksentelun loppumisesta! Itse saan vielä iltaisin halailla pönttöä ahkerasti mutta toivotaan että sekin jää ajan kanssa pois :)

Minskuuu: Yritähän levätä tarpeeksi ettei supistukset pahene ja laita mies touhuamaan enemmän niiden synttärivalmisteluiden kanssa. Niin ja onnittelut esikoiselle :)
 
Voi olla että synttärit jää viettämättä jos ukko jää vastuuseen :D haha! No, onnesta oon aika hyvin järkeilly että vähän tekemistä per päivä niin ei oo niin rankkaa. Pari viikkoa niin sukupuolta lähetään selvittää eli rakenne ultra 8.4 :)malttamattomana odotan!
 
No Joo, Se on kyllä totta että naisille jää yleensä päävastuu näistä synttäreistä :D

Onko tuntemuksia tai kumpaako veikkaat tulevaksi? Meillä oli varhais-rakenneultra ja siellä veikattiin poikaa vaikka itsellä on ollut ihan tyttöfiilis :)
 
Siis miehen suvun takia veikkaan poikaa vaikka taas raskaus ollu sellanen et veikkaisin tyttöä ja kovasti tyttöä toivon kun esikoinen on poika :D mut tietty eihän sillä väliä ole! Ja siis raskaus ollu suorastaan kamalaa verrattuna ensimmäiseen raskauteen! Kääk. Mies tokas että ois tyttö tulossa kun raskaus on kamala :D vai tytöt kuulemma osaa olla "raskaita" heti alussa ;D
 
Nooh... esikoinen oli tyttö ja oksensin rv16 saakka. Tätä veikattu pojaksi ja oksennan edelleen vaikka rv17 :D
Ainut ero minkä olen keksinyt on se että tyttöä odottaessa teki mieli kaikkea makeaa ja nyt olen enemmänkin ollut perso suolaiselle :)
 
Mulla taas päinvastoin että pojasta makea maistu ja nyt suolaset herkut :D no enää yks kokonainen viikko venausta ja sit tietää ja saa alkaa tuhlaan rahaa vauvan juttuihin :D haha onkin tässä ollu pidättelemistä että en ole ostanu mitää vielä!
 
Täälläkin väsymystä mukavasti.
Mulle maistuu kovasti makea, siis päivittäin pitää jotain mussuttaa, äskenkin taas jäätelö meni :)
Toivon et ultrassa näkyisi, että kumpi olisi tulossa.. En ole vielä uskaltanut mitään hankkia.
Töissä sinnitellään vielä, mahan kanssa tuntuu edelleen pärjäävän kohtuullisen hyvin.
 
Mulla ei pojasta ollu mitää oireita,loppuvaiheessa vähä närästi,mielihaluja oli täytelakut ja kokis... tästä on ollu pahoinvointia,naama kukkii,ummetusta eikä mitää mielitekoja oo viel oikee ilmaantunu.. kahvia juon enemmän ku ennen raskautta ( apua ) :D saapi nähä suostuuko näyttää kumpi siel masus köllöttelee.. töissä ei oo maha viel tiel,mut toi issias vähä kiukuttelee.. ja meil raskaita nostoja ja siirtoja paljon aamu ja iltavuorois..
 
Mulla on kanssa kasvanut tuo maha paljon nopeammin kuin esikoista odotellessa. Ei enää puhettakaan, että mahtuis esim. tavalliset housut enää jalkaan.

Kävin tänään rakenneultrassa, ja kaikki näytti olevan kunnossa, vaikkakin tyyppi ei halunnu oikeen olla kuvissa... Sukupuoltakaan ei tämä(kään) lapsi halunnu paljastaa :).

Minäki oon vielä kyenny töissä olemaan, ja liikuntaharrastuksetki on vielä onnistunu.. Tosin kesäksi vaihdan fyysiset työt enempi istumahommiin..

Näissä tunnelmissa kohti seuravaa neuvolaa...
 
Tänään käytiin diabeteshoitajalla ja lääkäri ultras samalla..luultavasti pieni vauva tälläkin kertaa tulossa.tämän hetkinen painoarvio 214g.vastasi viikkoja 16+ ja nyt 18+.
Tarkka seuranta alkaa 19.5 lähtien..tiedän jo nyt että 37-39 viikoilla tulen synnyttämään:-D
 
Täh? Meillä oli ultra 16+4 painoarvioa 176g eikä kyllä mitenkään sitä lääkäri kommentoinut...
Kuinka usein seurataan sitten kesällä sinua katariina?
 
Johtuu varmaan kun viimeksi oli pieni..ei halunnu lähteä tässä vaiheessa vielä ressaamaan asiasta..istukka toimii ainakin vielä,mutta pää oli normaali toisinkun muu vartalooli pieni..
 
Mä olen elänyt todellista hiljaiseloa. En niinkään muuten, mutta tällä palstalle ei ole kyllä mua näkynyt eikä kuulunut. Huono olo vaivaa edelleen, viikkoja parin päivän päästä 21 kasassa. Muutama parempi päivä sattunut olemaan välissa ja niistä ehdin jo vetää johtopäätöksen, että olo helpotti. No eilen tuli taas muistutus mitä paskaa olo voi olla :sad001

Tervetuloa kaikki uudet :)

Ensi viikolla rakenneultra. Liikkeitä olen tuntenut jo viikolta 13, mutta edelleen ovat vaimeita. Menee päiviä, että en tunne yhtään liikettä, mutta kai se on normaalia. No rakenneultrassa näkee sitten, että onko kaikki ok. Pelkään koko ajan, että tälle muksulle sattuu jotain tai että kaikki ei ole kunnossa. Esikoisen aikaan en muista tällaisia asioita pohtineeni....
 
Hei! Nyt äkkiä kysyn ennenkö unohdan että onko kellään ollu iskias vaivaa? Niin paha kipu on oikeella pyllyn/alaselän "sisällä" että jalka ei vaan välillä toimi. Säteilee polveen asti ja yksinkertaisesti ei aivot anna astua jalalla :eek: sit se menee hetken päästä ohi mut särky/vihlominen jatkuu koko ajan......
 
Minskuuu:
Mulla vaivaa myös.. Vähän kun suonta vetäis pyllystä pohkeeseen..
Jos istuu oikee jalka vasemman päällä ristissä on kipu taattu persaukseen ja lonkkaan varsinkin..
Toivottavasti ei pahene..
Eikä ollut ekassa raskaudessa..
 
Mietin että pitäskö mun asiasta soittaa maanantaina neuvolaan kun on ollu näistä supistuksia sun muuta vaivaa .... ja kuulin että hieroja vois saada sen hermon vielä "oikasta" ennenkö maha kasvaa lisää ja kivut kovenee
 
Sadepäivä: Voimia pahoinvoinnin kanssa. Itsellä menossa 17+5 mutta oksentelen edelleen päivittäin.

Minskuuu: Mullakin tuli tässä raskaudessa iskias. Todettiin jo ihan alkuraskaudessa. Kivut on välillä olleet järkyttävät. Ei vaan pysty kävelemään tai tosi huonosti. Nyt ollut vähän aikaa parempana mutta tänään taas äityi kun tehtiin isompi siivous kotona. Hierojasta/fysioterapeutista oli itselle ainakin jonkin verran apua. Ja suosittelen myös tukivyötä :)
 
Takaisin
Top