La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Meillä tulee ikäeroa reilu 2,4v. Kaikki vauvan tarvikkeet on vielä tallella, joten ei tartte oikeastaan mitään ostaa. Paitsi vaatteita jos poika ja osa tytönkin vaatteista jo laitettu kiertoon. Kirpparilta löytyy kuitenkin varsinkin vauvoille edullisesti ja hyväkuntoisia vaatteita. Uusi auto olisi kyllä myös hankintalistalla.
 
Eipä mulla olo helpottanutkaan. Koko viikonlopun olin puolikuntoinen ja mikään ruoka ei maistu. Maanantaina kävin sinnilä töissä 3 tunnin yöunilla, mutta sain onneksi ajan neuvolaan ja siellä tätä tilannetta mietittiin. Paino laskenut aika rajusti kahdessa viikossa. Lääkäri totesi, että nyt otetaan aikalisä. Nyt sitten saikulla 1.3. saakka. Nyt sitten poden huonoa omaatuntoa, kun raahaan lasta tarhaan ja olen itse kotona. Tiedän, että näin on paras ja en saisi yhtään levähtää, jos neiti on kotona mun kans.
 
Ei kannata potea turhaan huonoa omaatuntoa, koska kaikkien kannalta on nyt parasta että saat levättyä!

Toivotaan että tilanne asettuisi kun saat rauhassa olla kotona ja jos ei helpota niin sitten vaan täytyy jatkaa sairaslomaa. Vaikka itsekin yritän aina väkisin jaksaa tehdä kaiken ihan viimeiseen tippaan asti niin nyt olen kyllä viimeisen kuukauden/puolentoista aikana joutunut antamaan periksi monessa asiassa. Vaikka sitä miten kuvittelee itsensä supernaiseksi - niin välillä meilläkin on oikeus pyytää apua :)
 
Ei missään nimessä kannata Sadepäivä potea huonoa omaatuntoa, parempi on että lepäät ja voimistut! :Heartred

Onko muita joilla olisi tulossa n.2v ikäeroksi lapsille? Minä pohdin tässä vaunuasioita että taitaa joutua ostamaan tuplikset kun ei tuo esikoinen taida vielä jaksaa seisoa kaikkia vaunulenkkejä tuossa iässä :)
 
Mun lapsille tulee nyt ikäeroa noin kaksi ja puoli vuotta,mietin pojan jaksamista seistä siinä laudalla jos esim. haluaa lähtä pidemmälle kävelylle tai kaupungille..löysinkin lastentarvikkeesta sellaisen laudan missä on ns,satula-istuin ja kahvat mistä pitää kiinni sekä sen saa irroitettua sitten kun sitä ei enään tarvitse.. pohdittiin miehenkanssa hetki sitä ja päätettiin että meille tulee ehdottomasti sellainen niin ei tarvitse ottaa stressiä jaksaako poika seistä laudalla :) toki onhan se hieman tyyris n.135e mutta varmasti ajaa hyvin asiansa.. :)
 
Muokattu viimeksi:
Toista täälläkin odotetaan. Tällä hetkellä laskettu aika olisi 5.9, jos kaikki menee hyvin niin esikoinen olisi sitten toisen syntyessä 2v ja 2 kk. Ensi viikolla ultra. Jotenkin todella kauan on sitä ultraa nyt odotettu, tai sitten tämä aika tuntuu vaan menevän tosi hitaasti. Onneksi tuntuu että vähän on saanut lisää virtaa ihan viikon sisään.
 
Naiset auttakaa! Mitä vaunuja suosittelisitte 2,5v ikäerolla? Kokemuksia itsellä on Emmaljungan Mondial duo combeista ja scooter s rattaista. Mondialit oli tosi isot, muuten ihanat! Scooterit olen todennut onnettomiksi kun ei ihan kaupungissa asuta ja lumessakin pitäisi päästä lykkimään. Ja auto ,eillä on pääasiallisena kulkupelinä :)
 
Minua kanssa kiinnostaisi 2v ikäerolla oleville. Asutaan maalla, joten ei kääntyviä/pieniä pyöriä. Lenkkeillään kuitenkin päivittäin ja eihän tuo 2 vuotias vielä kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä..
 
Meillä tulee ikäeroksi 1v8kk ja siskolla on carenat..niitä ajattelin itellekkin hankkia..asutaan kaupungissa,mutta lenkkeillään aina maastossa:-D
 
Täällä olisi myös pikkukakkosen odottaja. Ikäeroksi tulisi noin 5v8kk. Esikoinen menee eskariin syksyllä. Itselle sopii parhaiten tällainen vähän isompi ikäero lapsille. Ja kiva olla eskariaika ja ekaluokka kotona, ja kuitenkin saa vähän kaksinoloa vauvan kanssa.
Jotenkin rennompi olo tässä toisessa raskaudessa, eka raskaus oli niin uutta kaikki. Nyt yrittää ottaa ilon irti koko raskaudesta. Ajatuksena että kaksi lasta riittää, niin pitää yrittää nauttia joka hetkestä.. niistä huonoistakin :)
 
Melinda82 mulla esikoinen täytti just 6 ja syksyl eskariin :)
 
Moikka kaikki

Täälläkin olis toinen tulossa elokuussa, saadaan just ja just vuosi eroa lapsille (esikoinen 3.8.2014)
 
Minust on toisaalt kiva,että tulee isompi ikäero,tuo tuleva isoveli on niin innoissaan ja odottaa jo kovasti vauvaa.. tosin pojan isän kanssa yritettiin vauvaa melkein vuos,ennenku sit ero tuli ja nyt on uus mies.. mulle toi raskautuminen ei oo mikää itsestäänselvyys,tääkin tärppäs keltarauhashormonikuurin jälkeen...
 
Ihanaa, että tärppäs :) musta noi ikäerot on vähän sama kuin lapsiluvut, toiset toivoo toista ja toiset toista. Kaikessa on varmasti puolensa :D
 
Se on juurikin noin..
Esimerkiksi mun hermot ei kestäisi kahta vaippahousua :) Pitää pystyä keskittymään yhteen kerrallaan, nytkin on sellanen olo et miten pärjää
 
Mä oon kyllä onnellinen et tää muksu ilmotti tulostaan nyt,kun toi esikoinen tosiaan lähtee eskariin ja mulla tai miehellä sit mahdollisuus olla kotona vielä ku lähtee kouluun.. ollaan molemmat vuorotyössä niin ehin jo miettiä et miten toi lapsi pärjää yksin,jos ollaa molemmat iltavuoros jne.. mut nyt ei tarvi ainakaa ihan heti sitä miettiä.. :)
 
Meillä on tytöllä ollut viime aikoina hirvittävä uhma päällä. Huutaa, vinkuu, viskelee tavaroita, ei tottele.... yms yms. Toivon todella että tämä on ohi siihen mennessä kunnes seuraava tulokas saapuu maailmaan. Muuten voi olla että tällä mammalla ei hermot kestä :D Plus että tyttö on aika mustasukkainen tapaus jos meillä on vaikka käymässä kavereiden pienempiä lapsia niin hän haluaa joka välissä syliin ja haluaa äitiltä kaiken huomion.

Saahan nähdä kuinka käy :)
 
Toivotaan, että helpottaa tuo uhma :) onneks tässä on vielä hyvin aikaa. Tsemppiä! :D

Mulle on monta kertaa tullu tosi paha mieli ihmisten suhtautumisesta tähän pieneen ikäeroon. Neuvolalääkärilläkin tuntui olevan vähän tuomitseva asenne :/ tuntuu, että koko ajan saa olla selittelemässä, että toivottu lapsi on. Oonkin lopettanut ihmisille kertomisen ja päätin, että huomaavat kun huomaavat ja saavat sitten keskenään kauhistella, jos siltä tuntuu.
 
Takaisin
Top