La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja krisuh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on lantio pahasti löystynyt ja iskias-kivut vaivaa ihan jatkuvasti. Töissä kituuttelen menemään mutta iltaisin sitten huomaakin ettei paljoa sohvalta liikuta kun niin kolottaa. SI-vyötä kokeilin heti kun kivut alkoi viikolla 10 mutta siitä ei ollut apua. Työfyssarilta oon saanut pari kertaa kinesioteipit alaselkään, mutta ne lähtee jostain syystä mulla parissa päivässä eli niistä ei kovin suurta apua ole (normaalisti pitäisi kestää 3-7 päivää). Jumpat jouduin jättämään kun kävin fysioterapeutilla ekan kerran, mulla on kuulemma jotain muutakin häikkää tuolla lantio-/alaselkäalueella kuin pelkkä SI-nivel. Viime viikolla oli neuvolalääkärin kanssa puhetta noista kivuista ja hän suositteli lyhyitä 2-3 päivän sairauslomia aina tarvittaessa että lihakset saa rentoutua ja jaksaa taas hetken paremmin. Mä en kyllä millään haluaisi jäädä vielä pois töistä kun nautin työstäni niin paljon ja tiedän että tulen olemaan kotona sen pari vuotta esikoisen ja vauvan kanssa! Koetan nyt tän viikonlopun elää "normaalisti" eli liikkua miten normaalisti liikkuisin, saa nähdä miten rampa oon maanantaina. :D

Mies lähti esikoisen kanssa partioleirille yöksi ja mä suuntaan iltapäivästä kohti kaverin yllätyssynttäreitä. Ihania tällaiset pienet irtiotot arjesta, itse ainakin saan valtavasti voimaa ystävien näkemisestä. Jaksaa taas ton esikoisen uhmatuhmaakin paremmin. ;)

Mulla on rakenneultra 9.4., päivää ennenkuin lähdetään tyttökaverien kanssa Lontooseen. Jaiks!

Mä oon ollu pitkään poissa palstalta. Moi kaikki vanhat ja uudet odottajat! :)
Mulla on ihan NAURETTAVAN suuri maha, näyttää nyt 20.viikon alussa siltä kun oisin jo jossain reippaasti yli 30rv. APua, mitähän tästä vielä tulee?
Mulla kans rakenneultra 8.4., toivottavasti näkyis sukupuolikin, oon niin utelias.. Ite veikkaan tyttöö. Esikoinen oli poika. Eka raskaus oli helppo, pysyin hyvässä kunnossa ja liha ja rasvanen/suolanen ruoka himotti. Nyt on ollu paljo hankalampaa ja ai että, en oo pystyny pitään näppejä irti makeesta. Muutenkin oon syöny liikaa ja ollu ihan liikkumatta pitkiä jaksoja, vähän ahdistaa...Raskausdiabetes jo pelottaa, muttei ilmeisesti tarpeeks että ottaisin itteeni niskasta kii.

Meidän esikoinen nimes vauvan "Pikku-Illiksi" ja on jo koittanu sille antaa aamupuuroa. Ei se todennäköisesti tajua tilanteesta mitään, mutta nyt kun me puhutaan Pikku-Illistä päivittäin sekin on alkanu huomioimaan tulevaa pikkusisarusta.

Liikkeet oon tuntenu viikolta 14, edelleen melko vähän niitä tulee, mutta mies on nyt alkanu tuntea myös liikkeet ja se tekee vauvasta sillekin astetta todellisemman.

Oho, nyt alkoikin Earth Hour, seuraavaan kertaan! Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikkiin kinkkisiin juttuihin!

Mulla on myös kova toi makean himo :nailbiting: .. Itsellä ultra viikon päästä, että sitä jännittäessä, että näkyykö kumpi siellä uiskentelee.

Täälä rakenneultra vasta 14.4 ja toivottavasti sukupuoli selviäis:-D epäilen
kyllä että täälä on poika:-D tytöstä meni suklaata ja muuta herkkua jatkuvasti,mutta nyt tökkii:O enempi tekee
mieli suolasta..

Meillä oli rakenneultra 26.3. Ja kätilö lupas että mekon saan ostaa :D <3 esikoinen on poika. Kaikki oli hyvin :) la pysyy siinä elokuun puolivälissä, sairaalalla on 14.8. neuvolassa 15.8. Karkkia voisin syödä kun hullu, esikoisen aikaisista juustonaksuhimoista ei oo tietoakaan ;)

Mulla kans hirvee makeenhimo koko ajan.. paino on noussu jo niin paljon,et pakko yrittää kattoo mitä suuhunsa pistää :D

Täälä taas vois syödä juustonaksuja mielummin kun suklaata:-D jännittää kyllä onko täälä nyt sitten poika tulossa:-D vielä 11 päivää rakenneultraan:-D

Mulla päinvastoin esikoista odottaessa maistu makea ja nyt suolanen. Edelleen toivon kipinä että tyttö masussa kasvaisi. Ens ke onnesta on rakenne!

Rakenneultrassa käyty ja sukupuoli näkyi niin selvästi, että sen ihan itse omin silmin saattoi nähdä. Esikoinen on tyttö ja nyt siis tulossa poika. Istukka ihan tuossa etuseinämässä ja siinä syy miksi liikkeet tuntuu niin kauheen vaimeesti. No kaikki kuitenkin hyvin ja kyllä ne liikkeetkin siitä alkaa vahvistua, kun poitsu vähän kasvaa.

Vatsatauti iski meihin sopivasti pääsiäisen pyhiksi... Onneks oksuttiin pojan kanssa omissa vuoroissa, poika pe päivän ja mä la-su yön ja su aamun. Mies nostatti kuumeen, mut ei tuota ökyilyä joutunu koittamaan. Nesteytys huoletti pikku sikiön puolesta, mutta eiköhän se selviä, kun en 12 tuntia pidempään oksennellu ja nyt koittanu vetää vettä reilusti. Ja pojan nesteytys huolettaa vähän myös, se on tosi huono juomaan muutenkin ja nyt vielä imetys loppunu tähän pääsiäiseen, ei tod.näk.maitoakaan juuri tuu enää ja on käyny niin kipeeks rinnat ettei touhusta oikein tullu enää mitään. Ei teillä olis vinkkejä tollasen melkein 2-veen juottamiseen? Hyvää ja tervettä huhtikuun alkua kaikille!

Onko hänellä mitään herkkujuomaa mikä maistuisi? Limpparia, pillimehua, mitä vaan? Kipeänä ollessa ei ole niin tarkkaa onko juoma terveellistä :) ja jos saat menemään nestepitoisia ruokia niin sekin auttaa pitämään nestehukan poissa. Keitot, vesimeloni, kurkku tai vaikkapa mehujää... Siinä nyt äkkiseltään mitä tulee mieleen. Pikaista toipumista teille HugeMama!

HugeMama, tarjoa _ihan_mitä juomaa vaan :D meillekin sanoi helmikuussa lääkäri, että munkin pitää ihan mitä vaan tarjota puolivuotiaalle niin eiköhän 2-vuotiaalle uskalla kans. Kokeile myös apteekin nesteytysjuomia, maistui ällöbanaanille, mutta toi juniori ainakin suostui sitä vähän juomaan. Tosin sen jälkeen ei syöny banaania kuukauteen ;) Ripulissa makeat juomat ei kuulemma oo parhaita, mutta varmasti nekin tyhjää parempia. Paljon tsemppiä ja pikaista paranemista!!

Kiitos vinkeistä! Jotain apteekin ravintosmoothieta poika vetikin tänään ja sitten vettä ja maitoo pieniä määriä: kaakao ei uponnu, eikä mehu. Hirmu touhukas se on taas ja hyväntuulinen, et ei kai sillä hätää oo, mutta pirun kuiva vaippa koko ajan tän taudin ajan ollu. Mutta jatkan eri juomien tarjoamista :). Vesimelonia söi tänään myös, se on meidän pelastus ollu ennenkin, esim.viime kesän helteissä ei muuta syönykään kuin vesimelonia ja äidinmaitoo.

Täältä kuulumisia! Vauva alkanu kunnolla riehumaan mahassa, kertoo olemassa olostaan kyllä jatkuvasti :) en edes muistanut kuinka hauskaa on kun mahassa myllerretään. Esikoisella iski vesirokko ja huomenna ois kauan odotettu rakenne ultra! Ja sukupuolen selviämistä ollaan kuumeisesti odotettu :)

Rakenneultrassa käyty ja vauvalla kaikki niinku pitääkin.. painoarvio 377g ja melko hyvin vastasi viikkoja.. sukupuoli jäi vähä arvoitukseks mutta kätilö sanoi että ei erottanu jalkovälissä mitää roikkuvaa eli tyttöveikkaus saatii :) se selvii sit synnytyksessä kumpi siel on :P

Meillä rakenne ultra ohi. Vauvalla kampura jalka. Eli tayssiin jatkotutkimuksiin.. painoa oli 378g ja muuten vissiin kaikki hyvin. Mutta vielä tarvii tutkia kaikki mahollinen sen toisen jalan takia.. mieli aika haikea.

Takaisin