La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja krisuh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:o pitää varmaa neuvolassa tästä mainita.. jännittää nimittäin että tässä kohtaa jo ns. Harkkasupistuksia tulis..
 
Mitenkäs muut on jakselleet?

Täällä ollut tänään pahoinvoinnin ja väsymyksen täyteinen päivä. Ilta on mennyt oksennellessa....

Onneksi mummo tuli leikkimään ja yökylään tytön luokse niin on saanut itse ottaa rennommin :)
 
Mul on se etominen loppunut mut vatsa temppuilee edellee.. ei toimi kunnolla ni olo on tukala.. ja turvotus hirvee..
 
Täälläkin on tuo kauhea turvotus seurannut ihan alusta asti. Ei järin hauska tunne kun kaikki vaatteet ahdistaa :/
 
Taas oli pari päivää ihan normaali ja kuin ei mitään mahassä tapahtuisikaan, mutta tänään oli sitten aamusta niin kamala olo, että onneksi ei ollut mihinkään menoa! Söin ja join sängyssä kun poika katteli telkkaria ja jatkoin yöuniakin tunnilla, mutta kamala olo jatkuu edelleen. Kävin kavereitten kanssa shoppailemassa ja kait onnistuin feikkaamaan ok oloa, kun ei kukaan ainakaan mitään kommentoinut...
 
Täällä tuntuu olo pahenevan päivä päivältä.... Oksettaa, oksettaa, oksettaa vaan. Muutaman tunnin saanut taas sängyn pohjalla olla, ei kykene tekemään mitään.
 
Ihmettelin tässä jatkuvaa mahakipuani ja etovaa oloa ja päätin sitten lukea eilen raskauspäiväkirjani esikoisen ajalta ja voi kökkö! No todellakaan mitään etovaa oloa ei ollut koko raskauden aikana, ei vain ollut nälkä. Imettäessä sitten olikin sen puolesta! Mahakipu jatkui aivan alusta synnärille asti. Eli mahakivun kanssa pitää taas oppia elämään ja etovalle ololle pitää oppia tekemään jotain.
Mahakipua ei helpottanut järisyttävän energinen asukas, joka aloitti zumbansa viikolla 14 ja viikosta 20 eteenpäin huolestuin jos oli tunnin paikallaan. Muutama viikko olisi siis vielä armonaikaa, ennen kuin alkaa kunnon myllerrys. Toivottavasti tämä olisi hieman rauhallisempi, tosin silloin ainakin tietää, että kaikki on hyvin :happy:
Kuinkas teillä? Onko samanlainen raskaus menossa kuin esikoisen kanssa vai onko eroja?
 
Oon miettinyt että pitäis etsiä se päiväkirja johon olen ekan raskauden tuntemuksia kirjoitellut, mutta en oo saanut vielä aikaiseksi.... :D

Ainakin tämä pahoinvointi on tuttua ekalta kerralta. Ikävä kyllä muistan että oksentelu jatkui silloin viikoille 15-16 asti. En toivo että niin käy tällä kertaa...
 
Samalla kaavalla mennään kuin esikoisen aikaan.. Ainakin tähän saakka. No ehkä tissit ei oo olleet niin kipeät :D
 
Mulla ei esikoisesta ollu yhtään näin "kamalaa" tää raskaus :D hyvinkin iisisti meni ekasta nyt koko ajan joku valituksen aihe löytyy. :D ja siis eniten tää huonovointisuus on sellanen mikä on kaikista hirvein mitä voi olla! Ja tätä on jatkunut monta viikkoa
 
Mulla on myös ihan järkky olo. Voin pahoin ja oksensin esikoisestakin viime syksynä, mut pakko sen oli olla iisimpää koska kykenin olemaan töissä ihan normaalisti. Nyt en jaksa mitään, mikään ruoka ei maistu, oksentelen joka päivä. Järkyttävä hedis koko ajan ravinnon ja nesteen puutteesta, luulisin. B-vitamiinilisä käytössä, ehkä pitäis ottaa sitä vaan enemmän. Elämän laatu on kyllä aika laadutonta, ärsyttää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Stella, huikkailen tuolta esikoisten puolelta että mulla B6 vitamiini tuonut avun! Otan beko-strong vitamiinia 3krt/päivä, siinä on tota b6:sta 20mg yhessä tabletissa.
On auttanut huomattavasti oloon, oksentelu vähentynyt tosi paljon ja oon pystynyt alkaa syömään kans normaalisti! :) Lääkärin mukaan suositusannis 20-25mg x3 päivässä.
 
Mulla on jotain multitabsin b-vitamiini lisää. Just katsoin et siinä on b6:sta vaan 6,58. Onpa vähän verrattuna bekostrongiin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on melko lailla erilain raskaus ku esikoisesta koska on ollu oireita :) esikosta väsytti ja oksensin kerran.. ja tosiaa sillo ku tein testin olin jo rv 12.. epäsäännöllinen kierto ollu aina ni en osannu epäillä.. tänää rv 10 :) ja mahaki toimi kunnol..ostin visibliniä..
 
Alkuraskauden ultrassa käytiin pari viikkoa sitten. Siellä laskettu aika muuttui 11.8. Kaikki näytti ihan hyvältä. Oireet rupeaa muuten helpottamaan, mutta kaikki vaatteet puristaa ja on nälkä koko ajan :happy:

Onneks sentään urheilua pystyy jatkamaan vihdoin suht normaalisti. Juoksupäivistä olen luopunut.
 
Takaisin
Top