La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja krisuh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se syyllistäminen on joiltain tahoilta aivan hirveää. Itelläni ei kanssa maito riittänyt alkuunkaan ja noin kuukauden jälkeen lopetin kokonaan imentyksen. Sain omat hermot takaisin ja lapsi oli tyytyväinen kun sai tarpeeksi ravintoa pullosta :)

Kaikilla ei vaan aina onnistu ja siitä ei pidä turhaan itseään syyttää!
 
Joo se selittely et miks ei imetä,oli hirveetä.. ja tukea ei kyllä tullu mistää.. neuvolassakaa ei autettu..
 
Se on kyllä käsittämätöntä että tuollasestakin asiasta tosiaan syyllistetään. Muutamilla kavereilla on vastaavia kokemuksia. :( No, mulle on myös tästä taaperon imettämisestä valitettu ja etenkin nyt,kun oon raskaana. Kunpa se imetys kestoineen sais olla äidin ja lapsen välinen juttu.
 
Aina löytyy niitä jotka olevinaan tietävät asiat paremmin. Mutta tärkeintä on että tietää itse sydämessään tekevänsä oikein. Ei niistä muista tarvitse välittää!
 
Mä kans toivon että imetys toisen kohdalla onnistuis! Mä imetin 2 tunnin välein yötä päivää ja ikinä ei oma riittäny vaan tarvi lopuksi pullon..se turhautti niin paljon itseä ja vauvaa! Tuota jaksoin tehdä 3 kk ajan ja sitten luovutin.. :sorry:
 
No meillä ei onnistunu imetys mutta maitoa tuli liiankin paljon! Pumppasin yhdestä tissistä monta pulloa maitoa ja silti Ois pitäny pumpata lisää... siks lopetin imettämisen 2 vk jälkeen koska ne kivut oli aivan järkyttävät. Tissit kuvitteli että syötän koko kylän lapset
 
Mulla onnistui kyllä imetysi alkuvaikeuksien jälkeen hyvin, mutta en yhtään ajattele, että se olisi ainut oikea tapa syöttää vauva. Mä olisin halunnut rinnalle pulloruokintaa (edes pumpatulla rintamaidolla), mutta lapsi ei suostunut syömään pullosta (ja heruin melko huonosti pumpulle). Laps oli tissitakiainen ja söi tunnin-parin välein yötä päivää, joten oli välillä henkisesti melko raskasta...

Ja tuo syyllistäminen! Mä en kestä! Hyvähän se on imettäjien arvostella kun se käytännössä on niin helppoa. Tissi esiin ja vauva kiinni. Pulloruokinta on melkoinen urakka lämmittämisineen ja pesuineen (varsinkin yöllä), mutta iso ihanuus siinä on se, että isäkin voi osallistua siihen. :Heartred Imetys kun helposti syrjäyttää alkuvaiheessa isän pelkäksi avustajaksi, mutta pullon kanssa isä voi olla täysin tasapuolisesti vauvan hoidossa mukana.
 
Meillä oli alusta asti pullo mukana kuvioissa :) Pumppasin ja pullosta ruokittiin... Samalla kun lapsen isä syötti vauvaa ni minä itkua vääntäen Pumppasin suihkussa tissejä... kuuma vettä toiselle tissille toista pumpaten ja vaihto. Agh! Kipu tuntuu jo kun ajattelen edes asiaa :D
 
Meil sai poika jo sairaalas lisämaitoa pullosta,ku ei mulla ruvennu maito nousee.. ja imetys onnistu ainoastaan rintakumin kanssa joka oli hieman hankala varsinkin öisin.. pienellä tuella ja kannustuksella olisin ehkä voinu jatkaa,mutta silloselta ukoltakaan ei juuri tukea herunu,ni oman mielenterveyteni vuoksi siirryttii kokonaa korvikkeeseen ja pulloihin.. sit pysty pojan isäkin osallistuu..
 
Minskuuu miten te noin vähä aikaa olitte? Me jouduttii olee 5 päivää..
 
Mulla ja vauvalla kaikki ok ja pyysin päästä pois :) ei ollu mitään estettä. Kuitenkin vauvan hoitokin oli niin tuttua ettei senkään takia ollu tarvetta jäädä. :) synnytin niinkun su ma yöllä ja ti aamulla päästiin pois :)
 
Me ei meinattu saada millään osastolla lisämaitoa! Poika huusi nälkäänsä eikä jaksanut nukkua ja sitten vasta helpotti kun vihdoin ja viimein sai mahansa täyteen. Heti kun kotiuduttiin annoin yötä vasten tissiä ja korviketta lisäksi niin vauva oli tyytyväinen ja nukkui melkein koko yön! Mutta se syyllisyyden tunne oli aivan kamala kun koki olevansa huono äiti ku ei edes kyennyt omaa lastaan ruokkimaan..mutta sitten ymmärsin että parempi näin ja minä olen tehnyt kaikkeni! :)
 
Mua ärsytti sillo ku lopetin imetyksen,se ku sanottii et korvikelapset sairastaa enemmän jne.. pojal ollu 6 vuoden aikana 3 korvatulehdusta ja yks kurkunpään tulehdus.. tietty normi flunssia ja vatsatauteja mut tosi terveenä ollu.. :)
 
Juu eihä ne osastolla meinaa hyväksyä edes tuttipulloa. .. vaikka ite tietäs että lapselle parempi.. no mut onneks osastollakaan ei tarvi ikuisuutta olla :)
 
Hah. Tuo sairastamisjuttu on ihan puppua! Meidän tytöllä ei oo ikinä ollut edes vatsatautia ja flunssatkin on yhden käden sormilla laskettavissa. Korvien kanssa oli yhdessä vaiheessa vähän ongelmia mutta enpä usko senkään tuttipullon syömiseen liittyvän kun iskivät vasta kolme vuotiaana :D
 
Mulle kanssa jauhettiin koko ajan tuota sairasteluhommaa..sai itelle vaan pahan mielen, mutta eipä oo meidänkään muksu sairastanu sen enempää ku sellainen lapsi joka ollu rinnalla et yhdyn Jemmu83 sinuun tässä asiassa! Ja Minskuuu onneksi ei tarvii olla. :)

Tää foorumi kyllä ihana ku saa jakaa omia juttujaan ja täällä saa pelkästään lukemalla vertaistukea muilta äideiltä! En ole ikinä uskaltautunut ennemmin kirjoittaa tämmösiin, mutta täällä oli niin mukavan oloisia mammoja että tämäkin mami uskaltautui mukaan!:)
 
Mä olin esikoisen odotusaikana irc-galleriassa ni siel oli hyvä jutella muiden odottavien kaa.. nyt löysin tän..:)
 
Meillä oli täälä ryhmä,mutta jouduin lähtiä kun sielä alettiin tappelemaan aika yksinkertaasista asioosta:-(
 
Takaisin
Top