Löpinäketju

On tää alku kyllä aina piinaavaa. Mullakaan ei ole oikein mitään oireita vielä ja ar-ultraan vielä 3 viikkoa, eikä senkään jälkeen mikään oo varmaa.

Mulla on taskussa vielä pari tekstiäkin ja arvon, että koska ne kannattais tehdä. Digiin haluun saada vielä 3+ ennen kuin lopetan testaamisen, ma näytti 1-2.

4+6 nyt. Aika matelee.
 
Onko salainen puoli jo auennut ja onko joku sinne jo päässyt?
 
On auennut, mä juuri pyysin pääsyä, mutta vielä en oo sisällä.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Joo salainen puoli aukes alkuviikosta. :) Meitä taitaa olla siellä vasta viis vai kuus. :think005
 
Mä pyysin sisäänpääsyä toissapäivänä, mut en ole vielä päässyt sisään. Mikshän. :bored:
 
Mä pyysin sisäänpääsyä toissapäivänä, mut en ole vielä päässyt sisään. Mikshän. :bored:
Ohjeissa lukee, että yleensä ehtii hyväksymään tiistaisin ja perjantaisin

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Hei muistaako kukaan sellaista raskaus-aikajana-animaatiota jonka voi liittää omaan "allekirjoitukseen" ja se näyttää millä rv mennään? En yhtään muista minkä niminen se oli, enkä edes tiedä toimiiko se tällä foorumilla. Ois vaan kiva kokeilla. Siitä näki myös suoraan päivät paljonko mennyt ja paljonko jäljellä, näin huonomuistiselle oli helppo siitä kattoa millä viikolla kukanenkin menee. :grin Nytkin kun luen näitä teidän oireita niin mietin koko ajan että millähän viikoilla ootte kun itellä ei vielä ole oikeestaan mitään oireita ja tänään 4+0
 
Mä uutena tulen tänne löpisemään, että saa tarvittavan viestimäärän täyteen :)
 
Itse ensimmäistä kertaa raskaana ja oon jo kyllä kertonut koko lähipiirille, vaikka vasta ihan alkuraskautta eletään. En jotenkin osaa/halua ajatella keskenmenon riskiä ja toisaalta jos sellainen tulee, niin en koe vaikeaksi kertoa sitä lähipiirilleni.

Tänne foorumille päätin nyt liittyä ja hakea vertaistukea raskauteen, kun kaikki on ihan uutta ja jännää :joyful:
 
Itse ensimmäistä kertaa raskaana ja oon jo kyllä kertonut koko lähipiirille, vaikka vasta ihan alkuraskautta eletään. En jotenkin osaa/halua ajatella keskenmenon riskiä ja toisaalta jos sellainen tulee, niin en koe vaikeaksi kertoa sitä lähipiirilleni.

Tänne foorumille päätin nyt liittyä ja hakea vertaistukea raskauteen, kun kaikki on ihan uutta ja jännää :joyful:

Olen sitä pohtinut että miksi ei halua kertoa asiasta? Ehkä siinä pelottaa se pettymys ja syyllisyys omaa itseään kohtaan, jos kaikki ei menekään hyvin. "mitähän ne nyt ajattelee?" Sillehän ei itse mahda mitään, jos kaikki ei mene hyvin. Eniten mua ärsyttäs sellanen kommentointi, että "kyllä mullakin oli keskenmenoja, ei se vauva vielä siinä kohtaa ollut....." Ja sellaisten ihmisten kommentointi, jotka ei ymmärrä mitä käyt läpi keskenmenon aikana ja jälkeen.
Tällä kertaa en ole edes parhaille ystäville vielä kertonut. Siskoni ja esimies tietää tällä hetkellä. Mietin että tätä pahoinvointia on aika huono peitellä kohta lapsilta, että niille varmaan pakko kertoa. Ne on niin isoja jo, että ne hoksaa ettei äidillä ole kaikki ihan ok.
 
Olen sitä pohtinut että miksi ei halua kertoa asiasta? Ehkä siinä pelottaa se pettymys ja syyllisyys omaa itseään kohtaan, jos kaikki ei menekään hyvin. "mitähän ne nyt ajattelee?" Sillehän ei itse mahda mitään, jos kaikki ei mene hyvin. Eniten mua ärsyttäs sellanen kommentointi, että "kyllä mullakin oli keskenmenoja, ei se vauva vielä siinä kohtaa ollut....." Ja sellaisten ihmisten kommentointi, jotka ei ymmärrä mitä käyt läpi keskenmenon aikana ja jälkeen.
Tällä kertaa en ole edes parhaille ystäville vielä kertonut. Siskoni ja esimies tietää tällä hetkellä. Mietin että tätä pahoinvointia on aika huono peitellä kohta lapsilta, että niille varmaan pakko kertoa. Ne on niin isoja jo, että ne hoksaa ettei äidillä ole kaikki ihan ok.

Hyviä pointteja, itse kävin masennuksen sairastaneena näitä samoja silloin läpi. "En voi myöntää muille epäonnistuneensa.." Siitä parantuessa itselle isoin apu parantumiseen oli lopulta puhuminen. Ehkä sen aika Na lähipiiristä karsiutuikin pois ihmiset jotka kommentoi juuri siten, että tietämättömyys paistoi läpi: "sen kun tekee vaan, niin kyllä se oli sen myötä paranee". Joten nyt lähipiiri koostuu ihmisistä, joista tiedän että osaavat suhtautua, vaikka ei itse olisi kokenut samaa :happy:
 
Täällä varovaisesti astutaan mukaa. Vielä ei olla kerrottu kuin muutamalle läheiselle. Tammikuisen keskenmenneen jälkeen halutaan odottaa hieman pidemmälle, ettei tarvitse sitten selitellä jos huonosti käy.
 
Mä en oo kertonut aiemmin lähinnä siksi, että en oo halunnu, että töissä tiedetään yrityksestä, jos tärppiin meneekin vaikka vielä 2 vuotta. Ettei vaan vaikuta turhaan alitajuisesti johonkin työkuvioihin, jos esimiehet ajattelee, että oisin kohta jäämässä pois... Kavereista nyt ei muuten varmaan oiskaan niin väliä, vaikka saisivat kuulla keskenmenosta.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Itse en ole kertonut nyt toisesta (neljännestä, 2x km) raskaudesta kuin ihan kouralliselle ihmisiä. Sen takia, koska tahdon paljastaa asian esikoisen avulla ja hän ei vielä tiedä asiasta ennen nt-ultraa. :grin

Keskenmenoista olen kertonut, edellinen oli joulukuussa ja siitä tein oman päivityksen. Asia selvisi päivää ennen esikoisen synttäreitä, joten vasta niiden jälkeen kerroin. Puhuin asiasta miehelle ensin, että onko hänelle ok "että kerron koko maailmalle meidän tahtovan lisää lapsia" ja asia hänelle oli ok. Kerron myös maailmalle avoimesti sairauksistani; endo ja vulvodynia. Tahdon rikkkoa tietynlaista tabua puhua gynekologisista asioista. Toki jokainen saa olla kertomatta, jos se on itselleen paras. :Heartbigred Itselleni on paras puhua avoimesti ja ehkä antaa vertaistukea, mistä olen itsekin saanut niin paljon! Jopa töissä miespuolinen työkaveri (naisvaltainen ala) tietää asiasta ja itseasiassa jopa kyselee asioista, etenkin jos olen kipeän oloinen töissä.
 
Lilypie.com

Sanoinhan että mulla on huono muisti :rolleyes:
Nyt testaileen toimiiko

Saitko toimimaan? En ainakaan kännykällä näe. Mäkin olin ihan unhotanu ton! Nyt tein, mutta en saanut toimimaan, äh...
 
Me kerrotaan vasta lähempänä rakenneultraa kuten aiemmistakin lapsista. En tykkää puhua huonoista uutisista, joten tuntuu itsestä helpommalta päästä edes vähän varmemmille viikoille. Yksi keskenmeno ollut. Toki voi olla nyt näin neljättä odottaessa että maha pullahtaa esiin nopeasti ja ei jää tutuilta huomaamatta. Valehtelemaankaan en rupea jos joku kysyy suoraan.

Nyt tällä kertaa myös vähän jännittää läheisten suhtautuminen kun ei muilla tutuilla isoja perheitä ole. Lähinnä se että heittääkö joku jonkun loukkaavan kommentin.
Viimeksi ainakin sukulainen puhui viimeisestä lapsesta, vaikka ei me mistään lapsiluku toiveista olla kenellekkään puhuttu, oletti vain ettei kukaan enempää kuin 3 "tee".
 
Toi on oikeesti niin ärsyttävää, kun puututaan toisten lapsilukumäärään. Sen ei luulis olevan keneltäkään pois, jos joku haluaa useamman lapsen. Onpahan niitä eläkkeenmaksajia aikanaan. :wink
 
Olen sitä pohtinut että miksi ei halua kertoa asiasta? Ehkä siinä pelottaa se pettymys ja syyllisyys omaa itseään kohtaan, jos kaikki ei menekään hyvin. "mitähän ne nyt ajattelee?" Sillehän ei itse mahda mitään, jos kaikki ei mene hyvin. Eniten mua ärsyttäs sellanen kommentointi, että "kyllä mullakin oli keskenmenoja, ei se vauva vielä siinä kohtaa ollut....." Ja sellaisten ihmisten kommentointi, jotka ei ymmärrä mitä käyt läpi keskenmenon aikana ja jälkeen.
Tällä kertaa en ole edes parhaille ystäville vielä kertonut. Siskoni ja esimies tietää tällä hetkellä. Mietin että tätä pahoinvointia on aika huono peitellä kohta lapsilta, että niille varmaan pakko kertoa. Ne on niin isoja jo, että ne hoksaa ettei äidillä ole kaikki ihan ok.

Olen myös tätä miettinyt, että mikä siinä on, etten jotenkin vaan saa kerrottua kenellekään. Läheiset kuitenkin tietävät, että toinen on toiveissa, mutta silti, mikä se kynnys on? :rolleyes:

Edit. Piti vielä se lisätä, että toisaalta tuntuu, että pitäisi kertoa lähimmälle tiimiläiselle, joka joutunee tekemään osan mun hommia, jos kaikki menee hyvin ja päästään siihen äitiysvapaaseen saakka. En ole kuitenkaan saanut suuta vielä auki :facepalm:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top