Löpinäketju

Samoilla linjoilla Eetlan kanssa. Jokaisessa raskaudessa on tehny mieli ostaa, mut tiedän että sen dopplerin kanssa menisin ihan hysteeriseks ja aiheuttais turhaa panikointia. Onneks on avoneuvola jossa voi käydä vaikka joka viikko kuuntelemassa sydänääniä niin halutessaan :joyful:

Piti vielä sanoa, että tollanen avoneuvolahan olis aivan nerokas juttu! Täälläpäin sellaista ei oo tarjolla ja nihkeesti noita normiaikojakin neuvolaan :sad001
 
Piti vielä sanoa, että tollanen avoneuvolahan olis aivan nerokas juttu! Täälläpäin sellaista ei oo tarjolla ja nihkeesti noita normiaikojakin neuvolaan :sad001

Höh onpa kurjaa :shy: Mulle terkkari sanoi ekalla käynnillä et hänellekin voi aina soittaa ja kysyä oisko mahdollista päästä sydänääniä kuuntelemaan, kuulemma aina löytyy sen verran aikaa että pystyy ne tsekkaamaan jotta saa mielenrauhan.
 
Ostin myös esikoista odottaessa dopplerin mutta ei sitä montaa kertaa tullut käytettyä... ajattelin että testaan sitä vasta seuraavan ultran jälkeen ettei tuu paniikkia päälle jos ei kuulukkaan mitään...
 
Höh onpa kurjaa :shy: Mulle terkkari sanoi ekalla käynnillä et hänellekin voi aina soittaa ja kysyä oisko mahdollista päästä sydänääniä kuuntelemaan, kuulemma aina löytyy sen verran aikaa että pystyy ne tsekkaamaan jotta saa mielenrauhan.

Mulle myös sanottiin neuvolassa, että jos tulee huoli niin voi ottaa yhteyttä ja tulla kuuntelee sydänääniä. Muistan kun odotin esikoista niin joku kävi mun neuvolalääkäriajan aikana (jossa oli terkka mukana) kysymässä terkalta ilmeisesti just et josko vois tarkistaa noi sydänäänet ja terkka poistui siitä sit hetkeksi.
 
Oon seuraillut taustalta, nyt uskaltauduin liittymään ryhmään. Ollaan puoltoista vuotta yritetty kakkosta ja nyt se saattaa sieltä tulla. ❤️ Vähän vaan onnea varjostaa eilinen varhaisultra, johon menin menkkojen mukaan luullen olevani vk 8+ mut lääkärin mukaan sikiö vastasi vk 6 ja sydämen sykkeet eivät näkyneet varmaksi, nyt sit odotellaan epätietoisena kaks viikkoa seuraavaan ultraan. Onko täällä kenelläkään kokemusta näin pitkästä heitosta hedelmöittymisaikaan?
 
Mulla on tällä hetkellä pirun hankalaa töissä. Fyysisesti raskas työ ja kun istuin alas jutellakseni esimiehen kanssa siitä miten jatkossa teen työtä maha metrin pitkällä vastasi hän näin: "minä tein aikanani 14h työtunteja raskaana ja hyvä puoli siinä on ettei tullut kuin 7 kg koko raskauden aikana" ja lisäsi päälle että on minun asenteesta kiinni miten teen töitä raskaana. Lisäksi en päässyt haluamaani koulutukseen "koska sähän jäät pian vanhempainvapaalle vuodeksi" jotenkin aika loukattu olo nyt... Anteeksi tää avautuminen
 
Mulla on tällä hetkellä pirun hankalaa töissä. Fyysisesti raskas työ ja kun istuin alas jutellakseni esimiehen kanssa siitä miten jatkossa teen työtä maha metrin pitkällä vastasi hän näin: "minä tein aikanani 14h työtunteja raskaana ja hyvä puoli siinä on ettei tullut kuin 7 kg koko raskauden aikana" ja lisäsi päälle että on minun asenteesta kiinni miten teen töitä raskaana. Lisäksi en päässyt haluamaani koulutukseen "koska sähän jäät pian vanhempainvapaalle vuodeksi" jotenkin aika loukattu olo nyt... Anteeksi tää avautuminen

Hohhoijaa. Vähän huono pelisilmä kyllä esimiehellä. Se, että hän on tehnyt töitä14 tuntia raskaana, ei tarkoita, että niin kuuluisi tehdä. Ja joo raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä kai hyvä esimies ymmärtää, että työtä on kevennettävä jossain vaiheessa. (Kai näissä jokin laki on olemassa, en siis tosin tiedä koska oma homma ei ole fyysistä, mutta ei kai kovin raskasta saa nostella?).
 
Kuulutko ammattiliittoon? Kysyisin sieltä neuvoa/apua. Ei voi olla tollanen asenne esimiehellä...
 
Viikot ja kuukaudet kuluu yleensä todella nopeasti, jopa niin että ei meinaa perässä pysyä. Mikshän ne sitten raskaana ollessa matelee? o_O
 
Viikot ja kuukaudet kuluu yleensä todella nopeasti, jopa niin että ei meinaa perässä pysyä. Mikshän ne sitten raskaana ollessa matelee? o_O

Tää ensimmäinen kolmannes tuntuu tosiaan siltä, että aika vähintäänkin matelee. Aina aattelen, että seuraavaan etappiin (mikä sitten on milloin mikäkin, esim. just edellisen km viikkojen ylitys tms.) saakka stressaan ja sit lopetan, mutta montaa päivää ei oo pystynyt olemaan stressaamatta ja murehtimatta. Pian lähtee 10+ viikko käyntiin ja jotenkin haluais tän uskoa jo onnistuvan, mut edelleen pelkään että kohtalolla on vielä joku paskamainen kortti kääntämättä meidän kohdalla ja tää meniskin pieleen..
 
Mulla on tällä hetkellä pirun hankalaa töissä. Fyysisesti raskas työ ja kun istuin alas jutellakseni esimiehen kanssa siitä miten jatkossa teen työtä maha metrin pitkällä vastasi hän näin: "minä tein aikanani 14h työtunteja raskaana ja hyvä puoli siinä on ettei tullut kuin 7 kg koko raskauden aikana" ja lisäsi päälle että on minun asenteesta kiinni miten teen töitä raskaana. Lisäksi en päässyt haluamaani koulutukseen "koska sähän jäät pian vanhempainvapaalle vuodeksi" jotenkin aika loukattu olo nyt... Anteeksi tää avautuminen

No huh mikä asenne esimiehellä! :wideyed: Kyllä se on ihan työsopimuslaissa määrätty että työnantajan pitää huolehtia raskaana olevan työntekijän turvallisuudesta, eli muuttaa työtehtäviä niin että ne ei vaaranna raskautta. Ja jos se ei onnistu niin sitten saa mun mielestä jäähä erityisäitiysvapaalle siihen asti että oikea äitiysloma alkaa. Kannattaa tosiaan kysyä liitosta, tai jos ei siihen kuulu niin saiskohan vaikka työturvallisuuskeskuksesta näkemystä asiaan? Sen tiedän että esim. maalarit voi jäähä aiemmin pois töistä koska maalihuuruja ei saa hengittää raskaana ollessa, mutta eihän tuo raskaiden asioiden nostelukaan oo tosiaankaan turvallista o_O
 
Mulla oli ekassa raskaudessa doppleri lainassa, sain sen joskus 10+ viikolla ja sydänäänet kuuluikin heti. Sen jälkeen käytinkin sitä melkein päivittäin siihen asti että liikkeet alkoi tuntua ja välillä vielä sen jälkeenkin. Jotenkin se rauhoitti mieltä tosi paljon kun kuuli sen jumpsutuksen ja siitä tuli semmonen rituaali ennen nukkumaanmenoa, kuunnella minuutti pari sykettä :) Merkkiä en kyllä muista, semmoinen harmaa se oli, syke näkyi numeroina ja anturi oli erikseen. Samanlaisen ajattelin ostaa käytettynä tähänkin raskauteen :)
 
Mä varmaan kanssa jätän dopplerin hommaamatta. En varmaan osaa käyttää sitä.

Osaako joku suositella hyviä korkeavyötäröisiä raskausfarkkuja / housuja alkuraskauteen? Onkohan sellasia edes olemassa? Tilasin ne ”suositut” mamalicius -farkut ja niissä oli kyllä tosi matala vyötärö että ne ei mulle mene.
 
Mä varmaan kanssa jätän dopplerin hommaamatta. En varmaan osaa käyttää sitä.

Osaako joku suositella hyviä korkeavyötäröisiä raskausfarkkuja / housuja alkuraskauteen? Onkohan sellasia edes olemassa? Tilasin ne ”suositut” mamalicius -farkut ja niissä oli kyllä tosi matala vyötärö että ne ei mulle mene.

Mä en kanssa tykännyt yhtään niistä mamaliciuksen matalavyötäröisistä. H&M:n masutuubilliset ovat olleet tosi hyviä :)
 
Mä varmaan kanssa jätän dopplerin hommaamatta. En varmaan osaa käyttää sitä.

Osaako joku suositella hyviä korkeavyötäröisiä raskausfarkkuja / housuja alkuraskauteen? Onkohan sellasia edes olemassa? Tilasin ne ”suositut” mamalicius -farkut ja niissä oli kyllä tosi matala vyötärö että ne ei mulle mene.


Testasin myös niitä Mamaliciousseja, oli kyllä tosi matalat, ei sopineet mulle. H&M:n housut on sopineet hyvin.
 
Sen verran on töissä motivaatio kateissa, et laskinpa tuossa just, et 25 viikkoa äitiyslomaan. :woot: Ja siitä kun vähentää vielä kesälomankin pois, niin ei paha enää! :shy:
 
Mä just eilen illalla mietin, kun pyöriskelin tuskan hiki otsalla ettien asentoa missä vähiten oksettais, et huomenna en kyllä mene töihin koska huono olo. Jaaaaa täällä sitä taas ollaan :facepalm: No, aamulla olo olikin taas parempi.
 
Mä huomaan sen, et mulla on huonompi olo työpäivinä. Työpäivät menee istuessa konetta tuijottaessa, mut viikonloppuna saa mennä ja touhuta, niin tekee todellakin hyvää.
 
No huh mikä asenne esimiehellä! :wideyed: Kyllä se on ihan työsopimuslaissa määrätty että työnantajan pitää huolehtia raskaana olevan työntekijän turvallisuudesta, eli muuttaa työtehtäviä niin että ne ei vaaranna raskautta. Ja jos se ei onnistu niin sitten saa mun mielestä jäähä erityisäitiysvapaalle siihen asti että oikea äitiysloma alkaa. Kannattaa tosiaan kysyä liitosta, tai jos ei siihen kuulu niin saiskohan vaikka työturvallisuuskeskuksesta näkemystä asiaan? Sen tiedän että esim. maalarit voi jäähä aiemmin pois töistä koska maalihuuruja ei saa hengittää raskaana ollessa, mutta eihän tuo raskaiden asioiden nostelukaan oo tosiaankaan turvallista o_O
Juu, siihen päälle meidän työpaikalla on juurikin se meluhaitta, ja väentungoksessa on työskenneltävä ripeästi (joka luo minusta jo oman turvallisuusriskinsä). Kerkesin jo hormonimyrskyssä soittaa itkuisen puhelun työterveyshoitajalle joka otti huoleni todesta ja kertoi että työpaikkani on myös hänen mielestään riskipaikka raskaana olevalle. Reilu viikon päästä tapaan työterveyslääkärin
 
Takaisin
Top