Löpinäketju

Minulla on doppler ja äänet on kuulunut rv9+ lähtien aiemmissa raskauksissa
 
Tänään kävin sikiöseulontaverikokeissa. Nehän on vapaaehtoiset, meinaako muut käydä?
 
Paras aika kai viikolla 10, näin mulle suositeltiin. Mulla on tänään 9+0 ja näytteenoton aikaväliks annettiin 2.3.-15.3.
 
Kävin myös tänään verikokeissa ja pissanäytteen viemässä. Kolme viikkoa vielä olisi ultraan!
 
Mekin osallistutaan seuloihin. Mulle on aina ohjeistettu että menisi mahdollisimman lähelle 10+0.
Itse menen varmaan sitten rv10+1 kun silloin maanantai
Siis sitten joskus 3 viikon päästä..
 
Mulla on jonkun verran varastossa esikoisen odotuksesta. Mulle ei H&M:n kuteet oo kovin hyvin istuneet, mutta oon tykännyt Mamaliciousin vaatteista. Niillä on pari kivaa farkkumallia, jotka sopii hyvin tähän alkuraskauteen (hankin keskenmenneessä raskaudessa kun oli alennuksessa). Niissä ei oo sitä masutuubia (sehän jäis tässä kohtaa melko tyhjäksi pussiksi vielä), vaan ainoastaan ”kuminauhalevikkeet” taskujen kohdalla, niin antaa armoa tässä alkuvaiheessa. Mä käytän tällä hetkellä niitä ja omia farkkuja ponnari-napinläpeen viritettynä. Nyt siis 9+0. Aion sen niskaturvotusultran jälkeen alkaa tosissaan aatella asiaa, koska mä kanssa työn puolesta tartten fiksuja vaatteita eikä voi vaan missään pusseissa liikkua.
Nauratti tää. Testasin nimittäin vanhoja housuja ja ei todellakaan jäänyt pussiksi [emoji3]. Mäkin tarvitsisin uusia siistejä parit töihin.

Mulla on doppler, pitää vaan testata, että toimii edelleen. Se kyllä rauhoittaa kummasti, kun niitä neuvoloita yms kuitenkin on niin harvoin.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mua kiinnostaisi hankkia doppler, onko sen käyttö helppoa? Pelkään etten saa ääniä kuuluviin ja menee yöunet. Ja onko suositusta jostain tietystä merkistä?

Mulla nyt 9+4 eli vois olla ajankohtainen hankkia. :)
 
Mun mielestä dopplerin käyttö on helppoa ja ainakin itsellä on aina kuulunut äänet kun kokeillut. Istukkaa ollut takana ja edessä. Neuvolan (mies)lääkäri ei viime raskaudessa rv 17 löytänyt dopplerilla ääniä ja ultrasi sitten perään. Etsi niitä ihan väärästä paikasta, mutta en viitsinyt alkaa ohjeita jakelemaan :grin
Mulla ollut raskauskeijun babyfun fetal doppler ja tykkäsin tästä paljon. Siinä se mittausanturi + sykenäyttö laitteessa kiinni ja kuulokkeilla kuulee äänet. Nyt se oli loppu niin tilasin jonkun angelsounds dopplerin missä sellainen samanlainen kapula erikseen mitä neuvolassakin. Tässä siis myös kaiuttimella kuulee äänet + sykenäyttö. Tästä ei siis vielä ainakaan suosituksia voi antaa :p
 
Mua kiinnostaisi hankkia doppler, onko sen käyttö helppoa? Pelkään etten saa ääniä kuuluviin ja menee yöunet. Ja onko suositusta jostain tietystä merkistä?

Mulla nyt 9+4 eli vois olla ajankohtainen hankkia. :)
Mulla on halvin angelsounds toiminut hyvin sen mukana tulleen geelin kanssa. Alussa pitää vaan kuunnella ihan suuuper alhaalta, niin alhaalta häpyluun kohdalta kuin vaan pystyy.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mulla on ollut kahdessa raskaudessa dopleri. Nyt sen kanssa vaan kävi vähän ikävästi :sad001 annoin sen siskolle joskus 9.rv:lla. Sisko ei ollut onnistunut kuulemaan sydänääniä sillä ja meni sen takia ultraan jossa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sinänsähän masiina juurikin hoiti hommansa ja diagnoosi saatiin ajoissa (muuten olisi varmaan selvinnyt vasta liki kuukauden myöhemmin), mutta sen verran ikävät vibat jäi etten vaan kehtaa kysyä siskolta paiskasiko vehkeen roskiin kuten uhkasi vai löytyisikö vielä jostain. Mietin tilaisinko kaikessa hiljaisuudessa uuden mutta sekin tuntuu tyhmälle...
 
Ääh, mulla oli keskenmenneesseen ostettuna doppleri ja silloin sitä tuli käytettyä ensimmäistä kertaa elämässäni. Ei oikein tiedetty, mitä sieltä piti kuulua, niin luultiin vissiin oman sykkeen kaikua tai jotain vauvan sykkeeksi. Sikiön syke ei siis siinä keskesnmenneessä enää lyönyt silloin kun aloitettiin kuuntelu, mutta tämähän selvisi vasta niskaturvotusultrassa. Itsensähän tuntee ihan idiootiksi tommosen jälkeen...

No enivei, menin sit kaivamaan eilen sen dopplerin varastosta ja kokeilin kuunnella. Sain mielestäni ihan selkeän tiheämmän sykkeen kuulumaan ja olin hämmästynyt, miten helposti se löytyi. Eilen oli siis 9+0. No, tänään sitten itsevarmuutta puhkuen ajattelin vielä tehdä varmistuskuuntelun, etten ole kuullut omiani ja nyt en sitten löydä sitä enää ollenkaan :eek: Ehkä mun ei olis pitänyt kaivaa koko konetta varastosta. Miten mä nyt pystyn olemaan rennosti? :depressed:
 
Ehkä mä en näillä tiedoilla ainakaan tässä kohtaa tarvii doppleria. Luultavasti en osaisi sitä käyttää ja lietsoisin itseni vain paniikkiin.
 
Mä en ole koskaan hommannut sitä juuri tuosta syystä. Saisin itseni niin paniikin valtaan, jos joku kerta en saisikaan ääniä kuuluviin, et silloin se keskenmeno ainakin tulisi... :bored:
 
Samoilla linjoilla Eetlan kanssa. Jokaisessa raskaudessa on tehny mieli ostaa, mut tiedän että sen dopplerin kanssa menisin ihan hysteeriseks ja aiheuttais turhaa panikointia. Onneks on avoneuvola jossa voi käydä vaikka joka viikko kuuntelemassa sydänääniä niin halutessaan :joyful:
 
Ootte niin oikeessa, mulla toistaiseksi vaan huonoja kokemuksia koko koneesta. Ehkä sit kun viikot menis eteenpäin ja syke löytyis niin selkeänä etten mäkään voisi erehtyä, niin sit se varmasti voisi tarjota jotain turvaa. Katsotaan viikkojen edetessä, miten mun suhde doppleriin kehittyy..
 
Takaisin
Top