Löpinäketju

Onko täällä muita, keillä ei ole viel mitää oireita??? Mulla kylläkin vasta 5+4, mutta ei mitään tuntemuksia siitä että olisin raskaana. Pelottavaa......
 
Kyllä on, olen lähes oireeton. Ja näin on ollut aikaisemmissakin raskauksissa ja terveet lapset syntynyt. :) Mä nautin oireettomuudesta! :wink Itse olen nyt jo yhdeksännellä viikolla.
 
Onko täällä muita, keillä ei ole viel mitää oireita??? Mulla kylläkin vasta 5+4, mutta ei mitään tuntemuksia siitä että olisin raskaana. Pelottavaa......

Mun ensimmäinen raskaus oli aika oireeton ja terve lapsi tuli :happy: Tämän raskauden oireet alkoi noin 6+0.
 
Täällä myös rv 6+5 ja edelleen täysin oireetonta, aiemmin ollut runsasoireisia ja myös oireeton raskaus ja terveitä lapsia myös tuli kaikista.
 
Mulla tänään 8+0 ja tuntuu et oireet vähän hiipunu. Välillä iskee pelko mut sit ajattelen positiivisesti että aikasemmatkin raskaudet on ollu melkeinpä täysin oireettomia ja terveet lapset syntyny. Ens viikolla ois toinen ultra, jos mä sitten osaisin ottaa iisimmin ja rauhoittua... :)
 
Kiitos vertaistuesta. Mulla jo neljäs lapsi mutta kaikista ollut jo näillä viikoilla kauheat oireet... Odotellaan siis.
 
Minulla oli kkm viime syksynä ja ei ollut raskausoireita. Rinnat oli ehkä päivän, kaksi kipeät mutta se oli ainoa. rauhoittelin itseäni että voihan se olla oireeton neljäs raskauteni jne mutta np ultrassa sitten todentui tilanteeni rv 12. aiemmissa raskauksissa ollut aina oireita, lieviäkin. Nyt tämä viides raskaus on oireellinen ja sen myötä olen hieman helpottunut toivottavasti sinulla on kaikki iiiv kunnossa - aiotko käydä ultrassa?

doppler odottaa jo kaapissa - josko 2-3vk päästä kuulisi ääniä aiemmat on kuukunut rv9+ eteenpäin
7+1
 
Joo mulla taas on ihan hirveän paha olo ja nytkin on oksennus tullut kurkkuun usean kerran tänään. Yhtään ei helpota tämä yökkiminen. Enemmän harmittaa että on tämmöinen olo, mistä minä (ja perhe) voidaan joutua kärsimään ihan turhaan.
 
Mulla on tosiaan vain rintojen kipuilua(välillä enemmän välillä vähemmän) ja sitten ajoittaista venytystä alamahalla ja väsymys, joka nyt voi johtua muustakin. Ällö olo välilä mutta niin lievää, että voisi olla ihan muuten vaan. Mietin jatkuvasti, että mitenkä mä kahdesta ekasta oireilin mutta en muista että sillonkaan olisi ollut mitään ihmeitä. En ole ikinä oikein voinut pahoin raskausaikana, ollut ehkä vähän väsynyt. Ja olen mä sillonkin jännittänyt varhaisultraan menoa. Ehkä sitä miettii nyt, että voiko tosiaan niin onnellista olla, että olisi kolmas jo tulossa ja kaikki hyvin. Välillä tuntuu, että olen vaan huijari joka esittää et on muka raskaana.
 
Milloin olette alkaneet ostella äitiysvaatteita? Ja mistä? Ei pysty töissä maleksimaan missä tahansa vaatteissa, niin on pakko päivittää vaatekaappia. Tiedän jo, että ilman kivasti istuvia ja kivalta näyttäviä vaatteita mulla menee hermo vauvamasuun Jos jotain hyvää, niin se, ettei tarvitse ostaa talvivaatteita! Toki vauvaa saakin sitten pukea senkin edestä Hassua edes ajatella mitään noin konkreettista kuin itse vauvaa.
 
Mä oon ostanut h&m suurimman osan kaikista äitiys -ja imetysvaatteista. Mulle ne on ollut ihan riittävän siistejä arki vaatteita.
Tilasin parit farkut, paidat ja muutamat imetysliivit jo 2 viikkoa sitten kun ajattelin että se turvotus ja rintojen kasvu iskee kuitenkin taas niin aikaisin ja yllättäen, ettei omat farkut ja liivit mahdu jalkaan.
Eipä turvota vielä, ainakaan näkyvästi, eli omat farkut meneekin vielä hyvin, vaikka painoa onkin jo tullut 4kg lisää. Maha pussi siis vielä iso niin ei niitä voi vielä käyttää. Mun piti muutenkin ostaa muutamat rintsikat lisää niin päädyin nyt suoraa noihin imetysliiveihin, mulla kun alun maidon nousun jälkeen jää tissit melko samankokoisiksi kuin ennen raskauttakin.
Varmaan np ultran jälkeen alkaa se oikea vauvamaha taas sitten pikkuhiljaa kasvaa.
 
Minä en oo voinut käyttää HM:n imetysliivejä kun niissä ei yhtään riitä kuppikoko mulle ilman että ympärys on liian iso. On pitänyt ostaa kalliinpia.
 
Hei onko joku hankkinut/ajatellut hankkia doppleria? Onko joku jo käyttänyt ja koittanut löytää sydänääniä? Mites aiemmissa raskauksissa, hankitko ja koska sait ääniä kuuluviin? :)
 
Milloin olette alkaneet ostella äitiysvaatteita? Ja mistä? Ei pysty töissä maleksimaan missä tahansa vaatteissa, niin on pakko päivittää vaatekaappia. Tiedän jo, että ilman kivasti istuvia ja kivalta näyttäviä vaatteita mulla menee hermo vauvamasuun Jos jotain hyvää, niin se, ettei tarvitse ostaa talvivaatteita! Toki vauvaa saakin sitten pukea senkin edestä Hassua edes ajatella mitään noin konkreettista kuin itse vauvaa.

Mulla on jonkun verran varastossa esikoisen odotuksesta. Mulle ei H&M:n kuteet oo kovin hyvin istuneet, mutta oon tykännyt Mamaliciousin vaatteista. Niillä on pari kivaa farkkumallia, jotka sopii hyvin tähän alkuraskauteen (hankin keskenmenneessä raskaudessa kun oli alennuksessa). Niissä ei oo sitä masutuubia (sehän jäis tässä kohtaa melko tyhjäksi pussiksi vielä), vaan ainoastaan ”kuminauhalevikkeet” taskujen kohdalla, niin antaa armoa tässä alkuvaiheessa. Mä käytän tällä hetkellä niitä ja omia farkkuja ponnari-napinläpeen viritettynä. Nyt siis 9+0. Aion sen niskaturvotusultran jälkeen alkaa tosissaan aatella asiaa, koska mä kanssa työn puolesta tartten fiksuja vaatteita eikä voi vaan missään pusseissa liikkua.
 
Hei onko joku hankkinut/ajatellut hankkia doppleria? Onko joku jo käyttänyt ja koittanut löytää sydänääniä? Mites aiemmissa raskauksissa, hankitko ja koska sait ääniä kuuluviin? :)
Mä hommasin jo dopplerin, mutta en ole vielä kuunnellut. Eikä tietty vielä kuuluisikaan mitään, kun tänään vasta 6+0.
Mulla on ollut jo muutamasti äitiysfarkut jalassa, kun omat puristaa päivän mittaan ahdistavasti. Teen työtä, jossa pitää kumarrella ja kyykistellä tosi paljon.
 
Hei onko joku hankkinut/ajatellut hankkia doppleria? Onko joku jo käyttänyt ja koittanut löytää sydänääniä? Mites aiemmissa raskauksissa, hankitko ja koska sait ääniä kuuluviin? :)

Mä ostin ekassa raskaudessa n. Rv 11 dopplerin ja heti kuului äänet, tokassa kokeilin joskus rv 9 ja silloin myös kuului heti. Kolmannesta kokeilin 7+5 ja ihan hetkeksi sain äänet kuuluviin ja seuraavaksi löytyi vasta joskus rv 8+.
Nyt ostin uuden erilaisen dopplerin ja kokeilin viikko sitten että toimii, en siis edes yrittänyt etsiä ääniä. Parin päivän päästä ajattelin alkaa yrittämään jos jotain kuuluisi, mutta en kyllä panikoi kun vasta 9+ jälkeen jos ei kuulu (ja monillahan ei edes vielä tässä vaiheessa kuulu) . Nyt siis rv 7+1 menossa
 
Milloin olette alkaneet ostella äitiysvaatteita? Ja mistä? Ei pysty töissä maleksimaan missä tahansa vaatteissa, niin on pakko päivittää vaatekaappia. Tiedän jo, että ilman kivasti istuvia ja kivalta näyttäviä vaatteita mulla menee hermo vauvamasuun Jos jotain hyvää, niin se, ettei tarvitse ostaa talvivaatteita! Toki vauvaa saakin sitten pukea senkin edestä Hassua edes ajatella mitään noin konkreettista kuin itse vauvaa.

Mä tilasin ensimmäisessä raskaudessa Zalandolta niitä niiden omia farkkuja (Zalando essentials maternity), H&M äitiysfarkut ei sopinut mun kropalle. H&M paitoja ostin kyllä. Ja sit muutaman mamalicious vaatteen ostin.
 
Mä ostin ekassa raskaudessa n. Rv 11 dopplerin ja heti kuului äänet, tokassa kokeilin joskus rv 9 ja silloin myös kuului heti. Kolmannesta kokeilin 7+5 ja ihan hetkeksi sain äänet kuuluviin ja seuraavaksi löytyi vasta joskus rv 8+.
Nyt ostin uuden erilaisen dopplerin ja kokeilin viikko sitten että toimii, en siis edes yrittänyt etsiä ääniä. Parin päivän päästä ajattelin alkaa yrittämään jos jotain kuuluisi, mutta en kyllä panikoi kun vasta 9+ jälkeen jos ei kuulu (ja monillahan ei edes vielä tässä vaiheessa kuulu) . Nyt siis rv 7+1 menossa
Hommattiin dopleri kkm raskaudessa. En uskalla kuunnella vielä. pelottaa, jos en kuulekkaan mitään, niin aiheuttaa lisähuolta.
 
Mulla odottaa doppler keittiönpöydällä paketissaan.. Tänään kävin neuvolassa ja luulin että ultrataan, mutta ei. Yritti kuunnella muttei kuulunut kun mun oma syke. Toki nyt on vasta 8+1. Oon menossa vielä tänään ultraan omakustanteisesti tarkistamaan että kaikki on ok, on mun hermorakenteelle liian pitkä aika odottaa kuukausi siihen ekaan neuvolan kautta tehtävään ja pahimmassa tapauksessa kantaa keskenjäänyttä. Mä pelkään että on käynyt sama kuin viimeksi.

Ai niin joo, sain selvyyden että tämä on ainakin kolmas raskaus, se keskeytyneen keskenmenon jälkeen syksyllä tullut lihamöykky oli ollut alkio myös, se oli luomuna joten montako niitä on ollut muita :nailbiting:. Ehkä koko lapsettomuushoito on ollut "turhaa", ainakin noissa alkioissa on ollut jotain vikaa kun jääneet n 6viikolle. No, sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa..
 
Takaisin
Top