Löpinäketju

Moikka mä olen kotiäiti tää on mun seitsemäs raskaus. Eka raskaus missä pelkään että kaikki ei menekään hyvin. Mä oon puolitoista viikkoa pidemmällä raskaudessa kun mun paras ystävä ei oltu suunniteltu mitään eli ihana sattuma.
 
Mäkin oon noin viikon verran seuraillut sivusta ja uskaltauduin nyt mukaan :)

Esikoisen aikana en nauttinut raskausajasta, ja tähän asti en ole nauttinut kyllä tästäkään...
Mitään huolia ei onneksi ole mutta tämmönen jatkuva heikotus ärsyttää, varsinkin kun en edes oksenna joten mies ei tunnu tajuavan että silti on huono olo :banghead:

Lisäksi olen yrittäjä, mikä toisaalta on kiva koska nyt en sitten vaan ole ottanut töitä vastaan kun en niitä kunnialla pysty tekemään, mutta tulot on sitten kyllä ihan nollaa.. Taikka miinusta koska kulut kyllä juoksee.

Elättelen kuitenkin toivetta että tää muuttuu tästä paremmaksi ja olisin jossain vaiheessa se tarujen hehkuva odottaja :joyful:
 
Me lomaillaan tää viikko ja vähän harmittaa kun ei ihan rahkeet riitä kaikkeen mitä haluaisi puuhata. Olin eilen rinteessä esikoisen kanssa (ja hän siis ensimmäistä kertaa laskettelemassa..) ja kahden tunnin jälkeen olin aivan loppu. Tänään on ihan lihaksetkin kipeät siitä nostelusta, kyykkimisestä ja tukemisesta. Tänään ilmoitin miehelle, että en kertakaikkiaan jaksa tulla muuta kuin kannustamaan. Oon koko porukan väsynein, vaikka perhe antaa mun nukkua eniten.. Sit ärsyttää kun tuntuu että näyttää vaan lihavalta.
 
Joo, me oltiin viime viikolla kans hiihtolomalla ja mä vaan nukuin suurimman osan. Pari tuntia pihalla ja olin ihan loppu.
 
Mä oon miettinyt, että miten ihmeessä ne, joilla on hyperemeesi, kestää? Itellä on energiat aika nollissa ja tää nyt ei kuitenkaan ole sellaista "oksennan 20 kertaa päivässä". :anyone
 
Tuli tässä vaan mieleen, et kun tuon koronan takia perutaan vähän vaikka mitä, niin mitäs jos nt-ultratkin joudutaan syystä tai toisesta perumaan/siirtämään... Sitten en kyllä enää kestä.
 
Tuli tässä vaan mieleen, et kun tuon koronan takia perutaan vähän vaikka mitä, niin mitäs jos nt-ultratkin joudutaan syystä tai toisesta perumaan/siirtämään... Sitten en kyllä enää kestä.

Eiköhän välttämättömät mm odottajien palvelut pyritä turvaamaan viimeiseen asti.
 
Join just pullon sokerista pepsiä ällöön oloon. Auttoi hetkeksi mutta saa nähdä räjähdänkö tämän jälkeen.
 
Minäkin uskaltaudun nyt mukaan, kun eilen näkyi ultrassa elävä sikiö. Viikkoja 8+4 tänään. Tämä on siis 7. lapsi eikä ollenkaan suunniteltu raskaus.
Pikkuhiljaa tässä varmaan totuttaudun ajatukseen että syksyllä on vauva sylissä monen vuoden jälkeen (jos siis kaikki menee hyvin). Meillä toiset jo koululaisia.
 
Heippa! Täällä kolmatta odotellaan rv 9+4. Meillä toiset jo koululaisia. Tämä uutuus on pitkään yritetty ja toivottu "iltatähti". ❤️Ultrassa kävin viikolla 8 ja kaikki hyvin (minulla ei niinkään kun tämä kamala raskauspahoinvointi jyllää...).
 
Tuli tässä vaan mieleen, et kun tuon koronan takia perutaan vähän vaikka mitä, niin mitäs jos nt-ultratkin joudutaan syystä tai toisesta perumaan/siirtämään... Sitten en kyllä enää kestä.
Mä pelkään että sairastun (flunssaan) enkä pääse ultraan ensi viikolla. :stop:
 
Hei te viisaammat dopplerin käyttäjät. Kuinka paljon teidän doppleri ratisee ja rätisee kun liikuttelette ihollanne? Musta tuntuu, että toi mun versio rätisee niin että hätinä mitään järkevää kuuluu taustalta ja oon epäillyt, että se on rikki. Miten sen rätinän keskeltä muka onnistuu sykettä bongaamaan?
 
Hei te viisaammat dopplerin käyttäjät. Kuinka paljon teidän doppleri ratisee ja rätisee kun liikuttelette ihollanne? Musta tuntuu, että toi mun versio rätisee niin että hätinä mitään järkevää kuuluu taustalta ja oon epäillyt, että se on rikki. Miten sen rätinän keskeltä muka onnistuu sykettä bongaamaan?
Mulla rätisi tänä aamuna tosi paljon. Pesin sen kunnolla ja kuivasin sekä annoin hetken olla. Sen jälkeen loppu ratina. Mulla on vesipohjaista liukkaria "geelinä".
 
Aamulla kuului dopplerilla sydänäänet !! Ihanaa :)
Yllättävän korkealta kuului kun yleensä on nuo aiemmat kuuluneet ihan siitä häpyluun yläpuolelta- tämä nelonen on reippaasti ylempänä :Heartpink rv9+6
 
Mä koitin eilenillalla youtubesta ettiä ohjetta mistäkohtaa pitäisi löytyä kun en itse löydä, eilen oli 10+2. Mä löysin oman sykkeeni ja istukan suhinan. Mutten vauvaa o_O. Toi mun doppleri rätisee tosi kovaa, pitää varmaan hankkia parempi geeli.

Miten kaukana istukasta vauva todennäköisesti on? Ellei se sitten oo sen takana ja istukka peittää suhinallaan sydänäänet :shifty:
En vielä ihan panikoi, mutta pikapuoliin jos ei kuulu niin sitten...
 
Sanottiinko sulle ultrassa, että missä istukka on? Mulla oli ekassa raskaudessa takaseinämässä ja tokassa etuseinämässä ja ainakin liikkeiden tuntumiseen tällä oli suuri vaikutus. Nyt varhaisultrassa ultraaja sanoi, et tällä kertaa taas takaseinämässä.
 
Mulla kans vähän rätisee liikuttaessa, mut sykkeen kuulen selvästi. Geeliä käytän kyllä reippaasti ettei vaan jää kuivaks, siitäkin rätisee enemmän jos sitä geeliä on vähän. Maanantaina löysin ekan kerran sykkeen, viikkoja oli tuolloin 10+3 :happy:
 
Takaisin
Top