Kumpu

Mua taas verrataan kaveriin joka on siis 9 viikkoa mua jäljessä, tosin niin päin että hänellä on jo isompi maha kuin minulla. :) Ainakin se on leveämpi, ehkä hän saa sitten tytön. Meillä on kyllä koko eroakin. Hän on paljon minua lyhyempi ja soukempi.
 
Mulla ei pullahda napa, ei viimeksikään käynyt niin vaikka maha oli hirveä pallo. Muistan kun esikoista odottaessa neuvolakäynnillä rv 36 terkan mukana oli terkkaharjoittelija, ja se mittasi multa sf-mitan ja sanoi terkalle: "Mä sain 45cm. Onko se edes mahdollista?!" :laughing001 :laughing021Sitten terkka mittasi ja sai 41cm. Että olihan sillä kokoa, ja ehti vielä kasvaa ennen kuin tukaluuden vuoksi käynnistettiin pari viikkoa myöhemmin. Silloin neuvolassa itseänikin kyllä nauratti, mutta toisaalta teki mieli sanoa sille harjoittelijalle että joku muu olisi voinut hätääntyä tai loukkaantua kun harjoittelija muotoili kysymyksensä noin. Mutta sitähän ne on siellä harjoittelemassa, etten jaksanut alkaa nillittää kun en itse loukkaantunut.
 
Sf tänään 29cm rv 29+5.

Eipä ole tullut linea negraa vieläkään.
 
Sisko sanoi että linea negra tulee vasta loppu vaiheessa, mikä minua ihmetytti kun siitä lui vauva oppaassa jo viikolla 12.
 
Linea negra taitaa olla niin henkilöstä ja raskaudesta riippuvaa. Joillakin tulee jo ennenkuin maha pullahtaa, toisilla ei tule ollenkaan. Mulla tosiaan tuli esikoisesta vähän ennen puolta väliä, nyt 30. rv:lla ei merkkiäkään siitä.
 
Mulla oli haalea linea negra navan alapuolelle jo ennen viikkoa 12, pikkuhiljaa siitä vaan tummunut ( vaikka vieläkin aika haalea) ja joskus varmaan tuossa noin rv 24 kieppeillä tullut myös navan yläpuolelle.
 
Onpas Ninnillä pieni maha! Mä koitan kanssa saada pötsistäni tänne jossain kohtaa kuvan.
No älä muuta virka :D Eilen oltiin ukon kanssa synnärillä synnytysvalmennuksessa (joka oli täysin turha kun samat asiat lukee netissä) niin katoin kateellisena muitten tulevien äitien mahoja..Jotenkin tunsin haluavani vajota maan alle kun mun maha ei oo mikää raskausmaha joka selkeesti erottuis :banghead:

Jos laittais tähän ihan piruuttaan kuvan siitä, minkä kokonen olin ennen kuin aloitin laihdutusprojektini pari vuotta sitten, niin ehkä saatte vähän kiinni siitä ajatuksesta mikä mun päässä pyörii tän taikinamahan takia :grin

Tää ei siis oo raskausmaha tää seuraava...ja verratkaa sitä tohon aikasempaan kuvaan niin tjoo o.... :cool:
 

Liitteet

  • a271012.1053 – Kopio.JPG
    a271012.1053 – Kopio.JPG
    336 KB · Katsottu: 102
Turhaan kadehdit :). Iso maha on raskaampi kantaa ja söpönen sun masu on! Itse sitä on vaan kriittisempi kuin muut.
 
Ninni, mutta onhan tuo raskausmaha nyt selvästi erillainen kuin maha ennen laihduttamista! Kiinteämpi. :) Älä huoli kyllä se siitä kasvaa. Miten tänne edes saa kuvan lisättyä? Tuossa pitää olla joku URL?
 
Tuosta alhaalta, kohdasta lataa tiedosto. Sen Lähetä vastaus vieressä.
 
Aha katsoppas vaan. Tää on vähän söhrö kuva, mutta antaa viitteen mun kummun koosta. Toivoisin että joku ottais mun masusta kuvan niin olis kiva muistokin itselle. Näkyy siinä nyt selän notko jo ylhäällä vähän kyynärpäätä.

. tukka 004.jpg
 
Mä oon peilin kautta teineilly ja ottanu masukuvia välillä raskauden edetessä. Miestä en tähän oo huolinu ku sen kuvissa on pääosissa ihan muut ulokkeet ku mun massu. :D
 
Täällä kuva 32+0. Sf mitta laahannut koko ajan nippa nappa alimmalla käyrällä.
 

Liitteet

  • IMG_8353.JPG
    IMG_8353.JPG
    163.1 KB · Katsottu: 119
Tossa mun maha just äsken, rv 29+2. Sf ollut koko ajan yläkäyrällä. Nyt se on mennyt jotenni kiinteemmäksi ja tuntuu että alkaa ihan tissien alta.
 

Liitteet

  • 1439144665765.jpg
    1439144665765.jpg
    31.4 KB · Katsottu: 106
En vaan voi kuin ihmetellä meidän naisten erilaisia ja kokoisia masuja! Ihmeellistä miten erilaisilta näytetään vaikka vauvat tulevat suht samankokoisina pihalle :D
 
Mun mielestä mun maha on vielä tosi pieni. Mietinkin että viikon päästä neuvolassa taidan kysyä josko sen pitäisi olla isompi.
 
Mulle on niin moni sanonu, että maha on kovin pieni viikkoihin nähen ja siitä huolestuneena sitte neuvolassa kysäsin asiasta. Ilmeisesti on vaan sen verran pitempi selkä, että mahtuu kasvamaan sitä pitkin, eikä tarvi huolestua. Kaikkihan me ollaan nii erilaisia :)
 
Mä olen kokenut saman, että kun olen pitkäselkäinen, niin vatsa ei näytä niin isolta. Olen joskus saanut jopa leikkipuistossa syytteitä siitä, että huijaan raskauteni kestoa...
Jostain syystä tämä teoria pitkästä selästä ei pädekään nyt viidenteen raskauteeni, vaan vatsa huitelee alakäyrän sijaan ensimmäistä kertaa yläkäyrällä ja hyvä että sekään riittää mun sf-lukemille. Muutoin en ole kasvanut (rinnat toki ovat muhkeat), vatsa vain on kunnon rantapallo.
 
Täällä on kyllä tosiaan huomannu, että jokaisen maha on erilainen ja yllättävänkin pieni tai iso maha on täysin normaalia ja vauvoilla kaikki hyvin. Itse kuulun tuohon iso-mahaisten sakkiin; viimeisen viikon (nyt rv 31+0) tuntuu maha oikein alkaneen hankaloittaa olemista ja tullut "rannalle ajautunut valas"-olo. Ja itse jo mietin, että pitää muistaa ensi neuvolassa kysyä millä käyrällä sf-mitta menee (tähän asti keskikäyrä)... Ja taitaa tässäkin päteä "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen"; pieni massuset toivois vähän enemmän koko vauvakumpuunsa, kun isompi mahaiset jännityksellä pohtivat miten isoksi maha voi oikein kasvaa. Ja myös vähän ihmetyttää miten tutuille ja tuntemattomille on itsestäänselvyys oikeus kommentoida vauva-mahaa! Siis, kun ei kukaan kommentoinu mun pre-raskausmahaa koskaan... Itse ainakin koen, että vaikka maha saakin kasvaa vauvan myötä, mahan koon ihmettely on kiusallista.
 
Takaisin
Top