Kumpu

Justiina

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Toukomammat 2018
Maaliskuiset 2023
Hullua laittaa maha 6+0 ja uskokaa, etten tykkää yhtään! Tai siis tottakai tykkään, mutten osannut odottaa näin nopeasti turvotusta. Aamuisin maha normi, päivällä turpoaa. Mulla on huomenna juhlat illalla missä vatsa ei saa näkyä, jouduin lainaa vaatteet. Ei mulla ekasta tullut näin äkkiä tämmöistä, eikä kyllä keskenmenostakaan. Toiset odottaa mahan kasvua, mä odotan turvotuksen häviämistä :) saas nähdä kysyykö ens vkolla joku kun menen Turkuun sukuloimaan.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    103.6 KB · Katsottu: 250
mä kattelin tossa samaa äsken..... siis hirvee pömppis illalla, aamulla ei mitään ja päivän mittaan kasvaa vaan. just sanoin, että tuntuu kun ois viikkoja enemmänki kasassa! aamua siis odotellessa, että masu normaali :wink
 
Ihanaa, että on kohtalotovereita. Tänään oli erityisen paljon turvotusta jaloissa kun otin sukat pois joten pitänee ruveta vieläkin tarkemmin muistuttaa itseä veden juonnista :)
 
Mulla on turvotusta tullut viimeisen viikon aikana reilusti. Painokin noussut vajaa pari kiloa parissa viikossa. Näyttää onneksi vielä siltä että olisin vaan lihonut. Olen myös kohtuu uudessa työpaikassa, niin ei siellä kukaan kehtaa vielä kysellä.
 
Mullakin turpoo tosi paljon iltaa kohden maha, vaikka ei ole vielä edes 5 viikkoa täynnä! Täytyy katsoa mitä päällensä pukee kun lähtee ihmisten ilmoille, ettei jo tässä vaiheessa jää kiinni :joyful:
 
Onkos teillä kuinka kummut kasvaneet?? :) mulla nyt 9.viikko menossa ja kyllä on sen verran maha pömpöllään, ettei sitä piilota muuta kuin telttavaatteisiin pukeutumalla.. tai vetämällä vatsan sisään.. Toki mies sanoi että jos vedän vatsan sisään, sitten huomio kiinnittyy kasvaneisiin rintoihin :D
 
On kyllä järkyttävä vatsaturvotus ja aamulla menin ekaa kertaa kauhun vallassa vaalle. Positiivinen yllätys oli ettei paino ollut noussut kuin 800g raskauden alusta vaikka ruokailu/liikunta on ollut epäterveellistä ja laiskaa.
Huoh tunnen itseni lihavaksi ja todella epäviehättäväksi tämän turvotuksen ja hirveiden raskausfinnien kanssa :sad001
 
Kauhea turvotus.. ällöttää oikein tällä hetkellä olla tässä kropassa. Jotenki sellanen olo on että en halua, että miehenikään koskee muhun millään tavalla epäviehettävä olo ^ niinkuin Minkkikin tuossa juuri mainitsi.. Peiliin en haluais hirveemmim kattella. Mamma housut otettu käyttöön jotta ei tarvitse nappia availla ja laittaa kiinni vähän väliä. Ehkä tämä tästä :D
Viikkoja siis 8+2 menkkojen mukaan..
 
image.jpg Kyllä mullakin iltaisin on jo melko pömppis, kun normaalisti "ei oo mahaa ollenkaan". Aamuisin ei onneksi yhtä pahasti turvota. Rv 7+4 tänään.
 
Ja mulla siis ihan loppuraskaudessakin on aina ollut tosi pieni maha. Todellakin odotan turvotuksen häviämistä.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1426015069.034444.jpg

Ehkä tuli kuviin eri liivit, jotka vähän hämää rintavarustuksen kokoa. Mutta omaan silmään nuissa kuvissa on ehkä jopa mahan turvotus vähän helpottanut. Ei kylläkään tunnu siltä! Tänäänkin muka laitoin normifarkut jalkaan ja hetken päästä ne puristi. :/
 
Tulipas helpottunut olo kun muillakin on samalla lailla kun itselläkin, en siis ole ainut :D ajattelin jo että tämä on epänormaalia että tällainen turvotuspötsi on tässä vaiheessa, mutta ei kai se sitten olekkaan :D
Mulla on sama että tunnen itseni erittäin epäviehättäväksi ja turvonneeksi..
 
Tälläkin yksi iltaturpoilija. Päivällä töissä mammahousut ja löysät yläosat saa itsekin unohtamaan mahan, mutta illalla kotivaatteissa kyllä huomaa että on raskaana. En muista että edellisestä olis ollut vastaavaa tässä vaiheessa. :s
 
Kävin sitten ostamassa äitiysfarkut! Esikoista odottaessa taisin siirtyä äitiysvaatteisiin vasta joskus vikalla kolmanneksella, mutta nyt tänään (8+2) tavalliset farkut meni vain just ja just kiinni ja puristi ikävästi..
 
Välillä kyllä vatta näyttää siltä, että olisin jo pidemmälläkin raskaana. Huh mikä turvotus, neuvolalääkäri oli myös tänään sitä mieltä että kohtukin kyllä on jo hyvin isohko viikkoihin nähden, sanoi kyllä että pitäs sitte myöhemmässä vaiheessa taas tasottua. Minä kun vedin jo hirveet paniikit että onko nyt jokin vialla Tissien koko myös tuplaantunu, ei kyllä haittaa yhtää jos vaikka pysyiskin niin! ( taitaa olla toive ajattelua)
 
Täällä nyt rv:n vaihteessa iski turvotus. Tai oikeestaan aamullakin tuntuva mahan pömpötys, ettei saa edes mahaa sisäänvetämällä pois. Vielä en kaapissa olevia mammapöksyjä haluis vetää jalkaan, kun niissä mahakaitale turhan iso kuitenkin.
 
Mulla ainakin vaihtelee ihan älyttömästi. Toisena päivänä ei mitään ja toisena koko päivän aivan järkky turvotus. Enimmäkseen alkaa iltapäivästä. Ja ei noi pienimmät vaatteet enää kyllä päälle mee, kai ne vois taas laittaa hyllyjen takaosaan odottamaan laihempia aikoja. :) Jos nyt np-ultrassa sais "kaikki hyvin" arvion, niin vois alkaa asennoitua olemaan raskaana pidemmänkin aikaa..
 
Ei mulla ainakaan...maha kasvaa vaan. Painoa tullut pikkusen lisää myös, mutta ei oo ihme näillä pahaolo syömisillä. Rinnat myös turvonneet ja kipeät. Esikoisestakin muistan että turposivat nopeaa eikä se lähtenyt. Nyt ei edes oksentaminen vaikuta. No en ota paniikkia, ollaan sitten turvoksissa.
 
Takaisin
Top