Kumpu

Jos laittais tänne EKAN kuvan minkä napsasin eilen mahasta koko raskauden aikana..Mun mielestä se ei vieläkää oo mikää raskausmaha, vaan tommonen hyllyvä pullamaha joka mulla on aina ollu.. :sorry:
 

Liitteet

  • 11798064_727426320714071_1875555369_n.jpg
    11798064_727426320714071_1875555369_n.jpg
    134.4 KB · Katsottu: 132
Mulla on masu ottanu jonku ihme kasvuspurtin viime päivien aikana, vaikka ajattelin tiputukseen johtaneen vatsataudin pienentävän sitä. Mutta ei, tänään en mahtunu normaalissa ajoasennossani penkin ja ratin väliin :D toki vauvakin oli kahessa viikossa kasvanut 300g, että kai se mahakin siinä samalla kasvaa ♡ äsken saunassa olessani kahtoin saunan ovesta sivuprofiiliani ja sanoin miehelle näyttäväni muumimammalta, jolla on huono ryhti. Oon kuitenni hänen mielestään kaunis ja seksikäs varsinkin nyt ko oon raskaana, mutta nyt minusta ei tunnu siltä :D
 
Takamukseni on revennyt. Siis arville. Yh. :sad001 mahan riksahdusta odotellessa.
 
Masukka tänään. Ympärysmitta 120 cm :) Mutta viime neuvolassa sf mitta käyrillä. Sukuvika että masukka on kookas. Alkaa pikkuhiljaa vaikeuttaa liikkumista ja tekemistä.
 

Liitteet

  • 11822628_10153490916019719_6331944611053649544_n.jpg
    11822628_10153490916019719_6331944611053649544_n.jpg
    71.7 KB · Katsottu: 123
Joo mulla kans edellisessä raskaudessa rupes jossain vaiheessa olemaan ajo asennot hakusessa:joyful:
Ja itsellä alkaa olla kans aika valas olo, ni toinen koittaa vaan kovasti lohduttaa että kulta, sä näytät niin hyvälle:love022. Hmm... uskoiskohan tuota..?
 
Onkohan ihan ok että yli kahteen viikkoon en oo huomannu mitään merkkejä mahan kasvusta? Paino ei oo noussut, mahan ympärys on pysynyt samana eikä mahaa oo kiristäny. Aikasemmin kiristyspäiviä oli useemmin kun ei kiristäviä, ympärys kasvoi viikossa reilun sentin ja paino nousi viikossa puolisen kiloo. Yleensä oon myös suunnilleen viikoittain peilin edessä havainnut mahan olevan selvästi aiempaa isompi.

Ihmettelen vaan miten näin rajusti yhtäkkiä on töksähtänyt kasvu. Vähän mietityttää ettei vaan vauvankin kasvu ois hidastunu... Vauva kuitenkin on äärimmäisen touhukas ja ainoo kasvun merkki on se että mukilointi tuntuu voimistuvan jatkuvasti. Sikäli en oo kauheen huolissani mut ihmeissäni oon. Ehkä nyt on vaan vähän rauhallisempi kausi ja kohta repee nahka raidoille kun maha päättää ottaa menetetyn kasvuajan kiinni....
 
Mulle sanoi neuvolassa ja lääkärissä että vaikka maha alussa kasvaisikin yläkäyrällä ja nopeasti, niin kasvulla on tapana tasaantua (ja toisinpäin). Että tärkeämpää on se keskiarvoinen kasvu....
 
Mä en ole kertaakaan ottanut mahanympärysmittaa, enkä painoakaan saa otettua kuin sillon tällön (neuvolan puntaria pidän totuudenmukaisempana mittarina). Vatsanahkaa kiristi parin viikon ajan puolessavälissä raskautta. Luotan siihen, että neuvolan seurannat mahankasvun suhteen riittää.
 
Ei mullakaan maha oo silmämääräisesti kasvanut vähään aikaan enkä vaa'alla oo käynyt, mutta en usko painoakaan tulleen. Varmasti ihan normaalia on, kunhan vauva kasvaa. Sillä käy vaan tila pieneksi. Eihän kaikista edes näy päälle päin niiden olevan raskaana.
 
Muokattu viimeksi:
Ehkä mä sitten oon vaan vähän liiankin innokkaasti ja tarkasti seurannu kasvua kotioloissa :D käyrä näyttää ihan hyvältä kun neuvolan mittauksia on niin harvoin, ja se varmasti riittääkin. Vauva jamittelee tälläki hetkellä ja vaikuttaa keräävän ruista ranteeseen koko ajan. Alkaa jo häiritä äipän uniakin. En siis huolestu. :)
 
Tässä olis kumpu viikolla 30, josta viime viikolla kysyttiin onko kaksoset tulossa :D Mulla oli pitkään aika huomaamaton maha (maharasvat peitti sen) mutta nyt on selkeesti tullut kasvupyrähdys. Vatsanahka kiristää edelleen inhottavasti juuri rintaliivien alapuolelta.

60f5c57298a153724f9709e8a978c1a4
 
Vihaan tota kun kaksosista kysellään, edes leikillä :arghh:
 
Täytyy itekin ottaa siistimpi kuva, mutta kyllä mulla näin viikolla 29+1 on paljon pienempi maha. Ninnin maha näytti mun mielestä ihan hyvältä ei miltään löllöltä. :wink
 
Leina, sama täällä. Tännään viimeksi mulle sanottiin että entä jos siellä onki kaks... Ja eilen eppäiltiin jotta iso vauva tullee... toisaalta erään äidin mielestä mulla oli pieni masu... :D
 
Ihmeellisiä noi kommentit kyllä.. Eikä helpota yhtään kun muutenkin v*tuttaa koko olotila. Yks kaveri sano et ehkä siksi vanhemmat, +50-vuotiaat, sanoo että onkohan siellä kaksi kun siihen aikaan ei mitään ultria ollut kun he olivat raskaana. Ärsyttävää se joka tapauksessa on todistella ja puolustella muka isoa mahaansa. Itsekin tuossa kuvassa olen just käyrällä eli sf 26cm
 
Mulla menee sf-mitta yläkäyrää pitkin, mutta ei ole kyllä kaksosista kukaan tullut kyselemään. Toisaalta aikuiskontaktit rajoittuu aika hyvin perheeseen ja tuttuihin, jotka tietää, että on vain yksi tulossa..ja eivät ehkä muutenkaan sortuisi tuollaisiin. Kaupassakin käydessä kommentit liittyy helpommin 1,5v poikaan kuin mun mahaan. Jonkun verran ihmettelyä tulee ehkä siitä, jos sanon, että vielä 2kk on laskettuun aikaan. Sitä tässä ihmettelen itsekin. :D
Mulla ekassa raskaudessa ei tullut paljoakaan lisäkiloja ja silloin kommentit, kuinka missään muualla kuin mahassa ei näy mitään, tuntuivat ihan järkeviltä. Nyt kiloja on tullut enemmän ja silti ihmiset sanoo samaa.. Lienee vaan kohteliasta siis, heh. Ja kyllähän mulla nää vauvat majailee hyvin tuossa edessä koripallomahana, että siinä mielessä kommentit pitävät paikkansa, että raskausmaha ei leviä mulla kylkiin ym.
 
DSC_0317 - Copy.JPG Tässä meikäläisen pötsi viikon takaa eli rv 29. Jotta kokoa riittää :eek: esikoisestakin oli kyllä ihan yhtä iso. Osansa toki tekee lapsiveden ylimäärä, mutta on se ollut alusta asti iso.
 
Onpas Ninnillä pieni maha! Mä koitan kanssa saada pötsistäni tänne jossain kohtaa kuvan.
 
Mä taidan olla onnekas kun mun vatsanahkaa ei kiristä ollenkaan. Mä oon sanonut että nyt on ehkä etua siitä että oon vuosia kärsinyt niin vallattomista vatsan turvotuksista että on nahka jo venynyt ennestään
 
Takaisin
Top