Kumpu

Minäkin kuullut, että esim viime metreillä vauvan alaspäin laskeutuminen voi olla viimeinen niitti ihon venytyskestävyydelle ja sitten ne arvet ilmaantuu.
 
Mullakin niitä arpia alkoi esikoisesta tulla ihan yhtäkkiä ja kerralla räjähti sitten kunnolla... Mulla arpia tuli häpykummulle ja nivusiin asti! Rintoja kannattaa kans ainakin lopuksi rasvailla... Sit kun maito nousee rinnat pingottuu niin, että nekin alkoi mulla repeilee. Mutta eipä tuo rasvailu mulla niitä arpia estänyt, auttoi kyllä kiristykseen ja kutinaan :)
 
Mulla ei oo yhtään arpia vielä. Ei tullut esikoisestakaan. Aika laiskasti rasvailin. Ehkä oon sitä onnekasta ihotyyppiä joka ei saa arpia helposti. Ei myöskään linea negraa. Esikoisesta (tyttö) oli haalea. Voimistui synnytyksen jälkeen ja oli mielestäni ihana muisto raskausajasta.
 
Niin olikos ainakin Weleda merkillä jotain oikein raskausarpi öljyä jonka luvattiin ehkäisevän ja vaalentavan jo syntyneitä arpia?
 
Minen ainakaa jaksa mistää arvista stressata. Niitä on ollu jo ennen raskautta ja hyvin on silti tullu elettyä :grin Tosin en oo mikään bikini-ihminen muutenkaan tän romuluisen kehoni takia.. Mutta kaipa ihmiset on erilaisia ja toisia ei pienet arvet haittaa niin paljon kuin toisia? :cool01
 
Täällä kans yks karvamaha! Oon lähinnä itekseni ihmetellyt et mitäs pirua nyt tapahtuu :D Onneks en oo siis ainoa! Arpia tai linea negraa ei vielä ole. Rasvaa en jaksa käyttää, iho ei kiristä enkä muutenkaan oo mikään rasvoilla läträilijä. Onneksi ihoni on sellainen että sitä ei muutenkaan tarvi rasvata. Luultavasti arvet kuitenkin tulee mutta en jaksa niistä stressata, ainakin maha sit mätsää reisiin! :D
 
Mulla ainakin nuo arvet stressasi esikoista odottaessa sen takia, kun tiesin etten selviä ihan pienillä arvilla ja että niitä ei tule ihan vähää... Ihotyyppi sellainen, että arpia tulee herkästi. No, eihän tuo raidallinen ja ryttyinen vatsa mikään kovin seksikäs ilmestys ollut synnytyksen jälkeen, ja jo ennestään huonolle itsetunnolle otti koville hyväksyä oma muuttunut vartalo. Nyt toista odottaessa en otakaan niistä stressiä, kun tiedän etten asialle mitään mahda ja eipä tuo maha tuosta enää paljoa pahemmaksi voi muuttua :D Mutta ajatelkaa naiset niin, että arpia tulee jos on tullakseen, ja ne on vain merkkejä elämästä ja siitä että on äiti! Tätä mies minulle aina sanoo :)
 
Tääl ollaan viel toistaiseksi säilytty ilman arpia vatsassa, eikä tämä enää mikään mini vatsa ole(minun mielestä). Rinnoissa niitä tosin on jo muutama.
 
Täälläkin toistaiseksi arpia vain rinnoissa.

Vatsassa vaan tulleet suonet ihan ihon pintaan näkyviin. Aika ilkeän näköinen, kun siniset suonet ihan pinnassa. Osaako joku kertoa onko se ihan normaalia?
 
täällä on suonien suhteen sama juttu myös rinnoissa. Ajattelin, että ehkä ne tulee jotenkin lähemmäs ihoa, kun kohtu kasvaa ja ehkä iho vähän on ohuempi tai läpinäkyvämpi kun venyy. Nää ei siis oo mitään faktaa, mutta itse pähkäilin tätä samaa asiaa ja tuollaisiin arvauksiin päädyin
 
täällä on suonien suhteen sama juttu myös rinnoissa. Ajattelin, että ehkä ne tulee jotenkin lähemmäs ihoa, kun kohtu kasvaa ja ehkä iho vähän on ohuempi tai läpinäkyvämpi kun venyy. Nää ei siis oo mitään faktaa, mutta itse pähkäilin tätä samaa asiaa ja tuollaisiin arvauksiin päädyin

Samaa "teoriaa" minäkin päässä mietiskelin..
 
Joo suonet rinnoissa ei kyllä ole mitenkään ihanat. Mulle on alkanut myös säärissä näkyä suonia..toivottavasti ei mitään suonikohjun alkuja kuitenkaan.
 
Mä oon aina ollut ihan "lisko", suonet pinnassa. :D Mahassa ehkä näkyy vähän aiempaa selvemmin nyt, kun on löysät pois. Jos olis ruskeempi iho, niin ei paistais niin silmään kun tästä valkosesta. :D
Musta tuntuu, että ei varsinaisesti masu kuumota, mutta kuumia aaltoja kyllä tulee ja herkästi on lämmin.
 
Napa on työntynyt ulospäin viime viikkojen aikana. Ihan söpö asia mun mielestä, varsinkin kun vauva välillä räpeltää ja leikkii navalla. Mut tuleekohan se vielä paljonkin lisää ulospäin... nyt se on selkeesti ulkona mut vielä pehmoinen ja helposti sisään painettava. Mut voiko siitä tulla semmonen napakka, arka nappula kun maha vaan kasvaa ja pingotyuu lisää? Yhh...
 
Ei kyllä osaa ahtaista väleistä kulkiessa varata vattalle tilaa vielä :D

Aika iso pötky alkaa olemaan, mutta pystyn vielä kumartumaan mutten varmasti kauaa :D
 
Työfyssari kysy tänään, että tuleeko kaksoset kun vatsa on niin iso.. Ei se musta edes oo niin iso! :D Sf-mittakin oli just ideaalisesti käyrällä, vko 29 Sf 26
 
Muokattu viimeksi:
Yritin tänään ottaa pyykkejä koneesta ja laittaa kuivumaan. Oli kuulkaas työn ja tuskan takana, kun oli menossa kahden tunnin harjoitussuppari. Pesupallokin karkas omille teilleen ja jätin lattialle. Nyt on kahtenä päivänä ihan kotosalla ollessa ollut paljon pitkäkestoisia suppareita. :/
 
Meillä on töissä niin ahdas kassaväli että olen siellä koko ajan muiden tiellä mahani kanssa kun parhaillaan 3-4 yrittää jotain samaan rakoon tulla töitä tekemään
 
Takaisin
Top