Kumpi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja 8sepe9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis itellä ihan sama :) en kyllä malta odottaa, vaikka onhan se varmasti mahtava yllätys synnärillä, jos ei sukupuolta tiedä.

Meillä on jo 2 vuotias tyttö joten toivottais poikaa tällä kertaa, ja kyllä on vahva poikafiilis on :) mulla kans ihan erilainen alkuraskaus kuin viimeks. Viimeks ei saatu selville kumpi tulossa,typy oli jalat ristissä :D toivottavasti tällä kertaa saadaan tietää kumpi siellä masussa on<3 tietysti toinen tyttökin on tervetullut<3

NaNNa: Mekin oltaisi tytön kohdalla ekaa kertaa haluttu tietää, että kumpa tulossa, mutta silläkin jalat ristissä :). Oispa kiva, jos tällä kertaa etukäteen tietäisi sukupuolen... Toivottavasti tyyppi esittelee paikkojaan.

Meillä kolme tyttöä, miehellä 4. Koten kyllähän se "kalakaveri" toivottu ois. Ja nimikin ois helpompi pojalle keksiä kun lasten lisäks kaikki eläimetkin on tyttöjä ni niitä nimiä on jo liuta käytetty. :D mutta jotenkin silti luulen että on tyttö ja sehän ois varma "valinta" ainakin ois kokemusta! Eli kaikki käy! Sikälimikäli tämä nyt viimeinen on niin ois vinhaa olla kysymästä sukupuolta ja kerrankin jännittää loppuun asti, muista on siis kysytty.. Mutta luulempa etten malta olla utelematta.. :P

Mä muistin että jo ekassa ultrassa katotaan kumpi ?:( vissiin rakenneultrassa sitten vasta :D (en muista enää mitään,dementia iski) milloin se rakenneultra sitten on?:))

Mulla tunne että olis toinen tyttö tulossa :) esikoinenkin tyttö ja raskaudet tähän mennessä olleet ihan samanlaisia ja tytön ainakin ite haluisin tottakai poikakin tervetullut :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei oo minkäänlaista aavistusta kumpi siellä asustelee.. Tai niin noh, toivoisin kovasti tyttöä, joten ehkä se pienen pieni aavistus että masuasukki on tyttö, johtuu vain tuosta kovasta toivomisesta :D

Minä toivoisin tyttöä, jos toivoa saisi, ja ehkä siitä johtuen on vahva tunne pojasta :) Haluan kyllä kovasti tietää ennen synnytystä, koska tuntuu, ettei voi mitään valmistella, jos ei tiedä.

Onko teillä ollut minkä näkösiä sydän ääniä ? Veikkaan että sudän äänistä voi päätellä sukupuolen ja nyt haluankin vastauksia :)

Meillä oli nt-ultrassa korkea syke (170), olikos se niin että se ennustais tyttöä? Muuten kyllä tällä hetkellä enemmän poika-olo :)

Mullakin oli alussa poika olo mut syke 167..on sanottu et tytöil korkeempi syke tiiä sit sitä :)

Tytön sykkeet on ollut korkeammat kuin pojilla meidän perheessä. Ehkä siinä on perää, että tytöillä sykkii sydän nopeampaan kuin pojilla...

Jos muistan oikein, nt-ultrassa syke oli 155. Neuvolakortissa ei lue kuin "+". Voiko se olla noin matala teihin verrattuna?

Edit: samassa ultrassa sain tuomion rv 11+6 eli ehkä toi oli ihan normaali, raskausviikkokuvaustenkin mukaan...

Muokattu viimeksi:
Riipitii: Tässä raskaudessa oli nyt maanantain neuvolassa vauvan syke 150 tienoilla. Eli ns. korkea tyttösyke. Plussa neuvolakortissa tarkoittaa, että sydänäänet on saatu kuuluviin. Jos en nyt ihan väärin muista, niin pojilla sykkeet ollu 130 hujakoissa. Mä kyllä luulen, että aika helposti neuvolassa mainitsevat, jos vauvan sykkeissä olisi jotain häikkää. Tai siellä ultrassa. Meillä kuunneltiin siellä sykettä ihan minipätkä, ehkä kaksi sekuntia ja tuolloin ehdin nähdä, että syke 149.

Joo, musta taas tuntui et toi meidän ultrassa nähty 170 oli tosi korkee, mut ehkä nää vaan vaihtelee ja eiköhän neuvolassa tosiaan infota jos ois liian korkee tai matala.

Riipitii: Mulle ei nt-ultrassa kerrottu paljonko syke oli ja neuvolakorttiin tuli merkintä + (liikkeet oli ++). Mua sitten jäi huolettamaan, kun sikiö oli päiväunilla eikä paljon liikkunut, että onko kaikki kunnossa, kun tuo syke oli "vain" +. Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, että se tarkoittaa vain sitä, että sydänäänet on saatu kuuluviin. Eli siitä ei voi muuta päätellä.

Siellä neuvolakortin alareunassa on pienellä kirjotettu mitä ne + ja ++ aina tarkottaa. ;) Meijän tytöllä oli välillä myös "poikasykkeet" että ihan en niihin luottas. :D

justiinsa luin terve lehden artikkelin jossa puhuttiin sikion kasvusta, kehityksesta ja kehitykseen liittyvista ongelmista, siina todettiin etta sikion syke on normaali oliko muistaakseni jopa 120-180 lyontia valilla haarukassa joten vaihtelua on todella rajusti. Siella myos todettiin ettei lyhytaikainen muutos sykkeessa anna mitaan aihetta lisaselvityksiin kun myos sikiolla voi olla syketason nousuja ja laskuja fyysisen aktiivisuuden mukaan, etta ainoastaan pitka-aikaisemmat muutokset pitaa tutkia tarkemmin. Joten alkaatten olko huolissanne, sikoita seurataan todella huolellisesti neuvoloissa ja siella kylla sanottaisiin jos jotain aihetta huoleen olisi.

Makin nain ultrassa lyhyen lyhyen kayran ja kuulin jumpsutuksen, saannolliselta naytti ja paa asia etta toimintaa oli :)

No niinpäs olikin selitykset kortin alareunassa :D

Kiitos kommenteista. Tässä on ensikertalainen varmasti vielä uudestaankin kummissaan monta kertaa, milloin mistäkin :)

Takaisin