Krempat ja nyrjähdykset - vol 1 (eka kolmannes)

Onks kellään muulla alkanu ummetus? Mulla oli ekan kanssa tosi paha ja näyttäis että pääsen nauttimaan siitä tälläkin kertaa :|


-Milka
 
En nyt sanois tätä ummetukseks mutta kakka ei kyllä lennä samalla tavalla kun ennen :D Ennen saatoin käydä jopa 3x päivässä ja nyt ehkä joka toinen päivä :D

hheheheh onpas kiva avoimesti kertoo täällä kakka juttuja, mulla varsinkin kun on tunnetusti lähipiirissä sellanen kakkaongelma etten oikeen osaa käydä kun kotona!
 
Johnny: Samaistun tuohon kakka-ongelmaan. Nimimerkillä: riparilla_en_käynyt_kertaakaan.. :)

Mutta eikös se ole niin, että lapsien myötä on ihan arkipäivää keskustella kakka-juttuja? :D Ainakin niin on käynyt meillä. Kakka on yksi päivän puheenaihe.. :DD
 
Joo varmaankin.

Mut naurattaa jo nyt että synnyttämisessäkin ainoa asia mitä kammoksun on nuo kakka hommat. Luulin että oon tän kammon kanssa ihan yksin, kunnes eilen luin tästä ihan keskusteluja. Voihan se olla vähän lapsellista, mutta minkäs teet.
 
Täällä vatsan toiminnot vuoroin ummella, vuoroin toisesta ääripäästä. Että oikestaan ensin mennään ja kerätään massaa ja turvotusta ummetuspäivät, ja olo on ihan ahdettu, sitten tulee tyhjennyspäivät, ja ruokakin maittaa, kunnes taas alkaa täyttyä. :D
 
no mulla on ollu ihan alusta asti tuo ummettus ongelma, jonka johdosta on välillä aikamoisia vatsanväänteitäki. siis aivan törkeetä, mul on kyllä normaalistiki tosi hidas aineenvaihdunta, mut nyt käyn sen kerta viikkoon kakkoshädällä ja sillonki saa verisuonet punkeena punnertaa :D mut ei oo oikeesti hauskaa, kun ei oiken tee mieli sit syödäkään ku on täysi olo kokoajan. levolacia ajattelin nyt alkaa kokeileen luumut ja puurot yms, ei oo auttanu.
 
Mä oon todennu että ummetus ja muut mahavaivat on suoraa seurausta vähentyneestä ruokahalusta ja siitä kun syö mitä sattuu. Ja kuitua tulee tosi vähän. Mulla on kans ujo kakka enkä piereskele julkisesti, mutta niin vaan siinä synnytyksen yhteydessä, kun kaikki on muutenkin niin alkukantaista, ei paljo haitannu mikään. Vauva kun alkaa laskeutumaan ja kulkeutumaan synnytyskanavassa niin se samalla puristaa tietenkin suolta, mikä aiheuttaa sitä ulosteen tuloa ja myös ilman karkaamista. Eka pieru oli vähän hämmentävä, mutta kun kätilö vaan kehu, että hyvä hyvä, sieltä se vauva tulee lähemmäs koko ajan, niin ei paljoa kiinnostanu enää :) Ja kun sain sen pudenduspuudutuksen, niin oli jännä, kun en huomannut ollenkaan että pierettää, niitä vaan tuli :D Niin ja ainahan voi pyytää peräruiskeen ennen synnytystä, niin saa putket tyhjäks :wink Veikkaan kyllä, että jokaisella on siinä kohtaa muutakin miettimistä kuin se, että tuleeko kakka tai pieru ennen vauvaa :D
 
Mä muistan esikoisen synnyttämisessä kun ponnistin niin kätilö tsemppas "hyvä ponnista ponnista kakat ulos, kakat ulos vaan." Taitaa niille olla aika normia touhua :D
Mullakin nyt kamalia häiriöitä massun kanssa. Hidasta toimintaa kun syön huonosti, useamman päivän taukoja ja sitten päivä tai pari että käyn 3 kertaakin vääntämässä ja sit taas pantataan joitain päiviä.

Musta tuntuu kauhean hullulta kun ummettaa ja silti paino putoaa vaikka yritän juodakkin niin paljon ku vaan kykenen ja muistan.

Ja mulla on alkanut nyt ihon hilseily... Käsivarret rinta ja kasvot, ihoa lähtee niistä eniten. Ei kutita normia enempää kun muutenki iho-ongelmia mulla, mutta ärsuttävää.
Tää raskaus on tähän mennessä ollu paljon rankempi kuin esikoiselta.
 
Mulla on kans tullu iho-ongelmia, mulla on ihan itsellä ollu aina atooppinen iho, eli siis kuiva, nyt aikuisiällä helpottanut ja ei tarvi heti olla rasvaas ku vähä kastuu. Mut mulla ei oo ikinä eläessäni ollu finnejä, mut niitä on nyt ilmestynyt solisluiden kohdalle ja pari otsaan.
 
miten ootta pärjänny töissä? millä alalla ootta? itte keittiö alalla...ja tarkotan suurkeittiö:) justiin tehtiin sopimus 5.12.2013 asti:) Mutta kyllä töis tekis mieli älähtää ku korjataan mun tekemisiä,mutta paree vaan lähtee tilaanteesta pois:) kauheeta olla töis ku kukaan paitsi pomo ei tiiä et oon raskaana ja mielialat menee niin lujaa ettei itekkää pysy peräs:)
 
Mä niin toivoin, että oksennus olisi vähäistä tämän raskaudenajan, mutta toisin näyttää olevan. Eilen ku käytiin kaupoilla päätin pojan kanssa kävellä toissen kauppaan, jospa raikas ilma veis oksennuksenolon pois. Eikä mitään poika syliin nurmikolle kyykyimään ja kaikki ylös. Onneksi mies tuli vastaan ja auttoi.
Joku kumma aina tuossa raskaudessa, kun tulen aina kipeeksi. Nyt mulla on puhekielto päällä :sad001
 
Oon hoitoalalla ja töissä pärjännyt huonosti :laughing002 Yks työkaveri tietää, mutta muille en halua vielä kertoa raskaudesta, ja paha olo on yhtenään. Erityisesti ruokatauot on syvältä, kun yhtäkkiä saattaa tulla sellanen olo, ettei enää meekään alas tai sitten tulee ylös. Vielä pitäis ainakin se 6 viikkoa pantata tietoa itellään.

Muita näitten aikojen oireita (6+6): väsymys, kylmyys, närästys, kumma tunne alamahassa ja sellaset repäisyt/vihlaisut kun esim. yskii. Oon vielä flunssassa toista viikkoa niin sitä yskimistä on tullu ihan reippaasti harrastettua..
 
Mä oon plussan jälkeen ollut vajaa 4 päivää töissä. Muutenkin yliliikkuvat nivelet joista kärsin edellisissä raskauksissakin niin nyt vielä pahemmin. Lonkissa on limapussitulehdukset ja oon nyt viimeisen viikon ollut liikuntakiellossa kokonaan. Tulehduskipulääkettä kun ei saa syödä eikä mielellään muutenkaan kipulääkkeitä niin pikkusen hidastaa paranemista. Sit lisäks onnistuin kolauttamaan pari päivää sitten polven rappusissa niin nyt on sit polvi turvoksissa ja ihan pirun kipeä. Ens viikolla taas kokeilemaan kuinka käy. Hävettää olla näin pitkään poissa :/ sit vielä kun tietää että joutuu työn takia jäämään aika aikaisessa vaiheessa pois...Ainoo plussa tässä on ollut se että väsymys on selätetty jo eikä pahoinvointiakaan ole hirveesti ollut kun on saanut omassa tahdissa herätä ja tehdä. Illasta on koko ajan nälkä. Kiloja on pari jo tullut lisää kun ei saa liikkua yhtään :sad001
 
Mulla naama kukkii ihan niiku jollain teinillä. Leuka ja otsa on täynnä finnejä.. kiva kiva. Tosi hehkee olo :D
 
Pahoinvointi jatkuu ja jatkuu ja jatkuu......... En ees muista miltä tuntuu ettei okseta. yöh. Toissapäivänä kakalla ollessa vihlasi/repäisi vasemmasta munasarjasta niin kovaa että meinas taju lähtee. Mulla on ollut endometrioosivaivoja ja pari kertaa kysta puhjennutkin, mietin mahtaisko johtua siitä? Nyt se on sitten jomottanut pari päivää ja selkeesti kipeempi jos "äkistää"/jännittää mahaa. Ummetusta mulla on myöskin, niin kiva nyt ku jännittää ekstraa toi kakalle meno. :sad001
 
Jaa töissä vai? No tuota. Kesäkuun alusta lähtien tää on toinen päivä, kun töissä olen. Ihanaa huimausta ja pahoinvointia. ja tää unetus. Tää on niin universumia syleilevää että. Mua on ahdistanut tässä alussa se, että olen nukkunut tosi huonosti öisin (voi johtaa tuohon isoon väsyyn päivällä), juossut vessassa ja herännyt kukonpierun aikaan aamuyöllä. Ja ahdistusta tämä aiheuttaa siksi, että mulla oli esikoisen vauva-aikana tosi pahan ja pitkään jatkuneen univajeen takia sitten tod.näk. paha synnytyksen jälkeinen masennus ja oikeasti olen havahtunut pelkäämään (ehkä väärä sana) sen tilan uusiutumista.

Pomolle ja yhdelle työkaverille olen kertonut tästä noin kuukausi sitten, koska töissä ollessa olin tosi nukuksissa ja vietin aikaa paljon vessassa. Ei sitten pomo kummeksu ja niuhota.
 
Miten muuten teillä jotka ootte töissä niin pomot suhtautui tietoon että ootte raskaana, onko kellekään tullut sellaista että alkanu pomo käyttäytyyn erilailla tms. Oon aina miettinyt ku noista on välillä niin paljon juttua kuinka raskaana olevia syrjitään tms
 
Mä en ole nyt vielä kertonut mutta esikoisen aikaan kyllä ymmärrettiin suht hyvin, sain vapautuksen rankimmista hommista mutta sitten kun yritin itse ehdottaa mitä pystyisin pidempään tekemään niin miespuolinen pomoni oli sitä mieltä että eihän se nyt käy...lopulta jäin tammikuussa jo sairaslomalle kun esikoinen syntyi toukokuussa. Lääkärin ehdoton päätös.
 
No mä teen kampaajan hommia, ja oon ollu uudessa työpaikassa joulukuusta alkaen.. en oo itse kertonu vielä pomolle mutta joku työkavereista ilmeisesti on kertonu, ja pari viikkoo sitten kävi niin että mut ja kaks muuta tyttöö irtisanottii taloudellisista ja tuotannollisista syistä, kun oltiin palkkatyöntekijöitä ja muut yrittäjiä...ja kaks meistä kolmesta on raskaana. hmmps.. no ei auta itku markkinoilla, pitää jotain kesän jälkeen väliaikasta duunia keksiä, kun ei mikään kampaamoketju ota raskaana olevaa töihin, että aika paskamainen homma.
 
Tota just meinasin.. Mukamas taloudellisista syistä ja pah!! Musta toi oli tosi alhainen temppu sun pomolta..
 
Takaisin
Top