Kotidoppler

Joo täysin sama homma täällä. Pääasia että kuulee masussa olevan kaiken hyvin.

Täällä ei oo kolmeen päivään kuulunu dopplerilla sydänääniä, onneks on neuvola perjantaina nii selviää onko kaikki ok.. Istukan ääni kuuluu mutta sykettä ei löydetä millään :(

Hei, tuolta huhtikuisista kirjoittelen. Isäntä hankki meille tällaisen unbornHeart dopplerin, jota olen nyt muutaman kerran kokeillut. Sykkeet on siellä 140 - 168 tienoilla ja mielestäni siellä kuuluu juuri sellainen höryveturin meininki. Mutta, nut kun tarkemmin tutkailin ohjetta, huomasin että sikiön sykettä kuvaisi kolmio. Mulla ei missään monitorilla näy tuollaista. Eli olenko nyt sitte kuunnellut jotain ihan olemattomia sykkeitä :(

Jos kuulostaa veturin puksutukselta ja tuollaiset sykkeet, niin luottaisin omiin korviini. Itse olen kuullut ihan selvästi sikiön sykkeet omalla dopplerilla, mutta hirveän huonosti se doppler niitä synkeitä tunnistaa. Sitten kun en kuule mitään, niin väittää että siellä olisi kunnon sykkeet. Näistä kahdesta luotan korviini, en sykelukemaan ruudulla.

Mulla on myös unbornHeart doppleri ja en mä oo kauheesti välittänyt mitä ruudulle tulee vaan siitä mitä mä kuulen :) sehän näyttää välillä niitä lukemia miten sattuu :D usko siihen mitä kuulet

Mullakin Unbornheart eikä kyllä tietoakaan mistään kolmiosta. Jos sykkeet on tuota luokkaa ja höyryveturimaisia, niin kyllä ne silloin sikiön on :)

Itsekkin hairahduin doppleriin vaikkakaan en ollut koskaan edes kuullut moisesta ennen tätä foorumia. Hyvin kuuluu sykkeet, joskus aikamoista hakua :rolleyes:

Äsken tuli pikkunen hätä ku yritin kuunnella sykkeitä, enkä saanu kuuluviin heti. Monta viikkoa oon saanu lähes heti kuuluviin. Sit sain vähä jotai kuuluviin, siirryin koko ajan ylöspäin ja sit löytyi hyvät sykkeet, noin 10cm ylempää =D ihan parissa päivässä pikkunen on siirtyny melkee navan alapuolelle . =)

Mä hämmästyin tänään, kun sykkeet löytyi samantien kun dopplerin laski iholle. Välillä 150-165 olivat, ja hyvin tunsi ja kuuli pyörimisen. Sykkeet kuului välillä kauempaa ja välillä tuntui hakkaavan ihan kiinni dopplerissa. Välillä potki (mun arvion mukaan) doppleria niin että kolisi. <3

Täällä sykkeet löytyy about samasta kohtaa edelleen kun alusta asti, eli vasen alavatsa.

Mä kuuntelen tätä nykyä aika harvakseltaan tolla dopplerilla, mutta eilen oli taas sellainen fiilis. Ja pakko myöntää, että pieni paniikki nosti jo päätään, kun en meinannu löytää sykettä mistään! :nailbiting: Aiemmilla kerroilla löytynyt melkeinpä kerrasta - ja aina samasta paikasta.

Toukka on tähän asti ollu aina alavatsalla oikealla puolella, mutta eilen sykkeet VIIMEIN löytykin ihan keskeltä vatsaa ja melko alhaalta edelleen. Mutta kyllä helpotti!! Jumputus kuulu taas niin voimakkaasti ettei ollu enää epäilystäkään etteikö masussa oltaisi oikein elinvoimaisia. :happy:

Mekin kuunnellaan nykyään noin kerran viikossa bebeä, enää ei oo samanlaista epävarmuutta niinkuin alkuraskaudessa :)

Joo, mun oli myös eilen "pakko" kuunnella kun oli ihan oireeton olo. Vatsa tuntui liian normaalilta.
Lopulta kuulin navan alapuolelta alaspäin kuunneltuna junaa ja sitten laukkaa. Liikkeitä tuli myös mukaan. Doppler vaan tunnistaa nopean sykkeen kun en kuule mitään, ja kun kuulen, niin ei tunnísta sykkeeksi. Ärsyttävää, mutta eipä sitä sykelukemaan tarvi niin tarkkaan tietää.

Takaisin