Kotidoppler

Meil aina ku saa dopplerin masulle ni pieni alkaa heittää kuperkeikkaa. Koita siin sit saada ne sykkeet kuuluviin
 
En oo saanu ite vielä kertaakaan vauvan sykettä kuulumaan. Monena päivänä yritelly, tällä hetkellä menossa 16+5. Tänään neuvolassa sitte syke löytyi hetkeksi mutta on kuulemma vauhdikas vauva ja kova potkimaan :) nyt tiedän mikä ne ihmeelliset tömähdykset aiheutti dopplerilla kuunnellessa. En malta odottaa, kunnes tunnen nuo pienet ihanat liikkeet :Heartred
 
Täällä oli puhetta geelistä, mä käytän apteekin abo base geeliä, toimii hyvin.
Ei olla pariin viikkoon kuunneltu ollenkaan, kun tunnen liikkeitä jo niin usein. Nyt on 18+2
 
Musta taas tuntuu että sykeääni on vaan koventunut. Dopplerin kun laittaa masulle niin kuulostaa siltä että bebe tulee kohta läpi :D niin kovaa kuuluu jumputus..:D
Tosin ,on kans niin liikkuvaa sorttia että sykkeet kuuluu muutaman sekunnin ajan kun ne taas katoaa, enkä sit oo lähtenyt "kiusaamaan" toista. Se pari sekunttia riittää että tietää sielä on kaikki kunnossa :Heartred
Nyt kyllä liikkeitä tuntuu jo niin paljon ettei tota dopplerin kyllä hirveen usein tuu enää käytettyä :D
 
Mulla meinaa kanssa olla ongelmia löytää sykettä. Tai löytyy kyllä, mutta katoaa heti. Liikkeet on kuitenkin alkanut tuntua, niin ei doppleria tuu enää silleen käytettyä.
 
Rsusanna, pikkunen on kasvanut jo sen verran että syke kuuluu paremmin ;D mulla sama juttu!
 
Oli meillä neuvolassakin vaikeuksia saada sykkeitä, mutta sillä saa silti helpommin kuin tolla kotidopplerilla.
 
Täällä sain nyt ensimmäisen kerran kuunnella useamman minuutin sykettä, yleensä pieni on lähteny karkuun parin sekunnin päästä :) en millään malttais oottaa että alkaa liikkeet tuntuun, vaikka tiiän että useampi viikko voi vielä mennä ku ensimmäistä odotan... :D kaveri tunsi vasta rv22 liikkeet
 
Mäkin sitten "sorruin" ja ostin dopplerin ja on se vaan ihana! :) Niin kiva kuunnella pikkuisen sydänääniä ja varmistua, että kaikki on hyvin. Yllättävän hyvin löytynyt nyt näillä kerroilla kun oon ehtinyt kuunteleen. Ekalla kerralla oli vähän hakemista, kunnes mies muistutti, mistä kohtaa neuvolassa löytyi. :) Luulen myös, että mun äiti on ihan innoissaan, kun pääsee kuuntelemaan nauhoitusta.
 
Mua huolettaa miten ne sydänäänet voi vieläkin kuulua niin alhaalta. Samasta paikkaa kuulunut koko ajan eikä ole yhtään noussut ylöspäin :/
 
Leenuskainen oon miettiny samaa! :eek: yhden kerran täällä mainitsinkin ku että oli noussu navan alapuolelle, mutta siihen kertaan se jäikin. Sen jälkee taas kuulunu vaan tosi alhaalta. Miten voi edes olla, että oli sen yhden kerran noussu jotai 10cm ylemmäs ja sitte taas takas alas??
 
Mulla kuuluu kans edelleen sykkeet melkein nivusesta :D Joskus hyvin harvoin jostain vähän ylempää. Neuvolassakin terkka etsi jostain navan alta sykkeitä ja monesti sille sanoin, että ne kuuluu vasemmalta tosi alhaalta. Lopulta se löysi ne ja ihmetteli kovasti, että kylläpä on tosiaankin alhaalla.. Kai siellä on vaan niin mukava nurkka kölliä :D
 
Mulla kävi samoin että siinä oli joku harjoittelija etsimässä sykkeitä ja odotin kärsivällisesti tovin kun se koitti jostain navan kohdalta kunnes oli pakko sanoa että kokeilepa alempaa, vielä alempaa.. :D terkkari oli kyllä sitä mieltä että vielä löytyy ihan normaalista paikasta, tästä on nyt puolitoista viikkoa
 
Täytyy tuolta joulukuisista sanoa että ittellä kuului sykkeet alkuun pitkään häpyluun yläpuolelta ja vaikka ny o rv31+2 niin edelleen navan alapuolelta saa suht reilusti kuunnella eikä neuvolassakaan edes sen ylempää edes oo kuunneltu :) sehän riippuu miten päin pikkuinen siellä on :) ja riippuu miten se kohtukin kasvaa että tuleeko eteen vai enemmän lantion sisään :) oliko ny että rv20 jälkeen vasta kohdun yläreunaki vasta navan tasolla tai vähän yläpuolella (korjatkaa jos muistan väärin) :)
 
Täälläkin kuuluu sykkeet aina ja edelleen vasemmalta ihan alavatsalta. Koskakohan pitäisi kuulua jo ylempää? :oops:
 
Mulla oli jo 16+5 kohtu navan tasolla kun neuvolassa kävin, mutta varmasti aika henkilökohtasta :) ja silti syke löyty paljo alempaa :)
 
Maha on pyöristynyt jo niin paljon että kohdun yläreuna on varmaan navan alapuolella (ainakin Vaun sovelluksen mukaan) mutta vauva majailee kyl siellä kohdun alareunassa =D kaks viikkoa ultraan niin näkee sitten. Toisaalta kerkeää tässä parissa viikossa jo tapahtua kasvua =)
 
Takaisin
Top